Ducati ler neden km yapamiyor !?!?
Reklamlar
-
Kendi adıma konuşmak gerekirse..markete bile onunla gidip motorun ömrünu anlamsız yollarda harcamak istemiyorum. Ayrıca multistrada kullanıcılarını ayırarak söyleyebilirim ki uzun yola gidecek bir motor değil. Bir kere aynı gün içinde istanbuldan ankaraya gidip gelmem gerekti.2 gün yataktan kalkamamıştım. O L motorun içindeki gücü bir de akrapovic gibi bir egzozla destekliyorsanız bir süre sonra o ses kulak zarınızı değil beyninizi titretiyor.üstüne yediğiniz ruzgar ile kesinlikle pertsiniz.sakin sür o zaman diyebilecek arkadaşlar olabilir 1200 cc 146 hp gel de sakin kullan.
Desmosuna gelirsek,pahalı mi kesinlikle pahalı.
Gelen desmo bakımında
Lastik gerekirse 2,000 TL
Zincir disli seti 2,000 TL
Desmo ise ortalama 6,000 7,000 TL arasinda oynuyor. yalnız şunu belirteyim, kasnak, kayış ve gergilerin yıl ömrü dolmadıysa ( 2 yıl) önce kontrol ediyorlar değişime gerek duymuyorlarsa fiyat yarı yarıya düşebiliyor.
Reklamlar
-
Ducati kullaniyorsan sunu unutmayacaksin yaktigin yakit kadar servise parayi ayiracaksin ki sonra toplu olarak oderken sikinti yasamayasin
-
Ya bu ducati neden desmo valve sisteminde israr ediyor ki ?
Diger ureticiler gibi klasik subap sistemi kullansa yuksek bakim ucretlerinden ve problemlerinden kurtulsalar resmen cag atlayacaklar..
Audi muhafazakar italyanlari sepetleyip isi ele almali..
-
Bazen düşünüyorum .o tasarımla panigale v4 klasik 4 silindirli olsaydı dünya genelinde satışı dahamı çok olurdu yoksa.ducati bu o desmo motorunu bi sesi bi tarzı var diyemi alıyor müşteriler..tabi o korkunç gücü hesaba katmassak 🤔🤔
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Ya bu ducati neden desmo valve sisteminde israr ediyor ki ?
Diger ureticiler gibi klasik subap sistemi kullansa yuksek bakim ucretlerinden ve problemlerinden kurtulsalar resmen cag atlayacaklar..
Audi muhafazakar italyanlari sepetleyip isi ele almali..
Bu sistemde klasik supap yayı yok , yani supaplar bir yay ile geri itilip kapanmıyor , üst devirlerde çok büyük artıları var ama maliyeti bizim gibi fakirlerin gözünde büyüyor :D motor sporlarında da yaysız benzer sistemler var..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bu sistemde klasik supap yayı yok , yani supaplar bir yay ile geri itilip kapanmıyor , üst devirlerde çok büyük artıları var ama maliyeti bizim gibi fakirlerin gözünde büyüyor :D motor sporlarında da yaysız benzer sistemler var..
Aslında çift silindir motorlarında bu sistemi kullanmalarında çok mana yok o zaman? Hadi Panigale gibi super sport motosiklette anlarım da bir Multristrada'ya şart mıdır Desmo?
İnternette dinamometre grafiğine baktım, devir kesiciyi -1000 ile 9000'e düşürseler 140'tan 130 beygire düşüyor. (Arka teker, dinamometre verisi) 9-10.000 arası zaten torkun azalmaya başladığı bölge.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Aslında çift silindir motorlarında bu sistemi kullanmalarında çok mana yok o zaman? Hadi Panigale gibi super sport motosiklette anlarım da bir Multristrada'ya şart mıdır Desmo?
İnternette dinamometre grafiğine baktım, devir kesiciyi -1000 ile 9000'e düşürseler 140'tan 130 beygire düşüyor. (Arka teker, dinamometre verisi) 9-10.000 arası zaten torkun azalmaya başladığı bölge.
