Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yeni Başlayacak Biri İçin Bilgi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Haziran 2020
    Merhabalar öncelikle. Ben seneye a1 ehliyet almayı düşünüyorum allahtan bir şey olmazsa. Ve 2. el bir motor almayı düşünüyorum bir yıldır felan merakım var. Tabi aileyi ikna etmek felan derken 2 yılı bulur ehliyet aldıktan sonra motor almak . 16 yaşındayım daha başlangıç motoru olarak aklımda CBR 125,RC 125,YZFR 125,KTM 125 DUKE aklımda var. Daha çok spor racing tarzı motorlar hoşuma gidiyor. Ama bütçem de kısıtlı olur muhtemelen 10-13k felan maksimum. Sizin vereceğiniz tavsiyeleri merak ediyorum hangi motoru mesela bunların arasından daha ucuza bulabilirim? Hangisinin sıkıntı çıkarması daha az ihtimaldir gibisinden sorular aklımda var. Hız tutkunu felan değilim ortalama hızlarını da biliyorum söylediklerimin. Bütçem de yüz de yüz kısıtlı olacağı için bu saydıklarımın tarzında önereceğiniz az da olsa daha ucuza bulabileceğim bulmakta sıkıntı çekmeyeceğim motor önerileriniz nelerdir? Alsam bile direk çat diye kendi kesemizden verebilecek değiliz bunun için önerisi olan var mı mesela kredi mi çekilir ne yapılır bu durumda? bekliyorum cevaplarınızı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    hoş geldin

  3. #3

    Üyelik
    12 Haziran 2020
    teşekkür ederim hoşbuldum.

  4. #4
    BurakSNCK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İronmax 250
    2 yıl sonra da bütçen 10-13 bin olursa bisiklet bakarız sana.. piyasa rahat durmuyor. Bu soruları sorman için bence çok erken daha önce ehliyetini al belki farklı motosiklet tarzlarına heves saracaksın
    aykutyt bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    12 Haziran 2020
    evet farkındayım az da olsa ama şimdiden bilgili olmak istiyorum o zamana kadar daha çok bilgilenirim ve buna göre adıma atarım şuan için soruyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------

    Fikri olan yok mu?

  6. #6
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 700CL-X SPORT
    Ehliyetten sonra önceliğin ekipman olmalı ilk önerim bu

    2. önerim olarak da 2 yıla kadar o paralara çok zor fiyatlar sürekli allak bullak.

    Elinde birikmiş paran var ise altına yatır 2 yıl bekleyecek isen

  7. #7
    Quantrell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2019
    Şehir
    Uşak
    Ben çevremdeki arkadaşlarıma da söylüyorum, ben yeni başlayan ve ille de supersport kullanacak birisi olsam kesinlikle RC 125 alırım, abs si vardı yanlış hatırlamıyorsam farlar mercek, gösterge 125 klasmanında üst seviyede, tercih ederdim şahsen, şehir içi kullanacaksamda MT 125

  8. #8

    Üyelik
    12 Haziran 2020
    aslında altına yatırmak az da olsa riskli düşme ihtimali olabilir zarara girmek istemem ama elimdeki parayı faize yatırmayı düşünüyorum evet cok bi para gelmiyicek ama en azından batma riski 0 ailemin de desteğiyle umarım o zaman alırım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------

    rc 125 güzel bi alternatif ama şu da var ikinci ele bakıcak olursak pekte iyi fiyatları yok 2 sene sonra kim bilir ne olur mt 125 de hoş bi görüntüsü var cbr 125 nasıl bu dediklerine göre

  9. #9

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Motosikleti
    honda cb500f
    Psrayı altına at biriktir. Kışın fiyatlar gevşer o zaman alırsın

  10. #10

    Üyelik
    12 Haziran 2020
    motor fiyatları kışın mı genelde düşüyor 2. el altın biraz karşıyım ailem önceden bi kaç yapmış zarara girdikleri için olumlu bakamıyorum faizolumlu geliyo açıkçası 2 sene sonrasını da hiç bilemiyorum faizden de tabi para gelmiyicek akdar az gelir biliyorum ama altın riskli gibi

  11. #11
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    2 yıl sonra 13 bine alacağın motor asagıdaki tarzda birşey olur.

    Kızma ama 16 yaşındasın ve 2 sene sonrasını düşünüyorsun, garip değil mi? Senin su an meraktan ögrenmen sorman gerekenler sürüş ile ilgili kısım olmalı. 2 yılda bol bol oku.



  12. #12

    Üyelik
    08 Nisan 2020
    Kardeşimiz 2 yıl sonranın heyecanını yapmış konuşmak,muhabbet etmek istemiş.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Haziran 2020
    bu yasta bu meselelere kafa yormani bu sorulari sormani takdir ediyorum

    ve olabilecek en dogru yerdesin sakin sosyal medya gruplarindaki video paylasim ortamlarindaki bilgi kirliligine bulasma oralarda da bulun ama temiz bilgiyi ayirt et

    40 yasimda motora girmeye karar verdim senin 2 senede gececegin yollari ben 2 ayda gectim

    once motorun isleyisini arastirdim sonra ulkeleri markalari modelleri

    ve sunu gordum:

    1) atlar: japon motorlari (kawasaki, suzuki, yamaha, honda) (avusturya kokenli olup su an hint bajajla evlenen ktm de buna dahil) (bmw, husqvarna, ducati, mv agusta, aprilia, triumph, harley davidson, indian, royal enfield, moto guzzi firmalari da at ama bunlar ya turkiyede pazara girmemis ya da gerek 0 km fiyatlari gerek servis ve yedek parca hizmetleri ile sana bana uymayan markalar kaldi ki kawasaki ve suzuki de bu sinifa giriyor artik)

