Muğla'da motora ilk adım.
Reklamlar
-
08 Haziran 2020, 16:21
#1
Merhaba arkadaşlar.Bu yaz ehliyetimi alıp motora başlamak istiyorum.10bin tl kadar bir bütçe ekipmana ayıracağım.Başlangıç olarakta Kawasaki/Honda/Yamaha/Hyosung vb. markaların 250cc klasmanındaki motorlarına bakıyorum.Kalıp olarak iriyim 4 senedir bodybuilding yapıyorum boy 1.78 motor tavsiyelerine açığım.Asıl sormak istediğim eğitim aldıktan sonra ve gerek internette gerek yolda kendimizi geliştirdikten sonra tabiki riskler sıfıra inmiyor ama motor bahsedildiği kadar tehlikeli mi olur halen ? Muğla'da kullanacağım motoru özellikle Muğla veya benzeri illerde sürenler fikir verirse çok sevinirim.(Bu tarzda konular çok açılmış konu kirliliği yapabiliyor olabilirim lakin özellikle Muğla'da motor süren arkadaşların fikrini almak istiyorum.)(Konu dışıda dahil olmak üzere vereceğiniz her bilgi benim için altın değerindedir.)
Reklamlar
-
08 Haziran 2020, 16:34
#2
Hayırlı olsun dostum.
İstanbul'da trafikte katiller dolaşsa da aslında zannedilenin aksine Anadolu'da sürücüler motorlara karşı daha duyarsız. Ben küçük şehirlerde bodoslama şekilde sokakdan çıkan sürücülerden, nerede ne yapacağı belli olmayan vasıtalardan daha fazla muzdarip oluyorum. En azından İstanbul'da sürücülerin çoğunluğunun saçma sapan hareketler de olsa ne yapacağını az çok tahmin edebiliyorum.
Muğla'da ikinci dezavantaj hava sıcaklığı. Nemli ve sıcak bir yaz günü, motor montuynu kaskını eldiveni her zazman giyebilecek misin? Hava 35, asfalt 60, motor 100 derece? Bunları yapabileceksen hayırlı olsun.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
08 Haziran 2020, 17:01
#3
Gerek bir kurstan, gerek kitaptan, gerek youtube dan, yola çıkarak alınacak bir motosiklet eğitimi elzem. Fakat bu eğitimleri kullanışlı kılacak olan şey sürekli motor üzerinde, trafiğe kapalı alanlarda çalışma ve pratiktir. Şahsen ben, yerli/yabancı eğitimcileri internetten izleyerek, kitaplarını okuyarak ve bunları sürekli çalışıp pratik ederek belli bir seviyeye geldiğime inanıyorum. Tavsiye de ederim. Ancak sabırsızlıkla henüz bu makinelerin dinamiklerine hakim olmadan ve acil durumda yapılacakları öğrenme fırsatı olmadan trafikte yoğun süre harcanırsa genellikle "yaşayarak öğrenme" denen şey gerçekleşiveriyor. Fakat hiçbir kurs gerekli tüm bilgiyi birkaç günde beyninize nakşedemez. Uzun yıllar içerisinde, araştırdıkça her gün yeni bir şey keşfedeceksiniz veya eskiden yaptığınızın hatalı olduğunu anlayacaksınız. Bir de "beyin kası" denen birşey var ki, öğrendiklerinizi uygulamadığınız sürece unutursunuz. Ama herşeye rağmen motosiklet kullanmak kolaydır. Onca eğitime ihtiyaç duyacağınız konuların büyük bir çoğunlupu, belki motosiklet üzerinde olduğunuz sürenin yüzde birinde ihtiyacınız olacak. Ama o yüzde birlik zaman dilimi, ölüm/kalım arasındaki ince çizgi demek oluyor.
HONDA CBR1000RR, Pendik/İSTANBUL
-
08 Haziran 2020, 17:20
#4
hoş geldin
bodybuilding ikiteker konusunda dezavantaj olabilir !
motosikleti kolların yokmuş gibi kullanmalı, ellerinle zarif dokunuşlar yapmalısın. başarabilecek misin
mesela, judo çalışanlar, düşme konusunda acelecidirler (motosiklet devrilmeden, kendilerini atarlar, düşmeyi biliyolar ya)
-
08 Haziran 2020, 17:34
#5
hemşerim hoşgeldin, bende köyceğizliyim
Motorda risk hiçbir zaman sıfıra inmez, sen yapmasan bile birisi hata yapar cezasını sen çekersin.
Gerekli ekipman ve tecrübeler ile tehlikeyi minimum seviyesine indirip sürebilirsin yine de.
Ekipman bütçene bakarak motosiklet bütçenin yüksek olacağını tahmin ediyorum.
Kawa ya da hyo yerine Yamaha / Honda olarak tercih etmeni tavsiye ederim. zamlar öncesi 125 cc ile başla tarzı birşeyler olrudu ancak artık motor değiştirmenin zorlugu ve bodybuilding nedeniyle cüsseli olacağından 250 cc senin için ideak bir başlangıc olacaktır bence.
-
08 Haziran 2020, 17:52
#6
Hoşbulduk .Bende köteklideyim malum köteklideysen %90 üniversite okuyorsundur bende üniversite okuyorum hali hazırda.Sizce Muğla'da trafik kültürü ve yol yapısı motora ne kadar elverişli.Mesela bir İstanbul kadar risk teşkil ediyoru mu ? Motor konusuna gelince 2.el motorlara baktığımda kawasaki 250r çok ucuz cbrlara göre lakin parçaları pahalı.Cbrlarında temizleri pahalı parçaları daha ucuz açıkçası ne alsam muallaktayım.Mesela cbr250r 50bin km'de alınır mı sizce krank sorunundan bahsedenler ve sıkıntı yaşayanlar çok fazla gördüğüm kadarıyla.Ve en önemlisi Muğla'da bildiğiniz güzel ekspertiz var mı acaba
.
-
08 Haziran 2020, 17:57
#7
Eğitim önemlidir, çok iyi bir sürücü de olsan tehlikelerin "tamamını" değil çok çok büyük bir kısmını bertaraf edebilirsin. Geçen sene Yalova'da trafik kazasında ölen iyi bir motosiklet eğitimi kurumunun iyi bir eğitmeni aklıma geldi. O nedenle farklı disiplinlerde alabileceğin tüm eğitimleri imkanın ölçüsünde almanı tavsiye ederim. Yatırımını motosikletten ziyade eğitim ve ekipmana yapmalısın. Bizim burada 4 silindir 1000 cc ya da çift silindir 1200 cc kullanıp da en basit virajı korkudan 40 ile dönen çok aga var. Bir de alacağın motor 2. el olacaksa dikkatli ol. Nedenini bilmiyorum ama güvendiğim bir ustam "doğuda Gaziantep,Kahramanmaraş, batıda Aydın ve Muğla'dan değil motor, bisiklet bile alınmaz." diyordu. Ne kötü tesadüftür ki kullanmakta olduğum motor İstanbul çıkışlı olup sonrasında Aydın, sonrasında Muğla yapıp tekrar İstanbul yapmış.
-
08 Haziran 2020, 17:59
#8
hocam ne yazık ki ömrüm İzmir'De geçti.
Memleket mugla
Cok gittim, acıkcası İzmir'e göre Mugla nın trafik kültürü bana zor geldi. Ekipmansız ve cok fazla scooter görmüştüm. Araclar sinyal vermiyordu hiç
Ancak her şehirin kültürü farklıdır, İstanbul bir çin işkencesi Muğla'nın yanında.
Şahsi fikrim Japon dahi olsa bir ss motor 20-25 binden sonra alınmaz. Cünkü ss'i insan gibi kullanan kişi sayısı cok az, herkes limitlerini zorluyor.
Motosiklet için olan bütçenizi ve aradıgınız tipi (ss sanırım) söylerseniz daha net yardımcı olabiliriz
-
09 Haziran 2020, 03:55
#9
Evet supersport arıyorum.15 bin tl civarında bulabilirsem benim için çok iyi olur.En üst limit 20bin tl.
-
09 Haziran 2020, 07:36
#10
İzmir'de şu anda kadar trafikte düzgün araç kullanmayı bilen 48 plaka görmedim. Yayalara yol vermezler ve gereksiz şekilde hızlı sürerler. Diğer yandan oralara gittiğimde tümü bu şekilde kullanmıyordu. Bunların hiçbiri motora başlamamak için bahane değil. Siz dikkatli olacaksınız, gerisi kolay.
-
09 Haziran 2020, 15:45
#11
castile adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.Bu yaz ehliyetimi alıp motora başlamak istiyorum.10bin tl kadar bir bütçe ekipmana ayıracağım.Başlangıç olarakta Kawasaki/Honda/Yamaha/Hyosung vb. markaların 250cc klasmanındaki motorlarına bakıyorum.Kalıp olarak iriyim 4 senedir bodybuilding yapıyorum boy 1.78 motor tavsiyelerine açığım.Asıl sormak istediğim eğitim aldıktan sonra ve gerek internette gerek yolda kendimizi geliştirdikten sonra tabiki riskler sıfıra inmiyor ama motor bahsedildiği kadar tehlikeli mi olur halen ? Muğla'da kullanacağım motoru özellikle Muğla veya benzeri illerde sürenler fikir verirse çok sevinirim.(Bu tarzda konular çok açılmış konu kirliliği yapabiliyor olabilirim lakin özellikle Muğla'da motor süren arkadaşların fikrini almak istiyorum.)(Konu dışıda dahil olmak üzere vereceğiniz her bilgi benim için altın değerindedir.)
Eğitim alanlar motor sürmeyen insana bile havadan bakacak kadar bir şey sanıyorlar kendini. Sağlam birinden alınmış bir eğitim gerçekten çok dolu oluyor. (kurumları bilmiyorum). Eğitimin çoğunluğu zaten nasıl motor sürüleceğini değil nasıl güvenli motor sürüleceğini öğretiyor. Muhtemelen tehlikelere yakalanmamak veya onları kolayca atlatmak üzerine bir rehber. Yani evet sağlam bi eğitim alırsan kendinde bana bir şey olmaz olursad a olacağı varmış artık diyip bu durumu kabullenecek kadar rahat bi şekilde motor sürecek kıvama gelirsin. Sonrası yetenek içgüdü vs. Ama ilk defa motora başlayan biri için kendi görüşüm önce bu olayı biraz kavramak deneyimlemek. Bunlarla birlikte motorun aksamlarının çalışma mantığını, dinamiğini bilip kavramakta çok önemli. Bir çok şey o zaman anlam kazanıyor. Bileğin dansı gibi meşhur belgeselleri izleyip (ki kendisi pist içindir.Sokakla çelişen yerleri mevcut normal oalrak) ne bileyim her hevesli insanın yaptığı gibi araştırmalar yapıp sonrasında eğitim almak çok tatlı olur.
-
09 Haziran 2020, 17:08
#12
Seko adlı üyeden alıntı
İzmir'de şu anda kadar trafikte düzgün araç kullanmayı bilen 48 plaka görmedim. Yayalara yol vermezler ve gereksiz şekilde hızlı sürerler. Diğer yandan oralara gittiğimde tümü bu şekilde kullanmıyordu. Bunların hiçbiri motora başlamamak için bahane değil. Siz dikkatli olacaksınız, gerisi kolay.
Denizli de de aynı hocam, Muğla ve Antalya plakalar sıkıntı :D
-
09 Haziran 2020, 19:42
#13
Hoş geldin dostum, motosiklet modeli konusunda tavsiyem acemiliğini crf250 tarzı küçük cc enduro bir makinayla atmandan yana olacaktır. Ben Bodrum'dayım ve 20 senedir gittikçe artan bir trafik yoğunluğu yaşıyoruz bu sebeple şehir içi çoğunlukla scooter mobilette ile takılıyorum hoşuma da gidiyor bilakis Muğla için aynısını söyleyemem; sakin bir şehir olduğu için ve arada Sakar'dan Gökova'ya, Akyaka'ya yada Menteşe yollarına, dağlara vurabileceğin, Kötekli'den merkeze inebileceğin bilhassa Muğla'nın klasik mıcır yollarında cbr 250 tarzı asfalt makinalarla yaşayabileceğin riskleri yaşamamak adına yüksek ve yarı arazi bir enduro tavsiye ederim. Eğitim ve ekipman önceliğin olsun, tekrar hoş geldin..
-
10 Haziran 2020, 00:21
#14
açık konuşayım, muğla, aydın ve antalya'da kasklı motosiklet sürücüsü bulmak hatta kask satan dükkan bile bulmak ciddi bir sorun.
-
10 Haziran 2020, 00:57
#15
Amma sallamışsınız ha. Muğla sürücüleri diğer illere göre daha saygılıdır.
Biz Muğla'da anayollar hariç geziyoruz. Hem trafik riskinden kurtulmuş oluyoruz, hem de dağ taş dere tepe çalı çırpı börtü böcek içinde keyifli geziler yapıyoruz.
-
10 Haziran 2020, 02:46
#16
Muğla'nın yapısı dolayısıyla 250CC enduro öneririm. CRF250L alabilirsin mesela. Supersport saçma olur. Yokuş in çık helak olursun. Hyosung bitti Hyosung alma artık yoksa parça ararsın aylarca. Diğer bir mesele de bodybuilding yapmanın motosikletle bi alakası yok.
-
10 Haziran 2020, 07:59
#17
Tom Hardy, Venom filminde Ducati Scrambler kullanıyordu. Bodybuilding sporunun motorsiklete binip binmemekle alakası yok dostum.
-
10 Haziran 2020, 17:20
#18
Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim.Siz ve 2 kişi daha enduro tarzı motor önerdi lakin supersport motorlara ayrı bir ilgim var.Ne zaman MotoGp yarışı izlesem ağzım açık izlerim.Benim gibi acemi birisinin enduro mu daha iyi yada supersport mu daha iyi konusunda yorum yapmam ukalalık ve densizlik olur.Anlamadığım nokta supersport beni ne açıdan zorlar ve enduro ne açıdan işimi kolaylaştırır.Anladığım kadarıyla supersport ile asfaltta stabiliteyi iyi sağlayamayacağımı düşünüyorsunuz.Bu stabiliteyi doğru lastik seçimiyle sağlamak mümkün değilmidir acaba
-
10 Haziran 2020, 17:26
#19
hocam süren nasıl sürüyor
1 elin 5 parmagı bile bir değilken SS motoru gruplaştırmak hoş değil.
Mugla'nın yollarını cok bilmiyorum ancak yollar kötü ise ss motorda kullanım tarzı nedeniyle sıkıntı yaratır.
Ama nerenin yolu iyi ki? İzmir'in otobanında 130 ile giderken kaldırımdaki dandik bir cıkıntı nedeniyle 10 cm havalandım mesela.
Sevdiğiniz tarzı alın, 1 sene sonra "bu benlik değilmiş" olayına girmeyin.
Düzgün bir lastik ve motor, güzel bir ekipman ile riski düşürmek mümkün. Yollar kötü diye hepimiz crf kullanmamız gerekir yoksa.
-
10 Haziran 2020, 18:33
#20
Motora başlayan birçok kişi super sport makinelerin ya da chopper/cruiser makinelerin görsel çekiciliklerinden dolayı motora başlıyor. Bütçesi olanlar ve denk getirebilenler de o beğendikleri tarz makinelere sahip oluyorlar. Ömürler yeterse ss kullanıcılarının bir kısmı "bıktım yıllardır ciyuvv ciyuvv d.malarak sürmekten" , naked kullacılarının bir kısmı "yeter yahu yine rüzgardan dayak yemiş gibi olduk" , chopper/cruiser kullanıcılarının bir kısmı "motor şekil şukul ama ömrümüz ape hangermış, sissy barmış, bobber koltukmuş, nikelajmış bir sürü gubidik şeyle geçti" diyecek ve bir gün herkes endurocu olacak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)