Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Yamaha Mt-07 mi ? Honda CB 650r mı ?

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı MtnXIII adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    naked modeli.. dediğim gibi daha önce bir çok kez kullanabildiğim, bildiğim bir araç ve sesi çok hoşuma gitse de hiç alıcı gözüyle bakmamıştım.. aksesuar konusuna gelince de illa bir şeyler uydurulur mantığındayım.Brezilya videolarını izlemiştim bir motovloger bahsetmişti canını alıyorlar aletlerin gerçekten facebook veya instagram kullanmıyorum fotoğrafları iletmek isterdim ama yarın özelden mail adresinizi verebilirseniz anca öyle size iletebilirim görselleri..

    çok teşekkürler tekrar yardımlarınız ve yorumlar için..
    Naked olanı şehir içerisinde biraz daha pratik olur Diversion F modeline nazaran. Fiyatı da uygunsa ve madem arkadaşınızın motoru, o zaman alabilirsiniz. Lastik masraflarını düşsün ama.
    MtnXIII bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    aslında biraz sizin tarzınızla alakalı bir karşılaştırma. eğer agresif, holigan bi tavrınız varsa bol torklu mt serisi. diğer türlü sakin kullanırım arada otobanda gazlarım arada uzun yol da yaparım derseniz cb650r.

    mt serisi o kadar torklu ki isteseniz de sakin kullanamıyorsunuz kendinizi otobanda makas yaparken buluyorsunuz. tamam biraz sakin kullanayım desem de 5 dakika sürüyor bu. en azından bende böyle oluyor.

    honda ise hızlanırken daha usturuplu. daha aklı başında kullanıma izin veriyor. 4 silindir in o tatlı sesi de yanında artı faktör.
    MtnXIII ve Cyan bunu beğendiler.

  3. #63

    Üyelik
    08 Şubat 2015
    Şehir
    Ankara
    Hocam Merhaba,
    Her iki morotun da sahibi oldum. Kendi görüşlerimi aktarmak isterim. İlk olarak bana biri gelse tekrar hangi motoru kullanmak istersin deseler MT07 derim. Nedeni de şu şekilde: genel olarak şehir dışı geziler yaptığım için titreşim benim için önemli bir konu. CB650 titriyor. Hatta ilk aldığımda şoke olmuştum. İkinci olarak MT daha hafif ve bana göre daha kıvrak, özellikle virajlı dağ yollarında bunu daha rahat hissettim. Ancak yüksek hız geniş virajlarda CB650 inanılmaz stabil. Birde bizim yollarımız tangır tungur olduğu için MT benim için yine bir adım önde. CB650 nin amortisörler gerçekten sert kalıyor MT ye göre. Yakıt olarak bakacak olursak benim kendi kullanımıma göre ikisi de hemen hemen aynı değerlerde yakıyordu. Bakım vs. konularında da iki motorun da bakım masrafları aynı diyebiliriz. İki motorunda motor bloku oldukça güvenilir, sağlam ve kendini kanıtlamış hiç bir sıkıntı yaratmayan makinalar. Son olarak benim gözümde MT nin aksesuar yelpazesi CB ye göre daha geniş diyebilirim (orjinal aksesuarlardan bahsetmiyorum) ulaşılabilirlik ve uygun malzeme ürün bulma konusunda. Motor bloku olarak bakacak olursak ikisinin de verdiği keyif inanılmaz çift silindirden MT nin torku diğerinin dört silindiri ve sesi. Zaten bu açıdan farklı motorlar o nedenle bunları kıyaslayabileceğimizi düşünmüyorum ama olurda gelecekte imkanın olursa birini alıp kullandıktan sonra diğerine geçmeni tavsiye ederim. Ben öyle yapmıştım ikisinin de bana verdiği keyif son derece güzeldi. Şunu bil ki tercihin hangisinden yana olursa pişman olacağını asla düşünmüyorum. Şimdiden hayırlı olsun güzel ve güvenli sürüşler dilerim.
    MtnXIII bunu beğendi.

