Naked kasa mı yoksa grenajlı olanı mı? Daha önceden geçmişini bildiğiniz ve sürdüğünüz bir motorsa alınabilir aslında. ABS yok sanırım, bu durumu da düşünün derim aynı zamanda. 600 cc'nin avantajları olduğu gibi dezavantajları da olacak, buna hazırlıklı olun. Sürekli şehiriçinde ve sıkışık trafikte kullanacaksanız pek rahat olmaz o zaman. XJ6 4 silindir olduğundan dolayı, ortalama 90 derece ısılarda çalışıyor. Trafikte durduğunuz zaman biraz sıcaktan terleyebilirsiniz. Özellikle yaz aylarında daha da terletir.
Bir 125-150 cc kadar pratik değildir ama daha dengeli, daha iyi duran, daha iyi giden bir motora geçmiş olacaksınız. Ybr'ye nazaran da biraz daha fazla yakıt yakacaksınız.
Ülkemizde fazla bilinmediğinden ve üretimi artık olmadığından dolayı da aksesuar konusu biraz zayıf kalıyor güncel modellere nazaran. Motora düzenli bakım yapıp iyi bakarsanız da sizi uzun yıllar üzmeden götürebilecek bir bloğa sahip. Racing 600 cc'ler kadar yüksek devir çevirmediği için en ekonomik 4 silindirli makine ve rahatlıkla 200-300.000 km'leri görebileceğiniz bir sağlamlıktadır. Apaçi değilseniz şayet, isteklerinize fazlasıyla karşılık verebilecek düzeyde bir motordur XJ6. Brezilya'da 2020 modelleri üretiliyor hala. Bizim burada millet çoğunlukta nasıl ki 125-250 cc bandı kullanıyorlarsa da, orada da en çok kullanılan model XJ6. Makinenin canını alacak derecede kullanmalarına rağmen, yine de sağlam ve kolay kolay bozulmayan, kronik hatası olmayan bir motor.
Kitapçığına göre; 40 bin km'de bir hava filtre değişimi, 10 bin km'de bir de yağ ve yağ filtresi değişim periyodu mevcut. Lakin ülkemizin tozlu hava şartlarından dolayı hava filtresini ve yağı biraz daha erken bir süreçte değiştirerek motorunuzu daha da uzun ömürlü kılabilirsiniz. Özelden facebook adresinizi gönderin isterseniz. Motorun fotoğraflarını gönderin, anladığım kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım. Şimdiden hayırlı olsun.