Ducati ler neden km yapamiyor !?!?
Reklamlar
-
levend84 adlı üyeden alıntı
üreticilerin bazıları,
Araç mekanik dizaynı yaparken,son kullanıcı anlamında(eli anahtar tutanların bile)o markanın yetkili servisine gitmenın şart koşuldugu şekilde,bileşen montajları var,kulbutor kapagı,devirdaım,şasi dizaynı vb.
haliyle teknik birisi bile modele özgü özel takım anahtarları olmadan bu işe girişemiyor,
ayrıca komplike bir yapıda motor aksamı var,kaba tabırle çogu yerleri sokmeden ne el girer ne de ayak.
muz soyar gibi soyman icab eder
Kötü dizayn da diyoruz biz buna
Depo ve radyatör sökülmeden sübap ayarı yapılmayan eski Ducati'ler, motor indirilmeden subap ayarı yapılmayan eski Harley'ler, vs. Bereket Japonların baskısı sayesinde düzeldiler az çok. Kısmen daha kolay yenilerin bakımları artık.
Markaya özel alet edevat icadı ise tamamen !bn3lik. Bereket aletlerin parça numarası belli. İnsanlar 1-2 aleti alıp yapabiliyor yine kendi sübap ayarını falan.
Reklamlar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Kötü dizayn da diyoruz biz buna
Depo ve radyatör sökülmeden sübap ayarı yapılmayan eski Ducati'ler, motor indirilmeden subap ayarı yapılmayan eski Harley'ler, vs. Bereket Japonların baskısı sayesinde düzeldiler az çok. Kısmen daha kolay yenilerin bakımları artık.
Markaya özel alet edevat icadı ise tamamen !bn3lik. Bereket aletlerin parça numarası belli. İnsanlar 1-2 aleti alıp yapabiliyor yine kendi sübap ayarını falan.
Biz yinede kötü dizayn demeyelimde
Bazı unsurların tasarımı yapılırken
ödün vermen gereken yerler var
ya tasarımda sınırlı kalacaksın
ya da mekanığe ağırlık verip tasarımı basite indirgeyeceksın.
ki,italyan bu öngörude olsaydı,uzakdoğulu üreticilerden bir farkındalığı olmazdı.
Dizayn studyosunda hazırlanan bir modelleme,workshop tan geri dönüyor,tasarımında belirli sınırları var.her dizayn bilgisayardaki 3d model ile hayata geçmiyor,burada montaj ve akuple devreye giriyor
bu ikisinin bir arada oldugu altın oranlı tasarımın en yakın oldugu motosiklet H2 serisi
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Monster denen modellerden 3 tane var hasmet,neden gittin hemen 1200 olani gozune kestirdin,800 luk olani referans alsak olmaz miydi
Niye ki? 1600cc K1600'ü 1800cc Goldwing'le karşılaştırdın ya? Ben de 1000cc Honda'yi 1200cc Monster'la karşılaştırdım. Olmadı mı?
"Ne kadar param olursa olsun Honda tercih ederim" müzmin fakir hastalığıdır. Cebe para akmaya başlamasıyla beraber beyne de kan gitmeye başlar, ve iyileşip normalleşir insanlar
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
.......Monster denen modellerden 3 tane var......
Ducati denince akla hep 1200 cc lik 200.000 tl lik motorlar geliyor oysa daha mütevazi varyasyonlarıda var , mesela Multistrada nın 950 versiyonu , 2020 modeli 105.000 tl piyasada 2018 sıfır km leri var 90.000 ne pazarlıkla alınabilir , 200 kg ağırlığı ve Africa Twin den daha düşük tüketimi , dizaynı vs vs çok güzel bir makina , iki defa Şile ye gittim geldim 950 ile (test sürüşü) çok keyif aldım , şaft takıntım nedeniyle kararsızdım almadım..
-
gezginkral adlı üyeden alıntı
Bide o fiyat iskontolu
Adamı kanka ayağı, dost ayağı geçirmişler
Castronun litresi 35-40tl'ye satıyorlar
Oradaki fiyatı görünce motul bile o kadar pahalı değil :D
Ben Motul 7100 kullanıyorum, buna rağmen Honda yetkili serviste aynı işe %60 ödüyorum. (İndirimli fiyata göre %60...)
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Niye ki? 1600cc K1600'ü 1800cc Goldwing'le karşılaştırdın ya? Ben de 1000cc Honda'yi 1200cc Monster'la karşılaştırdım. Olmadı mı?
Olmadi.
Cunku konu cc degil.
