Spirit, like body, needs to be trained. So I think it's necessary to make your spirit stronger. And for he who believes, anything is possible.
Fedor Emelianenko
Adam başka şey söylüyor.
Al-satçı veya galerici tayfası açgözlülüğünden motor alım-satımına yöneldi.
50 bin liraya araba alıp 55 bine satıyor. 5 bin lira kazanıyor.
Motor olunca yine 50 bine, 2 motor alıp, bu sefer herbiribe 5bin koyup 10 bin lira kazanıyor.
Mutlaka hepsi böyle değildir ama, bu al-satçı, galerici tayfanın aç gözlülüğü yüzünden motosiklet fiyatları yükseliyor.
Olacağı yok ama, öyle yüksek bir vergi ve ötv indirimi gelsede şu aç gözlü al-satçı tayfanın elindeki bütün motorlar patlasa.. .
Doğrudur, aynı şeyi yazmışız
Yalnız çok mühim ve üzerinde konuşmaya değer de bir tespit değil hani. Piyasa hep böyleydi ve böyle kalmaya devam edecek. Çünkü piyasanın paydaşlarının alayı leş. Normal ticarette de durum aynı... İstisnaları tenzih edelim tabi; istisnalar kaideyi bozmuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------
Ek olarak: Bu memleket ticaret ahlakına sahip insanlarının çok büyük bir bölümünü geçen yüzyılda muhtelif sebeplerle kaybetti. Şimdi başka değerlerini de kaybediyor...
Kasko değerinin üzerinde 2. el satış yasaklanmalı.
neden böyle düşündünüz ikinci ele etkisi ne olacak onu anlamadım ornegın 3 4 ay once çalınan triumph daytona 675 motorum muadil değeri 65bin lira bandında olmasına ragmen 60bin lira ödeme aldım. Kaskolarda araçların 2. el bedeli diye bişey yok rayiç bedel uygulaması yapılıyor bugun 60 yarın 70bin lira olabılıyor sabit bi fiyatlandırma yok
https://www.instagram.com/besafes1kr/
Muvazaalı işlem her konuda her zaman yapılabilir. Alıcıların bilinçli hareket etmesi muvazaayı önler. Ayrıca serbest piyasaya baştan karşıyım.
"2. el bedeli" demedim. Bir motosikletin 2. el satış fiyatı, en fazla "kasko değeri" olsun dedim. Sizin motosikletinizin kaskodaki değeri 60 bin tl olduğu için o kadar almışsınızdır. Piyasanın yersiz yükselmesi bu şekilde engellenebilir, kontrol edilebilir.
parayı hala sabit bir şey olarak düşünmekle hatayı yapıyorsunuz. iyasadaki balonu yaratan tl'nin değer kaybetmesi, bunu göremiyor musunuz? motosiklet değil, herhangi bir ürününü geçen seneki fiyatına bakın kaç lira oynamış. 20 bin liralık motosikletin değeri her gün değişiyor çünkü almak istediğiniz ikame ürünün de fiyatı değişiyor. yani her şeyin fiyatı artarken ikinci el araçların fiyatının nasıl sabit kalmasını istiyorsunuz, aklım almıyor. biraz daha düzgün bir piyasa, kolay ulaşılabilir ürünler istiyorsanız, ya bu ülkeden başka yere taşının ya da bu ülkede bir şeyler değiştirin.
2. el araçlar bir süre boyunca aynı fiyata satılsın gibi bir şey değil benim önerim. Bahsettiğim Kasko Değer Listesi'ndeki değerler her ay güncelleniyor.
2. el araç satışlarındaki üst sınırın, ben bir sistematiğe bağlı olarak ve devlet kurumlarının kontrolüyle belirlenmesi gerektiğini söylüyorum.
Bu arada illa Kasko Değer Listesi'ne göre olmak zorunda değil. Önerdiğim uygulamaya şu an hizmet edecek en faydalı veri olduğu için Kasko Değer Listesi'ni söylüyorum. Yeter ki bir sistematiğe bağlı olsun, fırsatçılığın önüne geçilsin; fiyatlar yersiz şişmesin.
Tek mantıklı regülasyon araç satışı üzerinden gelir vergisi alınması olur. Bu da hiçbirimizin işine gelmez açıkçası, bence kaşınmayın...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)