Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

CC'si Yükseltilen Motorun Ruhsat İşlemi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Haziran 2020
    İyi günler dilerim. Rks Sniper 49 cc lik bir motor aldım. Silindiri değiştirildi ve 100cc oldu. Ruhsatta 50 cc yazıyor. Trafik sigortası da yaptırmıştım ama ruhsatta 50cc geçtiği için herhangi kaza vs durumunda sigortanın masrafları karşılamadığını öğrendim. Ruhsatta 100'lük göstermek için nerede işlem yapmalıyım?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MR.BERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2019
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    DUCATI MULTISTRADA 950S
    Öncelikle motoruna 80'lik kit takılmıştır, ikincisi sakın hiçbirşey yapayım deme, başına bir ton iş alırsın.
    4 teker bedenimi 2 teker ruhumu taşır.

  3. #3
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı e55e55e55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi günler dilerim. Rks Sniper 49 cc lik bir motor aldım. Silindiri değiştirildi ve 100cc oldu. Ruhsatta 50 cc yazıyor. Trafik sigortası da yaptırmıştım ama ruhsatta 50cc geçtiği için herhangi kaza vs durumunda sigortanın masrafları karşılamadığını öğrendim. Ruhsatta 100'lük göstermek için nerede işlem yapmalıyım?
    50cc lik motora zaten sigorta yapılmıyor. sigorta yapan sigortacıya gidip küfür edebilirsin.
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  4. #4

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    2015 yılında ilk motorumu aldım. Birkaç defa plakayı kapatıp hgs den kaçak geçtim. Sonra düşündüm yanlış yapıyoruz ne gerek var aylık 30 lira için.

    Hgs almaya gittim, daha o zaman 6. sınıf yok. Eee 1. sınıf geç babam geç, fatura kabardı. Bir de bir türlü okuyamıyor. Ha bire en uzak mesafe kesilip duruyor. Her seferinde alarmlar öterek geçiyorum, giriş yok, bakiye yetersiz, kaçak geçiş.... Haftada 200 TL yüklüyorum, en uzak mesafeler, kaçak geçişler, bitiyor.

    3 günde bir saatlerce HGS müşteri hizmetlerini ara, anlat, düzelttir.... Düzeltme işleminin hesabıma tekrar yüklenmesini bekle...

    Artık 4-5 yanlış kaçak geçişi 1 seferde arayıp yaptırır olmuştum. Orda da HGS bakiyem hızla azalıp, bu sefer hepten bakiye yetersizliğinden cezalı duruma geçer oldum.

    Ciddi manada param ve vaktim gider oldu. Oturup düşündüm, eğer plakayı kapatıp geçmeye devam etseydim, bu kadar uğraşır mıydım diye.

    Motoru satana kadar böyle uğraştım. Sonra yeni motor alınca baktım 6. sınıf çıkmış. Tamam dedim işler düzeldi. Orada da ayrı dertlerle uğraştım;
    https://www.motosiklet.net/forum/kon...gs-sorunu.html

    Yani bilmiyorum.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  5. #5
    Green_Beret - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Cafe Racer 152 - SYM Joymax 250i
    Motor hacim büyütme işlemleri oldukça zor diye biliyorum. Makine mühendisi proje çizecek, o güce göre fren hesaplaması şase sağlamlığı gibi şeyleri hesaplanacak, tekrar muayeneye gidilip tespit yapılacak falan uzun iş. Kimse kaza sonrası açıpta silindir genişliğini ölçmez bunu sadece sen biliyorsun ve kimseye birşey demediğin müddetçe o motor hâlâ 50cc dir. ;)

  6. #6

    Üyelik
    24 Ocak 2020
    Alıntı e55e55e55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi günler dilerim. Rks Sniper 49 cc lik bir motor aldım. Silindiri değiştirildi ve 100cc oldu. Ruhsatta 50 cc yazıyor. Trafik sigortası da yaptırmıştım ama ruhsatta 50cc geçtiği için herhangi kaza vs durumunda sigortanın masrafları karşılamadığını öğrendim. Ruhsatta 100'lük göstermek için nerede işlem yapmalıyım?
    kazada cıkartıp pistonumu ölçeceklermiş. herkez yapıyor bu durumu elbet patlak verir bi yerde ama. 80 CC oluyor denilen gibi. 80 olursa B ehliyeti de kullanmaz gibi bi durum da var. A ehliyetiniz var mı bilmiyorum da.

  7. #7

    Üyelik
    13 Temmuz 2019
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    mt-07 abs
    kimse bilmez motor kac cc o yüzden uğraşmayın ne gerek var

  8. #8

    Üyelik
    07 Haziran 2020
    100 lük denilmisti 80lik mi oluyor o kitler?Ayriyetten basima nasil bir is alabilirim?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:34 ----------

    Benim asil amacim bir sey olup ya da olmamasi degil. Trafik sigortasindan yaralanabilmek istiyorum a2 ehliyetim de mevcut

  9. #9
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Ruhsatta istediğinizi yaptırmak için çıkacak masrafları karşılamaya kalksanız en az 125cc bir motora yükseltme parası harcarsınız. Satıp 100-125cc uygun bir şey alıp geçin. İnanın bürokrasi engelleri ile savaşır durur üzerine para ve zaman harcarsınız
    MR.BERK bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    16 Nisan 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200ns - Yamaha mt-25abs
    abi merakımdan soruyorum. madem 100lük bir motosiklete ihtiyacınız var, neden en baştan 100lük bi motosiklet alıp kullanmak yerine 50lik alıp onu büyütmeye uğraşıyorsunuz ki? hayır ruhsata işleteyim desen aylak adamın bile yanaşmayacağı işlemler, işletmiyim desen acaba birşey olur mu tedirginliği. ne gerek var ki?
    kenan_gül bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Hiç dokunmayın, 50 cc'lik olarak kalsın resmiyette. Diğer bir arkadaşın dediği gibi kaza yapınca piton/silindir mi ölçecekler.
    50cc'lik motorlarda trafik sigortası zorunluluğu yok ancak zorunlu olmasa da isterseniz yaptırılabilir diye düşünüyorum, yani trafik sigortası için illa 50cc üstü olmalı diye bir zorunluluk yoktur sanırım, ama hiç araştırmamıştım, kesin birşey diyemiyorum.
    Sigorta yaptıracaksanız da 50cc olarak sigorta yaptırın, cc yükselttiğiniz resmi kurumlara belirtmeniz/söylemeniz size sadece sorun ve masrafa neden olacaktır.

  12. #12
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı e55e55e55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 lük denilmisti 80lik mi oluyor o kitler?Ayriyetten basima nasil bir is alabilirim?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:34 ----------

    Benim asil amacim bir sey olup ya da olmamasi degil. Trafik sigortasindan yaralanabilmek istiyorum a2 ehliyetim de mevcut
    Zaten çoğu kitin üzerinde 80cc olmasına rağmen muayenede sorun olmasın diye 50cc yazar bi sıkıntısı olmaz tak kullan devam et ruhsata işletecem dersen yüzü astarından pahalı olur yok tespit muayenesi yok uygunluk belgesi yok işte gidecen bi makine muhendisinden proje uygunluğu vs. vs. bi ton iş

    50cc ye sigorta yapılmıyor zaten hiç bir sigorta firması yapmıyor yapsada yasal tazmin hakkın yok yani bir kazada poliçen zararını karşılamıyor yaptıracağım diye cebinizden boşa para çıkmasın

  13. #13

    Üyelik
    24 Ocak 2020
    Alıntı coderbiker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi merakımdan soruyorum. madem 100lük bir motosiklete ihtiyacınız var, neden en baştan 100lük bi motosiklet alıp kullanmak yerine 50lik alıp onu büyütmeye uğraşıyorsunuz ki? hayır ruhsata işleteyim desen aylak adamın bile yanaşmayacağı işlemler, işletmiyim desen acaba birşey olur mu tedirginliği. ne gerek var ki?
    soru gibi soru

  14. #14
    rollcycle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul City
    Motosikleti
    R1250GS ADV
    salih bsg

  15. #15

    Üyelik
    07 Haziran 2020
    50cclik motorlarda sigorta yapilirsa herhangi kaza ya da baska bir sey durumunda karsilamadigini motoru satin aldiktan hatta sigortayi yaptirdiktan sonra ogrendim. Hic arastirma geregi de duymadim sigorta da sorun olmaz diye. Ayriyetten sigortaci da oyle bir seyden bahsetmedi. Boyle olacagini onceden bilseydim zaten direkt 100 ya da 125lik alirdim merak etmeyin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)