Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2020 yılında İkinci El CBR 250R alırken dikkat edilmesi gerekenler / Krank Sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Selamun aleyküm. İkinci el CBR 250r almayı düşünüyorum fakat forum sitelerinde krank sorunlarından bahsedilmiş kimine göre 2014 model ve üstünde sorun var kimine göre 2014 model altında kimine göre de tüm cbr 250r larda var. Forumlarda da krank kırma sorununun önceki sahibinin hor kullanıp kullanmama durumu ile bağdaştırılmış fakat bu durum ikinci el alırken şansi bir durum mudur ? yoksa iyi bir usta krank’ın sağlam olduğunu motosiklet hor kullanılmazsa , bakımları düzgün yaptırılırsa 5-10 bin daha kafanı yormadan gidebilirsin diyebilir mi ?

    1- İkinci el eski kasa cbr250r alırken (2020 yılında yüksek km li cbr 250r lar kaldığını varsayarsak ) nerelerine dikkat etmemi tavsiye edersiniz ?

    2 - Krank kırma konusunda almadan önce anlaşılabilecek bir durum varsa açıklayabilecek tecrübeli arkadaşlardan da yorumlarını bekliyorum

    Teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Hyosung GT250R namını CBR250R'a bıraktı sanırım.

  3. #3
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    3-5 yıl önce en sorunsuz japonlardan biri şeklinde anılıyordu. Yine de bu zamana Sağlam kalanlardan almayı düşünüyorum. Cbr 250r hakkında uzman arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum 👍

  4. #4
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    2017 son gelen seri, altını alayım deme. Krank muhabbeti 2017de çözüldü. Araştırırsan bulursun zaten

  5. #5
    ramcixx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    cbf150 - cbr250 - cbf1000 - f650gs - cbf600
    Dostum 4 sene 2012 cbr kullandım. Motorumu hiç yormadım. Beni yolda koymadı, üzmedide. Motorumu sattığım arkadaş Ispartadan Fethiyeye giderken kız arkadaşıyla tapa gaz rampada krank kırmış. Bunu kendi anlatttı bana. Yazın sıcağında."Birazda sıkıştırdım abi" demişti. Lakin Kullanım tarzı agresif olunca mı oluyor yoksa kronik bir problem mi bende forumlarda okuduktan sonra şaşırdım ve bilemedim sebebini. Arkadaşın dediği gibi sorun çözülmüş. 3.000 e yeni motor yaptırmıştı çocuk 2017 de. Yalnız bir yerde okuduğuma göre tek silindir motosikletlerde olası bir durum diyorlar.

  6. #6

    Üyelik
    24 Ocak 2018
    Motosikleti
    Suzuki SV650A
    bir cbr250r sahibi olarak söylüyorum ki 2017 model dahil 2011-2017 tüm kasalarda krank haberinin doğruluğunu gördüm duydum.tamamen şans işi. bakımla alakası yok, sıkıştırmakla alakası yok. zaten servislere ustalara azıcık sorup soruştursanız kaç kere motor yaptıklarını vsvs. öğrenirsiniz. sıkıştırmadan efendi efendi kullanan adamın kırdığını da gördüm, makinenin canını çıkartırcasına sürenlerinde 45-50 bine kadar bloklarının açılmadığını da gördüm. önermiyorum. prosofi adlı kanalda yücel abinin başına eski ve yeni kasa motorunda oldu bu olay youtubeden izleyebilirsin.

