Ducati ler neden km yapamiyor !?!?
Reklamlar
-
Arkadaslar cok ilginc bir konu.
Bizim italyan aygiri ducatiler km yapamiyor yavv.Bakiyosunuz 10 - 15 yillik makineler 50 binde.
Hatta en yuksek 66.000 km.
Ya ducati sahipleri bakimlar yuzunden km yapamiyolar veya bu motorlar cok nazik oldugundan yuksek km goremiyor..
Yazik yazik, bir ton para ver multistrada al ama binip gezeme...cok acikli bir durum :(
Reklamlar
-
1. Zaten o motoru alanlar, maddi gücü çok yüksek olan insanlar ve ona göre belki vakitlerin kısıtlı oluşundan binemeyebiliyor olabilir.
2. Yada işletme maliyeti, Desmo bakımı gibi saçma bir bakıma bir motor parası verildiği için ondan dolayı olabilir.
3. Herşey olabilir.
-
Şahsen ducati alacak gücüm olsa ikinci bir motor daha alırım.
Ducati buradan bakkala pazara gidecek motor değildir, ıvır zıvır işleri ikinci motorla yaparım, şeklimi ducati ile.
Böylece km yükselmemiş olur.
-
aslında çatır çutur yapıyor.
senede 50 bin yapan adam ducati kullanırsa yıllık bakım masrafı 20 binlira oluyor.
ben 2 sene kadar kullandım. bakım maliyetleri çok fazla.
2 sene önce desmo bakımı 6 binliraydı.
geçenlerde sordum ducati kullanan birine 10 bin oldu demişti.
orta gelirli biri alıp desmo bakımına az kala satışa koyuyor
desmodan haberi olmayan sazanlar (bkz. mavzer-i) fiyatı cazip görünce hemen alıyorlar.
desmoyu öğrenince ağlıyorlar (bkz. mavzer-i)
ben 19 binde almıştım. yuro3 ler 20 binde bir desmoya giriyormuş.
ben hakiki desmoya sokmadan işimi halletmiştim iyi bi araştırmayla.
6000 verecekken 550 liraya olayı kapatmıştım ama sadece malzeme maliyetini 550 liraya kapattım.
yani konuya tekrar dönecek olursak
her desmo bakımında desmosu yapılırsa
ducatiler çok yüksek km leri görürler.
-
Italyan motorlarin dayaniklilik ve isletme maliyetleri uzun yillar problemliydi. Bunu son 4-5 yilda duzeltmek icin cok buyuk paralar ve yatirimlar yaptilar.
2017ye kadar olan Ducati'lerin elektroniginden mekanigine bir cok problemi olan modelleri var ve bu yuzden genelde bu desmo vakti gelmeden insanlar ellerinden motosikletleri elden cikarmaya calisir hep.
Fakat 2017 ve sonrasi modellerin cogunda agir bakimlar 30 bin km ve katlari seklinde, dayaniklilik seviyesi de oldukca yukselmis durumda.
Bende 2014 model bir monster 1200 vardi mesela motoru yikadiktan sonra mars dugmesi bozuldugu icin vurdurmak zorunda kalmistim. Boyle 125lik cinli motorda yasayacaginiz tarzda seyler yasayip dalga konusu olabiliyorsunuz, "hehe, maaaaaal" lafi yiyebilirsiniz.
Ama dedigim gibi son 3-4 yilda bu biraz degismis gibi. Yurtdisi forumlari ve daha yeni modellere sahip km yapmis kullanicilarin memnuniyet seviyesine bakarsaniz gorebilirsiniz. Mallar daha iyi son yillarda.
Tabi bir japon gibi "tas gibi motor" diyebilecegimiz gunler var mi, ya da yakinda mi bilmiyorum. Gorucez
Bu desmo meselesini de dunyanin sonuymus gibi gorenler icin bir uyandirma servisi yapmak gerekiyor arada. Desmo bakimi denen sey, yer yuzundeki tum motorlu araclarda yapilmasi gereken subap ayaridir. Bedava degildir hic birinde de.
Tek fark bir honda cross runnerin subap ayarini 25 bin yerine 75 binde yaptirsaniz da bir sikinti yasama ihtimaliniz ducatiye gore daha az.
-
Ducati premium marka normal düşük km de olması. 1000000km yapmış Ferrari nasıl göremiyorsan kolay kolay Ducati'yi de görememen normal. Motosiklet sektörünün Agusta-Ducati - Maserati-Ferrari ikilisi gibi benim gözümde.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Ducati premium marka normal düşük km de olması. 1000000km yapmış Ferrari nasıl göremiyorsan kolay kolay Ducati'yi de görememen normal. Motosiklet sektörünün Agusta-Ducati - Maserati-Ferrari ikilisi gibi benim gözümde.
