Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
9. sayfa BirinciBirinci ... 78910 SonuncuSonuncu

Ducati ler neden km yapamiyor !?!?

    REKLAM ALANI
  1. #161

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Ducati nin ceo su bu konuyu görse,

    Göbeğini kaşiya kaşiya,come abbiamo fatto una bici del genere?


    Diyecektir..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    HADİ BİRAZ JAPON ÖVELİM.

    Bu arada Korlas kesinlikle eski korlas değil. Müşteri memnuniyeti için ellerinden geleni yapıyorlar. Ducati için parça sıkıntısı olunca 6 ay beklersin diyen japonculara seslenmek istiyorum. Bunlar eskidendi. Geçen ay parça siparişi verdim. Ellerinde yoktu İtalya'dan geleceğini söylediler. Ne kadar sürer dedim 3 hafta dediler. 2 hafta sonra parçalar elime ulaştı. 11 günde istanbula geldi. İstanbuldan Ankara'ya gelmesi 3 gün sürdü. Ben ducati fanı falan değilim. Fakat avrupa motorlarına sahip olup kullandıktan sonra japonlar zevksiz geliyor(ss'ler haric, zaten ssleri guzel yapabilmek ıcın diğer modelleri satmak için f/p tutturmaya çalışıyorlar).Eski japonların hastasıyım,2005e kadar diyelim onlar başka ruhlu makinalar. Bence günümüzdeki tüm avrupa motosikletleri japonlardan yüksek kalitededir. Ekipman olarak en iyisini kullanıyorlar. Ve en iyi sürüş keyfini veriyorlar. He çevrenizdeki arkadaşlarınızla benimki daha az yakıyor yarışı içindeyseniz japonların tayvan vb ulkelerde ürettikleri motorları tercih edebilirsiniz.

  3. #163
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Benim anladığım kadarıyla Ducati mühendisleri de motorlarının fazla km yapabileceğini düşünmüyorlar. Burada bir abimiz sıfır km bir Multistrada 1200 almıştı türkiyeye ilk gelen 150 hp olanlardan, hala aynı motora biner. Ne var ki motor kilometre sayacı 99999 dan sonra 100000 olmuyor ve gösterge paneli sapıtıyor. Yazışmalardan sonra ücretsiz değiştirdiler gösterge panelini. Öyle devam ederken debriyajla ilgili bir parça gerekti, dokuz ay serviste yattı motor, sonra da uydur kaydır bir şeyler yapıldı, son durumu bilmiyorum. Yahu yapan adam 99999 km yi geçeceğini düşünmemiş de sayaç koymamış. Daha ne diyoruz ki biz.

    Bir de nedir bu italyancıların çektiği, ortalık Ducati Aprilla kıl tüy alma makineleri dolu. Komik oluyor yani. Adam demez mi "Benim de Ducatim var .ıçımın kıllarını çok güzel alıyor" falan...

  4. #164
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Hiç alakası yok, alabileceğim de yok.(Belki yılbaşında ) Triumph lar nasıl? spor olanlar değilde klasik görünümlüleri görünce hayaller hayaller. Şu bir etkinlik varya centilmen beyefendiler toplanıp motor sürüyor, kendimi orada öyle sakallı bıyıklı sürerken hayal ediyorum. Bunlar da hiç yüksek km li makine yok? Pahalı diye mi alan satan pek yok? Yoksa bizde centilmen mi yok?
    Olay şurada
    https://www.gentlemansride.com/

    Lan bu sene bizim memlekette galiba? 1 ağustos'ta sürüş varmış. Sakal bıyık bırakmak lazım. Tüh.

  5. #165
    janki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    DUCATİ MULTISTRADA 1200 S 2011
    Hadi birazda gerçekleri konuşalım Şimdiye kadar hiç parça sıkıntısı çekmedim, ya Korlas tan temin ettim ya da İtalya dan. En fazla 2-3 hafta.... Bu 6 ay 9 ay bana biraz komik geliyor arkadaşlar, gerçekten motorunu seven ve binmek isteyen adam serviste 9 ay bekler mi? Hadi Korlas beceremedi ki adamların günahını almayım bana istediğim tüm parçaları getirdiler, İtalya da onlarca site var, sıfırda ikinci elde parça satıyorlar, 20-30 € gibi kargo ücreti ve %18 gümrük vergisi ödeyerek tüm parçaları en fazla 1 haftada getirtebilirsiniz
    2015 yılından beri 2011 model Ducati Multistrada 1200S sahibi olarak konuyu açan arkadaşa merak ettiklerini elimden geldiğince anlatmaya çalışayım.
    Öncelikle bakım maliyetlerinden dolayı motorlarına binmiyorlar diye bir önyargı oldukça yanlış. Bakım masraflarını düşünseydim (düşünseydik) Avrupalı bir motor almazdık. Kendi adıma almadan önce çok araştırdım. Bakım masraflarından da haberim vardı, hesap kitap yaptım aldım.
    İkinci olarak kendi motorum için konuşuyorum tabi ki, kesinlikle nazik bir motor değil. O kadar donanımı olmasına rağmen elektrik/elektronik anlamında hiç arıza vermedi.
    Şimdi diyeceksin ki kaç km yaptın motorla Ben motorumu yaklaşık 13 bin km de aldım, şu an 47 bin km de, yani sene bazında düşünürsek 7 bin km gibi birşey yapar. Evet çok gibi durmuyor ama Ankara şartlarında ne kadar çok motorunu sevsende 12 ay binemezsen. En az 4 ay garaja çekmek zorundasın.
    Bu da bize şunu gösteriyor yaşadığın yer, çalıştığın iş gibi etkenler yüzünden devamlı motosiklet üzerinde olmazsın. Sonuçta ben 47 yaşında işi gücü olan insanım. Öğrenci adam gibi canımın her istediğinde motora atlayıp gezemem.
    Diğer marka motorlarda da hem de piyasada çok tutulan, düşük km lere rastlamak mümkün. Bu tamamen kullanıcıya bağlı birşey. Ama bakım olayına gelirsek evet çoğu markaya göre biraz pahalı. Lakin elin biraz anahtar tutuyorsa (motorcuyuz ya) biraz da yabancı forumları araştırırsan Desmo dışında yapamayacağın bakım yok. Onu da yaparsında 2-3 tane özel anahtar alman gerekiyor.
    Şimdi pahalı bakımı biraz açalım değil mi? Kendi motorum özelinde konuşuyorum çünkü yanlış hatırlamıyorsam 2014 den sonra bakım aralıkları daha fazla oldu. 2010-2013 12 bin de, 2014- .... 15 bin de bir bakıma giriyor.
    Bu motorun 12 bin de yapılacak olan bakımında yağ ve yağ filtresi değişir sadece. Evet yanlış duymadınız, servis kitapçığında yazan budur. Ha hava filtresini temizlerseniz iyi olur. Bi de yağ tapası pulu var özür
    Güncel fiyatlar ile 4 litre Shell Ultra Advance 15W50 --- 250₺, Orijinal yağ filtresi 110₺.
    E ben kendim değiştiriyorum, maliyet toplam 344₺, hadi usta değiştirsin 444₺. Bunu bir kenara yazalım.
    Gelelim meşhur desmo bakıma Değişmesi gerekenler (güncel fiyatlarını yazıyorum);
    * Yağ (250₺)
    * Yağ Filtresi (110₺)
    * Hava Filtresi (bende temizlenebilir var (550 ₺)
    * Bujiler (2 Adet)(125x2= 250₺)
    * Zamanlama Kayışları (2 Adet)(350x2= 700₺)
    * Valf ayarı (değişmesi gereken Shim ler değişecek)( genelde 4-5 yeterli oluyor)(70₺/Adet)
    Burda en çok kafa karıştıran 2 sabit, 2 hareketli kayış gergi rulmanları. Bunların her 24 binde değişmesi şart diye birşey yok, servis kitapçığında da yazmıyor. Yabancı forumlarda da okuduğum gerektiğinde değişmesi. Nerden anlıyoruz gerektiğini? Rulmanları elle kontrol ediyorlar, dönerken takılma yapıyor mu, ses geliyor mu vs gibi... Şimdi benim anladığım Korlas riske girmek istemiyor ve her desmo bakımda bu rulmanları değiştiriyor, e tabi bu da ciddi maliyet, güncel fiyatları 4 ü toplam 3600₺ gibi birşey.
    Biliyorum çok uzun oldu ama şu desmo bakım konusu insanların aklında hep soru işareti. İnşallah bu yazdıklarımdan sonra önyargılar biraz azalır.
    Desmo da yapılan diğer markalarda yapılmayan ne var? kayışlar, shim ler ve tabi fazla işçilik. Yetkili serviste işçilik fiyatları bilindiği üzere zaten yüksektir, e birde zor bir işçilik olan valf ayarı ve kayış değişimi işin içine girince bu fiyat daha da yükselir, normaldir. Gerçekten zor ve zaman alan bir iş.
    Desmo bakım işçiliği (Korlas hariç diğer yetkili servislerde) ortalama 1500-1600₺ gibi birşeydir. Artar azalır o yapılan işle alakalıdır.
    Toplayalım mı? 3710₺ rulmanlar değişmez ise. Zincir dişli, fren balatası, fren diskleri, hidrolik, soğutma sıvısı ve lastiklere hiç girmiyorum çünkü bunlar bütün motorlarda zamanı geldiğinde değiştirilir. Yalnız ne hikmetse 24 bine geldiğinde zincir dişliler baya yıpranıyor, motor çok fena
    Velhasıl ben ilk 12 bin km için 444₺ (1. sene), ikinci 12 bin km için 3710₺ (2. sene), toplam 4154₺ para harcadım. Hiç istemiyorum ama Japon marka motosikletlerin bakım ücretleri ile kıyas yapmamız gerekiyor, yoksa bu kadar yazdığımızın bir anlamı kalmaz. İnanın japonların bakım ücretleri hakkında hiçbir bilgim yok, bilgisi olan yazarsa çok sevinirim. Ama şöyle kabaca bir hesap yapabilirim. Sonuçta yağ, yağ filtresi, hava filtresi ve buji fiyatları hemen hemen aynı. Burdan yola çıkarak yine yanlış biliyorsam düzeltin, her 6 bin km de bir bakıma giriyorlar, yani aslında çok karışık bir hesap çünkü hava filtresi değişiyor mu? bujiler değişiyor mu? bilmiyorum. Şimdi değişiyor gibi hesaplarsam da değişmiyorsa adaletsizlik olur.
    O zaman şöyle düşünelim bir bakım yağ ve yağ filtresi, bir bakım yağ, yağ filtresi, buji ve hava filtresi olsun. 2 senede toplam 4 bakıma girecek 2 tane 460₺ (işçilik 100₺ dahil), 2 tane 1200₺ (200₺ işçilik dahil) olur.
    Yani toplamda 3320₺ yapar. Ducati için olan neydi 4154₺, öyle abartıldığı gibi bir uçurum yok arada.
    Tabi 3600₺ rulmanları eklerseniz iş değişir ha onuda şurdan eşitleyebiliriz, Japon motorlarında da eksantrik zincir ve gergisi var...
    Sonuna kadar okuyan arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Cevap yazacaksanız emeğe saygılı olmanızı rica ediyorum, gerçekten 1 saattir bu mesajı yazmak için uğraşıyorum. Atladığım yanlış yazdığım şeyler olabilir, insanlık hali. Düzeltirseniz sevinirim...
    YasinC, maktama ve Gietti17 bunu beğendiler.

  6. #166
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Ducati' nin tek beğendiğim modeli Scrambler(2015). Beni tanımayanlar anlamakta zorlanabilir ancak alırsam MSX125 ve ACE' in yerine kullanırım demektir. MSX ve ACE' i seviyorum, elden çıkarırsam ve o an kafam bozuksa alacağım motosiklettir kendileri. Eğer arkasında +48lt bir topcase takılı Scrambler Icon görürseniz(küfür etmeyin) kesin almışımdır, benimdir, emin olun

    Onun haricinde Ducati' nin hemen hiçbir modeli beni sarmadı. Tasarım mı? Zevk meselesi, güzel ama bana hitap etmiyor. Bakım maliyeti mi? Scrambler için umursamayabilirim ama diğerleri için canımı sıkar.

    Tamamen keyif ve zevk meselesi diyelim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------

    Alıntı janki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadi birazda gerçekleri konuşalım Şimdiye kadar hiç parça sıkıntısı çekmedim, ya Korlas tan temin ettim ya da İtalya dan. En fazla 2-3 hafta.... Bu 6 ay 9 ay bana biraz komik geliyor arkadaşlar, gerçekten motorunu seven ve binmek isteyen adam serviste 9 ay bekler mi? Hadi Korlas beceremedi ki adamların günahını almayım bana istediğim tüm parçaları getirdiler, İtalya da onlarca site var, sıfırda ikinci elde parça satıyorlar, 20-30 € gibi kargo ücreti ve %18 gümrük vergisi ödeyerek tüm parçaları en fazla 1 haftada getirtebilirsiniz
    2015 yılından beri 2011 model Ducati Multistrada 1200S sahibi olarak konuyu açan arkadaşa merak ettiklerini elimden geldiğince anlatmaya çalışayım.
    Öncelikle bakım maliyetlerinden dolayı motorlarına binmiyorlar diye bir önyargı oldukça yanlış. Bakım masraflarını düşünseydim (düşünseydik) Avrupalı bir motor almazdık. Kendi adıma almadan önce çok araştırdım. Bakım masraflarından da haberim vardı, hesap kitap yaptım aldım.
    İkinci olarak kendi motorum için konuşuyorum tabi ki, kesinlikle nazik bir motor değil. O kadar donanımı olmasına rağmen elektrik/elektronik anlamında hiç arıza vermedi.
    Şimdi diyeceksin ki kaç km yaptın motorla Ben motorumu yaklaşık 13 bin km de aldım, şu an 47 bin km de, yani sene bazında düşünürsek 7 bin km gibi birşey yapar. Evet çok gibi durmuyor ama Ankara şartlarında ne kadar çok motorunu sevsende 12 ay binemezsen. En az 4 ay garaja çekmek zorundasın.
    Bu da bize şunu gösteriyor yaşadığın yer, çalıştığın iş gibi etkenler yüzünden devamlı motosiklet üzerinde olmazsın. Sonuçta ben 47 yaşında işi gücü olan insanım. Öğrenci adam gibi canımın her istediğinde motora atlayıp gezemem.
    Diğer marka motorlarda da hem de piyasada çok tutulan, düşük km lere rastlamak mümkün. Bu tamamen kullanıcıya bağlı birşey. Ama bakım olayına gelirsek evet çoğu markaya göre biraz pahalı. Lakin elin biraz anahtar tutuyorsa (motorcuyuz ya) biraz da yabancı forumları araştırırsan Desmo dışında yapamayacağın bakım yok. Onu da yaparsında 2-3 tane özel anahtar alman gerekiyor.
    Şimdi pahalı bakımı biraz açalım değil mi? Kendi motorum özelinde konuşuyorum çünkü yanlış hatırlamıyorsam 2014 den sonra bakım aralıkları daha fazla oldu. 2010-2013 12 bin de, 2014- .... 15 bin de bir bakıma giriyor.
    Bu motorun 12 bin de yapılacak olan bakımında yağ ve yağ filtresi değişir sadece. Evet yanlış duymadınız, servis kitapçığında yazan budur. Ha hava filtresini temizlerseniz iyi olur. Bi de yağ tapası pulu var özür
    Güncel fiyatlar ile 4 litre Shell Ultra Advance 15W50 --- 250₺, Orijinal yağ filtresi 110₺.
    E ben kendim değiştiriyorum, maliyet toplam 344₺, hadi usta değiştirsin 444₺. Bunu bir kenara yazalım.
    Gelelim meşhur desmo bakıma Değişmesi gerekenler (güncel fiyatlarını yazıyorum);
    * Yağ (250₺)
    * Yağ Filtresi (110₺)
    * Hava Filtresi (bende temizlenebilir var (550 ₺)
    * Bujiler (2 Adet)(125x2= 250₺)
    * Zamanlama Kayışları (2 Adet)(350x2= 700₺)
    * Valf ayarı (değişmesi gereken Shim ler değişecek)( genelde 4-5 yeterli oluyor)(70₺/Adet)
    Burda en çok kafa karıştıran 2 sabit, 2 hareketli kayış gergi rulmanları. Bunların her 24 binde değişmesi şart diye birşey yok, servis kitapçığında da yazmıyor. Yabancı forumlarda da okuduğum gerektiğinde değişmesi. Nerden anlıyoruz gerektiğini? Rulmanları elle kontrol ediyorlar, dönerken takılma yapıyor mu, ses geliyor mu vs gibi... Şimdi benim anladığım Korlas riske girmek istemiyor ve her desmo bakımda bu rulmanları değiştiriyor, e tabi bu da ciddi maliyet, güncel fiyatları 4 ü toplam 3600₺ gibi birşey.
    Biliyorum çok uzun oldu ama şu desmo bakım konusu insanların aklında hep soru işareti. İnşallah bu yazdıklarımdan sonra önyargılar biraz azalır.
    Desmo da yapılan diğer markalarda yapılmayan ne var? kayışlar, shim ler ve tabi fazla işçilik. Yetkili serviste işçilik fiyatları bilindiği üzere zaten yüksektir, e birde zor bir işçilik olan valf ayarı ve kayış değişimi işin içine girince bu fiyat daha da yükselir, normaldir. Gerçekten zor ve zaman alan bir iş.
    Desmo bakım işçiliği (Korlas hariç diğer yetkili servislerde) ortalama 1500-1600₺ gibi birşeydir. Artar azalır o yapılan işle alakalıdır.
    Toplayalım mı? 3710₺ rulmanlar değişmez ise. Zincir dişli, fren balatası, fren diskleri, hidrolik, soğutma sıvısı ve lastiklere hiç girmiyorum çünkü bunlar bütün motorlarda zamanı geldiğinde değiştirilir. Yalnız ne hikmetse 24 bine geldiğinde zincir dişliler baya yıpranıyor, motor çok fena
    Velhasıl ben ilk 12 bin km için 444₺ (1. sene), ikinci 12 bin km için 3710₺ (2. sene), toplam 4154₺ para harcadım. Hiç istemiyorum ama Japon marka motosikletlerin bakım ücretleri ile kıyas yapmamız gerekiyor, yoksa bu kadar yazdığımızın bir anlamı kalmaz. İnanın japonların bakım ücretleri hakkında hiçbir bilgim yok, bilgisi olan yazarsa çok sevinirim. Ama şöyle kabaca bir hesap yapabilirim. Sonuçta yağ, yağ filtresi, hava filtresi ve buji fiyatları hemen hemen aynı. Burdan yola çıkarak yine yanlış biliyorsam düzeltin, her 6 bin km de bir bakıma giriyorlar, yani aslında çok karışık bir hesap çünkü hava filtresi değişiyor mu? bujiler değişiyor mu? bilmiyorum. Şimdi değişiyor gibi hesaplarsam da değişmiyorsa adaletsizlik olur.
    O zaman şöyle düşünelim bir bakım yağ ve yağ filtresi, bir bakım yağ, yağ filtresi, buji ve hava filtresi olsun. 2 senede toplam 4 bakıma girecek 2 tane 460₺ (işçilik 100₺ dahil), 2 tane 1200₺ (200₺ işçilik dahil) olur.
    Yani toplamda 3320₺ yapar. Ducati için olan neydi 4154₺, öyle abartıldığı gibi bir uçurum yok arada.
    Tabi 3600₺ rulmanları eklerseniz iş değişir ha onuda şurdan eşitleyebiliriz, Japon motorlarında da eksantrik zincir ve gergisi var...
    Sonuna kadar okuyan arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Cevap yazacaksanız emeğe saygılı olmanızı rica ediyorum, gerçekten 1 saattir bu mesajı yazmak için uğraşıyorum. Atladığım yanlış yazdığım şeyler olabilir, insanlık hali. Düzeltirseniz sevinirim...
    Üşenmeyip yazdığınız için teşekkürler, güzel bir yazı olmuş. Ben de farkına varmadan genellikle uzun uzun yazarım, ancak malesef pek kimse okumaz

    Öncelikle belirtmek isterim ki Honda ve Yamaha gibi japon motosikletlerin (günümüzdeki japonlukları tartışılır) işletim maliyetleri Ducati' den ciddi şekilde daha ucuza geliyor. Daha doğrusu öyle düşünülüyor. Nedeni ise aslında bu motosikletlerin yoğunluklu olarak düşük hacimli motosikletlerinin piyasada sıklıkla kullanılması. Honda' nın ve Yamaha' nın +1000 cc motosikletlerine, hatta bazı +600cc motosikletlerine bakıldığında bazı yedek parçalar için çok ciddi rakkamlaar görebilirsiniz. Örneğin bir CBR600RR' ın ön disk+balata fiyatı şu anda +9000TL dir.

    Yine de markanın sık tercih edilen modellerinin gerçek bakım maliyetini incelediğimizde çok cüzi rakkamlar görüyoruz. Örneğin bir CBF1000, NC700, Tracer700, Transalp gibi motosikletler yeni eski çok farketmeksizin çok daha sağlam ve uzun ömürlü parçalara sahip. Bu da özellikle 20.000 km civarında yapılması istenen maliyetli bakımları insanın gözünde büyüttüğü gibi gerçekte de rakkamı katlayarak şişirmekte.

    Sizin bahsettiğiniz şekilde bir AfricaTwin' i alıp dağa bayıra vurarak kullansak iki yıldaki masrafı 4000 TL' yi bulmayabilir. Tabi ki farklı sınıflardaki motosikletler. En azından CBR1000RR veya CB1000R gibi makineler ile kıyaslamak gerek. Malesef ki bunları aktif kullanmadığım için gerçek maliyet hesabını yapamıyorum, ancak yetkili servisden öğrenmek gerek.

    Özetlemek gerekirse burada üç ana soru var.
    ilki, Ducati' nin 20.0000- km civarındaki periyodik bakımında değiştirilmesi istenen parçanın fiyatının tüm bakım maliyetine yakın oluşu.
    İkincisi, emsal kıyas yapılan markalarda bu tip bir maliyetin olmayışı.
    Üçüncüsü ise emsal kıyas markaların genellikle düşük hacimli motosikletlerinin yaygınlığı, servis hizmetinin yaygınlığı, yedek parça bulunurluğu, parça fiyatlarının uygunluğu, ikinci el pazarının hareketliliği, distribitörün verdiği başından beri süre gelen güven hissi...

    Yani Ducati Türkiye' de daha iyi tutunmak istiyorsa ilk olarak o rulman değişimini periyodik değişimden çıkartıp kontrol evresine çekmeli, bunun için geliştirmeler yapmalı. Ardından servis ağının şimdiki kalitesini bozmadan daha da yaymalı. Sonrasında ise daha düşük ve bakım ihtiyacı düşük ucuz modellerini piyasa ile reekabet edebileceği fiyatlarla ülkemizde satmaya başlamalı, bu tip bir modeli yoksa da mevzubahis markalar gibi maliyet düşürmek için farklı ülkelerde yüksek kalitede üretime gidip bunları pazarlamalı. Ülkemizde keyif için değil daha çok ihtiyaç için kullanılan bu ulaşım aracının marka bazında yaygınlaşabilmesi için günümüz ehliyet sınıflarına uygun en az ikişer model getirmeli.

    Böylece marka yaygınlaşabilir, markaya alışan insanlar onu özel bir zirvede hayal etmektense alınabilir bir araç olarak görüp satın alabilir, kullanabilir. Ducati' yi seven ve A1 ile bu modele başlayan birisi A2 ehliyette de, hatta ileride A sınıfında ve hayatının kalanında da bu markayı tercih etme eğilimine girebilir. Unutmayın insanlar bilmedikleri sularda yüzmekten çekinir. Konu dağılsa da madem ki asıl sorun "neden Ducati' ler km yapmıyor?", sorunun çözümü de burada yatıyor. Distribitör de firma da biraz çalışacak, ürün gamında gerekirse değişime gidecek ki satacak. Yoksa sen ürettin diye o ürünün satılmasını beklemektense ihtiyaç olanı tespit edip piyasaya sürmek her zaman daha fazla kazandırır, maliyetleri düşürür, karı arttırır, markayı yaygınlaştırır.

    Bak, gene uzun uzun yazdım. Kaç kişi okur kim bilir
    maktama bunu beğendi.
    ...

  7. #167
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Z, okundu
    İmla kurallarına uygun bu türden yazılar, uzunda olsa okunuyor...

  8. #168
    janki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    DUCATİ MULTISTRADA 1200 S 2011


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------

    Kural [Z] Ben okudum
    Sizde benim yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

    Çoğu düşüncenize harfiyen katılmakla beraber bazı konularda farklı bir yaklaşım açısı getirmek isterim.

    Ducati markasının Japon markalarıyla rekabet içine girip daha fazla satayım düşüncesinde olmadığı kanaatindeyim. İtalyanların yaklaşım tarzı şu gibime geliyor, mal burda parasıda bu, motorumun çalışma prensibide bu, işine geliyorsa al gelmiyorsa işine gelen başka markalara bak.

    Bu yaklaşım tarzı benimde hoşuma gitmiyor ama premium araba markalarında da olduğu gibi belli kalitenin üzerinde üretim yapan markalar maalesef bu tarz düşünüyorlar.

    Birde Multistrada ile kıyaslanacaksa Africa Twin daha uygun

  9. #169

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Hepsini okudum. Benim motosikletten örnek vereyim. Son bakım fiyatlarından: (Fiyatlar KDV dahil - bütün bakımlar yetkili serviste...)

    - Yağ (3l Motul 7100): 240TL
    - Yağ filtresi: 81TL
    - Yağ tapa pulu: 5TL
    - Temizleyici: 12TL
    - Bujiler: 83TL/4 = 21TL (4 bakımda bir değişiyor)
    - Hava filtresi: 93TL/2 = 47TL (2 bakımda bir değiştiriyorum - normali 4 bakımda bir...)
    - Antifriz: 55/4 = 14TL (4 bakımda bir değişiyor)
    - İşçilik: (83TL(6-12-18 bakımlarında) = 249TL + 177TL(24 bakımında)) = 426/4 = 107TL

    Bakım başına ortalamada 527TL ediyor. 24.000km'de toplam harcanan: 2108TL. (Yarı fiyatı... Burada Japonlar çok daha sık servise giriyor, uzun vadede daha pahalı diyen bir arkadaş vardı, faydalanır inşallah bu hesaptan.)

    (Bu arada fiyatları en son 24.000 bakımı üzerinden hesapladım önceki bakımlarda fiyatlar - düşük kurdan mütevellit - daha düşüktü haliyle, o kadar uğraşmadım...)

    21.000'de 330TL ön ve arka dişli, 470TL servistekinin en az 2 gömlek üstün x-ring zincir ve işçilik = 900TL zincir dişli takım değişti. (Bu herkeste aynıdır...)

    Yine 21.000'de ön amortisör yağlı ve (yağ + toz) keçeleri (orijinal keçeler) değişti. O da bir 450-500 tuttu diye hatırlıyorum. Ducati'sinin amortisör yağı "bakım kapsamında" değiştirilmiş kullanıcı var mı bilmiyorum açıkçası - pek zannetmiyorum...

  10. #170
    janki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    DUCATİ MULTISTRADA 1200 S 2011
    Normalde her 24 binde amortisör yağını değiştirin diye yazıyor ama bende duymadım desmo da amortisör yağının değiştiğini.

    Benimki 31 bin km de iken keçe patlattı, sene 2017. Ohlins olduğu için kendim söküp yetkili bayisine götürdüm. 100₺ keçeler, 444₺ (114€) yağ ve işçilik.

    Sizin bakım maliyetiyle kıyaslayınca Multistrada biraz yukarda kaldı tabi

  11. #171

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı janki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde her 24 binde amortisör yağını değiştirin diye yazıyor ama bende duymadım desmo da amortisör yağının değiştiğini.

    Benimki 31 bin km de iken keçe patlattı, sene 2017. Ohlins olduğu için kendim söküp yetkili bayisine götürdüm. 100₺ keçeler, 444₺ (114€) yağ ve işçilik.

    Sizin bakım maliyetiyle kıyaslayınca Multistrada biraz yukarda kaldı tabi
    Keçeler feci ucuzmuş. Ben iki takıma (bir takım: 1 x toz + 1 x yağ keçesi) 350TL gibi bir para vermiştim - bak Honda burada parçadan sağlam geçirmiş...

    Honda servis yapmıyor zaten amortisör yağ değişimi, anca patlamışsa falan yanaşır, onlar için verimli değil. (Düzgün yapabileceklerini de zannetmiyorum açıkçası. Yetkili serviste yağı ful yani hava boşluksuz doldurulmuş Africa Twin hikâyesi duydum - şehir efsanesi midir bilemiyorum. Ama bizim memlekette olmayacak iş değil...)

  12. #172
    janki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    DUCATİ MULTISTRADA 1200 S 2011
    Yok Honda yı suçlama ben yan sanayi aldım keçeleri, orijinalleri pahallıydı
    Yabancı forumlardan araştırıp almıştım, herkes orjinalinden daha iyi diyordu....

  13. #173

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Bir dahakine ben de İtalyan Ariete yan sanayileri deneyeceğim herhalde... Ustam tavsiye etmedi diye yan sanayi almamıştım. (Yan sanayi keçe kullanıp ertesi gün kaçırdığı için gelen müşterisi olmuş zamanında - markayı bilmiyorum...)

    Gerçi 24.000'yi 2,5-3 senede ancak yapabiliyorum, 2,5-3 senede bir kazıklanabilirim de, maksat kafa rahat olsun...

  14. #174
    janki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    DUCATİ MULTISTRADA 1200 S 2011
    doğru diyorsun ucuzdan çok içimize sinecek şeyi yapmak daha doğru.
    Aynen dediğin markayı taktım ben aklıma gelmemişti, kaç km kullandığımıda söyleyeyimde referans olsun sanada.
    Mart 2017 de 31.500 km de iken değiştirmişim, şu an motor 46.500 km de. Keçelerde şimdiye kadar hiç sorun çıkarmadı.
    Cyan ve maktama bunu beğendiler.

  15. #175
    MotoWrestler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2020
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mz Etz 251,Kuba Rx9 100
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar cok ilginc bir konu.

    Bizim italyan aygiri ducatiler km yapamiyor yavv.Bakiyosunuz 10 - 15 yillik makineler 50 binde.

    Hatta en yuksek 66.000 km.

    Ya ducati sahipleri bakimlar yuzunden km yapamiyolar veya bu motorlar cok nazik oldugundan yuksek km goremiyor..

    Yazik yazik, bir ton para ver multistrada al ama binip gezeme...cok acikli bir durum :(
    Burda ustalar varken konuşmam pek doğru olmaz ama bana göre ducati'nin çoğunluklu kitlesi ensesi kalın motora aniden heves etmiş insanlar o yüzden hevesleri geçince yada düşme benzeri bir konuda hevesleri geçiyor motorlarını elden çıkartıyorlar özellikle hipsterler bunu pek sık yapıyor ama maddi gücüm olsa hiç düşünmem bir Ducati Scrambler alır bol bol gazlardım tabiki bütün ekipmanlarım sağlam bir şekilde ayrıca Ducati bir italyan olduğu için çok çok pahalı bu yüzden bakım masrafları vs de bunu çok fazla etkiliyor diye düşünüyorum

  16. #176
    janki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    DUCATİ MULTISTRADA 1200 S 2011
    Görüşlerinize katılmıyorum. Benim çevremde Ducati motor alanların hepsinin büyük cc geçmişleri var. Hatırı sayılır eğitim almış kendilerini ispatlamış insanlar. Öyle motordan düştüğümüz falan da yok niye düşelim güzel kardeşim, Allah düşürmesin....

  17. #177
    MotoWrestler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2020
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mz Etz 251,Kuba Rx9 100
    Alıntı janki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Görüşlerinize katılmıyorum. Benim çevremde Ducati motor alanların hepsinin büyük cc geçmişleri var. Hatırı sayılır eğitim almış kendilerini ispatlamış insanlar. Öyle motordan düştüğümüz falan da yok niye düşelim güzel kardeşim, Allah düşürmesin....
    Yeni başlayan hipster kardeşlerimiz için demiştim aslında abi
    janki bunu beğendi.

  18. #178

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Benim bir patronum vardı, o zamanki yaşı 45-50 arası falan, ilk motoru ZZR-1100'dü 3-4 ay sonra sattı haliyle. Ehliyetini yeni alan adama ZZR-1100 satan bayinin de kafasına ...
    janki bunu beğendi.

  19. #179

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bir patronum vardı, o zamanki yaşı 45-50 arası falan, ilk motoru ZZR-1100'dü 3-4 ay sonra sattı haliyle. Ehliyetini yeni alan adama ZZR-1100 satan bayinin de kafasına ...
    En temelden ticari olarak bakıldığında bayiinin işi ürün satarak para kazanmak. Satmış ve kazanmış :D
    Ha, azıcık vicdanı varsa adamı uyarmıştır, ancak belki de adam onu dinlememiştir. Olayların gelişimini bilemiyorum tabii, olasılık senaryoları benimkiler. Ama kurtulmak için daha uyguna verdiyse alan sevinmiştir mutlaka :D

  20. #180
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bir patronum vardı, o zamanki yaşı 45-50 arası falan, ilk motoru ZZR-1100'dü 3-4 ay sonra sattı haliyle. Ehliyetini yeni alan adama ZZR-1100 satan bayinin de kafasına ...
    Malum sitede 30.000 TL'ye satılan 1996 model bir Zzr 1100 var, kullanıcısı geçen sene satın almış. Kullanıcısından önce uzun yıllar kullanan eski sahibini tanıyorum. Şeytan diyor ki "al"


9. sayfa BirinciBirinci ... 78910 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)