Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Acemilere tavsiye, başıma gelen bakış kaçırma mevzusu.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Arkadaşlar, geçen gece arkadaşımla (skuter) ile biraz turlamaya çıktık. Gayet keyifli bir şekilde 30-60km hızlarda seyrediyorduk. Daha sonra beşyoldan çıkışta e5'e bağlanırken güzel bir viraj vardır. Dedim ki gazı açayım şurayı bir güzel döneyim. 110km gibi bir hızla girdim viraja, girdim girmesine fakat.. Viraj keskinleşmeye başlamıştı. O an dönemeyeceğimi ve kaldırıma doğru yaklaştığımı anladım. Çünkü kaldırıma odaklanmıştım. Soğukkanlılıkla virajın çıkışına bakmam gerektiğini hatırladım ve virajın çıkışına baktım. Motorun yatış açısı sınırlarını zorlamam gerekiyordu o virajı dönmek için. Yaklaşık 2m bir düzlük vardı virajın içerisinde. Motoru hafif düzelyip frene basıp bir nebze yavaşlattım ve viraja devam ettim. Sonuç olarak yine de motorun yatış sınırlarını zorladım bakışımı kaybetmedim ve gayet başarılı bir şekilde virajdan çıktım.

    Bakın yeni başlayan abiler,kardeşler,ablalar;

    Sonunu göremediğiniz virajlara çok hızlı girmeyin. Her zaman dönebileceğiniz güvenli hızlarda seyrediniz.

    Sonuç olarak adım adım olanlar: Yaklaşık 8-10 saniye..

    1-)Güzel bir yatış açısı almak için gazı açtım 110km süratle viraja girdim.
    2-)Bakışımı kaçırdım, kaldırıma doğru açılmaya başladığımı farkettim ve hızlıca bakışımı tekrar virajın içine doğru yönelttim (Kilit Nokta)
    3-)Açılmaya devam etsem kaldırıma çarpıp düşecektim, onun yerine sınırları zorlayıp dönebilmeyi tercih ettim, en azından denemiş olurdum.
    4-)Ufak bir viraj içi düzlükte motoru dik konuma getirip. hafif bir frenleme yaparak süratimi düşürdüm (5-10km nerden baksan kâr)
    5-)Yatış açısını zorladım, bakışımı kaçırmadım ve en önemlisi asla panik yapmadım.

    Burada yeni aldığım pilot Power lastiklerin de önemini anladım.


    Yani aslına bakarsanız, İstanbul gibi bir şehirde aktif olarak ne kadar motosiklet kullansak ta, böyle basit hatalara düşebiliyor insan. Hele ki başlangıç döneminde.

    Mutlaka iyi bir lastik alın, bunun gibi ne kadar basit görünse de ciddi hatalarda, hatanızı telafi edecektir.
    Panik yapmayın. Soğukkanlı olun, her daim düşünebilmelisiniz. Hata yaptığınızı farkedin. Unutmayın! Her kaza tehlikesinde suçlu karşıdaki değildir.
    Suçu lastikte motosiklette frende vs Aramayın, bindiğiniz aletin sınırlarını bilerek hareket edin.
    Hepinize kazasız belasız sürüşler diliyorum.
    Helim61 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    her zaman virajın sonunu gördüğün ve gördüğün yerde durabileceğin hızda viraja girmelisin.
    yoksa böyle küçük süprizlerle karşılaşabilirsin.
    gençlik çağlarımda(2 yıl önce) çok hatalar yaptım ama patlamadığım için şanslıyım
    şimdi torunu olan dedeler gibi sürüyorum

  3. #3
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Bilmediğim yolda gazlamam. Tek tavsiyem budur. Apaçilik yapmayın demem kimseye. Ama sadece bildiğiniz yolda yapın ne yapıyorsanız.

  4. #4
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Uzun uzun yazmaya vaktim yok.
    Kısa keseyim
    1- viraja giriş hızı
    2- giriş açısı alınır.
    Buna hazırlık denir.
    Sonra viraj içinde, girii hızımızı stabil tutup, karşı şeridi en geniş açıyla görebildiğimiz çizgiden devam edip
    Viraj bitiminde hafif hızlanmaya başlayarak çıkılır.
    Ön hazırlık ( hız ve açı ) yanlışsa, gerisinde hoş sonuçlarla gelmeyebilir.

  5. #5
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    - Bilmedigin viraja olmadik hizlarda girmemeni oneririm
    - Trail braking konusunu bir arastir babam

  6. #6

    Üyelik
    16 Nisan 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200ns - Yamaha mt-25abs
    eğer bahsettiğin yer florya göbekten gelip e-5e bağlanan yer ise, verilmiş sadakan varmış. o viraj çok sinsidir bir anda keskinleşir ve hatta daralır. önümde bir bmwnin takla attığını gördüm o virajda. motosiklet ile kaza yapanlar da oldu. 110 ile o viraja girmek bile büyük cesaret. çünkü bildiğin bir anda 180 derece dönen bir bağlantı yolu orası.

  7. #7
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    110 ile şehir içinde viraja giren adam tavsiye veriyor

  8. #8
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı coderbiker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer bahsettiğin yer florya göbekten gelip e-5e bağlanan yer ise, verilmiş sadakan varmış. o viraj çok sinsidir bir anda keskinleşir ve hatta daralır. önümde bir bmwnin takla attığını gördüm o virajda. motosiklet ile kaza yapanlar da oldu. 110 ile o viraja girmek bile büyük cesaret. çünkü bildiğin bir anda 180 derece dönen bir bağlantı yolu orası.
    Evet tam orası

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:51 ----------

    Alıntı cıbılduck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    110 ile şehir içinde viraja giren adam tavsiye veriyor
    Ben yaşadım kimse yaşamasın diye yapıyorum. Böyle toxiclemeye gelmiş beyni yarım çalışan ve her olayın en kötü noktasından pay çıkaran bi adamın (pardon) böyle yorumlar atması garibime gitmedi açıkçası.

    Xmaxçı salih gelip absli motor al dese daha mantıklı olurdu...

  9. #9
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    florya yazınca haritada çıkan böyle bi yer var.
    burası ise gerçekten şanslıymışsın.
    buraya 110 la girip kazasız çıktıysan bu Allahtan sana bi mesaj olabilir.
    ayağını denk al bidakine kurtulamazsın demiş olabilir haberin olsun


  10. #10
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    florya yazınca haritada çıkan böyle bi yer var.
    burası ise gerçekten şanslıymışsın.
    buraya 110 la girip kazasız çıktıysan bu Allahtan sana bi mesaj olabilir.
    ayağını denk al bidakine kurtulamazsın demiş olabilir haberin olsun

    https://i.hizliresim.com/OlAaZL.jpg
    Öyle bir düzlükten sonra öyle bir kavşak!!!
    Nasıl bir mühendislik bu?
    Tüm yolları sadece 4 ve + tekerleklilere göre dizayn etmekten vazgeçmeyecekler mi??
    mavzer-i bunu beğendi.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  11. #11
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle bir düzlükten sonra öyle bir kavşak!!!
    Nasıl bir mühendislik bu?
    Tüm yolları sadece 4 ve + tekerleklilere göre dizayn etmekten vazgeçmeyecekler mi??
    buna benzern bir yol vardı alibeyköy taraflarında. 2-3 sene oldu tam hatırlamıyorum yerini. haritadan da bulamadım
    sola keskin viraj varken daha keskin virajda yol ayrımı vardı. oradan gidecektim ama gidemeyince bi an kararsızılık içinde kalarak sağ tarafa bariyerlere gidiyordum.
    since 1987

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle bir düzlükten sonra öyle bir kavşak!!!
    Nasıl bir mühendislik bu?
    Tüm yolları sadece 4 ve + tekerleklilere göre dizayn etmekten vazgeçmeyecekler mi??
    Nasil yani ? Bu yol 4 tekerlekli araclara uygun ama motora uygun degil,oyle mi ?

  13. #13
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    O virajı hesaplayan mühendisler o virajda hız sınırının 50km/saat olmasına göre hesaplamştır. Viraja 110'la girip sonra nasıl viraj hesaplamşlar dememek lazım.

    Geçmiş olsun. Virajlardan öncesinde yavaşlamanın önemini öğrenmiş olduk.

  14. #14
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasil yani ? Bu yol 4 tekerlekli araclara uygun ama motora uygun degil,oyle mi ?
    Hangi anlamda anladınız?
    Yerde asfalt olması yeterli mi sizce?
    Eğim, kasis, büküm vs önemsiz mi?
    Burada da dümdüz yollar var ama birden ışıklara yaklaşırken yola kZınan tırmık izleri yüzünden motor en sağdan en sola dansederek akıyor.
    Neymiş? Kamyon fren mesafesini kısaltmak içinmiş!
    Hiç motosikletle geçtiniz mi öyle bir yoldan?
    Virajlı dağ yollarından inerken ve yağmur yağmışsa ya da çiğ düşmüşse??
    Sırf eleştirmek için eleştirmeyin lütfen..
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  15. #15
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O virajı hesaplayan mühendisler o virajda hız sınırının 50km/saat olmasına göre hesaplamştır. Viraja 110'la girip sonra nasıl viraj hesaplamşlar dememek lazım.

    Geçmiş olsun. Virajlardan öncesinde yavaşlamanın önemini öğrenmiş olduk.
    Mühendis derken? Kalfa Ahmet abi. Salarsın eşeği o belli bir eğimi aşmadan yolu bulur. Ayağı tökezlerse bir daha geçmez. Ona göre yaparsın yolu. Arkadaşları bahsettiği yer öyle güzel başlar ama bir anda içeri doğru daralarak kapanır. Ha bu arada alan dar değil parkın ortasından geçiyor.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi anlamda anladınız?
    Yerde asfalt olması yeterli mi sizce?
    Eğim, kasis, büküm vs önemsiz mi?
    Burada da dümdüz yollar var ama birden ışıklara yaklaşırken yola kZınan tırmık izleri yüzünden motor en sağdan en sola dansederek akıyor.
    Neymiş? Kamyon fren mesafesini kısaltmak içinmiş!
    Hiç motosikletle geçtiniz mi öyle bir yoldan?
    Virajlı dağ yollarından inerken ve yağmur yağmışsa ya da çiğ düşmüşse??
    Sırf eleştirmek için eleştirmeyin lütfen..
    Nasil bir muhendislik bu derken kavsaktan bahsettiniz herhalde,cunku ben dahil herkes boyle anlamistir.O kavsakta mutlaka gerekli isaretler konulmustur diye dusunuyorum.

    Haa yolda hata vardir o ayri konu,ama motorcular icin ozel kavsak tasarlayacak halleri yok,romantiklige gerek yok,norvec degil burasi.

  17. #17
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    süprizler ikiye ayrılır
    biri güzel süprizler
    biri kötü süprizler ki buna örnek olarak bu viraj gösterilir.
    HRider bunu beğendi.

  18. #18
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Bir şey kapmak ya da geliştirmek yerine neden hemen linç?
    Adam, hata yaptım siz yapmayın ve şu şekilde kurtuldum aklınızda olsun diyor.
    Yani asfaltta 70 le giderken birden mıcıra girince şöyle yapmalı diye başlık açsak bittik!!
    Ki bunun da cevabını çoğu bilmez..
    Bunlar hayat kurtaran büyük detaylar.
    At hafızana, olsun bitsin..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:24 ----------

    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasil bir muhendislik bu derken kavsaktan bahsettiniz herhalde,cunku ben dahil herkes boyle anlamistir.O kavsakta mutlaka gerekli isaretler konulmustur diye dusunuyorum.

    Haa yolda hata vardir o ayri konu,ama motorcular icin ozel kavsak tasarlayacak halleri yok,romantiklige gerek yok,norvec degil burasi.
    Motorcular için demedim, motorcuları "da" düşünerek anlamında dediğimi anlamak isteyen anlamıştır.
    Ayrıca, her toplum ya da birey; kendine yakışanı ister.
    Norveç de kim?
    Benden üstün mü?
    Ben, şahsım için de istemiyorum.
    Belki istanbula gelip oradan hiç geçmicem ama ülkemin insanları için istiyorum.
    Bu insanlardan biri de sizsiniz

  19. #19

    Üyelik
    08 Nisan 2020
    Ben daha güzelini yazayım virajlara yavaş girin

  20. #20
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Mesele sadece bakış değil. Viraj içinde fren yapmayı da herkesin öğrenmesi gerekiyor. Çok iyi bildiğiniz bir yolda giderken virajda bir anda önünüzdeki araç kaza yapabilir veya yola bir yaya atlayabilir. Bu durumların hepsini viraja girmeden öngöremezsiniz. Bunların olacağını varsayarak her viraja aşırı yavaş da giremezsiniz. Bu yüzden virajın içinde fren yapabilmek çok önemli.
    HRider bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)