  4. #64
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Haziran 2020
    Alıntı EnGnKrGn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam Merhaba,
    Her iki morotun da sahibi oldum. Kendi görüşlerimi aktarmak isterim. İlk olarak bana biri gelse tekrar hangi motoru kullanmak istersin deseler MT07 derim. Nedeni de şu şekilde: genel olarak şehir dışı geziler yaptığım için titreşim benim için önemli bir konu. CB650 titriyor. Hatta ilk aldığımda şoke olmuştum. İkinci olarak MT daha hafif ve bana göre daha kıvrak, özellikle virajlı dağ yollarında bunu daha rahat hissettim. Ancak yüksek hız geniş virajlarda CB650 inanılmaz stabil. Birde bizim yollarımız tangır tungur olduğu için MT benim için yine bir adım önde. CB650 nin amortisörler gerçekten sert kalıyor MT ye göre. Yakıt olarak bakacak olursak benim kendi kullanımıma göre ikisi de hemen hemen aynı değerlerde yakıyordu. Bakım vs. konularında da iki motorun da bakım masrafları aynı diyebiliriz. İki motorunda motor bloku oldukça güvenilir, sağlam ve kendini kanıtlamış hiç bir sıkıntı yaratmayan makinalar. Son olarak benim gözümde MT nin aksesuar yelpazesi CB ye göre daha geniş diyebilirim (orjinal aksesuarlardan bahsetmiyorum) ulaşılabilirlik ve uygun malzeme ürün bulma konusunda. Motor bloku olarak bakacak olursak ikisinin de verdiği keyif inanılmaz çift silindirden MT nin torku diğerinin dört silindiri ve sesi. Zaten bu açıdan farklı motorlar o nedenle bunları kıyaslayabileceğimizi düşünmüyorum ama olurda gelecekte imkanın olursa birini alıp kullandıktan sonra diğerine geçmeni tavsiye ederim. Ben öyle yapmıştım ikisinin de bana verdiği keyif son derece güzeldi. Şunu bil ki tercihin hangisinden yana olursa pişman olacağını asla düşünmüyorum. Şimdiden hayırlı olsun güzel ve güvenli sürüşler dilerim.

    cb650r nasil "insani soke edecek kadar titrerken" "4 silindiri ve sesi ile keyifli" olabiliyor amacim dalga gecmek degil

  5. #65

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı bluent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cb650r nasil "insani soke edecek kadar titrerken" "4 silindiri ve sesi ile keyifli" olabiliyor amacim dalga gecmek degil
    Ben de bir ekleme yapayım: Titreşimle ilgili beyanda kastın CB650F olduğunu düşünüyorum. Haksız mıyım?

  6. #66
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Haziran 2020
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de bir ekleme yapayım: Titreşimle ilgili beyanda kastın CB650F olduğunu düşünüyorum. Haksız mıyım?
    evet olabilir arkadasin yorumlari cb650f gibi koklu bir model olup uzun soluklu kullanilan bir motor icin yapilmis gibi dunya piyasasina gecen sene surulmus ve uzun kullanilma sayisi cok az olabilecek bir model icin degil

  7. #67

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de bir ekleme yapayım: Titreşimle ilgili beyanda kastın CB650F olduğunu düşünüyorum. Haksız mıyım?
    Ne yazık ki tüm okuduklarım/izlediklerim/araştırdıklarıma göre(ki 8 aydır araştırıyorum) 2019-2020 model cb650R ve cbr650R motosikletlerde de titreşim aynen 2018 ve öncesi cb/cbr650f motorlarda olduğu gibi devam ediyor görünüyor. Özellikle tam uzunyol gezinti hızı aralığı olan 120-160 km/s hızlar arasına denk gelen devirlerde olduğu için daha da fazla can sıktığı belirtiliyor.
    Burada asıl vurgulanan şeyin "bu titreşimin 4 silindirli bir motardan beklenmeyen bir titreşim olduğu"nu da belirteyim, kimine göre "birşey yok", kimine göre de "motor satma sebebi". Verdiği rahatsızlık miktarı kişiye göre değişiyor yani.
    Ha, bu şubat/mart ayında alamadım, sonrasında fiyatlar uçtu ama Kasım-Aralığı bekleyip uyguna bulursam bi cbr650r almayı kafama koydum, orası da ayrı :D

  8. #68
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Buraki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honda ise hızlanırken daha usturuplu.
    "usturuplu" güzel tabirmiş. Genelde "ağır başlı" ya da "oturaklı" falan kullanılıyor "yavaş" yerine.