Supap yaylarına basan egzantrik milini çevirmek motorun gücünden çalıyor , arabadaki klimayı çalıştırmak veya sürekli 60 kg bir yolcu taşımak gibi düşünün , supap yayları olmadığı için motorun harcadığı fazladan 7-8 bg arka tekere iletiliyor , tabi yakıt tüketimide düşüyordur , çok yüksek devirli spor motorlarda ise asla supap yakalaması gerçekleşmeyeceği için yanma odası vs geometrisi daha çok performans alacak şekilde dizayn edilebiliyor , Motogp de sadece Ducati değil hiçbir motorda supap yayı yoktur..
-
MotoGP bambaska bir sistem, pneumatik subap kullaniyor ama... Ne yayli sistemle, ne de desmo'yla alakasi var.
Gecmiste durum cok farkli ancak desmo'nun sadece ismi var gunumuzde. Yayli sistemler fazlasiyla yeterli. Ne devir sorunlari var, ne "valve float", ne de guc. Gayet iyi calisiyorlar. Ducati'nin Desmo'ya devaminin gelenekten baska bir aciklamasini goremiyorum ben...
-
az km yapan ducati kullanıcısı olarak kendi nedenimi söyleyeyim günlük binmiyorum. Fırsat buldukça piste çıkıyorum onun dışında akü bitmesin diye arada bir kısa turlayıp geri parkediyorum. 1 senede yaptığım toplam km 1800. Panigale günlük kullanım için uygun bir motor değil, hem motora yazık hem bana yazık. Oturuş pozisyonu çok agresif, trafikte aşırı ısınıp pişiriyor (bacağımda bildiğin yanık olmuşluğu var).
Burada pist günlerinde en çok göreceğiniz ilk 2-3 markadan birisi ducati. çoğu piste bile sürerek gelmiyor römorkla getiriyor. pist günleri 3x20 ya da 4x20 dakika oluyor yani kilometre yapmasalarda 60-80 dakika pistte zorlanıyor motorlar ve kırılıp döküldükleri yok
Açıkcası motorların az km yapmasının sebepleri bence kullanıcı kitlesi. işletme maliyetleri evet yüksek. Türkiye'de durum nasıl bilmiyorum ama burada Sadece Desmo değil, normal bakım ücreti, aksesuar fiyatları falan da Japon motorlarına göre yüksek. Dolayısıyla günlük binmek isteyen insanlar pek tercih etmiyor. Günlük binecek olsam ben de Ducati tercih etmezdim. Keyif için binen insanlarda zaten km yapmıyor arada bir biniyor keyfini alıyor parkediyor. O adamların altına Yamaha, Honda vs de verseniz benzer km yaparlar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
MotoGP bambaska bir sistem, pneumatik subap kullaniyor ama... Ne yayli sistemle, ne de desmo'yla alakasi var.
Gecmiste durum cok farkli ancak desmo'nun sadece ismi var gunumuzde. Yayli sistemler fazlasiyla yeterli. Ne devir sorunlari var, ne "valve float", ne de guc. Gayet iyi calisiyorlar. Ducati'nin Desmo'ya devaminin gelenekten baska bir aciklamasini goremiyorum ben...
Önümüzdeki yıllarda değil yay egzantrik mili bile ortadan kalkacak , yaylı sistem birim hacimden daha fazla güç elde etmek isteniyorsa yetersiz geliyor , Desmo ile pnömatik sistem yapı olarak aynı değil fakat aynı amaçla yapılmıştır , Honda daki vtec ile Bmw deki vanos sistemi gibi diyebilirim..
-
Sj's adlı üyeden alıntı
Korlas algisi da cok sikinti olusturdu biraz o da var. Orada da guncelleme yapmak isterim. Ayni sekilde Korlas da inanilmaz bir gayretle bu algiyi yikmaya calisiyor, ve yakinlarda onlarin musterisi olmussaniz bildiginiz gerceklerdendir, servis, hizmet, ilgi ve memnuniyet icin gosterilen caba insanustu.
Bakim ve iscilik fiyatlari da bir africa twinin honda yetkili servis bakimlarindan muthis pahali degil. Ben 10 gun once 2020 Multistrada 1260 Enduro 1000km rodaj bakimina 700 tl verdim desem inanir misiniz mesela? Bu rakam bir coguna yine de fazla gelebilir ancak cbr 250 degil 1260 cclik bir motorun bakimindan bahsediyoruz. Africa twinin 1000 bakimi 3-4 sene once 300 liraydi diye hatirliyorum. Su anki guncel fiyati bilen varsa karsilastirsin lutfen.
Africa'nın 12000 bakımına aralık gibi 800 küsür lira ödedim. Yapılanlar da rodaj bakımından farksız yağ, yağ filtresi , hava filtresi.
1-2 hafta içinde 18000 bakımına gidicem rahat 1000 olmuştur diye düşünüyorum.
Yazdıklarınıza istinaden önümüzdeki hafta Korlas'a bir uğrayacağım. Bakalım dediğiniz gibi hal ve hareketlerde değişiklik var mı. Benim afrika'ya güzel fiyat verirse belki mts950 düşünebilirim.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Önümüzdeki yıllarda değil yay egzantrik mili bile ortadan kalkacak , yaylı sistem birim hacimden daha fazla güç elde etmek isteniyorsa yetersiz geliyor , Desmo ile pnömatik sistem yapı olarak aynı değil fakat aynı amaçla yapılmıştır , Honda daki vtec ile Bmw deki vanos sistemi gibi diyebilirim..
On yıllardır lafı dönüyor solenoid subapların ama piyasaya sürülmüş bir ürün yok daha...
Lakin önümüzdeki yıllarda değil yay, egzantrik milinin bile ortadan kalkacağı kesin... Sonuçta elektrikli motorda ikisine de ihtiyaç yok
-
hasmet adlı üyeden alıntı
On yıllardır lafı dönüyor solenoid subapların ama piyasaya sürülmüş bir ürün yok daha...
Lakin önümüzdeki yıllarda değil yay, egzantrik milinin bile ortadan kalkacağı kesin... Sonuçta elektrikli motorda ikisine de ihtiyaç yok
Yahu Haşmet kampana fren iyidir yazan adamlara benzettim , teknolojiye tu kaka der gibisin buradan bildiğim kadarıyla böyle biride değilsin hani , konu da dağıldı , elektrikliler yaygınlaşana kadar petrol motorlarına 50 sene daha arge harcanır , şu an bu sistemi kullanan butik firmalar var ileride büyük üreticilerde kullanır zira avantajları çok fazla , bir göz at istersen şu çocuklar güzel anlatmış
https://youtu.be/pv9z5aVbJz8
bu Konigseg in en son ürettiği bir motor var linki bulamadım 2.0 lt 3 silindir motordan bu sistem sayesinde muazzam bir güç çıkarmışlar , araçda hybrid idi..
-
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yahu Haşmet kampana fren iyidir yazan adamlara benzettim , teknolojiye tu kaka der gibisin
buradan bildiğim kadarıyla böyle biride değilsin hani , konu da dağıldı , elektrikliler yaygınlaşana kadar petrol motorlarına 50 sene daha arge harcanır , şu an bu sistemi kullanan butik firmalar var ileride büyük üreticilerde kullanır zira avantajları çok fazla , bir göz at istersen şu çocuklar güzel anlatmış
https://youtu.be/pv9z5aVbJz8
bu Konigseg in en son ürettiği bir motor var linki bulamadım 2.0 lt 3 silindir motordan bu sistem sayesinde muazzam bir güç çıkarmışlar , araçda hybrid idi..
Değilim tabii ki. Yaşasın teknoloji! Ama gerçekçiyim de...
Avantajlar muhteşem, lakin bazı şeylerin piyasaya düşmesi çok mümkün olmuyor işte...
Mesela Formula 1 ve moto GP'de yıllardır kullanılan pnömatik subaplar piyasaya açılmadı bir türlü. Belli ki genel kullanıma açılması için önünde engeller var.
Solenoid subaplar da aynı şekilde. 1980'den beri ARGE devam ediyor. Koenigsegg, Gemera modelinde kullanacağını söylüyor, lakin iki milyon dolarlık 300 limitli araç...
Velhasıl on yıllardır geliştirilen teknolojilerin adamakıllı piyasaya düşmesini bekliyoruz hâlâ...
Elektrikli araçlar ise gittikçe yaygınlaşıyor, ucuzluyor, performansları artıyor. Pil teknolojisi deli gibi çalışılıyor. Benzinli binek otomobillerin ömrü 50 seneden çok daha kısa bence.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
MotoGP bambaska bir sistem, pneumatik subap kullaniyor ama... Ne yayli sistemle, ne de desmo'yla alakasi var.
Gecmiste durum cok farkli ancak desmo'nun sadece ismi var gunumuzde. Yayli sistemler fazlasiyla yeterli. Ne devir sorunlari var, ne "valve float", ne de guc. Gayet iyi calisiyorlar. Ducati'nin Desmo'ya devaminin gelenekten baska bir aciklamasini goremiyorum ben...
Eski köye yeni adet olmasın hesabı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:56 ----------
Sonuç olarak; ben Ducati Mucati almam arkadaş, 30.000'de bir de olsa bu kadar çok kurcalanması gereken motosikleti Türkiye'de hiçbir güç aldıramaz bana
Sarf malzemesini değiştireceğim (yağ, yağ filtresi, fren sıvısı, fren balatası, fren diski, baskı balatası, zincir, dişliler, akü, amortisör yağı ve keçeleri, lastikler) gerisine karışmayacağım, marşa basıp yoluma gideceğim. Benim anlayışım beklentim budur...
-
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Eski köye yeni adet olmasın hesabı...
Küçük farklılıkların narsisizmi gibi geliyor bana
Ducati'den başka kullanan yok. E ciddi ARGE yapıp geliştirmişler. Nerdeyse yaylı sistem kadar da iyi çalışıyor...
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
tam konusu üzerine geldi
iyi oldu.
valla 4 litre yağ almış yağın kalitesine göre fiyat zaten değişir.listede temizleme spreyinin fiyatı dışında abzürt bir rakam bana göre yok.kaldıki motora bol binen bir insan 1 senede 15k gerçekten mükemmel bir değer.şu anki motorlar 5000 de bir çağırıyorlar.bunu hesaplarsanız ducati valla alınır billa alınır.
şu an mt07 bakım ücretim serviste sanırım 350tl her 5000km de bir çağırıyor arkadaşlar.başka bir hesapla 350 tl çarpı 3 yaptığımız zaman ducati daha ucuz oluyor
japon üstünlüğü ülkemizde bitmiş durumda.zaten avrupa motorlarına bakarsanız 2.el olarak bayaa bir kıymete bindiğini anlarsınız.2 ay önce monster 1200 bakıyordum 55 60bin tl ye cillop gibi bedavaya veriyorlardı şimdi ara sıra çıkıyor fiyatıda 90 100 bin arası.valla aklı parası olan gerçekten ducati alır bu farkı yaşar bence.
Benim aklım gayet iyi, sittin sene almam! (Sebebi için yukarıya bakabilirsiniz...)
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
tam konusu üzerine geldi
iyi oldu.
İlk bakımda hemen hemen her motosikletin başına gelen şey aynı zaten. Yeni olduğu için sorun çıkarma ihtimali de düşük...
Desmo bakımı sonrası ve motor 5 yaşındaykenki versiyonunu izlemek lazım bu videonun.
Zor tabi. Çekseler bile motosikleti sattıktan sonra yayınlarlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)