üretim dışarıdan bakan kişiye çok kolay geliyor. 1 adet kendin için yaptırmak uygun olabilir. tanıdık esnaf vardır, hatır gönül işi 2 boru büktürebilirsin. hatta fırın boyaya götürüp araya girip boya attırabilirsin.
ama ben bundan 5bin adet yapıcam dersen o hatır gönül işi yapan kişi tanesine x lira isterim der. bağlantı noktaları için motorun üreticisinden delik merkez noktalarını satın alman gerekir. bunu işleyecek eleman tutman gerekir. nakliyesidir, muhasebecisidir dir dir dir...
tamam bir givi fiyatını bulmaz ama adamlar senelerdir piyasada.
GP kompozit bunu yapmaya başladı mesela, ama aynı ürün yelpazesine ulaşması senelerini alacak ve yatırım maliyetlerini ürünlerine yansıtacak. ozaman givi ile arasında belki daha ufak fiyat farkı olacak.
İRF de öyle mesela. burdan bi abimizdi
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
O camların demirlerin fiyatı muhtemelen yıllardır aynı para Suçu markada aramamak gerekiyor malesef.
öncekı mesajımda da söylemiştim, öyle pek 1300 lira edecek bir topcase e benzemiyor. 400 500 liraya daha güzel ve sağlam duranları mevcut.
İlk olarak cogumuz yetişkin insanlarız ve bunu biliyoruz ki biz fiyat farkını ilk olarak marka ismine veriyoruz. Marka değeri diye birşey var. Aynı kalitede yarı fiyatına üreten adam olsa cogu insan "aga ama givi en iyisi" diyip alacaktır.
tabi pahalı olmasının kur farkı ile de alakası var, 1300 tl lik topcaseimi 20 günde kazanan asgari ücretli kardeşim ile ecnebide 1.5 günde kazanan arkadaşımı bir tutamazsınız.
aynı kalitede X marka ile Givi olsa ve birisi 1 günlük param birisi 1.5 günlük param ile alınsa Givi alırım mesela.
Ama 400 tl ile 1300 tl arasında fark var, almam.
Otomotiv sektörü böyle birşey. Bilgisayar mağazasında 50 lira olan Bluetooth otomotive girince 1000 lira ediyor.
Muhtemelen Givi'ninki daha sağlam olabilir. Bazı ucuz topcase'ler üzerine hapşırsan kırılacak gibi oluyorlar...
Ben de yan çanta bakarken Givi yerine aynı şirketin ucuz markası Kappa tercih ettim; arada 7-800TL fiyat farkı vardı. (Kappa 33x2 1900 - Givi 35x2 2700 diye hatırlıyorum...) Kappa'nın çantalar 2şer litre daha ufak ve gösterişsizdi. Ama aradaki fiyat farkına değmiyordu Kappa aldım. Görüntüsü hariç bana çok iyi hizmet vereceğinden, içine damla su vs. kaçırmayacağından ve sağlamlığından eminim. Motoruma özel demirleri sayesinde hem şık hem de çok fonksiyonel duruyor. (Tıkalı trafikte çok fazla zorlanmadan kullanılabilecek / motoru aşırı genişletmeyecek şekilde tasarlanmışlar...)
Yerli üretim kendi çapında kaliteli bez çantalarım vardı, bunlarla 2-3 kere uzun yol yaptım, yenisi 5-600TL falandı (28x2) ama montajı kullanımı sıkıntılı ve yağıştan etkilenir oldukları için en sonunda 3-4 katı fazla verip Givi - Kappa almaya razı geldim. Lazım olunca değerini / rahatlığını anlıyorsun.
Bundan sonra motosiklet alacağım zaman maliyet hesabını (orta sehpa, koruma demiri ve ön cama ek olarak) Givi veya Kappa arka ve yan çanta demirleri + Givi veya Kappa arka ve yan çantalar olarak mutlaka yapacağım. (Çanta demirleri çantalarını almasan bile çok işe yarıyor, daha ucuz bez çanta monte etmek için kullanılabilir.)
Yakın kalitede iş çıkaran yerli firma olursa neden kullanmayayım? Kullanırım mutlaka. Ama Givi / Kappa'da kalite (hem işlevsel hem de görsel olarak) cidden üstün, olay sırf marka değil. Ülkemizde kimse bu tip aksesuarlara sırf marka diye 3-5 katı fazla para verecek kadar safdil değil açıkçası...
Tek motor modeline özel her şey, yedek parça dahil, pahalıdır.
Çünkü alıcı kitlesi kısıtlıdır.
Ayda 10 adet satan ürünle, ayda 200 adet satan üründen yakın kâr elde etmek için, az satan ürünün kâr marjını arttırmak zorundasınız. Yoksa iflas edersiniz.
Bağlanti için neden motosiklet ureticisinden delik merkez noktalarini satin alman gerekir?
Ureticiler bu dokumanlari kontrollu kopya olarak,kendi urun proseslerine dagitim yapar.
Partnerlik,yan sanayi anlasmalarin vardir,sana bu teknik spekleri sunarlar,
Onun haricinde abi parasi neyse vereyimde,bana gs1200 un arka braket olcusel degerlerini ver gibi birsey olamaz
Ayrica,numune bir motosikletten,kumpas,mihengir,gönye ile kolayca ölcü alinip,kendi 3d datana işlersin.
Caliştigim sektorde,yaptigimiz dizayn ve kullanilan yontemlerin yaninda bahsi gecen markanin ar-ge si ve urunleri zurnada zırt kalir.hee sektor farkliligi var orasi ayri.ama ikiside metal,makina grubunda
Ama birim urundeki,geliştirme,materyal,standartlar,iş gucu anlaminda,ne kadar fiyata etken tartisilir
Profilinizde teknik ressam oldugunuz yaziyor,daha iyi bilmeniz lazim.
Zira,urettigin canta demirinin,siperligin,koruma braketlerinin,toleransi abartildigi gibi degil,montajla bitir mantigi.
Hee,bunun bir ar-ge si,testleri,analizleri var,dayanim,agirlik dengesi vs.
Soz konusu ureticinin,patentli kendine has dizaynlari vardir,bu dogrultudada fiyat etiketi sunar.
Kisaca,bu olay abartildigi kadar degildir.
uzun yıllar jeneratör kabinleri üreten bir firmada tasarımcı ressam olarak çalıştım. Çok farklı tip motorların akuplesi için gerekli ölçüleri herzaman üreticiden temin ettik. hiçbir üretici ticari bir anlaşma olmadan elindeki bilgilerini paylaşmaz. Ölçü alma proseslerinin herbirini çok iyi bilirim her model için bir motor almaları gerekli üzerinden ölçü alabilmeleri için.
"Onun haricinde abi parasi neyse vereyimde,bana gs1200 un arka braket olcusel degerlerini ver gibi birsey olamaz"
bu doğru
üretici firma gs1200 modelini piyasaya sürdüğünde ticari anlaşması bulunan firmalara paylaşımını yapar, buna göre siz tasarım ve üretim yapabilirsiniz der.
@levend84 "abartıldığı kadar değil" diyorsun, mutlaka, ama pek de kolay bir şey olmasa gerek ki ortada fazla yapan yok. Hem kaliteli olacak, hem şık olacak, hem dayanıklı ve güvenli olacak hem fonksiyonel olacak. Bütün bunları bir araya getirmenin ve kısıtlı bir pazara sunmanın mutlaka bir maliyeti olacaktır. Benim arka çanta demiri ve yan çanta demiri takılması İKEA'dan şifonyer montajından daha zor değildi, ürünü yerleştirdiğin zaman her şey üstü üste alt alta hizaya geliyordu hiç atraksiyona aman şuraya bir pul sıkıştırayım aman bunu kanırtayım falan yoktu. Montaj bitince de tut oradan 190kg'lık motosikleti sürükle... Bunların bedeli olur ve normal. 6 ay içinde boyasını atan çürüyen paslanan, kaynaklarını Quasimodo yapmış gibi olan ürünler de görüyoruz piyasada.
Anladığım kadarıyla siz jeneratör üreticilerine yarı mamul sağlıyordunuz. Bu durumda Jeneratör üreticisinden ölçü almanız gayet normal.
Fakat burada konu farklı.
Örneğin, Honda Shad ile anlaşıp ölçülerini paylaşabilir. Honda, Shad ürünlerine kendi markasını basarak ya da basmaksızın motosikletle beraber ya da aksesuar olarak satabilir. Bu durumda Shad, Honda'ya yarı mamul ya da mamul sağlamış olur. Bu sizin işinize örnek.
Ancak hiçbir anlaşması olmaksızın Givi'nin Honda'ya aksesuar üretmesi durumunda Honda'dan ölçü vs. almaz alması da saçma olur. Givi ölçüleri kendi tespit ederek kendi mamulunu piyasaya sürer.
Sizi yanlış anlamadıysam durum bu şekilde. Yanlış anladıysam bu yazdığımı önemsemeyin
Doğrudur,
Ayni dili konuşuyoruz dostum,
Karenaj,on siperlik,arac yuksekligi,vb.konularda,
X markanin 1200cc Y urunu icin onceki urettigin baglanti noktalari ureticiye referans olabiliyor.
Zira,arac regulasyonlarinda firmalar ölçüsel anlamda ciddi degisiklige gitmiyorlar.
Arka braket icin konusursak,badem(slot)baglanti,cok nokta baglanti,gibi prototip calismalarla urune son hali verilebilir.
İllaki,her marka ve model icin bir motosiklet alman sart degil.
Şablon,şahit numune,olcusel degerler anlaminda.
Su meseleyi anlayin artik artik yav. GIVI pahali degil, hic bir ithal urun pahali degil. Biz fakiriz biz.
Al buyur Africa Twin Koruma demiri 213 Euro
TLye cevirme ama. Adam 213 liraya aliyor(onun 213 eurosu) burada yasamayip avrupada yasadigi icin. Sen burada yerli aynisini yaptirsana 213 liraya. Onu bile yapamazsin artik.
Bu basliklari artik boyle acmayi birakalim ya.
HEr sabah daha fakir uyanıyorum.
1 sene sonra tekrar motor yükseltirim diyordum artık hayal oldu
Givi italyan 89,18€
https://www.carpimoto.it/en-TR/45432_SRA5102-Givi-SRA5102-BMW-R-1200-GS-06-13-Adventure-Rear-Rack-specific-for-Monokey-top-case.htm
Globe Scout yerli 103,84€
http://www.globescout.com.tr/shop/arka-canta-tasiyci-bmw-r1200gs-adv-2006-2013-saten-paslanmaz-celik/?lang=tr
Buralari bununla karistirmadan once sunu belirtmek gerek: Globescout medar-i iftiharimiz cok guclu ve %70 ihrac ettigi urunlerle bizim ulkemizden cok yurtdisinda bilinen yerli bir markamizdir. Isterse 200 eur istesinler helali hos olsun. Zaten o fiyatlamalar da sana bana degil, global ziyaretcilerin gormesi icin.
Benim de en başta dediğim bu zaten. Ne ka köfte oka ekmek. Arkadaşın bakış açısı ile adam yerli, Topkapı'da niye bu kadar fiyat isteyebilir? Sanayinin içinde zaten. Ama adamlar üretmiş kabul ettirmiş, avrulapıya bile satıyor.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)