hasmet adlı üyeden alıntı
Marka algısı acaip bir şey.
2008 krizinde bir sürü Amerikan araba markası bitti, Pontiac, Saturn, Mercury gibi. Buick de gidecekti, ama Çin'de marka algısı yüksekmiş. Çin pazarının önemine binaen bilakis bir sürü yatırım yaptılar, Buick marka doğru düzgün arabalar üretilmeye başlandı... Velhasıl Çin sayesinde kurtuldu Buick. Amerikan pazarına kalsa çoktan gömülmüştü...
Türkiye'de Sony'nin algısı da aynı şekilde, Trinitron devrinden kalma. Günümüz televizyon piyasasında Sony Korelilerle rekabeti çoktaaan kaybetti, hatta en iyi serisi olan OLED modellerinin panellerini LG'den almakta... Ama eminim LG'den iyi biliniyordur... Öyle olduğu müddetçe de Sony LG'den paneli alır, fiyatı yükseltip markasını yapıştırır, ve satmaya devam eder...