Türkiye ve Yurtdışı Bakım Periyodu Sorunsalı
Reklamlar
-
kafama takılan bir konuyu tartışmaya açıyorum.
bajaj pulsar 200 türkiye kitabında 5000 km'de bir yağ değişimi ve filtre değişimi öneriyor.
aynı motor ana vatanı hindistan'da 10000 km'de bir yağ değişimi ve filtre değişimi öneriyor.
aynı motor bloğunu kullanan duke 200 ise tr'de 7500 km de bir yağ ve filtre değişimi öneriyor.
buna benzer bir çok durum honda ve yamaha'da da hatta tvs'de dahi var. hatalı okumdaı isem cf moto'da da benzer bir durum mevcut.
- türkiye'nin yol ve hava şartları kötü diyen arkadaşlara hindistan'ın yol ve hava şartları bizden daha kötü.
Reklamlar
-
Açılan "son hız" konularına bakacak olursak az bile... Millet motoru çalmış gibi kullanıyor anladığım kadarıyla... Küçücük motorla habire 200'ü zorlamaya çalışan insan dolu forum sanki.
Bir de şu "sorunsal" esprisinin modası geçmedi mi yahu? Genelin kulağına aptalca gelmeye başlamadı mı daha?
-
hindistanda bakım periyotlarını uzatmaları bi satış politikası olabilir yani başınıza az masraf açar gibisine
-
ulkerhan adlı üyeden alıntı
kafama takılan bir konuyu tartışmaya açıyorum.
bajaj pulsar 200 türkiye kitabında 5000 km'de bir yağ değişimi ve filtre değişimi öneriyor.
aynı motor ana vatanı hindistan'da 10000 km'de bir yağ değişimi ve filtre değişimi öneriyor.
aynı motor bloğunu kullanan duke 200 ise tr'de 7500 km de bir yağ ve filtre değişimi öneriyor.
buna benzer bir çok durum honda ve yamaha'da da hatta tvs'de dahi var. hatalı okumdaı isem cf moto'da da benzer bir durum mevcut.
- türkiye'nin yol ve hava şartları kötü diyen arkadaşlara hindistan'ın yol ve hava şartları bizden daha kötü.
Hindistan'da motor piyasası ne yazık ki bizimkinden daha hareketli ve güçlü belki bununda bir etkisi vardır belkide Hindistanda motosiklet kullanımı çok yaygın belkide bundan dolayı bazı fırsatlar vardır belkide bir satış politikasıdır hepsi olabilir
-
Bana da sacma geldi.
Hindistanın yolları ve hava şartları bizden kötü.
Tahmini benzin kalitesinde bile farklılık vardır.
Türkiyedekinden de fazla zorlanıyor motorlar gördüğüm kadarıyla.
Açıkçası satış politikası olabilir.
ns200 e 5bin de bir yağ ve motor bakımı yeterli diyorlar. ancak cogu kişi ve servis 5binde bir bakım 2500 de bir yağ değişimi diyor.
ancak benzer bloklu rs200 kullanan arkadaşımun 45 binde canavar gibi olan motoru 5binde bir yağ değişimi görüyor ve sıkıntı yok
-
Hintli servisler muşterilerine değer vermiyor,nerde trak orda birak..
Ama bizim servisler,bizleri seviyor hatta mumkunse 1.000km de gelmemizi bile isterler.
Baska seyler akliniza gelmesin,tamamen duygusal olarak,duzeltiyorum iyilik olarak,değer veriyorlar.motorlarimizin sağliğini duşunuyorlar
En kuçuk bir sorunda bile,garanti kapsaminda,muşteri kaynakli kullanimdan dolayi ariza demezler.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Hintli servisler muşterilerine değer vermiyor,nerde trak orda birak..
Ama bizim servisler,bizleri seviyor hatta mumkunse 1.000km de gelmemizi bile isterler.
Baska seyler akliniza gelmesin,tamamen duygusal olarak,duzeltiyorum iyilik olarak,değer veriyorlar.motorlarimizin sağlini duşunuyorlar
işin maddi boyutunu geçtim,
gerçekten 5000 de bir veya daha kısa değişim gerekiyorsa değiştirelim.
fakat gerekmiyorsa sonuçta yağ ve filtre ithal. milli serveti çöpe atıyormuşuz gibi.
-
ulkerhan adlı üyeden alıntı
işin maddi boyutunu geçtim,
gerçekten 5000 de bir veya daha kısa değişim gerekiyorsa değiştirelim.
fakat gerekmiyorsa sonuçta yağ ve filtre ithal. milli serveti çöpe atıyormuşuz gibi.
Bizzat motosiklet ustasinin agzindan cikani yaziyorum,
Abi,4 silindirli otomobillerin yagi 10.000km gidiyorsa
Tek silindir motorda
Dörde böl 2.500
Çift silindirde ikiye böl 5000
3 silindirde üçe böl 7.500
4 silindirde hiç bölme 10.000km
Dedim usta,cbr1000,r1 in çevirdigi devirle,reno 19 un çevirdigi devir ayni mi?
Devirle falan alakasi yok dedi.
Sende haklisin dedim,şapkami önüme koydum çiktim..
Vay babam vay..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Bizzat motosiklet ustasinin agzindan cikani yaziyorum,
Abi,4 silindirli otomobillerin yagi 10.000km gidiyorsa
Tek silindir motorda
Dörde böl 2.500
Çift silindirde ikiye böl 5000
3 silindirde üçe böl 7.500
4 silindirde hiç bölme 10.000km
Dedim usta,cbr1000,r1 in çevirdigi devirle,reno 19 un çevirdigi devir ayni mi?
Devirle falan alakasi yok dedi.
Sende haklisin dedim,şapkami önüme koydum çiktim..
Vay babam vay..
keşke öyle olsa.
mühendislik olarak motorun aşınması motorun çevirdiği devir/süreye göre bir hesap yapılır.
2000 devirde 1 saat çalışan motorun yağı ile,
7000 devirde 1 saat çalışan motorun yağı aynı derecede aşınmaz.
biz ise alışmışız kilometre ile ölçmeye. bu da mantıktsız.
7000 devir çevirerek 5000 km yapmak var,
2000 devir çevirerek 5000 km yapmak var.
bence şöyle bir çözüm yapılabilir. araçlarda ecu var. ecu motorun çıkış işini ölçmeli. yani elde ettiğimiz enerjiyi ölçmeli.
xxx enerjiyi zamana oranlayınca motorun yaklaşık ürettiği işi ölçebiliriz. üretilen işe göre ecu kendisi yağ değişim periyotlarını ayarlayabilmeli ve uyarabilmeli.
-
burada ar-ge yatırımı var.
hindistanda daha uzun süre olmasının nedeni
insan nufusu kadar motor var. hepsi 5 binde bakıma götürse servisler kitlenir kuyruk olur sıranın sana gelmesin aylar bulur.
türkiyede okadar kullanıcı olmadığı için olmuşken 5 bin olsun motor devirdayim sürkilasyonu olsun diye düşündüler.
nerden mi biliyorum. benim eniştem dünya motosiklet bakım sevis odasında baş mimar sorumlusu.
-
ulkerhan adlı üyeden alıntı
keşke öyle olsa.
mühendislik olarak motorun aşınması motorun çevirdiği devir/süreye göre bir hesap yapılır.
2000 devirde 1 saat çalışan motorun yağı ile,
7000 devirde 1 saat çalışan motorun yağı aynı derecede aşınmaz.
biz ise alışmışız kilometre ile ölçmeye. bu da mantıktsız.
7000 devir çevirerek 5000 km yapmak var,
2000 devir çevirerek 5000 km yapmak var.
bence şöyle bir çözüm yapılabilir. araçlarda ecu var. ecu motorun çıkış işini ölçmeli. yani elde ettiğimiz enerjiyi ölçmeli.
xxx enerjiyi zamana oranlayınca motorun yaklaşık ürettiği işi ölçebiliriz. üretilen işe göre ecu kendisi yağ değişim periyotlarını ayarlayabilmeli ve uyarabilmeli.
Saatlik çalişan 2T cross lar daki degisim bir bakima bu şekilde.
Bu şekilde net sonuc almak saglikli olmayabilir,zira motoru sabit bir rpm de kullanmak zor.
Hee karterin icine,bir müşür konulsa,ama ozel bir sensor,bu sistem yağin uygun sicakliktaki viskozitesini ölçebilse,sinira yaklastiginda degisim için uyarsa..
Ama ciddi komplike olacak bir durum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:16 ----------
mavzer-i adlı üyeden alıntı
burada ar-ge yatırımı var.
hindistanda daha uzun süre olmasının nedeni
insan nufusu kadar motor var. hepsi 5 binde bakıma götürse servisler kitlenir kuyruk olur sıranın sana gelmesin aylar bulur.
türkiyede okadar kullanıcı olmadığı için olmuşken 5 bin olsun motor devirdayim sürkilasyonu olsun diye düşündüler.
nerden mi biliyorum. benim eniştem dünya motosiklet bakım sevis odasında baş mimar sorumlusu.
Zuhhaha,
Hindistanda,
Hesmo bakimlari varmiş,senin enişte bilir.
Motoru komple dağitip,ganj nehrinde yikayip tekrar takiyorlarmiş..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Zuhhaha,
Hindistanda,
Hesmo bakimlari varmiş,senin enişte bilir.
Motoru komple dağitip,ganj nehrinde yikayip tekrar takiyorlarmiş..
bazı servisler nehire götürüp yıkıyorlar ama kurumsal servisler nehir suyunu servise getirip filtreden geçirerek yıkıyolar.
adamlar olayı aşmışlar.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
burada ar-ge yatırımı var.
hindistanda daha uzun süre olmasının nedeni
insan nufusu kadar motor var. hepsi 5 binde bakıma götürse servisler kitlenir kuyruk olur sıranın sana gelmesin aylar bulur.
türkiyede okadar kullanıcı olmadığı için olmuşken 5 bin olsun motor devirdayim sürkilasyonu olsun diye düşündüler.
nerden mi biliyorum. benim eniştem dünya motosiklet bakım sevis odasında baş mimar sorumlusu.
Kesinlikle. Resmi servisler kazansın diye. Satış miktarı tahmin ediliyor. Piyasa takip ediliyor. Hindistanda 10bin km çünkü motosiklet kullanıcısı çok, böylece motor bakım aralıkları az denilerek satışın çok olması öngörülüyor, satışa oynuyorlar. Türkiye de satış az. O halde bakımları artıralım servis, bununla birlikte yedek parça, yağ(yamalube) satışı artsın. Üretici de kazansın, distribütör de kazansın. Misal bakım süresi 10bin km olursa... Bu yedek parça satışlarının baya azalması anlamına gelecek. Hepsi planlanıp hesap ediliyor.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
bazı servisler nehire götürüp yıkıyorlar ama kurumsal servisler nehir suyunu servise getirip filtreden geçirerek yıkıyolar.
adamlar olayı aşmışlar.
Dogrudur,
Suyun icerisinde,nehirdeki idrar birikintisi olmamasi lazim
Suyun ph seviyesine kadar ölcüyorlar
Zaten faturada detayli yazar.
Ayrica servis girisinde tarife vardir.
İdrarsiz su ile hesmo 5 bin rupi
İdrarli suyla hesmo 2 bin rupi
Kuru kuruya hesmo 1 bin rupi
İsteme benden veresiye..
Nehirden su getirdim ölesiye..
İstemezsen hesmo bakimi
Vazelinde var serviste..
Bu arada
@retox70 volkan abi konu içerisinde,hindistandaki gerçek bilgileri verecektir.
-
Yukarıda söylenenlere ek olarak bu motosiklerler adamların herşeyi, araba alamıyorlar, aldıkları commuterle çok yoğun bir şekilde iş, ev arası gidip geliyor ya da işinde kullanıyorlar.Dolayısı ile günde yapılan km ortalaması bizden daha fazla. 10.000 km de olsa servis zamanı çabucak gelebiliyor. Bizdeki kuryeler gibi.
-
Bir sorunsal daha. Çok manyaksal.
-
hintlilerde çok tanrı var.
sen bismillah diyip açıyorsun adam 200 tanrıyı arkasına almış.
Motosiklet ilahi kuvvetle yola cıkıyor
-
arndiol adlı üyeden alıntı
hintlilerde çok tanrı var.
sen bismillah diyip açıyorsun adam 200 tanrıyı arkasına almış.
Motosiklet ilahi kuvvetle yola cıkıyor
yolda karşılaştıkları da var. onları unutmayalım :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)