Her fabrika adam-saat hesaplaması yapar (şimdiye kadar çalıştığım firmalar) kendi gerçek maliyetini bulmak için. kabaca x2 yapıp müşteriye fiyat verilir. ufak atölyelerde abi 200 lirada işçilik yazarım der kapatır.
Asıl konuya gelirsek, serviste yapıldığından ducati için 750tl gayet normal bir rakam.
Kendi motorum TRK502 için 20.03.2020 tarihinde yaptırdığım 15bin bakımına tam olarak 610tl ödedim. Evde evrakların arasındadır faturası, yapılanlar vs. bulur güncellerim mesajımı. satacağım zaman neleri hangi zaman yaptığımı alan kişiye söylemek için tutuyorum.
Zaman etütü ile maliyet çalışması yapan biriyim. Ancak yurt dışında bahsettiğim şekilde bir fiyat olayı var. Tabi yine zamana dayalı maliyet hesaplanmıştır. Ancak yağ değişimi normalde 1 saat sürmüyor. Adam motoru bırakıp gidiyor yağ boşalırken başında bekleyene denk gelmedim.
Yoksa böyle saçma sapan basit işlere absürt ücretler istenmeye devam eder.
bu yüzden ducati ile uzun yol genelde pek yapan yok. azınlık bi kısım da yanında yağ taşıyor zaten.
ducatiden kawasakiye geçtim dünya varmış dedim. hep yağ kontrolü yapıyordum.
ilk aldığım zaman yabancıydım motora ne bileyim yağ eksilttiğini.
bana satan adam 15 bin de bir yağ değiştirirsin demişti
6bin km sonra motordan ses gelmeye başladı. o zamanlar yağını suyunu kontrol etme gibi bi huyum da yoktu
motoru götürdüm ustama yağ değişimi için tıpayı açtık bi çay bardağı yağ çıktı.
dedim yağın geri kalanı nerde :D
dedi bu kadar :D :D
buda böyle bi anım dı.
Sizin motorunuz hava soğutmalıydı. 2016 sonrasında DVT motorları çıktı Ducati' nin. Bu motorlar daha dayanaıklı daha uzun ömürlü. Zaten bu kadar büyük bir motor bloğunun hava soğutmalı ( cruiser gibi istisnalar hariç ) olması çok doğru değil. Ducati' de artık hava soğutmalı makinlere kalmadı gibi. Srammbler serisi var. Onlarda zaten eski monster ailesinin blokları. Bir de 797 var. Bunların dışında bloklar ve elektronik aksamlar 2016 sonrasında Ducati' de daha sorunsuz ve uzun ömürlü oldu. Bir japon değil belki hala. Ama motoru yıkatınca da göstergesi çalışmamazlık yapmıyor.
Bence de normal. CBR500R'a aynı bakımı yaptırdım 450 gibi bir ücret ödedim. O yağa ödenen 2x para muhtemelen motorun lüks olmasıyla alakalı. Profesyonel hizmete ödenen paranın bir kısmı oradan da alınıyor.
Merhaba. Motorunuz kaç model kaç kmde? Memnun musunuz?
15.000 km için bakım ücreti 750TL ve pahalımı geldi size?? siz bence bisiklete binin motor sizi aşar
yamaha r25in 15.000 km yapması için gereken servis parası şöyle
1000km 280tl-5000km 166tl-10.000km 280tl TOTAL 726tl eğer zam gelmezse bu fiyat tabi.
bizdeki sorun parça fiyatlarını servisler güzel katlıyorlar.avrupada da tam tersi işçilik ücretleri gerçekten pahalı
Bu saat iş de çok adil değil. 1 saat içinde somun da sıkabilir üst kapak ile de uğraşabilir.
AB ve Amerika da sanırım her iş için ücret kitapçığı gibi bir şey var yanlış bilmiyor isem. Böyle baz alınabilecek bir fiyat sıkılası olsa daha adil olur her iki taraf için diye düşünüyorum.
Zamana göre hesaplanıyor. Genelde işçilik markadan bağımsızdır. Motosiklette öyle en azından.
Ama yağ değişimi, subap ayarı gibi sürekli yapılan standart işlemlerin fiyatı belli. Ama boya, motor ve şanzıman arızası gibi değişiklik gösterebilecek işler zamana göre hesaplanıyor.
Bu arada motosikletlerin saatlik işçilik ücreti, arabaların iki katı en az... Muhtemelen araba çok daha düzenli iş alabildiği ve eğitimi az çok standart olduğu için muhtemelen... Malum burada insanlar ulaşım için motosiklet kullanmıyorlar, tamamen zevk araçları.
Motosiklet servisleri ve bayiler parayi motosiklet satmaktan cok sarf malzeme, servis ve iscilikten kazanirlar. Servislerin para kazanma modeli budur.
Hosuna gitmeyen yetkili servise gitmez kendi bakimini yapar ama garantiyi unutmayi da goze alir.
Iscilik kisminda aslen 25 dk motor uzerinde calisilan bir arac icin 2 saatlik iscilik ucretinin alinma sebebi ise gayet acik: Orn. motorun yaginin bosalmasini beklerken lift dolu oldugu icin baska motor alamiyorlar oraya. Ve servisler 1 motor 1 usta seklinde calisir. Yani usta her halukarda o motorla ugrasmakla mesul baska motora gecemiyor.
Isletme sahibi olmadan sikmasi cok kolay oluyor bu tur meselelerde. Garantiniz bittiginde yetkili servise falan gitmeyin kendiniz yapin bakimlari kafaniz rahat olsun.
Bu arada Selcuk'un motorundan 1 hafta once benimki(birebir ayni motor) 1000 bakimina girdi. 700 lira ile ciktim.
Hosuna gitmeyen yetkili servise gitmez kendi bakimini yapar ama garantiyi unutmayi da goze alir.
Burada kendi bakımınızı yapmanız garantinizi iptal etmiyor. Hatta şimdiki motorumun ilk bakımını kendim yaptım. Sonra garantiden silindir ve pistonu değişti. Sorun benim bakım hatam sonucu değildi tabii ki.
Sj's adlı üyeden alıntı
Iscilik kisminda aslen 25 dk motor uzerinde calisilan bir arac icin 2 saatlik iscilik ucretinin alinma sebebi ise gayet acik: Orn. motorun yaginin bosalmasini beklerken lift dolu oldugu icin baska motor alamiyorlar oraya.
Bu tamamen servisin sorunu. İki tane lift alsın? Millet zevk için evdeki garajına alıyor yahu. Koskoca yetkili servisin böyle uyduruk bir bahanenin arkasına sığınması gülünç. Kusura bakmayın da işleri ne bu servislerin? İşlerini vaktinde ve verimli yapmaları için gerekli ekipmanı edinmek onların sorumluluğu değil mi?
Motosiklet servisleri ve bayiler parayi motosiklet satmaktan cok sarf malzeme, servis ve iscilikten kazanirlar. Servislerin para kazanma modeli budur.
Hosuna gitmeyen yetkili servise gitmez kendi bakimini yapar ama garantiyi unutmayi da goze alir.
Iscilik kisminda aslen 25 dk motor uzerinde calisilan bir arac icin 2 saatlik iscilik ucretinin alinma sebebi ise gayet acik: Orn. motorun yaginin bosalmasini beklerken lift dolu oldugu icin baska motor alamiyorlar oraya. Ve servisler 1 motor 1 usta seklinde calisir. Yani usta her halukarda o motorla ugrasmakla mesul baska motora gecemiyor.
Isletme sahibi olmadan sikmasi cok kolay oluyor bu tur meselelerde. Garantiniz bittiginde yetkili servise falan gitmeyin kendiniz yapin bakimlari kafaniz rahat olsun.
Bu arada Selcuk'un motorundan 1 hafta once benimki(birebir ayni motor) 1000 bakimina girdi. 700 lira ile ciktim.
Yanlış hatırlamıyorsam Overdose Garaj'ın sahibi sizsiniz. Servis yetkiniz yok sanırım ama meraktan soruyorum. Misal A markası ürüne servis vermeye kalktığınız da aylık ücret talep ediyorlar mı?
Bu tamamen servisin sorunu. İki tane lift alsın? Millet zevk için evdeki garajına alıyor yahu. Koskoca yetkili servisin böyle uyduruk bir bahanenin arkasına sığınması gülünç. Kusura bakmayın da işleri ne bu servislerin? İşlerini vaktinde ve verimli yapmaları için gerekli ekipmanı edinmek onların sorumluluğu değil mi?
Dedigim gibi servislerin is modeli bu sekildedir. Ekstra lift almasi bir seyi degistirmez. 5 lifti 6ya cikarir ama sirada 10 motor bekliyordur. Ben yazdiklarimi yetkili servisleri savunmaktan cok bu tur ticari gercekleri aciklamak icin yazdim zaten yoksa ben de bakimlarimi kendim yapiyorum genelde.
YasinC adlı üyeden alıntı
Yanlış hatırlamıyorsam Overdose Garaj'ın sahibi sizsiniz. Servis yetkiniz yok sanırım ama meraktan soruyorum. Misal A markası ürüne servis vermeye kalktığınız da aylık ücret talep ediyorlar mı?
Ben Overdose'u 1,5 sene once devrettim o yuzden bilgim yok su an icin ama benim zamanimda herhangi bir aylik ucret vs talebi olmadi. Yetkili servislerin marka distributorluklerine yaptiklari odemeler var tabi ama o baska bir konu.
Triumph Street Triple R(idi)-Aprilia Tuono V4 1100
fb__ömer adlı üyeden alıntı
Merhaba. Motorunuz kaç model kaç kmde? Memnun musunuz?
10.000'de şu anda. Aşırı memnumum, şehir içi yakıt konusunda üzmeyen, güzel torklu bir alet. 150-160 ne ara yapıyor anlamıyorsun. Değeri bilinmiyor pek. Tam spor görünümlü şehir içi motoru. Virajları güzel. Uzun yolda da üzmüyor. Çok rüzgar yemiyorsun. Led aydınlatmaları baya iyi direkt farkediyorlar trafikte. Selektör çekince direkt çekiliyorlar önümden baya parlatıyor. Öneririm.
1 lt castrol yağ 110 TL
Yağ filtresi 140 TL
Balata spreyi (4 fıs) 70 TL
Parmak ucu kadar sıvı conta ama markası Ducati 15 TL
İşçilik 245 TL
Not: yukardaki piyatlardan %18 indirim yapmışlar
sıvı conta değil o 15 tl olan. Ayrıca fiyatı hangi markaların rodaj bakımıyla kıyasladığınız da önemli. Supertenere 600 lira tutuyor. Premium bir markaya sahip olmayı isteyenler için 100 lira çok da abartılacak bişey değil. Ülkemizde az bulunan bir marka olmasından da dolayı fiyat artıyor doğal olarak. Yamaha yılda 30bin motora bakım yaparken ducati 5bin belki daha az bakım yapabiliyor.
Yedek parça olarak da fiyat farkı çok yok.
Bazı insanlar motorlarını statu göstergesi olarak kullanıyor. Ducati de bu kullanıma uygun. Ucuz olsa herkes alır zaten.Genellikle üst sınıf yol endurolarında bu statu savaşı çok oluyor. En pahalısı hangisi diye motor secenler var. Biz nasıl fiyat performans bakıyorsak adamlar da en pahalısını verin bana en beygirlisi en zengin göstereninden istiyom diye motor alıyor. Bu da bir pazarlama yöntemi. Alan memnun satan memnun. Maserati ferrari lamborghini gibi markaların bakım fiyatlarını da acaba arabacı sitelerinde tartısıyorlar mıdır. Premium araba markalarının adını yazıp bakım ücreti ben şok tarzı bişey görmedim
Bazı şeylerin hesabını yaparken dönerci, köfte ekmekçi hesaplarıyla aynı kefeye koymaktan vazgeçmeyeceğiz..
Bir yetkili servisin kuruluş + işletme maliyeti oldukça yüksek arkadaşlar.. Markanın standart istediği eğitim ücretleri bile yetkili servise yük oluyor. Bir ürüne 100 bin TL veriyorsun sonra birileri senin marka standartlarında servis vermen için dükkan açıp bekliyor.. Servis işinde zaman maliyeti çok yüksek.. Ducati servisi olarak zengin olmazsın.. Hatta hiç kimse servis işinden zengin olamaz.. Totalde ciro & kar brütte max %40 nette şanslıysan %10 la gerçekleşir.. Bu kadar iş yapıp %10 kazansın serviste.. Emin olun dönerci çok daha giyi para kazanıyor servislerden..
Bu işin matenmatiği ve gider kalemleri çok yüksek.. Şu bizi kazıklıyorlar kafasından bi kurtulun.. Sorun verginin vergisinin vergisini alan sistemde.. Dünyada gelişmiş olan her ülkede en pahalı şey servis maliyetidir..
Birde artık motosikletlerde elektronik donanım vs arttı.. Yok ben kendim bakımımı yaparım birkaç yüz TL cebimde kalır diyen biri varsa o işlere girmesin. Garantiden yapılması gereken 20 -30 bin TL lik bir şey olduğunda canı çok yanar..
newmoto76 arkadaşımız güzel açıklamış, her nasıl para verip aldığımız motorda seve seve KDV'yi ÖTV'yi ek fon vergisini öderken sesimiz çıkmıyor,her nasıl dünyanın en pahalı benzinini lıkır lıkır alırken sesimiz çıkmıyorsa emin olun ki o servis işletmesi de ay sonu geldiğinde stopajını, kurumlar vergisini, çalışanların zorunlu sigortalarını ÇATIR ÇATIR ödüyor devlete,ve bu vergiler öyle az buz değil, kışın kimse kapıdan girmezken de ödeniyor,yazın çok iş olduğunda da bazı vergileri katlayarak ödüyor.
Yani bakkal hasan hesabı 30 liralık yağı bana 50'ye yazdı bana soktu, yağ filtresi aliexpreste 5 dolara var orjinal dedi bana 120ye geçirdi,işçilk dediği şey iki kapak açıp başında beklemekten ibaret onu ben de yaparım ne var bunda dolayısıyla bana gangbang yaptı çırakla beraber,diye sızlanmanın çok bir manası yok. Alırsın zincir yağını, koparırsın parmaklarını , sökersin filtreyi takarken tam oturtamaz yatak sardırırsın olur biter.
Çift silindir isimli vlogger'ın attığı parmak kopmalı videoyu atamadım kaldırılmış - yılların motorcusuyum diye geçinen adamın parmakları dişliye takılıp bir tur dönmüş, 50 lira verip serviste yağlatsa eminim canı daha az acırdı, - kendisine geçmiş olsun - herkesin başına gelebilir.
videoyu izlenme sayısını artırmak için kaza geçirdim diye atmış ama parmakları dişliye kaptırmış olduğu söylüuyordu izlediğim videoda.
10.000'de şu anda. Aşırı memnumum, şehir içi yakıt konusunda üzmeyen, güzel torklu bir alet. 150-160 ne ara yapıyor anlamıyorsun. Değeri bilinmiyor pek. Tam spor görünümlü şehir içi motoru. Virajları güzel. Uzun yolda da üzmüyor. Çok rüzgar yemiyorsun. Led aydınlatmaları baya iyi direkt farkediyorlar trafikte. Selektör çekince direkt çekiliyorlar önümden baya parlatıyor. Öneririm.
Eski kasasını temiz kullanan birinden bulabilirsem eğer 23 25 bin liralara kadar kendimi zorlayacağım. Çünkü 19 20 ye alacağım r25den hayır gelmeyecek. Hemde yaktığı kadarda gitmeyecek. Bu motoru alıp sağlamlığınada çok güvendiğim için tabiri caizse motorunu elime alana kadar kullanmak istiyorum. Şöyle en az 30bin kilometre kadar. Ama son durumlar ve fırsatçı satıcılar yüzünden piyasa allak bullak durumda. Tasarım açısından iki kasasınıda çok beğeniyorum ama sizde ki son kasa olmalı. O kasa cidden çok yakışıklı bi alet. Keşke durumum evlerse ondan alsam ama öğrenciyken durumlar bu kadar elveriyor. Umarım bir tane temiz bende bulabilirim. Çok teşekkür ederim yazdıklarınız için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------
Abi ama o parmak kopası kusura bakmasın ama onun salaklığı. Yahu 1 e taktın dönerken yapacaksın tamam? Ya dönen zinciri bezle silmeye niye çalışırsın? Düpedüz mallık bu. Alırsın bu satılan çift taraflı fırçanı zincir dönerken geçirir kaba pisliğini alırsın. Sonra motoru stop eder bez ile detaylı silersin. Yani bunu düşünmeyecek adam benim gözümde pek akıllı biri değildir. Üşengeçlik falan filan diyorlarda kusura bakmayın gidiceğin yere 10dakka geç git ama sağlam git demeyi biliyoruz hepimiz. Aynı bu şekilde yapacağımız işi düzgün yapmalıyız böyle videodaki salaklar gibi 5 dakkanın hesabını yapmamalıyız. Yoksa sonuç ortada. Bu arada sakın beni yanlış anlamayın ben genel anlamda yazdım bunları size ithafen demiyorum videodaki şahıs için yazdım.
Abi ama o parmak kopası kusura bakmasın ama onun salaklığı. Yahu 1 e taktın dönerken yapacaksın tamam? Ya dönen zinciri bezle silmeye niye çalışırsın? Düpedüz mallık bu. Alırsın bu satılan çift taraflı fırçanı zincir dönerken geçirir kaba pisliğini alırsın.
1'e takılıp zincir silinmez,hiç bir şart altında. Sadece bezle falan değil, fırçayla vs. hiç bir şeyle silinmez. Elle arka lastiği çevirerek silinir.
2 yıl önce Toyota'mı alırken içinin koltuk ve tavanının bordo renk olmasını istemiştim.
Bayi müşterim ve herkes beni tanıyor.
"Koyu renk al abi. Bordo kir gösterir sonra üzülürsün" diyorlar.
"Kaç para bu arabanın koltuk takımı yahu, hele bir söyleyin" deyince, baktılar ettiler, indirimimle beraber üç bin küsur lira bir rakkam çıktı.
Bir düşündüm. Ev ahalisi ferah ferah binecek. Öyle katran karası arabada oturmayacağız. İçimiz ferahlayacak binince.
"Tamam yahu. Bu keyif için kirlenince bu parayı ödeyip değiştirmeye değer" deyip bordo koltuk/tavanlı arabayı aldım.
Bu arada son iki araba kalmış. Bana siyah koltuk olanı ayırmışlar diğer müşteriye bordoyu veriyorlar. Adamda siyahı sen al deyince havalara uçtu.
Tabi arabanın parasını verdikten sonra 10 gün bayide kaldı ve o iğrenç plastik kokusu gitsin diye havalandırdılar arabayı.
Çocuklar "abi millet bir saat arabayı geç alınca caz yapıyor. Senin umrun değil illa bu koku gidecek öyle bineceğim diyorsun" diyorlar.
Herşey ne istediğiniz ve fayda değerle alakalı.
Ben arabayla yılda 15-20 bin km yapıyorum. Yok yakıttan tasarruf yapacakmışımda dizel alaymışım.
Halbuki adam şunu düşünmüyor, benim o tasarrufu gerçek manada yapmam için 8-9 yıl geçmesi gerek.
O zaman boyunca dizelin salak vuruntu ve gürültüsünü çekemem.
Ben keyfime bakarım arkadaş. Bununda bir bedeli var elbette.
Ben bunu göze almışsam, kimseyi enterese etmez...
Ducati servis ve desmo bedelide aynı bunun gibi.
Adam keyif alıyor, bunun bedelinide ödüyor ve ödemeye rağzıysa hırboluk yapmanın manası yok...