  9. #69
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Haziran 2020
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "usturuplu" güzel tabirmiş. Genelde "ağır başlı" ya da "oturaklı" falan kullanılıyor "yavaş" yerine.
    tdk: "usturuplu"

    1. zarf

    Yerli yerinde, işlevine uygun bir biçimde

    2. sıfat

    Derli toplu, ustalıklı, işlevine uygun bir biçimde olan


    bugun bir sey daha ogrendim

    cb650r derli toplu ustalikli islevine uygun bir bicimde olanmis

    mt07 dersiz topsuz ustaliksiz islevine uygun bir bicimde olmayanmis

  10. #70

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    1-2-3-4 silindirli her gucten motorlarim oldu ben cift silindirci oldum. Seceneklerinden mt7 yi secerdim. 4 silindir sesini cift silindir torkuyla istersen butcende uygunsa mt9 ikisini bir arada sunuyor.

  11. #71

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne yazık ki tüm okuduklarım/izlediklerim/araştırdıklarıma göre(ki 8 aydır araştırıyorum) 2019-2020 model cb650R ve cbr650R motosikletlerde de titreşim aynen 2018 ve öncesi cb/cbr650f motorlarda olduğu gibi devam ediyor görünüyor. Özellikle tam uzunyol gezinti hızı aralığı olan 120-160 km/s hızlar arasına denk gelen devirlerde olduğu için daha da fazla can sıktığı belirtiliyor.
    Burada asıl vurgulanan şeyin "bu titreşimin 4 silindirli bir motardan beklenmeyen bir titreşim olduğu"nu da belirteyim, kimine göre "birşey yok", kimine göre de "motor satma sebebi". Verdiği rahatsızlık miktarı kişiye göre değişiyor yani.
    Ha, bu şubat/mart ayında alamadım, sonrasında fiyatlar uçtu ama Kasım-Aralığı bekleyip uyguna bulursam bi cbr650r almayı kafama koydum, orası da ayrı :D
    Ben de baktım şimdi; bulduğum birkaç sayfad yeni seri (CB650R, CBR650R) motosikletlerde 5-6.000dd civarında sele ve bazen peglerde hisdedilen hafif bir titreşim var ancak vites değiştirince geçiyor denmiş. Şimdi 5-6.000dd civarına bakılınca zaten motosikletin anca 40hp verdiği bir yer, azami 80hp'nin yarısı ve en yüksek torkun alındığı 8100-8200 devire de daha 2000küsür devir var. Uygun vites seçimi ile atlatılabilir. Sen Dominarcı değil miydin? Sana vız gelir tırıs gider bu durum, alabiliyorsan yeni seri hiç kaçırma derim.

    Alakasız not: Yukarıda MT'nin amortisörlerinin daha yumuşak olduğu için iyi olduğu iddia edilmiş, sırf bu unsur yüzünden o yorumu dikkate alamıyorum maalesef; MT-07'nin amortisörlerinin motorunun güç ve tork değerlerine (özellikle ekstremlere zorlandığında ve idealden uzak yol koşullarında) neredeyse güvensiz denecek kadar zayıf olduğu bilinen bir gerçek çünkü. (Sürüş esnasında motosikletin öne arkaya sallanması olabilecek en kötü şeylerden biri...) Fren ve amortisörde CB650R bariz üstündür.

  12. #72

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de baktım şimdi; bulduğum birkaç sayfad yeni seri (CB650R, CBR650R) motosikletlerde 5-6.000dd civarında sele ve bazen peglerde hisdedilen hafif bir titreşim var ancak vites değiştirince geçiyor denmiş. Şimdi 5-6.000dd civarına bakılınca zaten motosikletin anca 40hp verdiği bir yer, azami 80hp'nin yarısı ve en yüksek torkun alındığı 8100-8200 devire de daha 2000küsür devir var. Uygun vites seçimi ile atlatılabilir. Sen Dominarcı değil miydin? Sana vız gelir tırıs gider bu durum, alabiliyorsan yeni seri hiç kaçırma derim.

