CG 210 için 65.5 Piston Seçimi - FOTOĞRAFLI
Reklamlar
-
12 Haziran 2020, 22:15
#1
Selamun Aleyküm. Önceki 65.5 kısa motorumun krankının hasarlı olma sonucu yeni motor olarak 65.5 76 boy silindir topluyorum.
200 'lük MSR krank
250 lik MSR üst kapak
76 boy 65.5 mm boş MSR silindir
topluyorum. Piston için 65.5 mm ATG marka Çift Sekman CRF pistonu almayı düşünüyorum.
1 - Fotoğraftaki CRF 65.5 mm Çift Sekmanlı Piston için diğer pistonlara göre iyi kötü denebilir mi ? . Diğer cg pistonlarda bombeli piston olmasına rağmen bu piston dümdüz ve emme , egzos subap karşılıkları daha az derin. Sıkıştırma oranı fazla olduğundan performansı arttırabilir fakat subap kesme ihtimalini de arttırabilir tarzı yorum yapılabilir mi ?
CRF 65.5 mm Çift Sekmanlı ATG marka Piston :
Diğer CG piston örneklerinden :
2 - Çift Sekman , Tek Sekman arasında fark göremedim. Tek Sekman olanlardada piston üzerinde 3 ayrık var , çift sekmanlardada 3 ayrık var. Tek sekman , Çift sekman farkı nedir ?
Tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyorum. Teşekkürler.
Reklamlar
-
12 Haziran 2020, 23:31
#2
Aleyküm selam. O crf pistonu orjinal değil sanırım crf 4 subapli olması lazım.
Motor subap kesmesi sıkı subap ayarından oluyor. Subaplar sürekli açık kalıyor subap mili yanıyor bu nedenden subap kopariyor. Normal egzantrik ile toplarsan motoru subaplarda sıkıntı olmaz ve uygun subap ayarıyla.
Tek sekman yarışlar için. Uzun ömürlü olmaz. Normal motorlarda 2 tane basınç sekmani vardır iki yağ sekmani vardır birde yay benzeri yağı tutmaya yarayan parça var(adı gelmedi aklima). Tek sekmanlarda tek basınç sekmani vardır
-
13 Haziran 2020, 08:44
#3
Ayrıca modifiye pistonlardan bazılarının piston boyu kısa fakat orjinalde uzun.Örnek ( Soldaki modifiye piston , sağdaki orjinal CG piston )
Eğerki piston en üst noktada iken silindir içerisinde aşağıda kalırsa sıkıştırma oranı fazlasıyla düşüyor ve performans düşüklüğü , verimsizliğe yol açıyor.
Teknik bilgiyle bakacak olursak ,
- 100 lük , 125 lik, 150 lik motorların Strokları standart 49.5 mm. Silindir Boyları 69 mm.
- Fakat Modifiye CG 210 için alacağım krankın Stroku 62.2 mm.Toplayacağım Silindir boyu 76 mm.
1 - Orjinal CG için Silindir boyu - Strok = 19.5 mm iken Modifiyeli CG de 13.8 mm. Bu aradaki fark pistonun silindir içerisindeki üstte kalan boş hacmini kapatır mı ? Sıkıştırma için silindirin üstünden tornayla aldırmak gerekir mi ?
2 - İdeal sıkıştırma oranı için ( Subap kesmeyecek kadar aşağıda , Performansı yüksek verimlilikte tutmak amacıyla yukarıda ) Piston silindirin üst seviyesinden kaç mm aşağıda kalmalı ?
-
13 Haziran 2020, 09:28
#4
supap yaylarının daha serti ile değişmesi lazım. yoksa ne yaparsan yap supap kesecek.
-
13 Haziran 2020, 17:13
#5
1. Sorunun cevabını öyle bulamazsın strok demek karankin hareket mesafesi demek yani en alt nokta ile en üst nokta arasında 62.2 mm boy var. Karter boyu nasıl onlarida bilerek hareket etmek lazım nereden hangi noktadan olceceksin oda var tabi
2. Sorunun cevabı benzinli makinelerde ideal sıkıştırma oranı 8-12 arasıdır. Ben deltaforce marka 63.5 silindir takımı ile 200 Luk msr marka balansorlu krank ve msr üst kapak ile topladım motorumu piston en tepeye kadar çıkıyor sıfıra sıfır. Zaten üst kapağın 200 Luk motora göreyse 63.5 tam olur sıkıştırma sıkıntı yaşamazsınız. Ama illa 65.5 toplayacağım dersen piston bir miktar aşağıda kalırsa daha iyi olur
-
13 Haziran 2020, 23:28
#6
250 lik üst kapak getirttim. Biraz büyük gözüküyor fakat 200 lük uyumlu ayrıca Silindir MSR 76 boy fakat piston CRF 65.5 mm çift sekman ATG piston. Silindir , piston ikisi ayrı ayrı alındı. Bu gidişle sadece silindir ve pistonu tanıyan stroksuz krankla toplayan soruma cevap verebilecek. Satan yerlerde birebir tüm ölçülerinden bahsedilmiyor. Bilen varsa kısa süre içerisinde cevap bekliyorum yakında motoru toplayacağım.
Sizde 63.5 mm 76 boy silindirle mi topladınız acaba boora ?
-
14 Haziran 2020, 03:22
#7
Motor toplayan ustalar video paylaşıyor onlar bile motor bloğunun yarısına kranki silindiri pistonu sekmanlari takmadan yerleştirip kranki elle çevirip kontrol ediyorlar piston hangi konumda kalıyor diye.
Evet 76 boy 63.5 ile topladım daha öncesinde 67 mm ile topladım ama sekmanlar inceydi ve silindirin bloğa geçen yeri inceydi guvenemedim uzun yolda kırılır diye standart aldım sende sağlamlık aradığın için sanada 63.5 tavsiye ederdim ama almışın artık. Ben motoru dün bitirdim sayılir. Balansor dislisinde yanlış yapmışım onu buluncaya kadar uğraştım neyse motor 63.5 ile eski 150 hacmine göre baya iyi 5 viteste rampada düşük devirde girmeme ragmen daha hizlanarak cikabiliyorum ama şöyle bir sıkıntı var piston üst kapağa vuruyor sanırım ufaktan ses geliyor kalın conta sipariş etmiştim oda yanlış yollamışlar bulundugum yerdede yok düşünüyorum nasıl kolay cozum bulurum diye
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:15 ----------
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
-
14 Haziran 2020, 08:17
#8
Senin motor şu haliyle 197 cc civarında yapıyor. Vurma sesiyle ilgilide bu tarz vuruntu sesi çıkaranlarında yüksek sıkıştırma oranlarıyla alakalı olduğunu , kalın conta atarak veya 76 mm silindir boy yerine 79.4 boy silindir takmayla çözdüklerini görüyorum.Düşük sıkıştırmaya dikkat Hatta internette bazı CG leri tekerden elle çalıştırıyorlar araya kaç conta attılar ise . İdeal sıkıştırma oranı önemli . Ayarı tutturursanız cevap bekliyorum vuruntu gitti mi , peformans değişti mi
-
14 Haziran 2020, 09:49
#9
Vuruntu sesi yok benim motorda bildiğin vurma var aslında sebebini tahmin edebiliyorum. Benim üst kapak büyük subaplar ise baya baya buyuk. Mesela 150 cc nin egzoz subabi 25krs kadar ise yenisinin 1 lira gibi. Pistondaki subap yuvaları ise çok küçük 125 cc subaplari kadar. Benim subaplar pistona çarpıyor tahminim çok azda olsa. Çünkü ses hem ustten hemde alt piyanodan geliyor. Ya piston üzerinde işlem yapıp subap yuvalarını buyutecegim ya da üst kapak contası atacağım. Şu an motorun sıkıştırma oranı iyi vuruntu yok,hararet yok,dengesiz çalışma yok. İnternetten aldığım conta 200 Luk deniliyordu ama 67 mm silindir contası yollamışlar onu takip deneyeceğim. Bu arada elle çalışma olayının düşük sıkıştırma ile alakası yok normal motorda çalışır. Sadece ateşleme zamanını iyi ayarlayacaksin
-
15 Haziran 2020, 02:44
#10
13 perno 67mm piston olmuyormu, internetten aratıyorum, 15 perno olarak var bunun sebebi 13 mm kurtarmadığı içinmi acaba bilen varsa açıklayabilirmi.
-
15 Haziran 2020, 04:33
#11
darkmotor adlı üyeden alıntı
13 perno 67mm piston olmuyormu, internetten aratıyorum, 15 perno olarak var bunun sebebi 13 mm kurtarmadığı içinmi acaba bilen varsa açıklayabilirmi.
13 perno yok. Sebebini bilemiyorum
-
15 Haziran 2020, 19:41
#12
-
15 Haziran 2020, 20:03
#13
Sıkıştırma oranı iyi. Daha az hararet yapar daha az ısınır motor. Titresimde bir nebze olsun daha az olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:56 ----------
Krank degistirmedin mi
-
15 Haziran 2020, 20:07
#14
200 lük MSR krank var. 13 perno 100 lük krankla bariz fark var. Biyel kolu falan baya kalın. Biyel kolunun kranka bağlı kısmı yuvarlak bölümde daha dışa doğru merkezli. Buradan belli oluyor strokunun fazla olduğu zaten. Umarım krank sağlamdır. Önceki yaptığım motor krank yüzünden patlamıştı.
-
15 Haziran 2020, 20:15
#15
Krankin kolunu uzatan kısmı orasi zaten. biyel kolunun bağlı olduğu yer daha yukarıda. Krank bilyasi ve karank çevresi 200 cc ye kadar aynı. Motordan İnşallah verim alırsın. Ben 67 ile topladım hiç ses yoktu motorda hatta orjinal halinden daha stabil daha sessiz çalışıyordu. Bu 63.5 ile topladım sesli çalışıyor anlam veremedim dün kalın contayi attım çalıştırdım yine sesli. Dün 50 km kadar artcili kullandım 5 ten 4 e attım rampada az biraz yüklendim devir arttı motor gitmiyor anlaşılan o ki debriyaj siyiriyor gelen gücü karşılayamıyor. Senin debriyaj kaç baskılı kaç balatali
-
15 Haziran 2020, 20:24
#16
Daha debriyaj takmadım. Eskiler 5 balata 5 yaylı berbat kaçırıyordu. Stunt tarzı kullanma amacıyla sürüyorum zaten hal böyle olunca debriyajı saldığımda çat kalkmasını istiyorum.3.vites falan balatayı yeni takıp gidonu sert asıldığımda tekere geliyordu. Şimdi 2.viteste doğrudan tekere debriyajla kalkmıyor gidonu asılmam gerekiyor. 6 yaylı 6 balata tamirciyle beraber yarın takıyoruz. Önceki motor toplayışımda aldığım 6 yaylı 6 balatalı tas rulman uymadığından takılmamıştı. Rulmanı ayarlarsam takacağım bu sefer. Debriyaj sonuçlarını yazarım.
-
-
Subaplarin pistona vurduğundan emin misin. Piston baya aşağıda duruyor bana düşük ihtimal gibi geliyor. Subaplar pistona vursa ses yapar. Yanlış subap ayarından subap yanmış olmasın
-
6 aydan daha fazla dayanan msr marka ürün görmedim. markayı değiştir bence.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler