Hırbo ve Hırbo gibilere göre Ducati ve diğer avrupa motoru alanlar salak. Honda alanlar çok akıllı.
Tartışacak kalitede değilsiniz
Hırbo ve Hırbo gibilere göre Ducati ve diğer avrupa motoru alanlar salak. Honda alanlar çok akıllı.
Tartışacak kalitede değilsiniz
CG aşırı basit olduğu için kolaydır muhtemelen. Zor olan, büyük ve dolu motoru, kolay bakımı yapılabilir şekilde dizayn etmek...
Mesela CB900F Hornet'te, deponun önündeki bir civatayi sökünce, deponun önü 15 santim kadar kalkıyor. Deponun arkası menteşeli dizayn edilmiş. Velhasıl bujilere ve silindir başlarına ulaşma 1 dakika sürmüyor. Diğerleri gibi depoyu sökecek şekilde dizayn etmek daha ucuz ve kolaydır muhtemelen, ama herif uğraşıp böyle bir dizayn yapmış. Mühendislik te bu demek zaten.
Ducati'nin böyle yapmasının sebebi, ticari kaygıdan ziyade, performansa göre ikinci plana atma ve önemsememe, ve belki de teknik açıdan yetersizlik gibi geliyor bana. Yoksa performans konusunda tam tersi bir durum söz konusu. Genel olarak Japonlar daha ucuz ve dayanıklı olmasına rağmen rekabet edebiliyor İtalyan ve Almanlar...
Böyle diyince aklıma geldi. Ya geçen seneydi ya da 2 sene evvel Hondacıların bir etkinliğine gittim test sürüşü falan bütün bayilerinde yer aldığı bir özel etkinlik, davetiyeliydi. Honda etkinliği diyede Africa Twin aldığımız bir abimizin motoruyla gittim kendisi binmiyor pek, motorunu da ben teslim alıp götürmüştüm. Bana ön kafa kısmı çok dengesiz gelmişti düşük süratlerde, yüksek süratlerde de keza dengeli gelmemişti beğenmemiştim açıkcası. Etkinliğe gittik sohbet falan, africa kullananlardan birden fazla kişiden aynı şikayetler, stop etme problemiyle alakalı bayilere şikayet olmuş, stop problemide ilk yıllardaki motorlarda hala çözülememişti. Avrupalı motosiklet olsa yerden yere vurulacak konuda hiç birşey olmamış gibi devam ediyordu adamlar şaşırmıştım. Bide benim crosstourer'a ağır o motor vergi dilimi yüksek diye eleştiri yapıyorlardı gülmüştüm içimden. Africa twin ile alakalı pozitif yorumlar yapan ve yazılar yazan kişilerinde orada yazmadıkları ve söylemedikleri beğenmedikleri yerlerle alakalı konuştuklarına da şahit oldum. Sanırım Türkiye'de ana gemi Japon olunca sorunlar hasır altı edilebiliyor rahatlıkla. Ama iş Korlas vs gibi firmalara gelince rahatlıkla dalga geçilebiliyor.
Kimse kusura bakmasın ama senede milyonlarca adet motosiklet üreten bir firmayla 50 100 bin tane üreten firmayı özel olması ve sürdürülebilirlik olarak kıyaslamak mantıksız olur. Ducati'nin hedef kitlesi özel olmak isteyen ve bunu karşılayabilen insanlar, Honda'nın ise bütün insanlar. Dolayısıyla ne servis ne de hizmet aynı olabilir, fiyatlara girmeme gerek yok sanırım. Bu özel insanlarda sıradan yaşayanlar kadar motosiklete binemez ortalama olarak birden fazla hobileri veya meşguliyetleri olduğu için.
Firmaların gelişmekte olan ülkeler için Hindistan ve Çin'de ürettirdiği hesaplı modellerle, Avrupa ve Japonya'da ürettiği modeller arasındaki ayrımı yapmak lazım.
Evet, Honda zibil gibi motosiklet üretiyor. Ama Japonya, Amerika ve Avrupa'da kaç tane üretiyor? KTM? BMW? CB1000R İtalya'da üretiliyor. Goldwing eskiden Amerika'da üretiliyordu, şimdi Japonya'da, ve hâlâ sınıfının en iyisi. Bununla cub'ı aynı yere koyamayız.
Bir de "özel" deyince sınıfçı bir bakış gibi geliyor kulağa. Motosiklet, özel olma hissi ya da statü devşirilecek bir mücevher ya da kol saati değil sonuçta. Belli bir işi yapmak zorunda. Evet BMW lüks bir araç ama yolu Honda'dan daha iyi tutmazsa kimse bakmaz yüzüne. Aynısı motosiklet için de geçerli.
Honda'dan daha dayanıksız bir motosikletin benden $4000 daha fazla para koparması için "sen çok özelsin" iltifatı yeterli değil. Bir sürü şeyi çoook daha iyi becerebilmesi lazım. Durum da böyle olmalı ki, Japonlar genel olarak daha ucuz ve dayanıklı olmasına rağmen, rekabet edebiliyor İtalyan ve Almanlar...
Araba fiyatına aldığı motosiklet bir yil sonra serviste 4 ay boyunca silindir piston değişmek zorunda kalan ben bile "memnunum" diyebiliyorum Avrupa malı bir motosiklet için...
Velhasıl Honda'dan dayanıksız ve kötü üretilmiş bir motosiklet, Ducati'den de performansı kötü ve zevksiz bir motosiklet almak çok mümkün değil muhtemelen...
ilk 3 sayfasyı okudum ve gerisi aynı gibi olacağından vageçtim ama.
honda hiç ucuz değil valla artık. serviste yazılan işçilikler için konuşuyorsak orası başka.
mesela bmw'de bir çok parçanın ücreti honda'dan ucuz denilebilir. misal 2001 2006 pc35 kasa 600f'im için şaseden yan grenjın göbekli kısmına çıkan özel vidayı değiştirmem gerekti içinde vidasını kırdığım için servisten 3 ay önce özel indirimli olarak 70tlye aldım. ama bmw'den 2014 r1200gsadv için fren diski civatasını 27tl'ye mi ne aldım ( sizce hangisi daha çok mühendislik gerektiren bir parça grenajı tutan mı fren diskini tutan mı ? )
multistrada bakımına çok diyenler nc750 için bile servise 6bin km veya 6 ay zorunluluğu ile her servise girdiklerinde ortalama min 700 800tl bayılıyor yani yılda 10k km yapsanız min 1400tl civarı bir para ödeyecekler demek oluyor mesela. servis üzerinden hesap yapmak gerekir ise biraz fiyatları araştırmakta fayda vardır. japonlarda hiç ucuz değil. 2 ay öncesine kadar burgman 400'üm vardı k7 ve suzuki yedek parça konusunda en pahalılardan denilebilir teknolojik ve konfor anlamında en iyilerinden olsa bile ( hoş burgman serisi tr'de değer bilmiyor k5'lerdeki geri çağrılma ve yağ yakma olayları için garantilerin türkiyede yapılmaması sebebi ile ama dünya genelinde en başarılı motordur her ülkede hemen hemen scooter denilince akılda olan model kısaca )
ayrıca bir söz vardır. zevkler renkler tatlar tartışılmaz diye, yani siz ducatiyi beğenmeyebilirsiniz ama 0 motosiklet alacak durumum olsa ne s1000rr nede bir japon binliği alırdım mesela; direkt ducati almaya giderdim ben.
ek olarak ama hondaya biniyorsun diyeceklere ithafen
600f'in bende başka yeri var o ayrı 2011'den beri elimde tutmazdım yoksa onuda misal 2001 model 90bindeki motoru.
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
ihtiyac degil zevk isi bu, isteyen istedigine istedigi kadar biner.
Milletin malini, neye bindigini naaptini bosverin. Yakindan fikriniz olmadan da sagdan soldan duyduklarinizla kesin yorumlar yapmayin. Alin binin kendiniz gorun.
Kotu marka yok artik, hic bir marka da digerinden daha ustun degil, hepsinin digerlerinden daha iyi oldugu yonlerde var daha kotu oldugu yonlerde.
instagram.com/ak.kucukcaglayan
Yav sana bisey soyliyim mi cok sacma sapan konusuyosun..
Durup dururken multi at ayni fiyat,multi alan ecnebiler salak mi dedim ?
Yahu ducatisinin essiz kar tanesi oldugunu dusunen,buna mukabil ayni segmentte ve paralara satilan honda nin ise cok satmasini kurye motoru olmasina baglayan bir adama,durumun boyle olmadigini anlatmak icin verdigim cevapti bu.
Neden yazdiklarim cimbizla alinip elestiriliyor anlamadim ben ?
Birisi yakit konusu acar cevap veririm ve sanki yakit konusunu ben acmisim gibi elestirilirim.
Birisi ucuzluktan dem vurur cevap veririm suclu yine ben.
Konuyu buralara getiren ben degilim.Ama konu geliyorsa da cevap veririm o zamam da aglamak sizlamak olmuyor..
Ducati motorlarin ferrarisi-porsche sidir dusuncisinde olanlari incinttiysem kusura bakmasinlar..
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:04 ----------
Hadi ordan,asil siz fanboysunuz.
Ahahaa gulyabani gibi tipleri olan ktm leri porsche gibi bana gore essiz guzellikteki tasarimlari olan araclara benzetmek iyiymis gercekten
O degilde ktm cirkinligi ayri bir baslikta incelenmeyi hak ediyor gercekten.. fakat kawa ducati ciler gicik ettik,bir de ktmcileri kendimize dusman etmeyelim..
Guzel motor ya ktm,kendine has bir stili var :D
En son motosikletim Hornet 900'dü benzin göstergesi yoktu. Aynı döneme ait kıçı kırık mondial scooter da var. Adamlar benzin göstergesi yerine ışık koymuş yolda kalacaksın hani bilgin olsun demek için. Adım gibi eminim 2005 yılında Avrupalı üreticiler de aynı segment motor da tcs'yi bilmiyorum ama abs vardır. Evet motor bloğu taş gibiydi ama abs'nin ve tcs'nin olmaması yağmurlu yada kötü asfaltta ölüm makinesinden faklı kılmıyordu.
Bakım esnasında motoru açtığımızda yıpranma belirtisi yoktu evet ama bir şeyin dayanıklı olması yetmiyor. Dayanıklılık, sağlamlık vs her şey ise herkes gitsin CAT'in cep telefonunu alsın. Hiç bir şey tek başına yeterli değil. Öyle bir romantizme de inanmayın.
konu başka yere gidiyor mağdem ama kusura bakmayında ktm ducatinin bmw nin triumph ın dengi değil.cross motorda ok liderliğe oynar ama yol motorları için aynı şey söylenemez.fanboy diyorsunuzda ktm falan öven var yani adamlar 2 silindirden başka motor yapamamışlar yapmamışlar.şunun şurasında 15 senemi oldu yol motoru yapalı ? ducati alıcak parası olan bakımına zaten katlanıyor boşa tartışılıyor.bmw triumph ktm üst seviye motorlarında servis ücreti veya yapılan km farklımı ??
Dostum,
uzakdoğulu masaya pirinç lapası koyuyor,
İtalyan ise,pastırmalı parmesanlı pizza koyuyor,
Rahmetlinin dediği gibi,bir yerde bulgur pilavı yersin,başka yerde kuzu kavurma yersin..
Hee karnın doyar mı doyar,
Ya gözün doyacak mı?
Doymayacak..
He işte italyan karnınıda doyuruyor,gözünüde doyuruyor..
En son tosla bakalım hesabı diyor mu? diyor...
Para-çokomel, para-köfte ilişkisi işte. Yok öyle 5 liraya ekmek içinde 8 köfte. Bunu anlatmak niye zor anlamıyorum.
Hornet 900'ü de bu olaylar yüzünden aldım aslında. Haşmet'i taciz ettim eski kullanıcısı olduğu için biraz da retro tasarımını beğendiğim için gidip 140.000 de aldım. Gerçekten taş gibi dayanıklı saçma sapan paslanmaları dahi yoktu. Ama sadece taş gibi işte
http://www.motosiklet.net/forum/moto...mli-motor.html
Arka salıncaktan tek nokta bağlantının mucidi ducatidir,
Su soğutmaya ılave Yag radyatorlu soğutmayı ilk ducati kullanmıştır
Enjeksiyon sistemini kendi üretiyor,haliyle piyasadaki herhangi bir ürünü alıp takamıyorsun(bu durumlarda parça fiyatlandırmasını etkiliyor)
Esasında olay yine dizayn tarafına kaçıyor,italyanlar işin pure work kısmında değil,different work kısmında..
Tasarımda ne kadar basitliğe gidilirse,o kadar sorunsuzluğun önü açılıyor.
Buradaki tasarımdan kasıt,motor-mekanık(şasi-tesisat-elektronık-aktarma,vb)
gerekli olduğu için pcx almıştım ön mesnet rulmanları değişmesi gerekiyordu.yetkili servisin verdiği fiyat 450 550 tl arası bir şeydi. aynı hafta monsterın hem bakımı gelmişti hem de ön amortisör keçesi patlamıştı.korlasta 1100 tl'ye yaptırmıştım.aynı işlemlerin yüksek cc japon motorunun yetkili servisindeki fiyatı ile çok bariz bir fark olacağınıda sanmıyorum.korlasa gelince 1 senedir bakım ve yedek parça konusunda ilişkim var öncesini bilemem ama 1 senedir gözlemlediğim işlerini gayet iyi yapıyorlar ve ilgililer. özellikle Tanzer bey ile iletişim kuranın şikayetçi olma olasılı çok düşük.şikayet edecek adam zaten işçiliklerinden çok sabırsızlığı yüzünden edecektir.adamlar zaten yedek parça siparişinde ellerinde yoksa 3 4 hafta da getirtiyor ve bunun ön bilgisini sipariş öncesi size veriyorlar.burdan onların kalitesizliğini değil çalışma politikasının böyle olduğunu çıkarırım.
sayfalarca yazılan sidik yarışına bakıyorum da insanın gülesi geliyor.her markanın kendine has tasarımı ve teknolojisi vardır.bunun tercihini yapacak olan bizler ise kendi tarzımıza ve maddi imkanımıza göre bu markaların içinden bir seçim yapıp kullanıyoruz... bu çok yakıyor şunun servisi çok pahalı,bu ondan az satıyor,şunun kullanıcısı kendini bi bok zannediyor çok gereksiz bir tartışma dönmeye başlamış.
"aslan besleyen yemini düşünmez" bu lafı çok doğru bulurum ve tüm markaların yüksek cc pahalı motorları içinde doğru bir sözdür.
her korlasa girip çıkan senin hissettiğini hissetmiyor olabilir bir de böyle düşün..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)