Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Farda beyaz mı yoksa sarıya yakın ışık saçan ampul mü?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gorkem.IX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    Beyaz mı sarı mı sizce?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Y e ş i l .

  3. #3
    Gietti17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2016
    Şehir
    Balıkesir
    Ampule zam

    Beyaz

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Beyaz olursa yağmurda görüş bayağı azalıyor
    espresso bunu beğendi.

  5. #5
    AleniDesais - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Primavera150 - CBR650R
    gün ışığı. ne buz beyaz olan, nede fırın sarısı olan.
    tekeriniz yere sağlam bassın...

  6. #6

    Üyelik
    02 Temmuz 2019
    Şehir
    Antalya
    Işığın renk sıcaklığı beyaza kaydıkça (5000-6000 Kelvin ve üstü) yağmurlu, sisli, karlı havalarda görüş mesafesini iyileştirmek şöyle dursun bunun far hüzmesi başa bela olur. Karşıdan gelen yağmur, sis, kar damlacıklarından geri yansıyan beyaz far hüzmesi sürücünün önünde görüşü engelleyen bir ışık duvarı oluşturur ve görüşü daha da berbat hale getirir. Bu nedenle sırf aksesuar niyetine takılmayıp esas işi siste yol göstermek olan sis farlarında sarı hüzme verecek ampül takılır. Çünkü renk sıcaklığı 3000-2700 Kelvin ve altındaki (pür sarı) ışığın dalga boyu söz konusu damlacıklardan daha az yansıma yapar. Bu anlamda beyaz led ampüllü veya pür beyaz yanan mercekli xenon ampüllü bir far düzeneğiniz varsa bunun iyi havalarda geceleyin bilmem kaç metre aydınlattığının, görüşün kısıtlandığı kötü hava koşullarında pek bir önemi yoktur. Bunlar kötü hava koşullarında gece daha güçlü yansıma yapıp söz konusu görüş engelleyici ışık duvarını daha iyi oluştururlar. Bu nedenle xenon farlı lüks araçlarda bile sapsarı yanan sis farları olur. Sırf zevk için beyaz ışık veren bir far düzeneği oluşturacaksanız yanında kötü hava koşullarında etkin kullanım için kısa hüzmeli pür sarı ışık kaynağına ihtiyacınız olacaktır.
    UzunYolAdami bunu beğendi.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı AET adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu nedenle xenon farlı lüks araçlarda bile sapsarı yanan sis farları olur.
    Bu doğru bilgi değil. Bildiğim bir sürü xenon farlı lüks aracın hiç birinde sapsarı sis farı yok.

    Çünkü ihtiyaçları yok. Çünkü orjinal xenon farları optimum sıcaklıkta: 4500K.

    Sonradan takma xenon gibi 5500-6500K değil.

  8. #8
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Gün ışığı. yani 4500K olmalı. Yukardaki yazılanlara bende katılıyorum, beyaz far yağmur ve siste hiç bir şey göstermiyor
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  9. #9
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Mercek far harici far kullanan boş adamdır

  10. #10

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Beyaz ışık daha çok farkediliyor. Ayrıca yanlara takılması elzem olan sis farı da kullanmalısın. Çakara gerek yok. İlave aydınlatsın yeter.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  11. #11

    Üyelik
    02 Temmuz 2019
    Şehir
    Antalya
    Aşağıdaki linklerde konu, ışığın renk sıcaklığına göre artı ve eksikleriyle detaylı şekilde anlatılmış. Kötü havalarda far aydınlatmasının ışık duvarını oluşturma nedeni, gözdeki retina tabakasının ışığı dalga boyuna göre ayırma gücü vs. güzel açıklanmış. Tek renk ışıkla aydınlatma, gece seyir halindeyken bulunduğumuz ortamın hava koşullarına göre en iyisi veya optimum (veya iyinin kötüsü mü yoksa kötünün iyisi mi demek lazım) çözüm olmayabiliyor. Başka ifadeyle optimum çözüm en kötü ile en iyi hava koşullarına göre dikkate alınan kelvin değerlerinin ortalaması olmayabiliyor. Evet, insan gözü gün ışığını ve buna yakın renk sıcaklığını taklit eden ışık kaynaklarını daha çok seviyor, doğala yakın olduğu için. İlk linkte, gözdeki retina tabakasının sarıya kayan ışığı neden daha kolay algıldığı, mavi ve mor ışığı daha fazla içeren ve beyaza kaydıkça bu oranın arttığı ışık sıcaklıklarının neden kötü havalarda iyi sonuç getirmediği anlatılmış. Ez cümle, tek tip hava koşulu olmadığı için optimum çözüm dediğimiz şeyin (gün ışığının renk sıcaklığı) her durumda optimum sonucu getirmeyebileceği aşikar. Sadece ve sadece kötü havada olmak koşuluyla sarıya kayan (gün ışığı yani 4000-5000K arası demiyorum) renk sıcaklıkları daha iyidir, yani 2700-3000K. Ve bu sarı ışık, doğru konumlandırılmış kısa hüzmede kalmalı. Yoksa normal koşullarda sarı ışık, kısa hüzmede de uzunda da kontrastı azalttığı için gün ışığı ve beyaza göre bariz dezavantaja sahiptir.

    https://undergroundlighting.com/blog...ite-fog-lights

    https://bestheadlightbulbs.com/hid-color-chart/


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)