bildiğim kadarı ile normal bakımları diğer markalardan abartılı değil, sadece desmo denen ağır bakımı tuzlu, genelde desmo bakım zamanı yaklaşmış satılık makinelerin fiyatları ilanlarda uygun gözükür.
Honda modele göre işçilik ücreti alıyor. Daha doğrusu motor hacmine göre alıyor, bunda da haklı çünkü büyük cc'de işlemler daha uzun sürebilir.
Yukarıda Ducati'lerin yağ yakmasından bahsedilmiş. Videoyu biraz izledim. Bu arkadaş diyor ki, rodaj dönemi için kitapçıkta 7000 devri kesinlikle geçmeyin diye büyük harflerle yazılmasına rağmen uymamış, kafasına göre takılmış. Türkiye'de motor kullanıcılarının ve özellikle pahalı büyük cc motorlar kullanan bazı çok bilmiş "tecrübeli" arkadaşların bu gibi kurallara ne kadar uyacaklarını tahmin edebiliyorum. Siz Ducati'nin mühendislik biriminin dikkat çekmek için büyük harflerle yazdırdığı bir uyarıyı kafanıza göre sallamazsanız motor yağ yaktığında da şikayet edemezsiniz. Ben olsam rodaj dönemindeki büyün kullanım haritasını kaydeder, uymayanlarda buna bağlı çıkacak sorunları garanti kapsamı dışında bırakırım.
Ne ile kıyaslanıyor yada niye bu kadar abartılıyor anlamıyorum. Eli anahtar tutmayan, fazla bilgisi olmayan ve takibini yapamayacak olan için abartılacak bir fiyat yok ortada. Servis bakımlı olması ve profesyonel bir hizmet almak için fazladan ödeme yapmak çoğu kişi için daha mantıklı. 2015 senesinde Sportster bakımı için aynı hesap çıkıyordu bayide. Fazladan bi şanzuman yağı vardı. 2016-2017 gibi Yamaha'ya 450 lira ödeyip duruyordum yağ değişimine. Şimdi 600-700'den aşağı değildir.
Desmo bakımı da L motor olduğundan 2 kayış 2 set rulman ve gergi gerektirdiği için 2 katı pahalı. Yoksa birim parça fiyatı ve işçiliği kıyaslamaya bile değmez. En azından japon kullananlarda olduğu gibi bu bakım yokmuş gibi bir davranış kalıbı yok ortada.
Konu sadece yağ ve yağ filtresi değişimi içeren rutin basit bakım ise biraz haksızlık oluyor. Bunda örneğin bir NC ile CB250R arasında pek fark yok... İşçilik işçiliktir, saat ücreti değişmemeli. (Sanırım buradaki mantık ucuz modellerin düşük bütçeli kullanıcılarını pahalı modellerin yüksek bütçeli kullanıcılarının cebinden sübvanse etmek. Belki de çok ince düşünüyorum; "Herif 60-70.000'e (veya 180.000'e neyse...) almış motoru, çakın ..., para kazanalım." gibi daha sığ bir yaklaşım da mümkün...)
Bu arada,desmo bakimida dahil işçilik ucretini euro bazinda hesapliyormus,
En son saati 12 euro dan bahsediliyor.
Ustayla çay ve muhabbete dalarsan vay haline
Endise etme, hepsi kayit altinda zaten.
Kendi motosikletimden örnekleyeyim;
Ön frene kac kez bastin
Arka frene kac kez bastin
Kac kez vites degistirdin
Kac kez debriyaj kullanmadan vites degistirdin.
Kac kez debriyaji cektin.
1-2-3-4-5-6. Viteslerde hangi devirlerde gezdin.
Maksimum kac km hiz yaptin.
Kac kez hangi sinyali yaktin.
Kornaya kac kez bastin?
Gibi daha bilmedigim bir cok sey kayit altinda.. Bunlardan bir kismini ben navigatorden de izleyebiliyorum.
Bence uygun. Motosikletin tepe noktasına binen insanlar bu kadarınıda göze alsın
Super tenere 1200 548 tl
Garantisi devam eden, yeni Ducati sahiplerini hariç tutuyorum ama Moto Desmo , Motopeak, Yedimoto gibi çok başarılı özel servislerde de bu bakım işini daha uygun fiyatla halleden kullanıcılar var.
15.000km bakım aralığı olduğunu varsayarsak iyi rakam.
Benim 18.000 bakımında 1 saat 71+KDV yazmışlar, 24.000 bakıma (aynı yerde, 10 ay sonra) 1 saat 150+KDV yazmışlar.
Yalnız 24 bakımda ekstra olarak hava filtresi + buji + soğutma sıvısı değişimi yaptırdım. Bujiler için depo sökülüyor falan, soğutma sıvısı için hava alma felan uğraşılıyor. Öncekine göre 2 katı verilmesi normal, bence faturaya 2 saat yerine 1 saat yazmışlar. (Piyasada mal çok, adam/saat diye anlatması zor olabilir diye böyle yapmış olabilirler...)
Yani görünen 250 ile 500 arasında bir fark yok sanki...
15 dakikalık iş için 245 lira biraz fazla geldi açıkcası,üstelik ağır bir bakımda değil sadece yağ yağ filtresi değişti yani depo bile açılmadı.Ben her motorumun bakımını kendim yaptım bu zamana kadar yağ,yağ filtresi,hava filtresi en amatör kişi bile 30 dakikada yapar.
Abiler spormotoyu arayip duke 390 icin 15 bin bakim fiyati alirmisiniz sonra bu başlık şenlensin 1000 km bakim fiyati da olur oda tas catlasin 200 lira ucuzdur. motorun garantisi bitti daha da allah servise düşürmez umarım kimseyi
Bu saat iş de çok adil değil. 1 saat içinde somun da sıkabilir üst kapak ile de uğraşabilir.
AB ve Amerika da sanırım her iş için ücret kitapçığı gibi bir şey var yanlış bilmiyor isem. Böyle baz alınabilecek bir fiyat sıkılası olsa daha adil olur her iki taraf için diye düşünüyorum.
Her fabrika adam-saat hesaplaması yapar (şimdiye kadar çalıştığım firmalar) kendi gerçek maliyetini bulmak için. kabaca x2 yapıp müşteriye fiyat verilir. ufak atölyelerde abi 200 lirada işçilik yazarım der kapatır.
Asıl konuya gelirsek, serviste yapıldığından ducati için 750tl gayet normal bir rakam.
Kendi motorum TRK502 için 20.03.2020 tarihinde yaptırdığım 15bin bakımına tam olarak 610tl ödedim. Evde evrakların arasındadır faturası, yapılanlar vs. bulur güncellerim mesajımı. satacağım zaman neleri hangi zaman yaptığımı alan kişiye söylemek için tutuyorum.
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
Bence de normal. CBR500R'a aynı bakımı yaptırdım 450 gibi bir ücret ödedim. O yağa ödenen 2x para muhtemelen motorun lüks olmasıyla alakalı. Profesyonel hizmete ödenen paranın bir kısmı oradan da alınıyor.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)