Alıntı gokhan85 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
Dediklerinize katılmakla beraber aslında aynı şeyleri, farklı cümlelerle söylemişiz gibi. Zaten Yermediğinizi, övmediğinizi farkındayım. Hondanın seçiminde fiyat/performansın (yani maliyetin) da etkili olduğunu yazmıştım. Tekniğimiz çok iyiyse o noktaya gelmememiz lazım demişiz. Tabiki fakat tekniğin iyi olması için çalışma, antrenman şart demek istemiştim. Elektronik sistemleri eleştirmiyorum hatta destekliyorum, fakat onlarsız da yaşanabileceğini ve onlarsız yapılan çalışmalarımızın tekniğimizi güçlendireceğini yazmıştım.

Elektroniği kapatmak/minimuma çekmek ve sokaklarda bu sınırları zorlamak tasvip ettiğim birşey değil. Benim çalışmak ve antrenman yapmak için tercih ettiğim/önerdiğim yerler, genel de boş bir otopark, yol kalitesinden emin olduğumuz bariyersiz bir yol veya pist. Örneğin gerektiğinde ön freni iyi kullanabilmek için boş alanlarda stoppie seviyesinde antrenman yapıyorum fakat bu demek değil ki motosikleti şehir içinde ulaşım için ss kullanırken abs yi kapatayım (şayet olsaydı). Aslında bunu da anlatmaya çalışmıştım.

Cadde de asla ve asla zorlamam, tavsiye etmem. Hatta geçen r25 lı bir genç arkadaş, makas atarak beni geçtikten sonra ışıklarda durup "motoru yeni mi kullanmaya başladın abi" diye soruyordu : )
Evet ülkemizde bir de o durum var. Motor kullanan biri başkasını görünce ya yanından hızlıca geçip ego tatmin ediyor yada kendinin daha iyi olduğunu göstermeye çalışıyor. İnşallah bu durum sadece gösteri ile kalır. Sonu hastane yada mezarlık olmaz

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:48 ----------

Alıntı nyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
ortada bir yerme ya da övme yok tabii ki ama aldığı riske bilerek almalı.

Elektronik üniteleri olmayan motosikletle daha iyi teknik gelişir, daha iyi kullanılır ya da 160hp motorda gerek yok 200hp olanda gerek var gibi kısımlara katılmıyorum yalnız.

Honda neden koymadı maliyetten dolayı koymadı yoksa diğer bir çok üretici çok daha güçsüz modellerine dahi koyuyorlardı yıllardan beri. Honda'da yeni kasasıyla beraber koydu, koymak zorunda kaldı zaten.

Teknik kısmında ise, Elektronik üniteler motoru kendisi kullanmıyor sonuçta, bir dengesizlik olduğunda yani motoru istenmeyen bir noktaya getirdiğinizde sizin yerinize müdahale ediyorlar, tekniğiniz çok iyiyse o noktaya zaten gelmemeniz lazım, o noktaya geldikten sonra toplama kısmında tabii ki kendinizi geliştirirsiniz ama ne kadar geliştirirseniz geliştirin bu sistemler kadar hızlı ve dozajlı tepki veremezsiniz. Bugün Motogp'de de elektronikler var, WBSK'da da. Dünyanın en yetenekli sürücüleri, en güzel pistleri, en iyi motosikletinde bu sistemler gerekli görülüyor ve aktif olarak kullanılıyorsa bence bu sistemleri eleştirmenin çok bir anlamı yok.

Sistemleri kapatmak veya düşük seviyeye çekmek kısmında ise bunlar aslında pist kullanımı için. şehirde, otobanda vs bu sistemlerin müdahalesinden rahatsız olacak kadar zorluyorsanız zaten çok büyük risk alıyorsunuz demek bana göre.

Dediğim gibi kimseyi yermek ya da övmek gibi bir niyetim yok aldığınız riski bildikten sonra herkesin kendi tercihi.
Elimden geldiği kadar en iyisini almaya çalışacam. Bakalım bi yola çıktık. Allah sonumuzu hayır etsin