    Alakasız not: Yukarıda MT'nin amortisörlerinin daha yumuşak olduğu için iyi olduğu iddia edilmiş, sırf bu unsur yüzünden o yorumu dikkate alamıyorum maalesef; MT-07'nin amortisörlerinin motorunun güç ve tork değerlerine (özellikle ekstremlere zorlandığında ve idealden uzak yol koşullarında) neredeyse güvensiz denecek kadar zayıf olduğu bilinen bir gerçek çünkü. (Sürüş esnasında motosikletin öne arkaya sallanması olabilecek en kötü şeylerden biri...) Fren ve amortisörde CB650R bariz üstündür.
    2018 itibaren alakasız bir amortisör sistemi var.o rahatlık yumuşaklık zerre yok.rahatsız edicek kadar sert bir motor.aynı durum tracer700 lerde de var onlarda normal 2014 2017 sistemine sahip değil.18 modelden itibaren istediğiniz viraji korkmadan yapabilirsiniz.arka komple başka bir amortisör ön taraf tipi aynı yay takımı ve geri sekme vs ayarları içeriği başka.amortisör yumuşak olmadığından dolayı frenlerde daha iyi
    öne yatma azaldığı için ısırma durumu ve his daha fazla.yeni kasada böyle bir düşünceniz olmasın sürmediyseniz zaten yorum yapmayın.
    bu arada mt07 lerde arka fren nissin ön fren sumimoto.bu bilgi nedense hiç bir yerde yazmıyor

  13. #73
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Ben de sunu soyleyim,aradaki 7000 tl fark icin mt7 almak amatorluktur ama neden amatorluk oldugunu soylemiyorum,siz arastirin.

  14. #74

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2018 itibaren alakasız bir amortisör sistemi var.o rahatlık yumuşaklık zerre yok.rahatsız edicek kadar sert bir motor.aynı durum tracer700 lerde de var onlarda normal 2014 2017 sistemine sahip değil.18 modelden itibaren istediğiniz viraji korkmadan yapabilirsiniz.arka komple başka bir amortisör ön taraf tipi aynı yay takımı ve geri sekme vs ayarları içeriği başka.amortisör yumuşak olmadığından dolayı frenlerde daha iyi
    öne yatma azaldığı için ısırma durumu ve his daha fazla.yeni kasada böyle bir düşünceniz olmasın sürmediyseniz zaten yorum yapmayın.
    bu arada mt07 lerde arka fren nissin ön fren sumimoto.bu bilgi nedense hiç bir yerde yazmıyor
    2018 ve üstü daha iyi olmakla birlikte halen yetersiz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------

    Bir örnek:
    https://www.google.com/amp/s/ultimat...er-review/amp/

    "...
    As the roads get rougher—not usual in California—the MT-07 doesn’t behave quite as nicely. Despite the increase in rebound damping at both ends, the MT-07 does display some pogoing.
    ..."

    Burada kullanıcısından da okumuştum da bulamadım şimdi...

  15. #75
    Robinson_C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2019
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda CB 125 R
    Tipinden dolayı ben hondayı tercih ederdim,
    Herif Manyak Yüzünden Belli,

  16. #76

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2018 ve üstü daha iyi olmakla birlikte halen yetersiz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------

    Bir örnek:
    https://www.google.com/amp/s/ultimat...er-review/amp/

    "...
    As the roads get rougher—not usual in California—the MT-07 doesn’t behave quite as nicely. Despite the increase in rebound damping at both ends, the MT-07 does display some pogoing.
    ..."

    Burada kullanıcısından da okumuştum da bulamadım şimdi...
    e tamam işte

    buyrun çevirin

    The resulting 2018 Yamaha MT-07 is an excellent training motorcycle for would-be track-day enthusiasts, while remaining a fine commuter that makes the daily grind just that must less onerous.

    yolladığınız testte gayet güzel övmüşler motoru ?

  17. #77

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Tamam da motosiklet bir paket olarak kötü demiyorum ki ben? Süspansiyonu halen daha da geliştirilebilir (optimum değil) ve temelde CB650R kadar iyi değil diyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------

    Şurada eleman güzel bir karşılaştırma yapmış. (Yalnız karşılaştırdığı MT-07 yeni seri değil...)



    Ekleme: 04:13'te CB650R süspansiyonun yeni seri MT'ninkilerden de iyi olduğunu söylüyor...

  18. #78

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam da motosiklet bir paket olarak kötü demiyorum ki ben? Süspansiyonu halen daha da geliştirilebilir (optimum değil) ve temelde CB650R kadar iyi değil diyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------

    Şurada eleman güzel bir karşılaştırma yapmış. (Yalnız karşılaştırdığı MT-07 yeni seri değil...)

    https://www.youtube.com/watch?v=zhxQKbtjWPk

    Ekleme: 04:13'te CB650R süspansiyonun yeni seri MT'ninkilerden de iyi olduğunu söylüyor...
    anlaşamadık sanırım.honda daki set evet daha kaliteli bunda bir sıkıntı yok.benim bahsettiğim olay 2017 2018 arasındaki ciddi fark.2018 serisi alıpta memnun olmama durumu yok bundan bahsetmek istiyorum.motorun hafifliği şasi çevikliği yenilenen set ile birlikte ciddi fark var.yolladığınız makalede zaten pist için iyi bir motor deniyor.bundan önceki serinin piste çıkma ihtimali yok olmadıda.2 aynı motor 2 farklı karakter farkı.bu arada bana göre tüm motorlar için geçerli ben bu şekil düşünüyorum ve öyle olduğuna adım gibide eminim.sürücü ağırlığı arttıkça motorun genel karakteri aşırı derecede değişiyor.örneyğin 2015 mt7 süren 55 kiloluk birine amortisör sisteminden memnunmusun desek bayılıyorum cevabı almak mümkün.motor üzerine etkisi 90 kiloluk bir adam kadar yok çünkü.aynı şekil frenaj durumuda değişiyor çeviklik yine artıyor.90 100 kiloluk bir sürücü bana göre gerçekten güvenlik ve eğlence anlamında da KALİTELİ MARKA olan bir amortisör sistemi almalı.ben 80 kiloyum mt7 18 model var benim ağırlığım bu motoru zorlayabilicek durumda değil.buna göre ben bu sistem için kaliteli sorunsuz güvenli ve zevkli diyebiliyorum.zaten 2 motorun arasıdnaki fark fiyattan da anlaşılabiliceği üzere '4 silindir amortisör seti güç ve donanım farkı'.mt09 z900 gibi motorları gereksiz güçlü bulan biri donanım ve 4 silindir gidişi arıyorsa tek adres honda da var zaten.zaten hondanın bu motorlara cevabı yok tamamen satış stratejisi.sv650 mt07 z650 hondanın rakibi değil ara lig bu motoru

  19. #79

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlaşamadık sanırım.honda daki set evet daha kaliteli bunda bir sıkıntı yok.
    Daha kaliteli ve iyi evet, o zaman anlaştık aslında ben bundan fazla bir şey demek istememiştim. MT-07'yi beğeniyorum, ancak alırsam mutlaka ön arka güncelleme yaparım amortisörlere; günlük bagajım ve ekipmanlarımla 105-110kg çekiyorum çünkü, bana kesinlikle zayıf kalır. (CB500F'im var, onunkiler yeterli mesela...)

  20. #80

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha kaliteli ve iyi evet, o zaman anlaştık aslında ben bundan fazla bir şey demek istememiştim. MT-07'yi beğeniyorum, ancak alırsam mutlaka ön arka güncelleme yaparım amortisörlere; günlük bagajım ve ekipmanlarımla 105-110kg çekiyorum çünkü, bana kesinlikle zayıf kalır. (CB500F'im var, onunkiler yeterli mesela...)
    cb500 ün setinin mt7 den daha iyi olduğunu hiç sanmıyorum ihtimal dahi vermiyorum.neyse size iyi sürmeler


4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler