Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

65.5 mm 76 boy 15 perno CG 210 için krank önerisi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Selamün aleyküm. Önceki yaptığım modifiyede 65.5 mm piston 69 mm silindir - piston set , 13 perno krank ile motoru toplamıştım yaklaşık 166 cc idi motor fakat çok uzun süre dayanmadı. Krankı kısa sürede yedi. Piyasadaki çakma Zongshen kranktan ötürü. Şimdiki 65.5 mm 76 boy silindir - piston modifiyeme uygun krank arıyorum. Piyasadaki kalitesiz kranklardan almak istemediğimden Orjinal Zongshen veya MSR (Motostar) bakıyorum. Piyasada

    - CG 200 için 15 perno 76 boy silindir uyumlu önerebileceğiniz krank var mı ?

    - MSR 38-39 mm FANLI krank teriminde 38-39 mm arasındaki fark ve krank için fanı açıklayabilir misiniz ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    76 boya standart 200 Luk krank oluyor bende balansorlu var 63.5 silindir ile topladım 76 boy tam geldi ama burda asıl faktör piston boyu piston uzun olursa silindiri geçer kısa olursa aşağıda kalır. Fanli krank vs bende araştırdım ama bulamadım forumda da bilen olacağını sanmıyorum. Birde çita kranki var 13 perno 139 kodlu onu iyi diyorlar 76 boy olanı var onu da araştır.

  3. #3
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Az önce parçacıyı aradım. Fanlı krank için ekstradan deliklerden yağ falan çıkıyor püskürtüyor tarzı bahsetti. Uzun ömürlü olması açısından düz 200 lük krank ile +4 mm stroklu 200 lük krank arasında kaldım. Toplam motor toplama maliyetime 100 TL ekleyecek. Motor 209 cc yerine 222 cc olacak. Para kısmından ziyade motor ömrü beni düşündürüyor. 2 kişi yokuş bayır yormasın. Yıllarca rahat bineyim diyeceğim seçenek hangisi ?

  4. #4
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Ben önce 67 mm silindir seti aldim onunla topladım daha kullanmadan uzun yolda sıkıntı çıkarır mı acaba diyerek 63.5 ile değiştim. 67 mm de sekmanlar ve silindir eteği ince. 63.5 da motorun normal üzerinden çıkan sekmanlar gibi kalın. Uzun ömür dersen motorun krankin üzerindeki yükü ne kadar standarta yakın tutarsan öyle olur. Ama biraz çekiş dersen 65.5 ile de toplayabilirsin. Ekstra strok demek ekstra tork demek karar senin ama biyel kolu motor icinde şanzıman dişlilerine felan değmesin iyi arastir. Tekrar taşlama makinesi ile düzeltmek zorunda kalırsın buda krankta balans yapar o da titreşim demek

  5. #5
    İ.kazan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZS 200
    Motosikletim 200 CC 15 permo krank var 65.5 piston acaba 72.5 piston atılsa 250cc oluyor sanıyorum krank kurtarirmi yoksa krankmi almak gerekiyor

  6. #6
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı İ.kazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletim 200 CC 15 permo krank var 65.5 piston acaba 72.5 piston atılsa 250cc oluyor sanıyorum krank kurtarirmi yoksa krankmi almak gerekiyor
    Yüksek ihtimalle ömrünü törpüleyecektir, her 72.5 piston 250 cc olmuyor. Mesela NS 200'lerde piston çapı 72mm'dir, burda önemli noktalardan biride stroke çapıdır.
    İ.kazan bunu beğendi.

  7. #7
    İ.kazan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen ZS 200
    Peki 16 permo krank takılsa sorunsuz ve ömürlü olurmu 250 CC yükseltmek istiyorum ne yapmalıyım

  8. #8
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Perno dediğimiz şey pistonu biyel kolunda hareket etmesini sağlayan bir mil, bunun kalınlığı krank milinin ömrünü belirlemez. Ama sizin motosikletiniz için üretilen 250 cc krankların hepsi sanırsam 16 perno. Yinede ben sorunsuz ve ömürlü diyemem burda malzeme kalitesi ve ustalık gibi bir çok faktör bulunuyor, ama bunları göz ardı edersek birbirlerinin gücü ile orantılı üretildiği için nispeten sorunsuz olabilir.
    İ.kazan ve Tokus bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler