Evet aynı firma getiriyor
Evet aynı firma getiriyor
200 km dir Husqvarna svartpilen 250 kullanıyorum. CB 250 hiç kullanmadım o yüzden karşılaştırma yapamam ama eksi ve artıları biraz yazayım. Kazasız belasız rodaj bitirince de eklerim durumu.
Eksiler
1) Gösterge, fonksiyonel ama gündüz görmek için yakın gözlüğü lazım. Havalı mı havalı emme velakin okumak çaba istiyor.
2) Titreşim, rodajdayız malum ama gene de bir saat sonra yumuşak bir yer arıyor insan. Gerçi 90 km civarı yok oluyor ve çok rahatlıyor
3) Sele, benim boy 175 ama bacak boyum uzun o nedenle sıkıntı değil ama boyunuz 170 ve altı ise parmak uçlarınız anca değer.
4) Açıktaki bağlantılar vs, bazılarının koruma tapası falan yok su alır mı alırsa ne olur bilemedim
5) Lastik mrf, belli özel üretilmiş model için ama huyu suyu nedir bilinmez tabii
Artılar
1) Viraj alma, ben bundan önce motor değil sanırım kamyon kullanmışım
2) Tasarım, nazar boncuğu takmak lazım, gören çevirip bu ne diye soruyor
3) Debriyaj, inanılmaz rahatlıkmış kaydırmalı debriyaj
4) Vites, çok yumuşak sorunsuz
5) Düşük devirde tork çok iyi, 5 bin geçmediğim için üstü için yorum yapamam
6) Kıvraklık, aralara derelere çok güzel giriyor, manevra bayağı iyi
Şimdilik bu kadar
Ben sırf Honda'nın yeni motorlarındaki ters korna ve sinyal tuşu muhabbetinden Husqvarna seçebilirim. O nasıl bir değişiklik öyle ya aklım almıyor.
ktm satın aldı huskyi muhtemelen hindistan fabrikasından geliyor ama tasarım fena bişi
Bajaj fabrikalarında üretiliyor firma Ktm'nin
701 gibiyse oturuşu işkence aleti gibi bişeydir.Üstüne bi de titreşimi ekle oh şenlik.Honda al zararsız satar daha büyüğünü alırsın
KTM'nin %48 hissesi Bajaj'a ait.
2018 yılından sonraki Svartpilen 401'e kadarki (401 dahil) Bajaj fabrikalarında üretiliyor.
Bu hintlilerde değişik bir üretim stratejisi var.
Bajaj motor bloklarında SKF rulman kullanır. Koskoca İsveçli SKF'e demişler ki, gel Hindistan'da fabrika kur, rulmanları senden alayım. SKF'de Hindistan'da fabrika kurmuş.
Bajaj güncel modellerinde Bosch (Alman) enjeksiyon sistemi kullanır, venturi boğazı vs, İtalyan Dellorto. Bajaj bunlara bile demiş ki, Hindistan'da üretin. Koskoca Bosch kalkmış enjektörünü sensörünü vs. Hindistan'da üretiyor. Adamların felsefesi ülkelerine para kazandırmak.
Bu gün Vestel, Arçelik, Sunny vs. Ben sizden (Korelilere, Samsung LG vs.) LCD panel almıyorum, gelin Türkiye'de üretim tesisi kurun. Kurmazsanız panel falan almam desin. Paramız ülkemizde kalsın. İstihdam sağlansın.
Sonuç olarak cb250r bugün 36bin TL, husky 37 bin TL. Sıfır fiyatlar. Ben ikisi arasında çok kararsız kaldım ve açıkçası husky biraz daha ağır basıyor. Ne dersiniz son karar olarak? İlk motorum olacak
Yedek parça ve servis üzmesin beni dersen Honda, önemli değil aslan besleyen yemini düşünmez dersen Husqvarna, svartpilen çok yakışıklı, 401 olanı tel jant scrambler tarzı hafif kum-arazi kabiliyeti de var onu daha çok beğendim.
arkadaş bırak ikinci eli yedek parça yı bu swaptilen çok şekil sıradışı kişilik aykırılık adamın gözüne batıyor 1.83 boy 85 kg olmasam kesinlikle alırdım
honda ne ya bozulmuyor tmm yedek parça var oda tmm servis var oda tmm ama yaptığı motorlar segmentinde hep alt seviye
bende nc 750 var yakıt ön bagaj gibi avantajları var ama işte motor mu motor yani çok mutlu etmiyor
ama şöyle ktm 790 adveture olsa veya bmw f 750 en azından daha canlı daha heyecanlı olurdu
ilk motor olacağından dolayı, benden deneyimli olan kardeşlerim arkadaşlarım honda almamı hatta scooter alıp yola odaklanmamı önderdiler. fakat cb250r da karar kıldık en son. hayırlısı olsun.
Honda honda honda (Y) svartpilen daha tasarım bir motor olabilir ama ikinci eli sıkıntılı yedek parçası sıkıntılı satayım dersen şak diye satamazsın bas parayı CB ye bak keyfine honda hayat onda
Son yazdığımdan beri yaşadıklarımın güncellemesi.KM 450 oldu
Bugün Dağa (Karagöl-İzmir) gittim, zorlamadım paşa paşa: Bu arada çok senedir motor kullanırım ama bu tip yeni o yüzden herhangi bir ahkam kesti isem aşağıda o benim eksikliğim, ben yıllardır motorize seyahat ediyorum, motorcu değilim, olanlara saygılarımı iletiyorum tüm samimiyetimle, sür-çi lisan ettiysem affola,svartpilen 250 ile ilgili tecrübemi paylaşıyorum sümmü haşa
Eksiler:
1) Hafif bir zincir sesi var. bu benim hüsnü kuruntum da olabilir bilmiyorum
2) Beraber gittiğim üstad dedi ki bu motorda bir eksiklik hissediyorsan bil ki o senin eksikliğin, pek kazımadım ki herhalde benim eksikliğim bilemedim.
3) Titreşti ama sıkıntı değil oturuş pozisyonu önemli, benim durumda öne yükleniyorsun ki normal, biraz ayakları arkaya atıp hafif racing pozu vermek lazım. Ayaklıklar bunun içi müsait dönerken fark ettim, eller ağrımadı. Çıkarken emme velakin baş parmak uyuştu.
4) Şehre göre fan az açıldı demek ki şehir Egeli olmamalı, şehir içi ha bire fan açan alet dağ bayır 1000 m görünce avusturyalı ya da viking atalarını hatırladı, şehir için akdeniz iklimi zorluyor biraz, sıkıntı yok can sıkıyor sadece
5) Az off road talimi de yaptım, debriyaja dikkat, çok yumuşak, bayır yanında stop ederseniz üzüyor, ve belirli bir şekilde yan yatarsa devre kesiyor. Düşürmedim dizimde kaldı emme velakin bir açıya kadar yatmışsa bir daha start almıyor. Üstad modu off road yapmak lazım dedi, buldu, 2 tane ayrı modu varmış.2. modda abs arkada kesiliyormuş ki benim hatam da yan dönerken gaz kesmekmiş.
6) Low fuel sign: ulen zaten 350 km menzil var zorlamazsan, son 100 km de neden açıp adamı geriyosun anlamadım
Artılar:
1) Her türlü dönüyor böyle bir viraj daha önce yaşamadım
2) Vites ki vites amanın
3) Fren ki fren dur deyince duruyor
4)Bir önceki motorumu bu parkurda satmaya karar vermiştim, husky Allah dert vermesin herhalde ömrüm boyunca benle diye kanaat getirdim bu sefer, dediğim gibi kamyondan motora geçmişim.
5) Ya 40 km/l iyi bi ortalama bence, 100 km de 2,5 lt ye denk geliyor, bu arada rodajı bir iki mecbur ihlal ettim, 5 bin devir üstü o ktm ataklığı inanılmaz, ruhuna sadık, 250 liye göre 31 bg hakkını veriyor helal olsun
6) Depo üstü bağlantı olması o kadar güzel ki, önüne güzel bir çanta koy dağ bayır devam
7) Öncesine göre Lastik update: internette hintli mrf revz serisi için bir alay yorum var ama bunun üstündeki mrf revz-fd için hiç bir şey yok: Net söylüyorum sadece kuruda her türlü asfaltta lastik rodajı sonrası uçları biraz zorlamalı denedim, sonuç olarak metzelder, pirelli diablo vs vs değil ama düzgün kullanan adama çok bile, hemen ısınıyor, güzel yol tutuyor, bozuk asfaltta kendini kaybetmiyor, toprakta da salmıyor.
Tüm yukarıdakiler BANA GÖRE öyle, her şey kişiden kişiye ve tarza göre değişir hepinize saygı duyuyorum.
Sonuç:
İyi ki almışım abi :-)))
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)