40 yaşındayım sürücü değilim mart ayında motora girmeye karar verdim koronavirüs önlemlerinin alınmaya başladığı ilk zamanlardı...2. el mt25 veya cb250r almaya karar verdim
0 km cb250r 29 bindi ve 20 binlere 2. el bulunabiliyordu izmirden bir motor denk getirip alırım dedim koronavirüs önlemleri yüzünden şehir dışından alamayacaktım...motosiklet sezonunun (motorculuk felsefesinde böyle bir tabir olmasa da ekonomik olarak böyle bir gerçek var) yaklaşması doların yükselişi ve yüzde 10 ek gümrük vergisi derken 0 km fiyatları arttıkça 20 binler 22 binlere 22 binler 24 binlere 24 binler 26 binlere 26 binler 28 binlere 28 binler 30 binlere çıktı...bu süreçte 0 km fiyatı 29 binden 33 bine (şu anki 36 bini saymıyorum tamamen şişirme bir fiyat amaç 36 bini gösterip "kampanya" ile 33e sattım diye alıcıyı psikolojik olarak rahatlatmak) çıkmışken 2. el fiyatları 20 binden 30 bine çıktı...gözü dönmüş ikinci elcilere beş kuruş vermem dedim 36 bine 0 km 2020 mt25 aldım
martta 20 bine 2. el motor alacak adam mayısta 36 bine 0 km motor almak zorunda kalıyorsa tek sorun ülke ekonomisi değil aynı zamanda insanımızın açgözlülüğüdür
İmzamı, bu ve benzeri forumlardaki kişileri ikna etmekten bıktığım için Mevlana'dan alıp koydum. Ben yazıyorum, anlayana. Anlamayan olursa da takmıyorum.
Durduk yere önce %20 sonra buna ilave ek %10 vergi getirildi. Rakamlar örnek-misal değil, tamamen gerçek. Yani fırsatçılık, açgözlülükle suçlanan bayi, 30 bine sattığı motora 1 TL bile zam yapmadan fiyatını 39 bin TL yaptı. Burada bayinin cebine fazladan 1 TL bile girmedi. Çünkü 30 bin TL olan motor, %30 ilave vergiyle 39 bin TL oldu. Hatta adam 39 bine ben bunu satamam diye kardan zarar edip 37 ye falan bırakır oldu.
30 bine 1-2 sene önce motoru aldın. Aldığın motor da 39 bin oldu. Kilometren 6 bin. Hiçbir kusuru yok. Kaça satıcan? 30-32 bin TL ye. Sıfırı 39 bin ise 6 bin km de temiz motor 32 bin eder.
Burada kızılması gereken kişi bayi veya 6 bin km de temiz motor sahibi değildir. Bunu anlayın. Veya anlama uğraşamayacam.
Not: 40 yaşıma geldim, bu ülke birşeyin fiyatının düştüğüne şahit olmadım henüz. Her ne zaman alırsan al, hep fiyatı arttı. "Oha lan bu mal bu fiyat eder mi? Keriz miyiz, adam mı seviyorsunuz" diyenler hep o beğenmedikleri fiyatı kaçırdılar. 20 bine NS 200 mü olur, Benelli TNT 249' a 25 bin verenin parası mı çok, kim alacak Mondial RX3 i yi 18 bine?.... Kimin fiyatı düştü?
Motosiklete binemeyecek bir nesil oluştu Türkiye'de. Ben İnazuma ile motora başladım, 12 bin TL civarıydı. Hatırlıyorum, 5 bin dolar verdim demiştim. Hiç üstüne birşey koymadan. Sıfırdan 5 bin dolar çıkartmıştım. Simdi 5 bin dolar 35 bin ediyor. Valla şu an veremem 35 bin tl. Bırak sıfırdan 35 bin vermek, benimkini 20 ye satsam, 15 bin üstüne koyamam.
Vaktiyle biz 35 üstü olan abileriniz bindik, ettik, gezdik. Yetkili serviste zincir-dişli dahil bakımlarını yaptırdık, güzel montlar, kasklar, eldivenler aldık. Siz 20-25 yaş arası gençlerin bugün bunlara sahip olmanız çok zor. Bence büyüklerinizden hesap sormalısınız.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Ah ah, 2018 Mart'ta 24.000'e benim motosikleti aldığımda "Artık bir sonrakine de 40-45.000'lik bir şey alırım" diye planlamıştım. O sıralar bu fiyatlara Tracer V Strom falan o tip motosikletler alınabiliyordu. Şu anda bindiğimi ancak bir Tracer 700 ile güncellemek isterim fiyatı meydanda. Hem vergilerden hem de dövizden çok girdi hepimize. (Bu daha başlangıç, Corona olmayaydı şimdi çok garip USD/EUR kurları konuşuyor olurduk. Hoş, 2 vakte kadar da çok garip kurlar konuşacağız bence...)
motora yeni girmis biri olarak senle benzer bir fikrim var evet genclere motor artik hayal olmaktan bile cikti ayrica orta ve yuksek hacim gittikce yok olacak orta halli genc motorcularin hint ve cin motorlarina zar zor binebildigi yine orta halli orta yas motorcularin omur boyu dusuk hacimli japon motorlarla yetinmek zorunda kalip yuksek hacmi gec orta hacme bile hayal olarak bakacaklari bir ulkeyiz artik
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)