    2) katirlar: hint motorlari (bajaj, tvs, hero) (katir at ile essegin cocugudur ve oldukca gucludur)

    3) essekler: cin motorlari 1 ( cf moto, benelli-italyan kokenli firmanin marka degerini kullanan cin firmasi baska bir deyisle italyan gorunumlu cin- ve zontes )

    4) essek ölüleri: cin motorlari 2 (cin kokenli olup dunyanin her tarafina farkli isimlerle gonderilen cesit cesit motorlar, isimlerini saymaya degmez)

    5) kore motoru hyosung: turkiyeye girmeye calismis becerememis dunyada da tutunamamis at olmadigi kesin ama katir mi essek mi essek ölüsü mü cozemedigim öksüz bir marka

    (japonlar motorda oyle buyuk ki japonlarin ezeli ebedi rakibi kore 4 tekerde hyundai kia ssanyong daewoo gibi markalarla japonlarin karsisinda dik durmayi basarmis olsa da 2 tekerde rekabet etmeye utanmis sadece hyosung var o da japon kaplanlarina karsi sinek viziltisi)

    6) ingiliz motoru diye cikmis ne oldugu belirsiz "şey", megelli: essek ölüsü sifatini tasimakta bile zorlaniyor olabilir dikkat!


    sonuc olarak essek ölüsüne binme, essekten uzak durmaya calis (ben asla binmem), katir idare eder ama munkunse ata bin

    kisitli butceyle yamaha honda ve ktm artik cok zor 2 sene sonra daha da zor olacak kredi tabii ki cekilebilir ama bu ailenin kisitli butcesini daha da zorlar

    ve diger arkadaslarin belirttigi gibi her seyden once ekipman onemli

    "kask disinda" mont pantolon eldiven bot ikinci el alinabilir kask cok farkli bir dunya ben de henuz cozebilmis degilim ama arastirmaya devam

    yani once ekipman butceni belirle sonra ailenin butce kredi durumuna gore mumkunse ata veya katira bin mumkun degilse essek (tekrar ediyorum ben asla binmem) essek ölüsünden uzak dur

  14. #14
    Gietti17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2016
    Şehir
    Balıkesir
    Ben 15 yaşımdayken ehliyet 17 yaşında alınıyordu. 17 yaşıma 5 ay kalmış ehliyet sistemini değiştirdiler. Mayıs doğumluyum ocakta sistem değişti. 16'da A1, 18'de A2 alacaksın dediler ve ben 17, kaldım ortada. Sonra 18imi bekleyip A2 almak daha mantıklı geldi ve bekledim, aldım, beklemez olaydım çünkü ben ehliyet alacağım derken motosiklet fiyatları uçtu gitti, R25 13.500 tl'den 40.400 tl'ye geldi. 13.500'e R25, 20 bin'e MT-07 hayalleri kurarken... Nerelere geldik. Hey gidi günler. Neyse, fiyatlardan dolayı para anca denkleşti ve bana ait bir motosiklete 21 yaşımda ilk kez geçen ay bindim.

    Bu zaman zarfında AEA'nın videolar bitti, kitaplar okundu, yabancı kaynaklar tarandı, youtube videoları izlendi vs. Diyeceğim, bilgilenmeye bak zira her şey planlandığı gibi gitmiyor hayatta hele böyle bir dönemde. Paranı değerlendirmeyi öğren, piyasayı takip et, fazla da takip etme kafayı yersin Ben yedim, mutlu değilim. İnanılmaz bir artışa şahit oldum her sektörde.

    Paranı tl olarak değil döviz olarak tut çünkü geçen sene 6bin euro olan R25 bugün de 6bin euro, yarın da 6bin euro olacak fakat geçen sene 26bin tl, bugün 40bin, yarın ne olur bilinmez. Ben döviz olarak tuttum, yıllarca da üzerine para koyarken altın alıp koydum, zaman zaman al sat yaptım. Paranı döviz ile tutman alım gücünü koruyacak, paran değer kaybetmeyecek. Döviz olarak biriktirmeseydim muhtemelen şu an 0 km R25 sahibi olamazdım.

    Farklı modeller denemediğim için tavsiye vermem doğru olmaz. İşin maddi boyutunu ve tecrübelerimi aktardım, faydalı olacağını düşünüyorum. Hayatında da başarılar diliyorum umarım her şey gönlünce olur.

    Çok yaşlı gibi konuştum yav

    Kendime not: Gietti kendine gel oğlum. Yaş 21, daha iş bitmedi. Motoru daha geçen ay aldın, hayat yeni başladı!

  15. #15

    Üyelik
    12 Haziran 2020
    Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim 2 sene sonra artık Allah ömür verirse evet belli ki fiyatlar daha pahalı olucak şuan dusundugum gibi olmayacak bir çok şey veya dusundugum gibi olacak bilemem zaten nerdeyse 18 de motor almaya baslayabilirim parayı ancak o zaman denklestirebilirim aileminde yardımıyla a2 den başlarim dövize yatırmak bir yerde mantıklı ama kenarda birikmiş paranjn olması gerek ki altın vs alabileyim önce bunu halletmem lazım bakalım artık ne olucak teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------

    Ya şu da var birikmiş para olması gerek ki altın alabileyim sizin zamaninizda muhtemelen bu kadar yüksek değildi fiyatlar altın olarak ve şuan çok yüksek yatırmak riskli gibi dusukken yatırmak daha mantıklı geliyor umarım 2,3 seneye bi motor sahibi olabilirim teşekkür ederim vaktinizi ayırdığınız için


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)