Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CBF1000 mi ER6F mi ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    Merhaba arkadaşlar,

    2006-2009 model yılları arası CBF1000 ile 2014-2016 model yılları arası ER6F arasında kaldım.
    Neden bu iki farklı güçte iki motor arasında kaldım çünkü fiyatları neredeyse aynı..

    Edinme maliyeti aynı olan bu motorların yürütme maliyetleri nasıldır acaba ? Mesela yedek parça fiyatları ve bulunabilirliği nasıldır ? Yakıt tüketimi (yılda 15000 km yapıyorum) çok can yakar mı honda nın ?

    Kullanım zevki olarak da dağlar kadar fark var mıdır sizce ?

    Son olarak satması hangisinin zordur ? Biri 2. eli hızlı marka ama 1000'lik ve 2008 model, diğeri çok daha genç ve 650'lik ama kawasaki...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    cbf 1000 ikinci eli neden bilmem ağır biraz. Şu andaki ekonomik durumda ben senelerce kullanabileceğim yüksek modelli motosiklet arardım. er6f az yakmasıyla ve yüksek modeliyle doğru seçim olabilir. aynı paraya daha yeni model mal almak çok daha mantıklı bence.
    MT00 bunu beğendi.

  3. #3
    ahmetmert58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 700 S
    çok yakın bir abimde tabiri caizse samanlıktan çıkma 26.000 civarı km'de 2006 model cbf 1000 var. yaklaşık 2 senedir kullanıyor. sadece güneş solmasından dolayı bir kaç plastik parçasını boyattı. birde sargısında sıkıntı çıkmıştı aşağı yukarı 2500 tl civarı bir masrafı olmuştu. onun haricinde gül gibi biniyorr motora. bir kaç defa kullanma fırsatım oldu. biraz ağır bir motor güç kuvvet istiyor. ben olsam biner miyim ? seve seve binerim.

    kawasaki ye hiç binmedim, pek sahibi olan tanıdığım da yok. fakat yedek parçalarının baya bi maliyetli olduğunu çok duydum. cbf 1000'den daha hafif sanırım. bu büyük bir etken heleki istanbul içinde. kawasaki için yorumum bu kadar.

    şimdi gel gelelim asıl meselelere. yakıt olarak bana göre tamamen size bağlı. kullanımınıza göre ikisininde de aynı değeri yakalayabilirsiniz. hemen hemen aynı oturup pozisyonundalar denilebilir. belki kawasaki bi tık daha yatıktır tam emin değilim. hondanın büyük bir artısı var ki benim için en önemli unsurlardan biridir, ustası bol. şuna eminim ki kawasakiden de boldur. lakin ikisi de kul yapımı istediği yaşta km'de olsun arıza çıkar ise 4 silindir ile 2 silindirin maaliyeti bir olmayacaktır. bunda da yedek parça ve usta devreye giriyor. bir işe honda adı altında gidersiniz 100 tl işçilik yazarlar, kawasaki adı altında gidersiniz 200 tl işçilik yazarlar. demek istediğimi anladınız umarım.

    birde şu var ki 4 silindirin tadı gerçekten bir başka oluyor nacizane fikrim iki model arasında kalsaydım benim tercihim cbf 1000 olurdu...
    MT00 bunu beğendi.

  4. #4
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    kullandığım versys ile aynı motor bloğuna sahipler.
    yakıt olarak şehir içi 4.5 ile 4.9 arasında gidip geliyor. tabi bu benim kullanımıma göre
    düşük devirde kullanmaya müsade ediyor.

    canlı kanlı sürüş sergilersen 5.2 den başlayıp 6 ya kadar çıkabilirsin.

    cbf1000 hakkında bilgim yok sadece bi kere yakından görmüşlüğüm var.

    motor bloğu ile ilgili aklına takılan bişey olursa sorabilirsin.
    MT00 bunu beğendi.

  5. #5
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    servis işini nasıl hallediyorsunuz ? rutin bakım için malzemeler pahalı mı ? balata,filtre gibi ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------

    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kullandığım versys ile aynı motor bloğuna sahipler.
    yakıt olarak şehir içi 4.5 ile 4.9 arasında gidip geliyor. tabi bu benim kullanımıma göre
    düşük devirde kullanmaya müsade ediyor.

    canlı kanlı sürüş sergilersen 5.2 den başlayıp 6 ya kadar çıkabilirsin.

    cbf1000 hakkında bilgim yok sadece bi kere yakından görmüşlüğüm var.

    motor bloğu ile ilgili aklına takılan bişey olursa sorabilirsin.

    servis işini nasıl hallediyorsunuz ? rutin bakım için malzemeler pahalı mı ? balata,filtre gibi ?

  6. #6
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    ikitelli de oktay motora gidiyorum. oldukça uygun fiyata hallediyorum rutin bakımları.
    yakın zamanda debriyaj balata fren balata ıvır zıvırları değiştirdim.
    tam fiyatlarını şimdi hatırlamıyorum ama üzmeyecek fiyatları vardı
    debriyaj balatası 350 liraya falan gelmişti. zincir dişli seti için de uygun denilecek fiyat bulmuştum.
    yani bulacağın parçalar diğer japon motosikletlerle hemen hemen aynı fiyata sahip
    MT00 bunu beğendi.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    2 motorun da rengi ruhsarı, kategorisi çok ayrı. Er6F alt devirleri dolu, Mt07 mantığında ama karenajlı keyifli bir motor. Güç de Mt07 gibi psikopatça gelmiyor, daha dengeli ve uysal. Şehir içi kullanımınız yoğunsa tercih edilebilecek bir model. Cbf 1000 ise 4 silindir, her yerinden kalite fışkıran, sorunsuzluk abidesi bir motor. Cbf 1000'i sadece Honda Gs1 eğitimi alırken kısa süre kullandım o nedenle motoru çok tanımıyorum. "Şehir içi kullanayım arada bir de uzun yol yapayım" diyorsanız Er6f, "hocam benim olayım otobanlardır, İstanbul'dan yapıştırdım mı ilk durağım Sakarya olur" diyorsanız Cbf 1000 sizi daha fazla mutlu edecektir.
    mavzer-i, MT00 ve oialdemir bunu beğendiler.

  8. #8
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    CBF1000 yakıt olarak üzebilir. CBF600 enjeksiyonlusu candır ama.
    MT00 bunu beğendi.

  9. #9
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Hocam benzer konular var. Hem de çok. Mutlaka okuyun.
    Eliniz anahtar tutmuyorsa cebinizden ileri ki dönemde bir motor parası daha çıkartır.
    İlk aldığınızda büyük bakıma sokacaksınız. 5000 tl ye yakın. (Her satan ben bakımını yaptım der)
    Sadece motor indirip bindirmesi 2 yıl önce 2000 tl di tamirat hariç.
    en ufak parçası arızalansa parça bulmada sıkıntı yaşamanız muhtemel. (çıkma parçalar vardır ama güvenilemez)
    Seneler boyunca zamanında büyük bakım yapılıp yapılmadığını bilmediğiniz için Motorun içinden ne çıkacağı belli olmaz.
    Bu maalesef bizim ülkemiz için geçerli. O yüzden elinizden geliyorsa yüksek model almaya çalışın. Para durumunuza göre de cc küçültün.
    Bir heves uğruna kendinizi perişan etme durumunuz var dikkatli olun.
    Bu konuda çok tavsiyeler var forumu mutlaka okumanızı tavsiye ederim.
    İyi forumlar.
    MT00 bunu beğendi.

  10. #10
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    2006-2009 arası makinesi temiz bir cbf 1000 bulmak baya zor, o yaşta 1000cc dört silindirli bir motor sizi maddi açıdan üzebilir, motora ayırdığınız rakam harici, olası çıkabilecek sorunlar için de bir bütçe ayırın.
    MT00 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    mantıklı olan seçenek yani er6.şu dönemde riske gerek yok mutlu etmesinden ziyade elden daha çabuk çıkan seni üzmeyen makina daha mantıklı.ayrıca tertemiz bulsanda para yeticeğini pek sanmıyorum.gözü gibi cbf1000 bakan biri 3 kuruşa o motoru satmaz.
    MT00 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    okadar eski makina almazdim ben olsam ne sorun cikaracagi belli olmaz.
    kawa temiz bakilmis ise alinir, tamirini mutlaka yapacak usta bulursun, motor bloklari vs hep ayni zaten, sonucta bir h2r almiyorsun.
    yedek parcaya gelince, binlik eski bir motor ile 600luk yeni motor arasinda cokta fark olacagini sanmam.
    er6f yerine mt serisi dusunseydin ozaman baska.
    MT00 bunu beğendi.

  13. #13
    lawyer_16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2014
    Şehir
    Bursa - Düzce
    Motosikleti
    Xmax
    Sürücü kursumda 2013 model er6n kullandım. 32binde aldığım motor 44binde hararet yaptı. Tamircilerde hararet veya yuksek suratten dolayi motorunda problem olan versys 650ler gordum bircok kez. Hatta tamir olmasina ragmen tekrar bozuldular. İyi bir usta motorunu cok iyi dinlesin ve gecmisini iyi kontrol edin. Yuksek kmden kacinin. Diger taraftan 1000lik honda sehir icinde hic keyif vermez. O da sehir icinde dusuk suratte kullanilirsa hararet yapar. Selesi cok sert. Er6 ve versys 650 seleleri çok rahat. Kullanimlari da cok rahat ve hafif. Uzun yolda 110 sabit suratle 4 litrenin altinda yakar. Sehir ici 6 litreyi gecmez. Honda ise birbucuk katini yakar. Bir arkadasimda harley fatboy vardi modifiyeli, bende kawasaki er6n. Nereye gidip dursak millet benim motorla ilgileniyordu. Motor denilince kawasaki de harley kadar prestijli ve ilgi cekici. Kawasaki alirsaniz sinyalleri hemen led ile degistirin bence. Cunku dustu mu ilk sinyaller kiriliyor. Benim tercihim kawasaki olurdu.
    MT00 bunu beğendi.

  14. #14
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)

    İstek ve ihtiyaç

    Alıntı MT00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,
    Neden bu iki farklı güçte iki motor arasında kaldım çünkü fiyatları neredeyse aynı..
    Temel değerlendirme unsurunuz yanlış, bu yüzden sorunuz bozuk
    *

    Doğru soru:
    Siz nasıl bir sürüş yapacaksınız? (ihtiyaç belirleme)
    Hangi motosiklet isteğinize cevap verecek? (ihtiyacın karşılanması)
    *

    Aklı karıştıran unsur: ihtiyacımız yerine istediğimizi yapma dürtüsü:
    - "Çimento taşımak için Audi alayım mı?
    - Al tabii ki çünkü istediğin Audi.
    - Ama Audi'yle çimento taşınır mı?
    - O zaman kamyonet al."
    *

    Sonuç: Siz ne istiyorsunuz?

  15. #15
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Temel değerlendirme unsurunuz yanlış, bu yüzden sorunuz bozuk
    *

    Doğru soru:
    Siz nasıl bir sürüş yapacaksınız? (ihtiyaç belirleme)
    Hangi motosiklet isteğinize cevap verecek? (ihtiyacın karşılanması)
    *

    Aklı karıştıran unsur: ihtiyacımız yerine istediğimizi yapma dürtüsü:
    - "Çimento taşımak için Audi alayım mı?
    - Al tabii ki çünkü istediğin Audi.
    - Ama Audi'yle çimento taşınır mı?
    - O zaman kamyonet al."
    *

    Sonuç: Siz ne istiyorsunuz?
    her iki motor da sport turing, motor güçleri farklı sadece.. bence çok farklı motorlar değil.

    aslında bana er6f daha uygun. çünkü yukarıda bahsettiğim 15000 km nin 12000 km si işe gidip gelirken yapıyorum. ama bu yol da TEM uzun yol sayılır. ancak bahsettiğiniz gibi işin içine büyük motor kullanma dürtüsü de var.. kabul ediyorum

  16. #16
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    er6 daha keyifli,daha hassas gaz tepkisi var, sehır ıcı için daha uygun, arıza veya kaza durumunda başın yanar. cbf1000 uzun yol için daha uygun, daha rahat, yakıtı biraz fazla tuketebılır. kaza ya da arıza durumunda bir şekilde toplanır üzmez.
    MT00 bunu beğendi.

  17. #17
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    merhaba arkadaşlar,

    2015 er6f aldım. 300 km kadar kullandım. çok memnunum şimdilik.

    kalite hissi ve dengesi çok iyi. motor çok istekli ve tatminkar devirleniyor. tek kötü yanı amortisörler sert geldi.

    konuya yorum yapan arkadaşlara bilgi vermek istedim.

    teşekkürler.

  18. #18
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    amortisörler olsun o kadar. en yumuşak ayara alırsın bi nebze sertlik hissini alır.
    kawasaki biraz sert seviyor

    bu arada sana tavsiyem otomatik zincir yağlama sistemi taktır. maddi olarak cebinden 550 daha çıkartırım dersen adres belli. atp
    MT00 bunu beğendi.

  19. #19
    MT00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2018
    Şehir
    ISTANBUL/KADIKOY
    Motosikleti
    ER6F
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    amortisörler olsun o kadar. en yumuşak ayara alırsın bi nebze sertlik hissini alır.
    kawasaki biraz sert seviyor

    bu arada sana tavsiyem otomatik zincir yağlama sistemi taktır. maddi olarak cebinden 550 daha çıkartırım dersen adres belli. atp
    evet ben de ATP düşündüm. memnunsunuz sanırım ATP den ?

    bir de benimkin de de amortisör ayarı var mı ?

  20. #20
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    arka amortisörde elle ayarlanır tekerlek olması lazım
    ön amortisör de benimki gibi shova ise düz tornavida ile ayarlanabilir
    MT00 bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)