  7. #7
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Alacağınız cbr 250'nin önceki sahiplerine çok dikkat edin. "Oğuzhan Muslu" izlerine rastlarsanız direkt koşarak kaçın.
    HONDA

    #BZ3082

  8. #8
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    2013 kasa olanını 2 sene kadar kullandım, 28 bin km de bi arkadaşıma sattım, o da 1 yıl kadar kullanıp 30 bin üzerinde başka birine sattı, bakımlarını geciktirmeden yaptırıyordum, hiçbir arıza çıkarmadı çok şükür. zamanla gösterge tarafında gevşemiş vidaları vardı zırıltı yapan, onları sıktım sadece. olay tamamen sürüşe bağlı olarak değişiyor. çok nadiren mekanik sorunlar çıkıyor bu tür motorlarda.
    eğer düzgün kullanılmışsa gönül rahatlığıyla alınabilir.
    yalnız 2014 te çıkan kasada bazı kronik problemler mevcut, özellikle soba borusu gibi egzozun sararıp da bir daha ilk gün ki görünümüne kolay kolay gelememesi gibi. krank patlatıp çatlatanlar da çoğunlukla 2014 model sonrasındaydı gördüğüm kadarıyla.

  9. #9

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Bende 19000 km de aldım. Bir buçuk sene kadar kullandım. 25000 km de sattım. Alan arkadaşım hala kullanıyor. Hiç arıza çıkarmadı. Kronik midir değil midir bilmem.

  10. #10
    wqaz00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBR250R
    Yakın çevremde Cbr250r kullanan arkadaşlarımdan krank kırma sorununu yaşayan olmadı çok şükür kendi motorumda da yaşamadım. CBR ların krank kırma sorunu sanırım gençlerin üst devirde fazla gezmesinden kaynaklı agresif sürüşü yerinde bırakmak gerek zorlarsan elbet her motor problem çıkarabilir

  11. #11
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    İkinci el alırken geçmişteki sahiplerinin motosikleti nasıl sürdüğünü göremeyeceğimizden alıcının motoru incelediğinde farkedebileceği bir durum mudur bu krank mevzusu ? Malum bu aralar 4500 TL den aşağı bir masraf değil gitgide artıyor hatta 🙂

  12. #12
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Bence almamak :D

  13. #13

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Kardeşim 3 yılı geçgindir cbr250 kullanıyorum ve bu sorunu çok araştırdım sana şöyle söyleyeyim çok fazla üst limletde kullanmadığın sürece sorun çıkmaz tek silindir motor yüksek devir çeviriyor ve YAĞ POMPASI gerekli yağı aktaramadığı için krank kırılıyor bu motor ile 150bin km yapan da var 100 bine gelip motoruna anhatar değmemiş olan da var aslında biraz şans işi ama aldığın kişi düzgün kullandıysa sorun çıkmaz diyebilirim

  14. #14
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Konuyu hortlamış gibi olacağım ama sorun debriyaj tasında motorcu muhabbeti youtube'da anlatmış buyurun izleyin
    https://youtu.be/WdHBzyG1h2Y

  15. #15

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Cbr250r krank sorunu yok .. olsa aynı şase aynı motor aynı yürüyende üretilen cb250r larda niye krank sorunu yok . Aynı motor ama cb250r da krank dan ötürü motor yaptıran 5 parmağı geçmez ..

    Keza çok çok nadir ama cbr250r almış uslu uslu süren altındaki motorun süslenmiş grenajlanmış aslında tek silindir 250cc lik naked commuter bir makine olduğunu bilerek zorlamadan süren arkadaşlar cbr250r da bile 150-170 bin km leri görebiliyordu YouTube da öyle videolar var açın bakınız adamın motoruna anahtar değmemiş motor 150-170 bin km ye gelmiş ..

  16. #16
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Almayarak cebinizi ve psikolojinizi rahatsız etmezsiniz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------

    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbr250r krank sorunu yok .. olsa aynı şase aynı motor aynı yürüyende üretilen cb250r larda niye krank sorunu yok . Aynı motor ama cb250r da krank dan ötürü motor yaptıran 5 parmağı geçmez ..

    Keza çok çok nadir ama cbr250r almış uslu uslu süren altındaki motorun süslenmiş grenajlanmış aslında tek silindir 250cc lik naked commuter bir makine olduğunu bilerek zorlamadan süren arkadaşlar cbr250r da bile 150-170 bin km leri görebiliyordu YouTube da öyle videolar var açın bakınız adamın motoruna anahtar değmemiş motor 150-170 bin km ye gelmiş ..
    Cb ve crf deki bloğun güncel olması olabilir mi? Cbr250 2016 da bittiği için olabilir mi? İnkar etmenin ne anlamı var anlamıyorum. Kronik bir arıza varsa vardır. Neredeyse 3 4 ayda bir görüyorum ben yatak sarmış, krank pulu eritmiş cbr250. Sürekli aynı yerdej oluyor birde, kranktaki o bakır pul mudur nedir işte herkeste aynı. İnsanları yanlış yönlendirmeyin. Zaten cbr eski bir model artık almaya gerek bile yok.

  17. #17

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı fb__ömer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Almayarak cebinizi ve psikolojinizi rahatsız etmezsiniz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------



    Cb ve crf deki bloğun güncel olması olabilir mi? Cbr250 2016 da bittiği için olabilir mi? İnkar etmenin ne anlamı var anlamıyorum. Kronik bir arıza varsa vardır. Neredeyse 3 4 ayda bir görüyorum ben yatak sarmış, krank pulu eritmiş cbr250. Sürekli aynı yerdej oluyor birde, kranktaki o bakır pul mudur nedir işte herkeste aynı. İnsanları yanlış yönlendirmeyin. Zaten cbr eski bir model artık almaya gerek bile yok.
    Banane niye yanlış yönlendireyim gidin alınmı diyorum ben olanı söylüyorum ustalarda diyor birebir aynı blok .. YouTube daki servis ustaların kanallarını aç onlarda aynısını diyor ..

    O motor özünde ss falan değil zaten tek silindir ss makine bence olmaz bildiğin naked kasayı yakışıklı grenajlı hale getirip satıldı alanlarda altında cbr600 var sandılar bastıkça basdılar tek tekeri osu busu motorlar bir zaman sonra teker teker krankları kırmaya başladı .. cb250r sürenler zaten naked motor efendi efendi olması gerektiği gibi sürüyor ondan onlarda hiç böyle krank olayı duyulmuyor varsada beş parmağı geçmez..

    Krank kırmak kronik bir sorun değildir motor sürmeyle alakalı bir şeydir eskiden hyosung larda da krank kırma sorunu vardı o zamanın gençleri motoru alıp devamlı redline yaptıkları için piyasada nerdeyse krank sağlam hyosung yoktu sonra hysoung limitör koydu bu sorun ortadan kalktı …
    Aynı sorun cbr250 içinde geçerli ufacık tek silindir blokta sen tapa gaz 600 lük makine gibi gidicem dersen illaki bir noktada krankı kırarsın..
    espresso bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    CBR250R ile CB250R'da motor aynı motor, sadece kullanman kekolar (dolayısıyla kullanım şekilleri) farklı demek istemiş logaritma. Bana mantıklı geldi açıkçası, yoruma katılıyorum. CBR'ın kitlesine bakınca krank kırmaması mucize olur zaten.
    espresso bunu beğendi.

  19. #19
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı fb__ömer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Almayarak cebinizi ve psikolojinizi rahatsız etmezsiniz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------



    Cb ve crf deki bloğun güncel olması olabilir mi? Cbr250 2016 da bittiği için olabilir mi? İnkar etmenin ne anlamı var anlamıyorum. Kronik bir arıza varsa vardır. Neredeyse 3 4 ayda bir görüyorum ben yatak sarmış, krank pulu eritmiş cbr250. Sürekli aynı yerdej oluyor birde, kranktaki o bakır pul mudur nedir işte herkeste aynı. İnsanları yanlış yönlendirmeyin. Zaten cbr eski bir model artık almaya gerek bile yok.
    Youtube de Ruhi Usta pul eritmenin nedenini tam sentetik yağdan dolayı olduğunu bahsediyordu sebebi ise rulmanların yağın yapısını bozduğunu bahsediyordu ama yarı sentetik yağ kullanıldığında böyle bir sorunun olmadığını bahsediyordu.

  20. #20

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Demek ki neymiş gene kullanıcı hatası
    Quantrell ve espresso bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler