Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
10. sayfa BirinciBirinci ... 8910

Ducati ler neden km yapamiyor !?!?

    REKLAM ALANI
  1. #181

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En temelden ticari olarak bakıldığında bayiinin işi ürün satarak para kazanmak. Satmış ve kazanmış :D
    Ha, azıcık vicdanı varsa adamı uyarmıştır, ancak belki de adam onu dinlememiştir. Olayların gelişimini bilemiyorum tabii, olasılık senaryoları benimkiler. Ama kurtulmak için daha uyguna verdiyse alan sevinmiştir mutlaka :D
    Olmaz yahu, ben olsam vermezdim, öncesinde daha ufak bir şeyden başlatır adama bir süre içinde 2 motosiklet satmayı garantilemiş olurdum. Öylesi daha ticari. (Hem kazancı hem de vebali açısından...)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:17 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malum sitede 30.000 TL'ye satılan 1996 model bir Zzr 1100 var, kullanıcısı geçen sene satın almış. Kullanıcısından önce uzun yıllar kullanan eski sahibini tanıyorum. Şeytan diyor ki "al"
    İkinci motosiklet olarak alınabilir. Birincisi terlik babında bir şey olmalı, bu da hafta sonları uzun uzun gazlamak için... Yoksa şehir içinde omlet ve döner yapar bu alet


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #182
    MotoWrestler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2020
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mz Etz 251,Kuba Rx9 100
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malum sitede 30.000 TL'ye satılan 1996 model bir Zzr 1100 var, kullanıcısı geçen sene satın almış. Kullanıcısından önce uzun yıllar kullanan eski sahibini tanıyorum. Şeytan diyor ki "al"
    Abi eğer kafana yatıyorsa fiyatıda makul geliyorsa kaçırma al derim biz şimdi mobilet kovalıyoruz o derece açız

  3. #183
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı MotoWrestler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi eğer kafana yatıyorsa fiyatıda makul geliyorsa kaçırma al derim biz şimdi mobilet kovalıyoruz o derece açız
    Valla dostum 24-25 senelik motorun ne parçasına erişebilirim, ne de anlayan ustası kalmıştır. Çok param olsa alıp anca evimin salonuna koyardım ki güne gaz başlayalım. Buarada benim şu an çok güvendiğim ustam bile bu motorun imalat tarihinden 1 sene sonra doğmuş

  4. #184
    MotoWrestler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2020
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mz Etz 251,Kuba Rx9 100
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla dostum 24-25 senelik motorun ne parçasına erişebilirim, ne de anlayan ustası kalmıştır. Çok param olsa alıp anca evimin salonuna koyardım ki güne gaz başlayalım. Buarada benim şu an çok güvendiğim ustam bile bu motorun imalat tarihinden 1 sene sonra doğmuş
    Ben olsam o zaman bulaşmazdım abi motor kadar ustada önemli ben dandik mobilet alacakken bile korkuyorum muayneydi ustaydı falan diye

  5. #185
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı MotoWrestler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben olsam o zaman bulaşmazdım abi motor kadar ustada önemli ben dandik mobilet alacakken bile korkuyorum muayneydi ustaydı falan diye
    Haklısın, usta adamı rezil de ediyor vezir de.

  6. #186
    MotoWrestler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2020
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mz Etz 251,Kuba Rx9 100
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısın, usta adamı rezil de ediyor vezir de.
    Aynen abi

  7. #187
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepsini okudum. Benim motosikletten örnek vereyim. Son bakım fiyatlarından: (Fiyatlar KDV dahil - bütün bakımlar yetkili serviste...)

    - Yağ (3l Motul 7100): 240TL
    - Yağ filtresi: 81TL
    - Yağ tapa pulu: 5TL
    - Temizleyici: 12TL
    - Bujiler: 83TL/4 = 21TL (4 bakımda bir değişiyor)
    - Hava filtresi: 93TL/2 = 47TL (2 bakımda bir değiştiriyorum - normali 4 bakımda bir...)
    - Antifriz: 55/4 = 14TL (4 bakımda bir değişiyor)
    - İşçilik: (83TL(6-12-18 bakımlarında) = 249TL + 177TL(24 bakımında)) = 426/4 = 107TL

    Bakım başına ortalamada 527TL ediyor. 24.000km'de toplam harcanan: 2108TL. (Yarı fiyatı... Burada Japonlar çok daha sık servise giriyor, uzun vadede daha pahalı diyen bir arkadaş vardı, faydalanır inşallah bu hesaptan.)

    (Bu arada fiyatları en son 24.000 bakımı üzerinden hesapladım önceki bakımlarda fiyatlar - düşük kurdan mütevellit - daha düşüktü haliyle, o kadar uğraşmadım...)

    21.000'de 330TL ön ve arka dişli, 470TL servistekinin en az 2 gömlek üstün x-ring zincir ve işçilik = 900TL zincir dişli takım değişti. (Bu herkeste aynıdır...)

    Yine 21.000'de ön amortisör yağlı ve (yağ + toz) keçeleri (orijinal keçeler) değişti. O da bir 450-500 tuttu diye hatırlıyorum. Ducati'sinin amortisör yağı "bakım kapsamında" değiştirilmiş kullanıcı var mı bilmiyorum açıkçası - pek zannetmiyorum...
    alıntıda bold işaretlediğim alan bana olması lazım
    Benim söylediğim hesap ile sizinkisi arasında bir fark var yalnız. hondada cc'ler yükseldikçe bakım işçiliklerinin yükseldiğini atlamışsınız sanırım. birde hondada yaptırdığınız bu işlem ücretleri kdv dahil midir ? çünkü liste kısmındaki ücretleri kdv hariç oluyor. ekstradan servisten servise ücretler değişebiliyor kimisi iskonto verebiliyor kimisi vermiyor. facebooktaki gruplarda 600 700 tl bandında nc'ler bakıma giriyor fiyat olarak. 1200 multi ile afrikayı karşılaştırmak gerekir. at'nin bakımlarıda sanırım şu aralar 900'lü rakamlara çıkabiliyor diye biliyorum.

    dilerseniz bir daha hesaplama yapabilirsiniz buna göre.

    ekstradan benim verdiğim fiyatlarda işçilik rakamları yoktu bir daha dikkatlice bakarsanız. ben yedek parça üzerinden ilerledim orada. hatta borusanda işçilikten dolayı daha pahalıya çıkılacağınıda belirtmiş olmam lazım hondaya göre. fakat bakımları kendim halledeyim derseniz orada işler değişebiliyor.

    en basidi 2 farklı parçada fiyatları yazdım. 2 parçada aşağı yukarı 1 ay arayla satın alındı geçtiğimiz sene.

    birde tatlı su motorcusu olup fazla km yapmadan binen insanlara bakarsak burada fark çıkıyor bariz bir şekilde. malum binsede binmesede 6 ayda bir garanti için honda servise girerken ducatide senede 1 olacak sanırım bu. ( ducatideki garanti şartlarını bilmiyorum belki km olunca gel diyorlardır sadece ama düşük bir ihtimal bu.) bu durumda sen yılda 2 kez servise girerken ducati 1 kez girecek servise.
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  8. #188

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alıntıda bold işaretlediğim alan bana olması lazım
    Benim söylediğim hesap ile sizinkisi arasında bir fark var yalnız. hondada cc'ler yükseldikçe bakım işçiliklerinin yükseldiğini atlamışsınız sanırım. birde hondada yaptırdığınız bu işlem ücretleri kdv dahil midir ? çünkü liste kısmındaki ücretleri kdv hariç oluyor. ekstradan servisten servise ücretler değişebiliyor kimisi iskonto verebiliyor kimisi vermiyor. facebooktaki gruplarda 600 700 tl bandında nc'ler bakıma giriyor fiyat olarak. 1200 multi ile afrikayı karşılaştırmak gerekir. at'nin bakımlarıda sanırım şu aralar 900'lü rakamlara çıkabiliyor diye biliyorum.

    dilerseniz bir daha hesaplama yapabilirsiniz buna göre.

    ekstradan benim verdiğim fiyatlarda işçilik rakamları yoktu bir daha dikkatlice bakarsanız. ben yedek parça üzerinden ilerledim orada. hatta borusanda işçilikten dolayı daha pahalıya çıkılacağınıda belirtmiş olmam lazım hondaya göre. fakat bakımları kendim halledeyim derseniz orada işler değişebiliyor.

    en basidi 2 farklı parçada fiyatları yazdım. 2 parçada aşağı yukarı 1 ay arayla satın alındı geçtiğimiz sene.

    birde tatlı su motorcusu olup fazla km yapmadan binen insanlara bakarsak burada fark çıkıyor bariz bir şekilde. malum binsede binmesede 6 ayda bir garanti için honda servise girerken ducatide senede 1 olacak sanırım bu. ( ducatideki garanti şartlarını bilmiyorum belki km olunca gel diyorlardır sadece ama düşük bir ihtimal bu.) bu durumda sen yılda 2 kez servise girerken ducati 1 kez girecek servise.
    Selam, fiyatlara KDV dahil olduğunu mesajın en başında yazmıştım. İşçilik ücreti sabittir; adam/saat 70TL+KDV'dir. Daha önce NC'm vardı, CB500F ile aynı masrafı. Motosikleti de km'si gelince bakıma veriyorum, garantisi yanarmış umrumda değil; Honda bu, aldıktan 5-6 ay içinde garantilik bir problem çıkarmadıysa sonrasında da çıkarmaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------

    Bir ekleme: Yukarıda her iki motosikletin (Ducati ve Honda) 24.000km'lik bir aralıktaki bakım maliyetleri karşılaştırılmıştı; yani temel alınan baz aynı, az kullanırsın veya çok kullanırsın farketmez, birim km başına Ducati'nin masrafı 2 katıydı.

    Velhasıl kelam, hesapta sıkıntı yok

  9. #189
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam, fiyatlara KDV dahil olduğunu mesajın en başında yazmıştım. İşçilik ücreti sabittir; adam/saat 70TL+KDV'dir. Daha önce NC'm vardı, CB500F ile aynı masrafı. Motosikleti de km'si gelince bakıma veriyorum, garantisi yanarmış umrumda değil; Honda bu, aldıktan 5-6 ay içinde garantilik bir problem çıkarmadıysa sonrasında da çıkarmaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------

    Bir ekleme: Yukarıda her iki motosikletin (Ducati ve Honda) 24.000km'lik bir aralıktaki bakım maliyetleri karşılaştırılmıştı; yani temel alınan baz aynı, az kullanırsın veya çok kullanırsın farketmez, birim km başına Ducati'nin masrafı 2 katıydı.

    Velhasıl kelam, hesapta sıkıntı yok
    sabit km üzerinden bakarsan sizin hesabınız doğru. fazla km yapmayan kişi için düşünürsek bakım maliyeti hondada fazla oluyor servislerin istediği şekilde davranılır ise. mesela ducatisi olan arkadaş yılda otralama 7k km kullanıyorum demiş. yani siz bir senede 2 kez servise giderken aynı kişi senede 1 kez gidecek. 24k km'de desmo bakımı var ve bu bakımada 4. sene içerisinde muhtemelen ilk çeyrekte bakıma girecek km hesabına göre ortalama. yıllık bakımlar üzerinden hesaplayabilirsiniz bu şekilde birde.

    ek olarak yine söylüyorum. benim en başta yaptığım hesap içerisine işçilikler dahil değildir sadece yedek parça fiyatları üzerinden bir örnekleme yapmıştım oradada.
    bir ek daha. honda türkiyede evet saatlik işçilik ücreti sabittir fakat her motora yazılan işçilik süreleri farklılık gösterebiliyor. Bunu sisteme yapılacak işler veya değişecek parçalar girildiğinde sistem otomatik olarak veriyor işçilik saatini ve bu saatlik ücret ile çarpılıyor.

    mesela zamanında 600f'imin egsantirik zincir geri ve paletleri ile şimler kontrol edilip değiştirilecekti gerekli olanları. ben işçilik ücreti daha az olsun diye grenajları söküpte götürmüştüm.
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  10. #190
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Her halukarda Honda bakım maliyeti avrupa markalara göre düşüktür.
    2018 model Goldwing için örnek vereyim ki Hondanın en pahalı modelidir.
    En Son yaptırdığım bakımlardan 49bin km de, yağ, yağ filtresi ve buji(6 adet) değişimi 790 TL ödemişim. Kdv işçilik dahil.
    Buji olmasa 400 falan tutar.
    En Son ön fren balatası işçilikle birlikte 724 TL bayılmışız
    Hava Filtresi değişimi maliyetli dir çok grenaj sökülüyor.o da yağ bakımı yla birlikte 819 TL tutmuş yaklaşık bir sene önce.
    Subap ayarı ise işçilik gerektiren bir kalem. Ducati gibi kayıştı rulmandı değişen bişey yok. Subap kapağı açılıp ölçüm yapılıp ayarlanıyor fazla bi işçilik yok.

  11. #191
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Onceden Ducati bakim maliyetleri japonlarla kiyaslanmiyordu bile. Simdi tartisiyorsunuz ne guzel iste. Cok africaci biliyorum bu sene multistrada 950ye donen.

  12. #192

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Tr de para kazanmak cok zor oldugu icin millet parasini deger kaybetmeyen urunlere harcamak istiyor.
    Tr deki honda fetişinin ana sebebi budur. 2. Sebebi dayanikliligi. Dayaniklilik 1. Sebep olsaydi hondanin yerinde suzuki olurdu.

    Hondanin 2020 yeni urunlerini hesaba katmazsak.
    +Degerini korur
    +ucuzdur
    +dayaniklidir
    +servis ve parca avantaji vardir.
    -teknolojisi eskidir
    -elektronik destekler yoktur
    -japon parcalari kullanir (nissin vb.)
    -performansi rakiplerinin hepsinden dusuktur
    -rakiplerinden agirdir.

    Avrupali rakipleri hep hondadan donanimli, hafif ve performansli olmustur.
    Ayni zamanda daha pahali ve sorunlu.

    Beklentiyle alakali bi durum.
    Ben 2 seneye yakin ducati kullandim cise bile onla gidiyodum. 13k km yapmisim. Yanina motor istememin tek sebebi 6 tane kilidi sokmeye usenmemdi almadim ayri.

    Hirbocum ducatinin sekli teknolojisi gucu apayri simdi sende kabul edersin tabi abartilidigi yonler var ama hondanin laf soylemeye hakki yok o konularda birak bmw yada kawa laf etsin. Honda o toplara girmeyiversin di bu seneye kadar.

    e tabi Honda da dayanamadi sonunda 1000rrr ve at1100 de seytanin bacagini kirdi.
    Dogru yolu gordu demekki. Doldurdu motorlari.
    1000rrr efso olmus ama at hala cok agir bence.


10. sayfa BirinciBirinci ... 8910

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)