Cb1000r super naked degil.Sadece turkiye icin de degil,yurtdisinda da karsilastirilmasi gereken modeller digerleri bence.Fiyatlarda ortada zaten.
Ne yani hasmet,ferrari kalitesi illa 1200 olunca mi oluyor ?
Ducatinin diger modelleri ferrari kalitesinde degil mi demek istiyosunn ???
Alirim 797 yi yaparim seklimiii..kizlar hasta olacak bana...az kaldiiiii bekle beni italyan aygiriii benim olacaksin...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ducati denince akla hep 1200 cc lik 200.000 tl lik motorlar geliyor oysa daha mütevazi varyasyonlarıda var , mesela Multistrada nın 950 versiyonu , 2020 modeli 105.000 tl piyasada 2018 sıfır km leri var 90.000 ne pazarlıkla alınabilir , 200 kg ağırlığı ve Africa Twin den daha düşük tüketimi , dizaynı vs vs çok güzel bir makina , iki defa Şile ye gittim geldim 950 ile (test sürüşü) çok keyif aldım , şaft takıntım nedeniyle kararsızdım almadım..
Africa twin den dusuk olamaz.50 km yolda 3.1 lt/100 km yaktirdim,fotolu ispatli ...
Daha iyisini yapabilen gelsin ozur dileyecemmm buyuksun ducati diyecem soz.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
.......Africa twin den dusuk olamaz.50 km yolda 3.1 lt/100 km yaktirdim,fotolu ispatli ...
Daha iyisini yapabilen gelsin ozur dileyecemmm buyuksun ducati diyecem soz.
senin yazdığın rakkam 6 . vites 60-70 km yi geçmeden , ani akselerasyon yapmadan , düz yolda gerçekleşir , ben sırf meraktan bu şekilde sürerek Vstrom ile 2,7 lt bile gördüm ama zor sabrettim
Şile yolunda Afrikanın hem manuelini hem otomatigini defalarca kullandım , tapa gaz gittim hep 7 küsür litre yaktı , 950 ile ikinci test sürüşümde Ataşehir den arkadaşla beraber çıktık , o manuel Africa yı almıştı , yine tapa gaz gittik Ömerli sapağından sonra 220-230 gördük 950 Multi 6,5 lt yaktı Afrika 7,5 çıktı..
-
Ben benzin hesabina cok takilanlari motoru arac olarak kullananlar seklinde goruyorum. Ducati suren adamda bu tur hesaplarin yapildigini pek gormezsiniz.
Ama o hesaba gelmek gerekiyorsa ben 1260 multistrada enduroda sakin kullanimda 5.5lt geziyorum. Panigale v2 bloguna sahip bir motorla bu degerler oldukca iddiali aslinda. Ama dedigim gibi bu muhabbet sadece konusu acildiginda aklima geliyor.
Az yaktirmayi sevenler icin NC750 forumlari var oralara akin baba.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Olmadi.
Cunku konu cc degil.
Cb1000r super naked degil.Sadece turkiye icin de degil,yurtdisinda da karsilastirilmasi gereken modeller digerleri bence.Fiyatlarda ortada zaten.
Ne yani hasmet,ferrari kalitesi illa 1200 olunca mi oluyor ?
Ducatinin diger modelleri ferrari kalitesinde degil mi demek istiyosunn ???
"Ferrari kalitesi" gibi uyduruk kavramlarla ne işim olabilir?
Ben diyorum ki Honda tercih edenlerin çoğu parası yetmediği için Honda tercih eder. E bak işte:
Hırbonen adlı üyeden alıntı
50 km yolda 3.1 lt/100 km yaktirdim,fotolu ispatli ...
Daha iyisini yapabilen gelsin ozur dileyecemmm buyuksun ducati diyecem soz.
Ducati kullanan adamın ne işi olur az yaktırmayla falan? Ruhunu felç etme pahasına az yaktırmaya kasma bir Hondacı fetişidir. Honda da durumun farkında, arabadan bozma NC üretmedi boşuna...
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
senin yazdığın rakkam 6 . vites 60-70 km yi geçmeden , ani akselerasyon yapmadan , düz yolda gerçekleşir , ben sırf meraktan bu şekilde sürerek Vstrom ile 2,7 lt bile gördüm ama zor sabrettim
Şile yolunda Afrikanın hem manuelini hem otomatigini defalarca kullandım , tapa gaz gittim hep 7 küsür litre yaktı , 950 ile ikinci test sürüşümde Ataşehir den arkadaşla beraber çıktık , o manuel Africa yı almıştı , yine tapa gaz gittik Ömerli sapağından sonra 220-230 gördük 950 Multi 6,5 lt yaktı Afrika 7,5 çıktı..
Niki,tapa gaz giderken africa daha cok yakabiilir buna bisey diyemem.
Fakat sehirici veya makul otoban hizlarinda multi daha az yakiyor diyen adam bunu ispat edecek..
Bak ben kontagi actim 48km yol yaptim 3.1 lt yaktim ve bunu da fotoğrafladim.Daha iyisini yapabilen ducatici ciksin ispatlasin ozur dileyecem,bir daha da atip tutmayacam.
Yakiti bosver de isi bilen bir adam oldugundan sana bir soru.
Simdi fuelly e girdim 950 ne yakiyomus diye bakayim dedim.Sadece 5 kayit var.
Bir de africa ya bakayim dedim, sadece manuel olaninda 72 adet kayit cikti.Elbetteki bu satis rakamlarini yansitmiyor lakin 950 den kat kat fazla satildigi da asikar.
Simdi yurtdisinda multi 950 afrikadan ucuz(ferrari kalitesine ragmen) Millet neden almiyor bu 950 yi ? Bu motorda ne eksik ?
Yani avrupali amerikali desmo ya verilecek parayi dusunmuyodur herhalde..
Cok ilginc bir durum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:35 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
"Ferrari kalitesi" gibi uyduruk kavramlarla ne işim olabilir?
Ben diyorum ki Honda tercih edenlerin çoğu parası yetmediği için Honda tercih eder. E bak işte:
Ducati kullanan adamın ne işi olur az yaktırmayla falan? Ruhunu felç etme pahasına az yaktırmaya kasma bir Hondacı fetişidir. Honda da durumun farkında, arabadan bozma NC üretmedi boşuna...
Yav hasmet niki dedi daha az yakiyo diye..vik vik basladin yine
-
Bu kadar neyi neyi tartışıyorsunuz anlamadım. Japon markalarının stratejileri her zaman dayanınıklık ve basitlik üzerine kuruludur. Avrupa markaları ise lüks algısı, kalite ve tasarım üzerine. hiç bir fakir asya, afrika ülkesinde avrupa aracı göremezsiniz (afrikadaki bazı eski fransız sömürgeleri hariç onlarda eski pejolar var) bu ülkelerde 10 arabadan 11'i Toyota olur. İkinci el japon araçları dünyanın her yerinde daha az değer kaybeder çünkü Japon daha az bozulur, bozulduğunda da tamiri daha kolaydır, parçası ucuz ustası çoktur. Avrupalılarda özel servis cihazları olmadan arızayı bile bulamazsın sen arabaya bakarsın araba sana bakar.
Yani bunun Ferrari benzetmesi ile ilgisi yok istersen VW'e benzet. Ducati'yi ya da herhangi bir başka avrupa markasını Japon muadiliyle işletme gideri olarak kıyaslamak biraz saflık olur. Olay sadece serviste yağa X lira yazdılardan ibaret değil. Yarın bir arıza verdiğinde Japon'da 50 tane usta, 50 tane parça(orijinal, yan sanayi, çıkma vs) şansın varken Avrupalıda servisin önünde oturur düşünürsün.
Bu avrupalı üreticileri dandik yapmaz. Herkesin önceliklerinin farklı olduğunu gösterir. Her şey bir arada olmuyor, barbie manken gibi kız alayım ama ev kızı Ayşe gibi harcaması olsun demek gibi bir şey bu. Audi Toyota'ya göre ne kadar dandikse, Ducati'te Honda'ya karşı o kadar dandiktir.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Yani avrupali amerikali desmo ya verilecek parayi dusunmuyodur herhalde.
Tipik bir yanılgı. İnsanlar zannediyor ki yurt dışındakilerin parası sınırsız.
Parası olan insan ile parası sınırsız insan arasında fark var. Birincisi çok, ama ikincisi çok az.
Desmo bakımı $900-1400 civarı. Aylık eline net $5000 geçen insan için bile düşündürücü. O parayla dünyanın en büyük gemisiyle bir hafta Karayipler turu yaparsınız. Insanların parası sınırlı olabilir ama aklı değil.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Elbetteki bu satis rakamlarini yansitmiyor lakin 950 den kat kat fazla satildigi da asikar.
Simdi yurtdisinda multi 950 afrikadan ucuz(ferrari kalitesine ragmen) Millet neden almiyor bu 950 yi ? Bu motorda ne eksik ?
Yani avrupali amerikali desmo ya verilecek parayi dusunmuyodur herhalde..
Cok ilginc bir durum.[COLOR="Silver"]
Ducati ve MV Agusta son 3 yildir global oranda minimum %5 buyuyor her yil, surekli olarak daha fazla motosiklet satiyorlar yani. Hele Brezilya Turkiye gibi gelisen pazarlarda bu oran 20%ye cikmis durumda yillik buyume. Sadece 950s ve 1260 enduronun buyume oranina %3 kattigi verileri var.
Merak etmeyin sikir sikir satiyorlar yani. Hele ki 950s gibi orta sinif ve buyuk endurolarda ciddi bir ivme var. Random sikmayalim.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Niki,tapa gaz giderken africa daha cok yakabiilir buna bisey diyemem.
Fakat sehirici veya makul otoban hizlarinda multi daha az yakiyor diyen adam bunu ispat edecek..
Bak ben kontagi actim 48km yol yaptim 3.1 lt yaktim ve bunu da fotoğrafladim.Daha iyisini yapabilen ducatici ciksin ispatlasin ozur dileyecem,bir daha da atip tutmayacam.
Yakiti bosver de isi bilen bir adam oldugundan sana bir soru.
Simdi fuelly e girdim 950 ne yakiyomus diye bakayim dedim.Sadece 5 kayit var.
Bir de africa ya bakayim dedim, sadece manuel olaninda 72 adet kayit cikti.Elbetteki bu satis rakamlarini yansitmiyor lakin 950 den kat kat fazla satildigi da asikar.
Simdi yurtdisinda multi 950 afrikadan ucuz(ferrari kalitesine ragmen) Millet neden almiyor bu 950 yi ? Bu motorda ne eksik ?
Yani avrupali amerikali desmo ya verilecek parayi dusunmuyodur herhalde..
Cok ilginc bir durum.
İkiside güzel makina ama ben 950 den daha çok keyif aldım , akselerasyonu Africa yı üzer , virajda bariz şekilde daha huzurlu yatıyorsun , kötü yanı daha gürültülü çalışıyor 950 , Desmo dan kaynaklı olsa gerek egzoz değil motordan özellikle alt devirlerde traktör gibi bir ses çıkıyor , Africa oturuşuyla daha konforlu gelmişti bana , Ducati nin Desmo dan gelen kötü bir imajı var millet korkuyor , ikinci elide yerlerde ki yansımış o korku , zaten distribütörüde son yıllarda bunu kırmaya çalışıyor farkettiğiniz gibi , uzun süreli kullanıcısı değilim Honda daha dayanıklı olabilir ama iki motoruda süren kesinlikle Multi yi daha çok beğenir..
-
Sj's adlı üyeden alıntı
Ducati ve MV Agusta son 3 yildir global oranda minimum %5 buyuyor her yil, surekli olarak daha fazla motosiklet satiyorlar yani. Hele Brezilya Turkiye gibi gelisen pazarlarda bu oran 20%ye cikmis durumda yillik buyume. Sadece 950s ve 1260 enduronun buyume oranina %3 kattigi verileri var.
Merak etmeyin sikir sikir satiyorlar yani. Hele ki 950s gibi orta sinif ve buyuk endurolarda ciddi bir ivme var. Random sikmayalim.
Yilda 10 tane satarken ertesi yil 12 adet satinca yuzde 20 artis oluyor,dediginiz bunun gibi bisey bence
2016 yilindan beri avrupa(rusya,turkiye dahil) africanin satisi 138.000 adet Saffet Ucuncu nun soyledigi rakam..
-
Bu arada konu japon ürunlerine gidiyor,
bu bağlamda,
Beni esas düşündüren konu,toyota gibi bir üreticinin neden seri üretim motosıklet pazarına girmediğidir,
Üstelik,Tarihi honda dan eski olmasına ragmen bu 2 teker pıyasasında ciddi söz sahibi olacak konumdayken,
Biraz araştırdım,geçmiş donemlerde 2T prototıp cross model üretmiş,ve halihazırda elektrikli mını araçlar üzerinde çalışmakta,
Sanırım bu olayın kırılma noktası 2.dunya savası sonrası ve 70 lerin başları gibi bir durum.
Kısaca,gunumuzde toyotanın 600-800cc arasında bir endurosu,şehir içi kullanım için 100-150cc bir scooteri,naked sevenler için 250-500cc arası bir model ıle piyasada otomobillerinden aldıgı sorunsuzlugu ve sağlamlığı ile yollarda görmeyi isterdim.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Yilda 10 tane satarken ertesi yil 12 adet satinca yuzde 20 artis oluyor,dediginiz bunun gibi bisey bence
2016 yilindan beri avrupa(rusya,turkiye dahil) africanin satisi 138.000 adet Saffet Ucuncu nun soyledigi rakam..
Uzun bir sure hic bir avrupa menseili marka asla Honda'nin rakamlarina ulasamaz zaten o kiyaslamanin yapilmasini dogru bulmuyorum.
Bu meseleleri japon daha iyi avrupali daha kotu ya da avrupaliyi zengin alir japonu fakir diye genellemek de dogru degil. Tercih meselesidir.
Ben 2017de ulkede sadece 7 tane olan MV Agusta Turismo Veloce'den birini aldim, ustune 20 kusur bin km yaptim. Yagini balini da bir NC motorum olsaydi ne aralikla degistireceksem oyle degistirdim. Isletme maliyetim yine NC sahibi biriyle ayniydi, sikir sikir kullandim.
Tercihtir bu isler daha cok, genelleme yapilmamali.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Tipik bir yanılgı. İnsanlar zannediyor ki yurt dışındakilerin parası sınırsız.
Parası olan insan ile parası sınırsız insan arasında fark var. Birincisi çok, ama ikincisi çok az.
Desmo bakımı $900-1400 civarı. Aylık eline net $5000 geçen insan için bile düşündürücü. O parayla dünyanın en büyük gemisiyle bir hafta Karayipler turu yaparsınız. Insanların parası sınırlı olabilir ama aklı değil.
Eee yani siz ecnebilerde az degilsiniz.
3 maasla motorlarin ferrarisini aliyosunuz vereceginiz de yaklasik 1000 usd... ki o da 30 k sonunda .
Aslan besleyen yemini dusunmez hasmettt..Aslan bunlar aslannn.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Bu arada konu japon ürunlerine gidiyor,
bu bağlamda,
Beni esas düşündüren konu,toyota gibi bir üreticinin neden seri üretim motosıklet pazarına girmediğidir,
Üstelik,Tarihi honda dan eski olmasına ragmen bu 2 teker pıyasasında ciddi söz sahibi olacak konumdayken,
Biraz araştırdım,geçmiş donemlerde 2T prototıp cross model üretmiş,ve halihazırda elektrikli mını araçlar üzerinde çalışmakta,
Sanırım bu olayın kırılma noktası 2.dunya savası sonrası ve 70 lerin başları gibi bir durum.
Kısaca,gunumuzde toyotanın 600-800cc arasında bir endurosu,şehir içi kullanım için 100-150cc bir scooteri,naked sevenler için 250-500cc arası bir model ıle piyasada otomobillerinden aldıgı sorunsuzlugu ve sağlamlığı ile yollarda görmeyi isterdim.
attığı taş ürküttü kurbağaya değmez muhtemelen. Toyota sürümden kazanan bir firma. Otomotivde eli güçlü, sektöre erken girmiş o dönem zaten güçlü markalar avrupalı ve amerikalı yüksek maliyetle üretim yapan markalar. Motosiklette durum öyle değil, pazar çok daha dar, satışların yüksek olduğu ülkeler genellikle az gelişmiş ya da gelişmekte olan ülkeler ve commuter tarzı motorlar orada da hintlisindne çinlisine rekabet kıran kırana.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Yilda 10 tane satarken ertesi yil 12 adet satinca yuzde 20 artis oluyor,dediginiz bunun gibi bisey bence
2016 yilindan beri avrupa(rusya,turkiye dahil) africanin satisi 138.000 adet Saffet Ucuncu nun soyledigi rakam..
Tamam işte Honda kurye motorudur. Bir motosikler için 4 yılda 138.000 adet nedir allah aşkına. Ducatinin yıllık tüm kapasitesi bile 60.000 civarında.
Sen Ducati-Ferrari benzetmesini çok abartıyosun, sadece kıyaslama yapılıyor yoksa Ferrari kadar kaliteli ve pahalı değil. Ama emin ol Honda için yukarıda söylenenlerde gram abartma yok. Tüm dünya için Honda tekerlekli getir götür aracıdır. Daha fazlası değil.
Ducati, KTM, MV Agusta, Moto Guzzi ise farklıdır. Bunlar farklı noktalara odaklanmıştır. Tabi ki son yıllarda özellikle KTM ve Ducati daha alt sınıf daha düşük hacimli motorlar ile farklı kitlelere hitap etmeye başladı.
Bu arada Saffet Üçünce Ducati Diavel vardı diye biliyorum.
Bir ürünün çok satması çok iyi olduğu anlamına gelmez. Bu mantıkla Ferrari, Porsche vs. çok kötü bir arabalardır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)