Abartmaya gerek yok bence,bugun zibil gibi satan 140 binlik africa yerine nerdeyse sifir gibi multi alabilirsin.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Abartmaya gerek yok bence,bugun zibil gibi satan 140 binlik africa yerine nerdeyse sifir gibi multi alabilirsin.
Ducati'ye uzak kafalarin bu aralar Korlas'a ugramasini, hemen ardindan da 70 mt otedeki Honda bayisi DRD'ye gecmesini oneririm.
Korlas yaniyor, peynir ekmek gibi Multistrada 950 satiyorlar. DRD ise bos, oturun aksama kadar personelle sohbet edin. Gelen ek vergiler yuzunden cebinde biraz parasi olanlar mantigini avrupa menseili motorlardan yana kullaniyorlar bu ara.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
aslında çatır çutur yapıyor.
senede 50 bin yapan adam ducati kullanırsa yıllık bakım masrafı 20 binlira oluyor.
ben 2 sene kadar kullandım. bakım maliyetleri çok fazla.
2 sene önce desmo bakımı 6 binliraydı.
geçenlerde sordum ducati kullanan birine 10 bin oldu demişti.
orta gelirli biri alıp desmo bakımına az kala satışa koyuyor
desmodan haberi olmayan sazanlar (bkz. mavzer-i) fiyatı cazip görünce hemen alıyorlar.
desmoyu öğrenince ağlıyorlar (bkz. mavzer-i)
ben 19 binde almıştım. yuro3 ler 20 binde bir desmoya giriyormuş.
ben hakiki desmoya sokmadan işimi halletmiştim iyi bi araştırmayla.
6000 verecekken 550 liraya olayı kapatmıştım ama sadece malzeme maliyetini 550 liraya kapattım.
yani konuya tekrar dönecek olursak
her desmo bakımında desmosu yapılırsa
ducatiler çok yüksek km leri görürler.
550 ye nasıl yaptın abi yav? :D
-
yurekli_emin adlı üyeden alıntı
550 ye nasıl yaptın abi yav? :D
yumurta dayanınca araştırıp bulmuştum :D
rulmancılarda ve tornacılarda biraz gezdim :D
birazda kayışçılarda
-
Sj's adlı üyeden alıntı
Ducati'ye uzak kafalarin bu aralar Korlas'a ugramasini, hemen ardindan da 70 mt otedeki Honda bayisi DRD'ye gecmesini oneririm.
Korlas yaniyor, peynir ekmek gibi Multistrada 950 satiyorlar. DRD ise bos, oturun aksama kadar personelle sohbet edin. Gelen ek vergiler yuzunden cebinde biraz parasi olanlar mantigini avrupa menseili motorlardan yana kullaniyorlar bu ara.
Valla tercih tabi.Korlas problemi(benim icin) olmasa bile gidip de ayni fiyata crf 1100 alirdim.
-
Aşağıda videosunu paylaştığım abi 2011'den beri aynı Multistrada'ya biniyor ve 125.000 km'yi devirmiş.
https://youtu.be/nZ6eQxY3S4Y
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
yumurta dayanınca araştırıp bulmuştum :D
rulmancılarda ve tornacılarda biraz gezdim :D
birazda kayışçılarda
Helal olsun valla 😂. Desmo bakımının ayrıntıları neler oluyor bilmiyom ben pek.
-
Belirttiğin durumda sorun edilecek birşey yok. 50.000km gelince yenisini alırsın. Eğer aksini düşünüyorsan zaten Ducatinin hedef kitlesinde değilsin pek düşünme.
Sj's yukarıda dediği gibi son 5 yılda Ducati daha kullanışlı ve günlük kullanıma yatkın modeller ve bloklar geliştirmeye başladı. Bakım periyotları gittikçe uzuyor.
Bu Ducatiye özgü bir durum değil. Bazı markalar kendilerini farklı konumlandırıyor.
Nasıl ki TOFAŞ algısından dolayı FİAT bi türlü Türkiyedeki marka algısını kıramıyorsa global olarak HONDA kurye motoru algısını kıramıyor. Africa Twin 'i istediği kadar geliştirsin koyabileceği rakam belli.
-
bu bahsettiğin durum türkiye de mecvut.avrupa da veya bu düzeyde başka bir ülkede ırgat gibi biniyorlar.eski seriler çok sık desmo bakım aralıklarına sahipti 10 15bn km de bir.şimdiki desmolar 30bin artık ve gayet makul.şöyle düşünün z1000 cb650r mt09 fark etmez 30bin km ye gelince hangi parçalar değişicek ? bunun bir altlı üstü hesaplayıp bakmak lazım.çünkü zincirinden subabına bujiden dişliye hesaplayınca ducatiye gerçekten çok fark ediceğini sanmıyorum.hepsinin 1 kerede değiştiğini düşünün.yeni nesil desmolar gayet adama türkiye şartlarında ducati aldırır.şuda var ducatiye bakıcak bir usta lazım o ustada her ilde yok.korkarak süren olabilir 2. motoru ducati olanda olabilir o yüzden kmler düşük.valla italya ispanya ya da gittim YENİ MOTOR GÖRMEDİM.herkeste en eskisi baya yeni değil eskisi makbul.o kadar adam tabi yedek parçaya ulaşmakta orada zorluk çekmiyorlar burdaki gibi.burda ducati bakımı için korlasına avcuna resmen düşüyoruz orda seçenek çok.
2020 yılında ducati ARTIK HAYAL DEĞİL ! girin fiyatları kıyaslayın japon modelleriyle çok komik farklar var.mt09 tracer 92bin tl multistrada 950 102bin tl.şu an 700cc ve üzeri 0km motor alsam ilk tercihim ducati olurdu 30.000 desmo bakımına kiiim öleee kim kalaa
bu arada belirli bir kazancı olan kitle motor sürmeyi bilsede bilmese de avrupa motorlarını 1. tercih olarak görüyor.bununda etkisi avrupa motorlarında ki KM oranına etkisi var.adam senede 2000km motor sürüyor en pahalısını alıyor.
-
-
Yok arkadaşlar akıntıya karşı kürek çekmeyin, en yeni nesil bir Ducati ile misal bir Honda'nın yakıt hariç bakım işletim bedeli halen açık ara Honda lehinedir.
Süpap ayarı denmiş her motosiklete gerekir denmiş; benim motosokletimin 24.000'de olan süpap ayarını atladım, eminim 48.000'de de gerekmeyecek. Bu da Türkiye gibi memlekette benim için çok önemli; çünkü herhangi bir yetkili servisin bu işi düzgün ve hakkıyla yapabileceğinden açıkçası çok emin değilim. Basit bakım işleri (mesela soğutma sıvısı değişimi) sözkonusu iken bile beceremeyen yetkili servis hikâyesi çok duyduk...
-
Korlas algisi da cok sikinti olusturdu biraz o da var. Orada da guncelleme yapmak isterim. Ayni sekilde Korlas da inanilmaz bir gayretle bu algiyi yikmaya calisiyor, ve yakinlarda onlarin musterisi olmussaniz bildiginiz gerceklerdendir, servis, hizmet, ilgi ve memnuniyet icin gosterilen caba insanustu.
Bakim ve iscilik fiyatlari da bir africa twinin honda yetkili servis bakimlarindan muthis pahali degil. Ben 10 gun once 2020 Multistrada 1260 Enduro 1000km rodaj bakimina 700 tl verdim desem inanir misiniz mesela? Bu rakam bir coguna yine de fazla gelebilir ancak cbr 250 degil 1260 cclik bir motorun bakimindan bahsediyoruz. Africa twinin 1000 bakimi 3-4 sene once 300 liraydi diye hatirliyorum. Su anki guncel fiyati bilen varsa karsilastirsin lutfen.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Yok arkadaşlar akıntıya karşı kürek çekmeyin, en yeni nesil bir Ducati ile misal bir Honda'nın yakıt hariç bakım işletim bedeli halen açık ara Honda lehinedir.
Süpap ayarı denmiş her motosiklete gerekir denmiş; benim motosokletimin 24.000'de olan süpap ayarını atladım, eminim 48.000'de de gerekmeyecek. Bu da Türkiye gibi memlekette benim için çok önemli; çünkü herhangi bir yetkili servisin bu işi düzgün ve hakkıyla yapabileceğinden açıkçası çok emin değilim. Basit bakım işleri (mesela soğutma sıvısı değişimi) sözkonusu iken bile beceremeyen yetkili servis hikâyesi çok duyduk...
Piyasasi bol olan(marka model vermiyorum) maxiscooter motorumu kendi servisi,kasnagindaki gobek somununun sadece boşlugunu alip birakmiş.
İlk kalkiştaki sarsinti fazlalaşinca anladim,kapagi soktum ve kendim hallettim.
Hocam biz bakimini yaptik hatta test ettik bir sorun yoktu cevabi alacagim icin tekrar gitmeye tenezzul etmedim.
Biliyorum ki sonuç çikmayacak.
-
ducatide şöyle bişey var
30 bin km de değişen gergiler ve gergi kayışları. yani sadece bunların maliyeti bile tek başına insanı korkutmaya yetiyor.
sadece bunları listeden çıkartırsak geri kalan bakım maliyetleri japon motorlarla aynı sayılır.
2 sene önce kayışlar 600 lira gergiler 1500 liraydı. bu 796 modeli için tabi.
şuanki kur ile fiyatlar illaki yükselmiştir.
maaşım bir desmo bakımı edecek kadar kazansaydım hala ducati kullanıyor olacaktım tabiki.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)