Yamaha Mt-07 mi ? Honda CB 650r mı ?
Reklamlar
-
18 Haziran 2020, 23:14
#61
Kocaeli İl Temsilcisi
MtnXIII adlı üyeden alıntı
naked modeli.. dediğim gibi daha önce bir çok kez kullanabildiğim, bildiğim bir araç ve sesi çok hoşuma gitse de hiç alıcı gözüyle bakmamıştım.. aksesuar konusuna gelince de illa bir şeyler uydurulur mantığındayım.Brezilya videolarını izlemiştim bir motovloger bahsetmişti canını alıyorlar aletlerin gerçekten
facebook veya instagram kullanmıyorum fotoğrafları iletmek isterdim ama yarın özelden mail adresinizi verebilirseniz anca öyle size iletebilirim görselleri..
çok teşekkürler tekrar yardımlarınız ve yorumlar için..
Naked olanı şehir içerisinde biraz daha pratik olur Diversion F modeline nazaran. Fiyatı da uygunsa ve madem arkadaşınızın motoru, o zaman alabilirsiniz. Lastik masraflarını düşsün ama.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Reklamlar
-
19 Haziran 2020, 05:41
#62
aslında biraz sizin tarzınızla alakalı bir karşılaştırma. eğer agresif, holigan bi tavrınız varsa bol torklu mt serisi. diğer türlü sakin kullanırım arada otobanda gazlarım arada uzun yol da yaparım derseniz cb650r.
mt serisi o kadar torklu ki isteseniz de sakin kullanamıyorsunuz kendinizi otobanda makas yaparken buluyorsunuz. tamam biraz sakin kullanayım desem de 5 dakika sürüyor bu. en azından bende böyle oluyor.
honda ise hızlanırken daha usturuplu. daha aklı başında kullanıma izin veriyor. 4 silindir in o tatlı sesi de yanında artı faktör.
-
19 Haziran 2020, 11:57
#63
Hocam Merhaba,
Her iki morotun da sahibi oldum. Kendi görüşlerimi aktarmak isterim. İlk olarak bana biri gelse tekrar hangi motoru kullanmak istersin deseler MT07 derim. Nedeni de şu şekilde: genel olarak şehir dışı geziler yaptığım için titreşim benim için önemli bir konu. CB650 titriyor. Hatta ilk aldığımda şoke olmuştum. İkinci olarak MT daha hafif ve bana göre daha kıvrak, özellikle virajlı dağ yollarında bunu daha rahat hissettim. Ancak yüksek hız geniş virajlarda CB650 inanılmaz stabil. Birde bizim yollarımız tangır tungur olduğu için MT benim için yine bir adım önde. CB650 nin amortisörler gerçekten sert kalıyor MT ye göre. Yakıt olarak bakacak olursak benim kendi kullanımıma göre ikisi de hemen hemen aynı değerlerde yakıyordu. Bakım vs. konularında da iki motorun da bakım masrafları aynı diyebiliriz. İki motorunda motor bloku oldukça güvenilir, sağlam ve kendini kanıtlamış hiç bir sıkıntı yaratmayan makinalar. Son olarak benim gözümde MT nin aksesuar yelpazesi CB ye göre daha geniş diyebilirim (orjinal aksesuarlardan bahsetmiyorum) ulaşılabilirlik ve uygun malzeme ürün bulma konusunda. Motor bloku olarak bakacak olursak ikisinin de verdiği keyif inanılmaz çift silindirden MT nin torku diğerinin dört silindiri ve sesi. Zaten bu açıdan farklı motorlar o nedenle bunları kıyaslayabileceğimizi düşünmüyorum ama olurda gelecekte imkanın olursa birini alıp kullandıktan sonra diğerine geçmeni tavsiye ederim. Ben öyle yapmıştım ikisinin de bana verdiği keyif son derece güzeldi. Şunu bil ki tercihin hangisinden yana olursa pişman olacağını asla düşünmüyorum. Şimdiden hayırlı olsun güzel ve güvenli sürüşler dilerim.
-
19 Haziran 2020, 18:30
#64
EnGnKrGn adlı üyeden alıntı
Hocam Merhaba,
Her iki morotun da sahibi oldum. Kendi görüşlerimi aktarmak isterim. İlk olarak bana biri gelse tekrar hangi motoru kullanmak istersin deseler MT07 derim. Nedeni de şu şekilde: genel olarak şehir dışı geziler yaptığım için titreşim benim için önemli bir konu. CB650 titriyor. Hatta ilk aldığımda şoke olmuştum. İkinci olarak MT daha hafif ve bana göre daha kıvrak, özellikle virajlı dağ yollarında bunu daha rahat hissettim. Ancak yüksek hız geniş virajlarda CB650 inanılmaz stabil. Birde bizim yollarımız tangır tungur olduğu için MT benim için yine bir adım önde. CB650 nin amortisörler gerçekten sert kalıyor MT ye göre. Yakıt olarak bakacak olursak benim kendi kullanımıma göre ikisi de hemen hemen aynı değerlerde yakıyordu. Bakım vs. konularında da iki motorun da bakım masrafları aynı diyebiliriz. İki motorunda motor bloku oldukça güvenilir, sağlam ve kendini kanıtlamış hiç bir sıkıntı yaratmayan makinalar. Son olarak benim gözümde MT nin aksesuar yelpazesi CB ye göre daha geniş diyebilirim (orjinal aksesuarlardan bahsetmiyorum) ulaşılabilirlik ve uygun malzeme ürün bulma konusunda. Motor bloku olarak bakacak olursak ikisinin de verdiği keyif inanılmaz çift silindirden MT nin torku diğerinin dört silindiri ve sesi. Zaten bu açıdan farklı motorlar o nedenle bunları kıyaslayabileceğimizi düşünmüyorum ama olurda gelecekte imkanın olursa birini alıp kullandıktan sonra diğerine geçmeni tavsiye ederim. Ben öyle yapmıştım ikisinin de bana verdiği keyif son derece güzeldi. Şunu bil ki tercihin hangisinden yana olursa pişman olacağını asla düşünmüyorum. Şimdiden hayırlı olsun güzel ve güvenli sürüşler dilerim.
cb650r nasil "insani soke edecek kadar titrerken" "4 silindiri ve sesi ile keyifli" olabiliyor amacim dalga gecmek degil
-
19 Haziran 2020, 18:53
#65
bluent adlı üyeden alıntı
cb650r nasil "insani soke edecek kadar titrerken" "4 silindiri ve sesi ile keyifli" olabiliyor amacim dalga gecmek degil
Ben de bir ekleme yapayım: Titreşimle ilgili beyanda kastın CB650F olduğunu düşünüyorum. Haksız mıyım?
-
19 Haziran 2020, 18:57
#66
Cyan adlı üyeden alıntı
Ben de bir ekleme yapayım: Titreşimle ilgili beyanda kastın CB650F olduğunu düşünüyorum. Haksız mıyım?
evet olabilir arkadasin yorumlari cb650f gibi koklu bir model olup uzun soluklu kullanilan bir motor icin yapilmis gibi dunya piyasasina gecen sene surulmus ve uzun kullanilma sayisi cok az olabilecek bir model icin degil
-
19 Haziran 2020, 19:09
#67
Cyan adlı üyeden alıntı
Ben de bir ekleme yapayım: Titreşimle ilgili beyanda kastın CB650F olduğunu düşünüyorum. Haksız mıyım?
Ne yazık ki tüm okuduklarım/izlediklerim/araştırdıklarıma göre(ki 8 aydır araştırıyorum) 2019-2020 model cb650R ve cbr650R motosikletlerde de titreşim aynen 2018 ve öncesi cb/cbr650f motorlarda olduğu gibi devam ediyor görünüyor. Özellikle tam uzunyol gezinti hızı aralığı olan 120-160 km/s hızlar arasına denk gelen devirlerde olduğu için daha da fazla can sıktığı belirtiliyor.
Burada asıl vurgulanan şeyin "bu titreşimin 4 silindirli bir motardan beklenmeyen bir titreşim olduğu"nu da belirteyim, kimine göre "birşey yok", kimine göre de "motor satma sebebi". Verdiği rahatsızlık miktarı kişiye göre değişiyor yani.
Ha, bu şubat/mart ayında alamadım, sonrasında fiyatlar uçtu ama Kasım-Aralığı bekleyip uyguna bulursam bi cbr650r almayı kafama koydum, orası da ayrı :D
-
19 Haziran 2020, 21:38
#68
Buraki adlı üyeden alıntı
honda ise hızlanırken daha usturuplu.
"usturuplu" güzel tabirmiş. Genelde "ağır başlı" ya da "oturaklı" falan kullanılıyor "yavaş" yerine.
-
19 Haziran 2020, 21:45
#69
hasmet adlı üyeden alıntı
"usturuplu" güzel tabirmiş. Genelde "ağır başlı" ya da "oturaklı" falan kullanılıyor "yavaş" yerine.
tdk: "usturuplu"
1. zarf
Yerli yerinde, işlevine uygun bir biçimde
2. sıfat
Derli toplu, ustalıklı, işlevine uygun bir biçimde olan
bugun bir sey daha ogrendim
cb650r derli toplu ustalikli islevine uygun bir bicimde olanmis
mt07 dersiz topsuz ustaliksiz islevine uygun bir bicimde olmayanmis
-
20 Haziran 2020, 03:36
#70
1-2-3-4 silindirli her gucten motorlarim oldu ben cift silindirci oldum. Seceneklerinden mt7 yi secerdim. 4 silindir sesini cift silindir torkuyla istersen butcende uygunsa mt9 ikisini bir arada sunuyor.
-
20 Haziran 2020, 11:13
#71
maktama adlı üyeden alıntı
Ne yazık ki tüm okuduklarım/izlediklerim/araştırdıklarıma göre(ki 8 aydır araştırıyorum) 2019-2020 model cb650R ve cbr650R motosikletlerde de titreşim aynen 2018 ve öncesi cb/cbr650f motorlarda olduğu gibi devam ediyor görünüyor. Özellikle tam uzunyol gezinti hızı aralığı olan 120-160 km/s hızlar arasına denk gelen devirlerde olduğu için daha da fazla can sıktığı belirtiliyor.
Burada asıl vurgulanan şeyin "bu titreşimin 4 silindirli bir motardan beklenmeyen bir titreşim olduğu"nu da belirteyim, kimine göre "birşey yok", kimine göre de "motor satma sebebi". Verdiği rahatsızlık miktarı kişiye göre değişiyor yani.
Ha, bu şubat/mart ayında alamadım, sonrasında fiyatlar uçtu ama Kasım-Aralığı bekleyip uyguna bulursam bi cbr650r almayı kafama koydum, orası da ayrı :D
Ben de baktım şimdi; bulduğum birkaç sayfad yeni seri (CB650R, CBR650R) motosikletlerde 5-6.000dd civarında sele ve bazen peglerde hisdedilen hafif bir titreşim var ancak vites değiştirince geçiyor denmiş. Şimdi 5-6.000dd civarına bakılınca zaten motosikletin anca 40hp verdiği bir yer, azami 80hp'nin yarısı ve en yüksek torkun alındığı 8100-8200 devire de daha 2000küsür devir var. Uygun vites seçimi ile atlatılabilir. Sen Dominarcı değil miydin? Sana vız gelir tırıs gider bu durum, alabiliyorsan yeni seri hiç kaçırma derim.
Alakasız not: Yukarıda MT'nin amortisörlerinin daha yumuşak olduğu için iyi olduğu iddia edilmiş, sırf bu unsur yüzünden o yorumu dikkate alamıyorum maalesef; MT-07'nin amortisörlerinin motorunun güç ve tork değerlerine (özellikle ekstremlere zorlandığında ve idealden uzak yol koşullarında) neredeyse güvensiz denecek kadar zayıf olduğu bilinen bir gerçek çünkü. (Sürüş esnasında motosikletin öne arkaya sallanması olabilecek en kötü şeylerden biri...) Fren ve amortisörde CB650R bariz üstündür.
-
20 Haziran 2020, 12:43
#72
Cyan adlı üyeden alıntı
Ben de baktım şimdi; bulduğum birkaç sayfad yeni seri (CB650R, CBR650R) motosikletlerde 5-6.000dd civarında sele ve bazen peglerde hisdedilen hafif bir titreşim var ancak vites değiştirince geçiyor denmiş. Şimdi 5-6.000dd civarına bakılınca zaten motosikletin anca 40hp verdiği bir yer, azami 80hp'nin yarısı ve en yüksek torkun alındığı 8100-8200 devire de daha 2000küsür devir var. Uygun vites seçimi ile atlatılabilir. Sen Dominarcı değil miydin? Sana vız gelir tırıs gider bu durum, alabiliyorsan yeni seri hiç kaçırma derim.
Alakasız not: Yukarıda MT'nin amortisörlerinin daha yumuşak olduğu için iyi olduğu iddia edilmiş, sırf bu unsur yüzünden o yorumu dikkate alamıyorum maalesef; MT-07'nin amortisörlerinin motorunun güç ve tork değerlerine (özellikle ekstremlere zorlandığında ve idealden uzak yol koşullarında) neredeyse güvensiz denecek kadar zayıf olduğu bilinen bir gerçek çünkü. (Sürüş esnasında motosikletin öne arkaya sallanması olabilecek en kötü şeylerden biri...) Fren ve amortisörde CB650R bariz üstündür.
2018 itibaren alakasız bir amortisör sistemi var.o rahatlık yumuşaklık zerre yok.rahatsız edicek kadar sert bir motor.aynı durum tracer700 lerde de var onlarda normal 2014 2017 sistemine sahip değil.18 modelden itibaren istediğiniz viraji korkmadan yapabilirsiniz.arka komple başka bir amortisör ön taraf tipi aynı yay takımı ve geri sekme vs ayarları içeriği başka.amortisör yumuşak olmadığından dolayı frenlerde daha iyi
öne yatma azaldığı için ısırma durumu ve his daha fazla.yeni kasada böyle bir düşünceniz olmasın sürmediyseniz zaten yorum yapmayın.
bu arada mt07 lerde arka fren nissin ön fren sumimoto.bu bilgi nedense hiç bir yerde yazmıyor
-
20 Haziran 2020, 13:21
#73
Ben de sunu soyleyim,aradaki 7000 tl fark icin mt7 almak amatorluktur ama neden amatorluk oldugunu soylemiyorum,siz arastirin.
-
20 Haziran 2020, 14:43
#74
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
2018 itibaren alakasız bir amortisör sistemi var.o rahatlık yumuşaklık zerre yok.rahatsız edicek kadar sert bir motor.aynı durum tracer700 lerde de var onlarda normal 2014 2017 sistemine sahip değil.18 modelden itibaren istediğiniz viraji korkmadan yapabilirsiniz.arka komple başka bir amortisör ön taraf tipi aynı yay takımı ve geri sekme vs ayarları içeriği başka.amortisör yumuşak olmadığından dolayı frenlerde daha iyi
öne yatma azaldığı için ısırma durumu ve his daha fazla.yeni kasada böyle bir düşünceniz olmasın sürmediyseniz zaten yorum yapmayın.
bu arada mt07 lerde arka fren nissin ön fren sumimoto.bu bilgi nedense hiç bir yerde yazmıyor
2018 ve üstü daha iyi olmakla birlikte halen yetersiz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------
Bir örnek:
https://www.google.com/amp/s/ultimat...er-review/amp/
"...
As the roads get rougher—not usual in California—the MT-07 doesn’t behave quite as nicely. Despite the increase in rebound damping at both ends, the MT-07 does display some pogoing.
..."
Burada kullanıcısından da okumuştum da bulamadım şimdi...
-
20 Haziran 2020, 16:00
#75
Tipinden dolayı ben hondayı tercih ederdim,
Herif Manyak Yüzünden Belli,
-
20 Haziran 2020, 16:35
#76
Cyan adlı üyeden alıntı
2018 ve üstü daha iyi olmakla birlikte halen yetersiz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------
Bir örnek:
https://www.google.com/amp/s/ultimat...er-review/amp/
"...
As the roads get rougher—not usual in California—the MT-07 doesn’t behave quite as nicely. Despite the increase in rebound damping at both ends,
the MT-07 does display some pogoing.
..."
Burada kullanıcısından da okumuştum da bulamadım şimdi...
e tamam işte
buyrun çevirin
The resulting 2018 Yamaha MT-07 is an excellent training motorcycle for would-be track-day enthusiasts, while remaining a fine commuter that makes the daily grind just that must less onerous.
yolladığınız testte gayet güzel övmüşler motoru ?
-
20 Haziran 2020, 17:22
#77
Tamam da motosiklet bir paket olarak kötü demiyorum ki ben? Süspansiyonu halen daha da geliştirilebilir (optimum değil) ve temelde CB650R kadar iyi değil diyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------
Şurada eleman güzel bir karşılaştırma yapmış. (Yalnız karşılaştırdığı MT-07 yeni seri değil...)
Ekleme: 04:13'te CB650R süspansiyonun yeni seri MT'ninkilerden de iyi olduğunu söylüyor...
-
20 Haziran 2020, 17:34
#78
Cyan adlı üyeden alıntı
Tamam da motosiklet bir paket olarak kötü demiyorum ki ben? Süspansiyonu halen daha da geliştirilebilir (optimum değil) ve temelde CB650R kadar iyi değil diyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------
Şurada eleman güzel bir karşılaştırma yapmış. (Yalnız karşılaştırdığı MT-07 yeni seri değil...)
https://www.youtube.com/watch?v=zhxQKbtjWPk
Ekleme: 04:13'te CB650R süspansiyonun yeni seri MT'ninkilerden de iyi olduğunu söylüyor...
anlaşamadık sanırım.honda daki set evet daha kaliteli bunda bir sıkıntı yok.benim bahsettiğim olay 2017 2018 arasındaki ciddi fark.2018 serisi alıpta memnun olmama durumu yok bundan bahsetmek istiyorum.motorun hafifliği şasi çevikliği yenilenen set ile birlikte ciddi fark var.yolladığınız makalede zaten pist için iyi bir motor deniyor.bundan önceki serinin piste çıkma ihtimali yok olmadıda.2 aynı motor 2 farklı karakter farkı.bu arada bana göre tüm motorlar için geçerli ben bu şekil düşünüyorum ve öyle olduğuna adım gibide eminim.sürücü ağırlığı arttıkça motorun genel karakteri aşırı derecede değişiyor.örneyğin 2015 mt7 süren 55 kiloluk birine amortisör sisteminden memnunmusun desek bayılıyorum cevabı almak mümkün.motor üzerine etkisi 90 kiloluk bir adam kadar yok çünkü.aynı şekil frenaj durumuda değişiyor çeviklik yine artıyor.90 100 kiloluk bir sürücü bana göre gerçekten güvenlik ve eğlence anlamında da KALİTELİ MARKA olan bir amortisör sistemi almalı.ben 80 kiloyum mt7 18 model var benim ağırlığım bu motoru zorlayabilicek durumda değil.buna göre ben bu sistem için kaliteli sorunsuz güvenli ve zevkli diyebiliyorum.zaten 2 motorun arasıdnaki fark fiyattan da anlaşılabiliceği üzere '4 silindir amortisör seti güç ve donanım farkı'.mt09 z900 gibi motorları gereksiz güçlü bulan biri donanım ve 4 silindir gidişi arıyorsa tek adres honda da var zaten.zaten hondanın bu motorlara cevabı yok tamamen satış stratejisi.sv650 mt07 z650 hondanın rakibi değil ara lig bu motoru
-
20 Haziran 2020, 18:13
#79
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
anlaşamadık sanırım.honda daki set evet daha kaliteli bunda bir sıkıntı yok.
Daha kaliteli ve iyi evet, o zaman anlaştık aslında ben bundan fazla bir şey demek istememiştim. MT-07'yi beğeniyorum, ancak alırsam mutlaka ön arka güncelleme yaparım amortisörlere; günlük bagajım ve ekipmanlarımla 105-110kg çekiyorum çünkü, bana kesinlikle zayıf kalır. (CB500F'im var, onunkiler yeterli mesela...)
-
20 Haziran 2020, 18:49
#80
Cyan adlı üyeden alıntı
Daha kaliteli ve iyi evet, o zaman anlaştık
aslında ben bundan fazla bir şey demek istememiştim. MT-07'yi beğeniyorum, ancak alırsam mutlaka ön arka güncelleme yaparım amortisörlere; günlük bagajım ve ekipmanlarımla 105-110kg çekiyorum çünkü, bana kesinlikle zayıf kalır. (CB500F'im var, onunkiler yeterli mesela...)
cb500 ün setinin mt7 den daha iyi olduğunu hiç sanmıyorum ihtimal dahi vermiyorum.neyse size iyi sürmeler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler