Neden Honda CB 500 X Gelmesin?
Reklamlar
-
Bir alternatif olarak sunulmuş ama ben sittin sene TRK 502 almam yani, dünya fark var CB500X ile aralarında. (Leoncino OK'dir, fuarda boyuma olsa ilk serisinden almıştım ama ufak geldi. CB500F bir değişik, Leoncino gibi ufak hissetmiyorsun, görüntü de faul değil...) TRK 502 tam bir wannabe.
Reklamlar
-
Çok konuları açıldı, çok söylendi. Toplaşalım sesimizi duyuralım diye.
Yok arkadaş cb500x ve rebel'i getirmeye adamlar tövbe etmiş.
Ben en son sorduğumda, gelecek planlarımızda bu motorları getirmeyi düşünmüyoruz gibi bir cevap atmışlardı.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bir alternatif olarak sunulmuş ama ben sittin sene TRK 502 almam yani, dünya fark var CB500X ile aralarında. (Leoncino OK'dir, fuarda boyuma olsa ilk serisinden almıştım ama ufak geldi. CB500F bir değişik, Leoncino gibi ufak hissetmiyorsun, görüntü de faul değil...) TRK 502 tam bir wannabe.
Evet herkese hitap edecek bir model değil. Ve hitap ettiği kitleye göre de hafif sayılmaz. Cb500 serisi gayet başarılı kullanıpta mutlu olmayan insan görmedim pek. Avrupalılar bu konuda Japon değilse önce fiyatına ve donanımına bakıyor sonra karşılaştırıyor.
-
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Evet herkese hitap edecek bir model değil. Ve hitap ettiği kitleye göre de hafif sayılmaz. Cb500 serisi gayet başarılı kullanıpta mutlu olmayan insan görmedim pek. Avrupalılar bu konuda Japon değilse önce fiyatına ve donanımına bakıyor sonra karşılaştırıyor.
Aşırı kalıplı yapmışlar, o kalıba en az 70-75 beygir bir 650-750 arası motor koymalılardı. Söyleyince millet kızıyor ama kaynak ve finiş görüntü kalitesi de çok kötüydü. Arka maşa da bir garipti, yani dandik kutu profil (kötü görüntü) Honda maşasını bile tercih ettirirdi bana. Leoncino da taklit ama en azından başarılı bir taklit. (Tasarımı diyorum, motoru benim bildiğim başka güncel bir motorun taklidi değil...)
Yerin dibine soktuk olumlu bir şey de söyleyeyim; TRK 502 iş görmez mi, dibine kadar iş görür ama CB500X'le arasında en az iki üç gömlek fark var.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Aşırı kalıplı yapmışlar, o kalıba en az 70-75 beygir bir 650-750 arası motor koymalılardı. Söyleyince millet kızıyor ama kaynak ve finiş görüntü kalitesi de çok kötüydü. Arka maşa da bir garipti, yani dandik kutu profil (kötü görüntü) Honda maşasını bile tercih ettirirdi bana. Leoncino da taklit ama en azından başarılı bir taklit. (Tasarımı diyorum, motoru benim bildiğim başka güncel bir motorun taklidi değil...)
Yerin dibine soktuk olumlu bir şey de söyleyeyim; TRK 502 iş görmez mi, dibine kadar iş görür ama CB500X'le arasında en az iki üç gömlek fark var.
Benelli'nin marka olarak yol alma hareketi gayet başarılı bence. Ancak dediğin gibi Honda'nın bu kadar yıllık kalite ve tecrübe algısını 5-10 senede yakalaması mümkün değil. Ancak bu şekilde devam ederlerse 5 yıl sonra daha iyi olduğu yerlerin sayısı git gide artacaktır diye düşünüyorum.
Ben şahsen Benelli'nin tasarımlarının başarılı olduğunu ama finish kısmında hala Çinlilerin kontrolünden çıkamadıklarındayım. NC750 fiyatları kurdan vs aşırı yükseldi. CB serisinin seneye gelebilmesi için 40-50 bandında bir fiyat koymaları lazım seneye NC satamayız bu fiyatlara derler ise gelebilme ihtimali olabilir. Bu yaz ciddi bir baskı yapılması lazım Honda'da maalesef hadi getirelimle 3 ay sonraya yeni model alamazsınız 6 ay 1 sene en az onun planlaması yapılması lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------
waldorf adlı üyeden alıntı
Çok konuları açıldı, çok söylendi. Toplaşalım sesimizi duyuralım diye.
Yok arkadaş cb500x ve rebel'i getirmeye adamlar tövbe etmiş.
Ben en son sorduğumda, gelecek planlarımızda bu motorları getirmeyi düşünmüyoruz gibi bir cevap atmışlardı.
Hadi CB NC'nin önünü tıkar diye düşündüler. Rebel'in gelmemesini aklım almıyor benim.
-
Rebel iyi satardı gelse
-
Cyan adlı üyeden alıntı
NC'de DCT var, satılan NC'lerin %70-80'i DCT'li satılıyor. CB500X NC satışlarını çok etkilemez aslında.
Ben de çok istiyorum CB500X gelsin ama Honda yeterli pazarı görmüyor ki getirmiyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------
MT-25 36.000 iken CB500X'e 50-55.000 verilir bence...
Aynen katılıyorum.
-
gelmez hadi geldi diyelim satmaz.niye satmaz saçma salak bir fiyatlandırma sebebiyle satmicak.bakınız cbr500 cb500 serisi fiyatlarına anlarsınız.bu motor gelsin şimdiden direk 55 60 bini rahat var.5 10 daha koyup nc750 alır insan.bu motor gelse zaten çoktan haberi olur açıklaması olurdu kaç yıl oldu.aynı şekil rebel 300 rebel 500 çıktı bunun da isteyeni meraklısı çok ama gelmiyor.bu segmentte ktm bence net liderdir.390 adventure harbi bu segmentin hakkını veriyor.1 silindir olması ama adamı düşündürüyor.
-
Herşey CB500F-500X ve 500R la başlamıştı. Ama Aralarında sadece X'in gelmemesi hayal kırıklığına uğrattı.
-
Distributor ve marka ulke temsilcilikleri bir ulkeye model getirirken ahmet mehmet cok istiyor mu istemiyor mu diye model getirmez.
Aylar suren finansal ve konjonkturel sektor analizi yaparlar, o motor satar mi satmaz mi, satarsa kac tane satariz diye bir adet belirleyerek her sene ona gore model getirirler.
Velhasilkelam Honda aptal degil, umursamaz da degil. Onlar isini bilir. Getirmek karli olsaydi getirirlerdi.
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
gelmez hadi geldi diyelim satmaz.niye satmaz saçma salak bir fiyatlandırma sebebiyle satmicak.bakınız cbr500 cb500 serisi fiyatlarına anlarsınız.bu motor gelsin şimdiden direk 55 60 bini rahat var.5 10 daha koyup nc750 alır insan.bu motor gelse zaten çoktan haberi olur açıklaması olurdu kaç yıl oldu.aynı şekil rebel 300 rebel 500 çıktı bunun da isteyeni meraklısı çok ama gelmiyor.bu segmentte ktm bence net liderdir.390 adventure harbi bu segmentin hakkını veriyor.1 silindir olması ama adamı düşündürüyor.
Arada 10.000 var farzedelim, o 10.000'le motorunuza her türlü aksesuarı takar tura hazır hale getirirsiniz; orta sehpa (Honda standart koymuyor bunu, sonradan almanız lazım), koruma demirleri, arka ve yan çanta demirleri, arka ve yan çantalar, elcik ısıtma, usb ve çakmak şarjı, telefon tutucu, (çok meraklıysanız) sis farı ve/veya konfor sele.
Sonuç olarak çıplak bir NC yerine dopdolu yola hazır bir CB500X'iniz oluyor. Hem NC hem de CB500F kullanmış biri olarak arada öyle çok büyük bir performans farkı yok ve CB500F bir tık az yakıyor. (NC ortalamam 4l/100km idi, aynı parkurda CB500F ile 3,6l/100km yakıyorum...) CB NC'ye göre daha hafif ve kıvrak.
DCT ile ilgilenmiyorsam şimdi bana neden NC almam gerektiğini anlatabilir misiniz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------
Sj's adlı üyeden alıntı
Distributor ve marka ulke temsilcilikleri bir ulkeye model getirirken ahmet mehmet cok istiyor mu istemiyor mu diye model getirmez.
Aylar suren finansal ve konjonkturel sektor analizi yaparlar, o motor satar mi satmaz mi, satarsa kac tane satariz diye bir adet belirleyerek her sene ona gore model getirirler.
Velhasilkelam Honda aptal degil, umursamaz da degil. Onlar isini bilir. Getirmek karli olsaydi getirirlerdi.
Kesinlikle, son 1-2 yılda konjonktür epeyi değişti. Belki Honda'nın duruşu da değişir. Sektörün durumu ve geleceğinde belki de 500 serisi yeni bir yer alabilir. Göreceğiz. Diğer rakiplerin pozisyonlanması da önemli olacak...
-
birisi 750cc birisi 470cc bu yüzden aradaki fiyat farkı gayet mantıklı.470 ccmi sürmek istersin 750cc mi ? 10bin tl için konuşuyorsak tabiki nc750 alırsın.hatta şimdi baktım nc750x 2020 model 66.800 tl.bu hesaba göre bu motor 50.000 ne gelirse o zaman bir avantajı olucak.honda 500 serisini mt07 den pahalıya sattığını hesaplarsan ve zaten cbr500 cb500r motorlarını bile artık türkiyeye getirmekten vazgeçtiğini görürsen kendileride satışarının 0 olcağının gayette farkında.zaten 500 serisi türkiye de iş yapmadı yapamadı yeni bir riske gerek yok
ktm 390 adventure 65.000tl nc 750x 68.000tl bu paralarda ben dönüp ktm 390 hayatta almam bakmam bile.
-
Net anlaşılmamış, kısa yazayım; her ikisini de sürdüm (500'ü X olarak değil F olarak), tercihim aynı maliyete çıplak hantal 750'lik yerine full dolu kıvrak 500'lük... (Tekrar: 500'lükle 750'lik arasında da öyle aman aman bir performans farkı da yok.)
-
Sj's adlı üyeden alıntı
Distributor ve marka ulke temsilcilikleri bir ulkeye model getirirken ahmet mehmet cok istiyor mu istemiyor mu diye model getirmez.
Aylar suren finansal ve konjonkturel sektor analizi yaparlar, o motor satar mi satmaz mi, satarsa kac tane satariz diye bir adet belirleyerek her sene ona gore model getirirler.
Velhasilkelam Honda aptal degil, umursamaz da degil. Onlar isini bilir. Getirmek karli olsaydi getirirlerdi.
bunlara ek olarak 500x'i pek çok kişi beğeniyor evet ama şu soruda var.
750 serisi gerçekten peynir ekmek gibi giderken özellikle son bir kaç yıla kadar fiyat performans anlamında başarılıydı bayağı bir. insanlar az bir fark ile 500 almak yerine 750 almayı daha çok tercih edeceklerinden birde klasik türk düşüncesidir bu 750'si daha büyük motor biraz daha güçlü ve tork farkı var diyecek ve 750'ye yönelecek yine tr şartlarında. 750 kadar gitmeyecek bir modele yatırım yapmak hem 750'ni satışlarını etkileyecek hemde beraberinde 500 ile satış rakamlarını düşürecekken böyle bir işe girmezler. avrupadaki dinamikler çok farklı her tarzın ve modelin alıcısı var cidden ama türkiyede böyle değiş işler.
ek olarak 500x ve nc750x enduro motosikletler değildir. enduro sınıfındaki motosikletlere bakarsaınız bunlar tel jantlı motosikletlerdir.
misal bmw'de bile 650 800 ve arasındaki modellere bakarsanız dökme jant ve tel jantlı seçenekleri vardır ve tel jantlı olanlar esasen enduro sınıfındadırlar. diğerleri klasik yol motosikletidir asfalt ve basit patika yollarda gidebilirsiniz ( zaten enduro olanlar tel jant ayrıca yükseklikleride fazladır )
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
Arkadaşlar,
Dün bu konuyu açarken kısa zamanda bu kadar yorum geleceğini hiç tahmin edememiştim. Çok memnum oldum inaniyorum üzerinde durursak bir neticeye varırız. İsim vermeden bir kaç soruyu cevap vermeye çalışıyım. İlk başta bir markanın bir modeli pazara getirmesi için muhakkak araştırma yapılır( 20 seneye aşkın uluslararası bir firmada üst düzey yöneticilik yapan birisi olarak bu konulara az çok vakıfım). Müşteri profili ve pazar potansiyeli her zaman önemli bir faktördür.
NC750x ile CB 500X birbirine rakip degil bence tamamlayıcıdır. Bir insanin boyu 175 cm altındaysa ve ayrıca fiziki yapısı beli bir boyuttaysa Nc bu insana büyük geliyor( hem boy hemde ağırlık olarak ) . Ayrıca Türkiyenin ortalama boyu 175 cm altında olduğunu bilirtmekte fayda var. Nettekim dünyanın en iyi arabası yoksa en iyi motoruda yoktur çünkü renkler ve zevkler tartışılmaz. Biz burda CB500X alternatif aramıyoruz, biz bu modeli seviyor ve almak istiyoruz. Fiyat konusuda Honda gibi kurumsal olan bir firma muhakkak pazar analizi yapabilecek kapasitedir. yazmayı ve istemeye devam...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:51 ----------
https://m.youtube.com/watch?v=qTjV0f5OuQo
İngilizcesi olan arkadaşlar için . isteğiniz biraz daha depreşsın:)
-
O kadar optimum bir motosiklet ki diğer modelleri fena baltalayabilir. Eski bir TRK502 sahibi olarak 500X gelse ilk gün alabilirdim.
-
Motosiklet piyasası hala çok ufak, satış adetleri düşük.
Böyle olunca da dağıtımcı birbirini kesmeyecek modeller getiriyor. Sebebi her modelin yatırım, depo, yedek parça, lojistik kısaca ek maliyet olması.
750X'i kesip 500'ü getirmek daha olası diyeyim, gerisini siz anlayın...
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
-
Parsi adlı üyeden alıntı
...
NC750x ile CB 500X birbirine rakip degil bence tamamlayıcıdır. Bir insanin boyu 175 cm altındaysa ve ayrıca fiziki yapısı beli bir boyuttaysa Nc bu insana büyük geliyor( hem boy hemde ağırlık olarak ) . Ayrıca Türkiyenin ortalama boyu 175 cm altında olduğunu bilirtmekte fayda var.
...
Sele yükseklikleri aynı bu iki modelin, NC'nin de ağırlık merkezi daha aşağıda. NC'nin cüsse farkı yürürken değil de park yerinde manevra yaparken can sıkabilir.
-
-
Ben meden CB500X istiyorum?
1- Tek silindir motordan ( titreşimlerden kurtulmak için ) çift silindirin konforu arıyorum.
2- Motor bloğu kendine kanıtlanmış ve performansı konusunda herhangi bir sorun olmadığı için ve sınıfına göre az yakıt tükettiği için.
3- kendi fiziki yapıma uygun olduğu için , şekli şemaili beğendiğim için istiyorum.
4- Hem şehir hem hafta sonları eş dost arkadaşlar ile bağ bahçe bayır çayıra uğramak için istiyorum , bu arada ön teker 19" olduğu da bildirtmek isterim.
5- Bu motoru uzun vadeli kullanmak için ve belki torunlarıma miras bırakmak için istiyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)