Kaynak yaparken konjektörü yaktım
Reklamlar
-
15 Haziran 2020, 12:30
#1
Motosikletimin bir yerimi kaynak yaparken yanlışlıkla kaynak pensesini akünün artı kısmına bağlanan kabloya değdirdim konjektörü yaktı yeni sipariş verdim onu bekliyorum takmadan bilemem ama başka bir yere zarar vermişmidir acaba :(
Reklamlar
-
15 Haziran 2020, 14:15
#2
Modül+Stator+Ateşleme bobini+Tüm sigortaların kontrol edilmesi gerekir. Gösterge de kullanılmaz hale gelmiş olabilir. İş bittiğinde tüm aydınlatmaları da özellikle kontrol etmeyi unutmayın. Sinyal açık kalmışsa röleyi de yakabilir. Malesef çok kötü bir iş yapılmış, bir araç için elektrik tesisatında yapılabilecek en kötü senaryolardan biri. Umarım en iyi senaryo ile masrafsızca atlatabilirsiniz. Geçmiş olsun.
-
15 Haziran 2020, 15:06
#3
Teşekkür ederim yanımdakiler ile konuşurken dikkatsizlik sonucu değdirmiş bulundum :(
-
16 Haziran 2020, 00:45
#4
Not:kaynak işi yapılırken motorsiklet çalışır vaziyette yapılmalıdır
-
16 Haziran 2020, 00:52
#5
karayel90 adlı üyeden alıntı
Not:kaynak işi yapılırken motorsiklet çalışır vaziyette yapılmalıdır
Yanlış, yazdığınızı kesinlikle yapmayınız.
Kaynak yapmadan önce akü kutup başları muhakkak sökülmelidir.
Yapılabilirse daha emniyetli olsun diye bütün ECU, regülatör gibi elektronik devrelerin soketleri çıkarılmadır.
-
16 Haziran 2020, 10:59
#6
emremm adlı üyeden alıntı
Yanlış, yazdığınızı kesinlikle yapmayınız.
Kaynak yapmadan önce akü kutup başları muhakkak sökülmelidir.
Yapılabilirse daha emniyetli olsun diye bütün ECU, regülatör gibi elektronik devrelerin soketleri çıkarılmadır.
simdiye dek bir defa bile böyle birseyi ne duydum ne de gördum.
calisir durumda bir araca kaynak yapmak, hele ki motosiklet gibi daha dar alanda calismak zorunda birakan bir arac?
-
16 Haziran 2020, 13:47
#7
karayel90 adlı üyeden alıntı
Not:kaynak işi yapılırken motorsiklet çalışır vaziyette yapılmalıdır
kim diyor bunu? hayatımda böyle saçma sapan bir tavsiye görmedim.
-
16 Haziran 2020, 14:14
#8
karayel90 adlı üyeden alıntı
Not:kaynak işi yapılırken motorsiklet çalışır vaziyette yapılmalıdır
Bu arkadaş dalga geçiyor bence üstüne gitmeyin :D benim kaynak yaptığım yer aküye yakın bir yerdi. Kutup başlarını söktüm ama gidipte sökük kabloya değdirdim işte :D :((((((((((((((
-
16 Haziran 2020, 15:51
#9
Arkadaşlar kaynak yaparken daha motor çalışır vaziyette mi olsun yoksa akü kutup başları sökük mü olsun kararını veremiyoruz. 2 argümanı da savunan arkadaşların elbet bir bildiği vardır ama ben olsam kaynaktı, mekanikti, boyaydı iyi bilmediğim konu için motosikletime bir başıma girişmezdim. Emin olun tam hakim olmadığımız konuda motosikletlerimize vereceğimiz zarar, ustalarımıza ödeyeceğimiz işçilik parasından fazla.
-
16 Haziran 2020, 16:26
#10
Kural[Z]'nin dediği bölümleri kontrol edin. Ayrıyetten ne tür bir kaynak türü kullandığınıza göre de bu durum değişir.
Ark kaynağı kullanan arkadaş bu durumu sormuş ve aldığı cevapları okuyabilirsiniz alttaki linkten.
https://www.quora.com/If-I-arc-weld-on-the-frame-of-my-motorcycle-do-I-need-to-take-precautions-to-avoid-damaging-electronics-in-the-ignition-system
-
16 Haziran 2020, 16:49
#11
SlimeDont adlı üyeden alıntı
Kural[Z]'nin dediği bölümleri kontrol edin. Ayrıyetten ne tür bir kaynak türü kullandığınıza göre de bu durum değişir.
Ark kaynağı kullanan arkadaş bu durumu sormuş ve aldığı cevapları okuyabilirsiniz alttaki linkten.
https://www.quora.com/If-I-arc-weld-...gnition-system
Elektrot kaynağı kullandım. Daha önce 3 motorada yaptım bir zararını görmedim belki parçaları bozmadı hemen ama ömrünü yedi bilemem ama bir sıkıntı yaşamamıştımm
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:45 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar kaynak yaparken daha motor çalışır vaziyette mi olsun yoksa akü kutup başları sökük mü olsun kararını veremiyoruz. 2 argümanı da savunan arkadaşların elbet bir bildiği vardır ama ben olsam kaynaktı, mekanikti, boyaydı iyi bilmediğim konu için motosikletime bir başıma girişmezdim. Emin olun tam hakim olmadığımız konuda motosikletlerimize vereceğimiz zarar, ustalarımıza ödeyeceğimiz işçilik parasından fazla.
Bizimkisi deneyerek hakim olma yolu oldu abi :D konjektör gelmedi geldiği zaman kontrol edicem sağı solu başka hasar var mı. Başka parçaları direkt bozmasada belki ufak bir hasar bırakmış olabilir ve daha kolay bozuşmasına yol açabilir
-
16 Haziran 2020, 16:58
#12
Roland-Kane adlı üyeden alıntı
Elektrot kaynağı kullandım. Daha önce 3 motorada yaptım bir zararını görmedim belki parçaları bozmadı hemen ama ömrünü yedi bilemem ama bir sıkıntı yaşamamıştımm
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:45 ----------
Bizimkisi deneyerek hakim olma yolu oldu abi :D konjektör gelmedi geldiği zaman kontrol edicem sağı solu başka hasar var mı. Başka parçaları direkt bozmasada belki ufak bir hasar bırakmış olabilir ve daha kolay bozuşmasına yol açabilir
İnşallah başka hasar yoktur. Bende bu konularda hiç yetenek yok, dün depo kapağımı söktüm evde boya atayım dedim. Rezil ettim depo kapağını, bugün gittim nalburdan boya sökücü ve zımpara aldım ki dün berbat ettiğim depo kapağını toparlayayım diye
-
16 Haziran 2020, 18:07
#13
tommygun adlı üyeden alıntı
İnşallah başka hasar yoktur. Bende bu konularda hiç yetenek yok, dün depo kapağımı söktüm evde boya atayım dedim. Rezil ettim depo kapağını, bugün gittim nalburdan boya sökücü ve zımpara aldım ki dün berbat ettiğim depo kapağını toparlayayım diye
https://i.hizliresim.com/NjjQbK.jpg
Ee son durum nedir abi tekrar boyadın mı yoksa boyayı söküp bıraktın mı? Başka bir parça üzerinde deneyerek elini alıştır abi
-
16 Haziran 2020, 18:09
#14
tommygun adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar kaynak yaparken daha motor çalışır vaziyette mi olsun yoksa akü kutup başları sökük mü olsun kararını veremiyoruz. 2 argümanı da savunan arkadaşların elbet bir bildiği vardır ama ben olsam kaynaktı, mekanikti, boyaydı iyi bilmediğim konu için motosikletime bir başıma girişmezdim. Emin olun tam hakim olmadığımız konuda motosikletlerimize vereceğimiz zarar, ustalarımıza ödeyeceğimiz işçilik parasından fazla.
Asil Özbay hanımefendi'nin nepal yolculuğu sırasında CRF 250'nin yan ayaklık tabanı kırılıyordu ve bir motor ustası(ya Hindistandı yada Pakistan) motoru çalıştırmasını istiyor ve kaynağı öyle yapıyordu
Benim kendi motor ustamında bir kaç sefer böyle yaptığına şahit oldum.
Dayım torna ustasıdır ama kaynak,ölçüm kesme,biçme işlerinde oldukça iyidir oda benim motorun ayaklığını kaynatırken çalıştırmamı istemişti.
-
16 Haziran 2020, 18:12
#15
Roland-Kane adlı üyeden alıntı
Ee son durum nedir abi tekrar boyadın mı yoksa boyayı söküp bıraktın mı? Başka bir parça üzerinde deneyerek elini alıştır abi
Hemen hemen tüm boyayı boya sökücü ve 3 farklı kalınlıkta zımparayla yok ettim. Şu an boyasız, metal görünümünde ki buna razıyım. Bugün-yarın bir depo kapağı stickerı aldım mı görünümü toparlarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------
karayel90 adlı üyeden alıntı
Asil Özbay hanımefendi'nin nepal yolculuğu sırasında CRF 250'nin yan ayaklık tabanı kırılıyordu ve bir motor ustası(ya Hindistandı yada Pakistan) motoru çalıştırmasını istiyor ve kaynağı öyle yapıyordu
Benim kendi motor ustamında bir kaç sefer böyle yaptığına şahit oldum.
Dayım torna ustasıdır ama kaynak,ölçüm kesme,biçme işlerinde oldukça iyidir oda benim motorun ayaklığını kaynatırken çalıştırmamı istemişti.
Dediğim gibi üstadım, ben kaynak işinden anlamadığım için elimde malzeme,aparat olsa bile girişmem. Girişsem bile oluşturduğum sıkıntıyı çözmesi için yine ustam Yakup'a yol görünür.
-
16 Haziran 2020, 18:30
#16
tommygun adlı üyeden alıntı
İnşallah başka hasar yoktur. Bende bu konularda hiç yetenek yok, dün depo kapağımı söktüm evde boya atayım dedim. Rezil ettim depo kapağını, bugün gittim nalburdan boya sökücü ve zımpara aldım ki dün berbat ettiğim depo kapağını toparlayayım diye
https://i.hizliresim.com/NjjQbK.jpg
sprey boyayı yakından veya çok miktarda sıkmışsın galiba. biraz uzaktan hafif hafif sıksan kolay hallolurdu.
-
16 Haziran 2020, 18:34
#17
-ZERO- adlı üyeden alıntı
sprey boyayı yakından veya çok miktarda sıkmışsın galiba. biraz uzaktan hafif hafif sıksan kolay hallolurdu.
Etrafın boyanmasını engelleyecek malzemem yoktu, etraf batmasın diye yakından sıktım, patates olduk. Gerçi bugün uğraştım,toparladım durumu.
-
16 Haziran 2020, 19:57
#18
karayel90 adlı üyeden alıntı
Asil Özbay hanımefendi'nin nepal yolculuğu sırasında CRF 250'nin yan ayaklık tabanı kırılıyordu ve bir motor ustası(ya Hindistandı yada Pakistan) motoru çalıştırmasını istiyor ve kaynağı öyle yapıyordu
Benim kendi motor ustamında bir kaç sefer böyle yaptığına şahit oldum.
Dayım torna ustasıdır ama kaynak,ölçüm kesme,biçme işlerinde oldukça iyidir oda benim motorun ayaklığını kaynatırken çalıştırmamı istemişti.
biraz araştırayım çalışır vaziyette kaynağı bari :D
tommygun adlı üyeden alıntı
Etrafın boyanmasını engelleyecek malzemem yoktu, etraf batmasın diye yakından sıktım, patates olduk. Gerçi bugün uğraştım,toparladım durumu.
Abi şimdi benim aklıma girdin bende boyucammmmm
-
16 Haziran 2020, 20:05
#19
Roland-Kane adlı üyeden alıntı
biraz araştırayım çalışır vaziyette kaynağı bari :D
Abi şimdi benim aklıma girdin bende boyucammmmm
Orijinal herzaman daha iyidir
-
16 Haziran 2020, 23:18
#20
Ark kaynağı yerine argon kaynağı tercih edilmeli. Ark kaynağında elektrik sisteminr zarar riski hep vardır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)