Forumun seviyesi çok yükseldi, sanırım üyeliği iptal etme zamanım gelmiş.
Forumun seviyesi çok yükseldi, sanırım üyeliği iptal etme zamanım gelmiş.
Yahu arkadaşlar,anliyorum kisitlama surecleri evlerimizde rahat gecmiyor.
Manavdan patlican almiyoruz,pardon lastik..
Optimizasyon,sansasyon..
Vs.vs..
Zaten bu konu temşit pilavina döndü,
Konuyu acan zati muhterem,
Bir yandan yazdigim teknik bilgilerin kanitlarini istiyor,
Kendi tezlerine bakana kadar bir zahmet antitezlerede bak degil mi?
Hadi herseyi gectim,sahsima karsi ve muhendisligime karsi yetersiz yakistirmasi yaparken,
Ayni zamanda da,ilerde benim gibi muhendis olacagi öngorusunu guduyor,
Nerden tutsak elde kalir...
Ben musait bir yerde iniyorum..
İyi bayramlar
ya kardeşim ne boş yaptın yahu.Evet kanıtlarını istiyorum çünkü boş konuşuyorsun ucu açık cümleler kurarak sadece muhalefet oluyorsu. Hareketlrinde bir iyi niyet bir bilgi aktarımı görsem kaale alıcam. Resmen genç yaşta 2 3 terim duymuş bunları toplayarak ucu bucağı olmayan cümleler kuran ergenler gibi yazdığın her şey. Bahsettiğin bilmem kaç yılından beri ar-ge yapan mühendis olsan şuraya ele alınacak 2 3 cümle yazarsın. Yaptığın tek şey alttan alttan laf sokmak muhalefet olmak ayıp ayıp. Muhalefetini sürdürmenin sebebide ilk baştaki bodozlaman.
Sizin gibi ar-ge mühendisi olurum lafından senin gibi olacağımı anlaman sadece laf söylemek için cümle üretmek. Allah korusun yani. Sadece ar-ge mühendisi olmaktan bahsettiğimi herkes anlıyor.
Kendi tezlerimde antitezleride sunup cevaplandırdım. Bakacağım diğer antitezleri sen sunuyorsan sun benim gibi anlat açıkla destekle görelim. Konunun amacı buydu zaten. Konunun sonuna yazmışım varsa görüşleriniz, hatam vs yazın tartışalım çok isterim yazmışım. Ama sen yoldan geçerken uğraşmış gibi sürüş dinamikleri bilmem ne diyorsun geçip gidiyorsun. Bişey söylüyosan arkasında dur nedir bu çevirdiğin entrikalar anlamıyorum. Eminim konu senin bahsini geçirdiğin yerlere gelene kadar o kadar önemsizlşiyor ki... Senin dediklerine bakarsak hava sıcaklığının lastiğe etkiside sürüş dinamiklerini etkiler ama sürüyoruz yani.
Madem bu kadar donanımlı bir mühendissin ki bana kalırsa bişeylere ilgisi olan ama bişeyler başaramamış bi insan gibi duruyorsun. Yanlış anlama yazdığın yorumlara bakıyorum arkası gelmiyor. Kurduğun cümle tipine bakıyorum amaç muhalefet, laf dokundurma, alay etmek. Konu buralara gelmiş elle tutulur bir şey sunmuyorsun. Senin gibilerden çok var forumlarda, topluluklarda.
Bana bak,sen kim oluyorsunda benim meslegime muhendisligime laf soyluyorsun??ne entrikasindan bahsediyorsun.
Verdigim cevaplar keskin ve net.
Suruş dinamiginin ne oldugunun bile kanitlarini istiyorsan,diyecek bir soz yok.
O ornekledigin motosiklet modeliyle,bahsi gecen motosikletin jant formlari farkli(daha onceki yorumda da belirttim,duke ile mt serisinin jantlarina ciplak gozle bile bakilsa etek formlarinin daha uzun oldugu anlasilir)hayatinda kac defa jant tasarimi yaptinda ezberden konusuyorsun?
Saçma sapan,bir jant lastik hesabati icin sana ne kaniti sunacagim.saatlerce jant mi konusacagim.
Sen hala bir jantin peşinde koş,hatta boynunada A4 kagidi as,her onune gelenle anket doldur..150 taban lastik diye..
Muhendisim diyorsun,araştir,lise mezunu olsan(ne lise mezunlari var muhendise tas cikartir onlar istisna)teknik detaylarina kadar anlatirim,
Benim bu forumda kimseye laf dokundurma,alay etme gibi bir davranisim olmadigini herkes biliyor.
Karşidaki kisinin yaklaşimi neyse o şekilde davranirim.
Bu egoyla,anca asansor projesinde calisirsin,ilk mesajinda yazdigin gibi aklimizin alamayacagi bilmem standartlar varmis he iste o hesap.
Bizim aklimiz almaz o normlari standartlari..
Ustteki yazdigim ileride daha iyi yerlere gelirsin sözunu geri aliyorum,
İlk etapta karşindaki kişi ile usturuplu konuşmasini öğren,burasi youtube videosu altindaki ergenlerin yorum yazdigi ortam degil.
Ondan sonra uçak projesinde mi calisacaksin,uzay mekiği mi tasarlayacaksin sana kalmiş
Dedi senin yaptığın işler benim yaptıklarımın yanında kuyruk kalır diyen insan...
Dedi asansör projesinde çalışmamla dalga geçen insan....
Ve yine dediğiniz gibi bende size taş çıkartabilirim. Yaklaşımınızla konuyu buralara getiren sizsiniz.
Sürüş dinamiğinin ne olduğunu biliyorum Sadece sürüş dinamiğine etkisinden bahsettiğiniz şeylerin etkisini açıklamanızı istedim. Çünkü bilmiyorsunuz. Çünkü bilemessiniz. Pozitif etkisi de olabilir negatif etkisi de olabilir. O dakikadan sonra ki hesap motosikleti tasarlayan mühendislere kalır.
Keşke "saatlerce saçma sapan" muhalefet olacağınıza bu saatleri "saatlerce saçma sapan" jant-lastik tartışmasına harcasaydınız. Otomotiv alanında çalışan bir ar-ge mühendisinden değerli bilgiler alsaydık.
Sizde boynunuza "yararlı bir şey yapmaya çalışmak yerine, yapmaya çalışanların önüne taş koyuyorum bir açıklamada yapmıyorum" falan yazın.
Bir standartı sizin aklınızın alamayacağındanda hiç bahsetmedim nerden çıkarttınız bilmiyorum.
Anlaşılan egonuz gözünüzü köreltmiş. Yazdığınız her mesaj ben ne dersem o arkasını desteklememe veyahut açıklama yapmama gerek yok şeklinde. Yaklaşımınızda bu yüzden karşıdaki kişi de sizin hakkınızda belli fikirler oluşturuyor.
Siz başkasıyla yorumlaşırken bile benimle alay etmeye çalışırken saygıdan usturuptan bahsediyorsunuz :d gülünç.
Olayın ilk koptuğu yere bakıyorum. Ben sizin her görüşünüze satırlarca cevap vermişim. Siz ise sadece ortaya sorun koymuşsunuz. Bu olması gereken şey. Ne iş yaptığınızı veya yapmadığınızı bilemem. Bir açıklamada standarttan bahsetmişim farklı üretim yapılamaz bu standartlar var diye çünkü sokaktan geçen insanlar bundan haberdar değil tam olarak. Burdan aklınızın almayacağını söylediği mi çıkartmışsınız.
Evet sizden önce de söylediğim gibi burası youtubeda 3-5 fikri olanın yorum yaptığı biyer olmasa iyi olur. Bilgisi tecrübesi olan bilgi içeren bir yazı yazsa keşke biz de bilgilensek önümüzü iliklesek.
Lastik firmam diyor ki benim ürettiğim 150 taban lastiği 4" - 4.50" genişliğinde janta takabilirsin. Lastiğim yapısını bozmaz. Olması gereken şekilde durur. Yapması gereken işi yapar.
Motosiklet firmamda diyo ki ben kafama göre jant üretmiyorum. Piyasaya universal ürün sürüyoruz. Kurallara bağlı kalıyoruz. Ürettiğim motosiklet ISO standartlarını karşıladığı için satışa sunabildim. Sana lastik firmasınında bildiği standartlara bağlı 4.5" jant veriyorum.
160 taban takmam bile uygun duruyorken 150 takıyorum.
Lütfen bize bunun sürüş dinamiğine negatif etkisini inceler misin ? Bütün anlaşmazlık burdan oluşuyor. Saatlerce yorum yaptın bi elle tutulur bir şey yazmadın. 2008 den beri otomotiv de ar-ge de çalışıyorum ve olmaz dedin diye, nedenini açıklamadığın bir şeye tamam diyip oturalım mı ? Ben burda aklıma gelen her şeyi neden araştırdım ve açıklayarak size sundum.
Kusura bakma sen mesleğini işini söylemeden önce de söyledikten sonra da benim için bir şey değişmedi. Bir şey ifade etmiyor.
Yalan söylüyo olabilirsin. Veyahut doğru söylüyo olabilirsin fakat hatalı bilgi veriyo olabilirsin. Kulaklarım nedenini duyup beynim nedenini sorgulamadıktan sonra sana tamam haklısın veya yanlışın var diyemem.
Bu arada artık dalga geçmeyi kesmen için söylüyorum, normalde bir önemi olmadığı için defalarca söylemedim. Kıytırık, kuyruk veya normal bir asansör projesinde çalışmıyorum.
Lütfen bize bunun sürüş dinamiğine negatif etkisini inceler misin ?
Harika bir psylaşım..
Kalın lastik takınca lastiğin yolla temas alanının (contact patch) artacağı varsayımı yaygın bir yanılgı. Temas alanını iki ana faktör etkiliyor: Ağırlıkla artıyor, Lastik basıncıyla azalıyor.
Daha kalın lastik takmak lastiğin yolla temas yüzeyinin şeklini değiştiriyor (daha kalın ama daha kısa), ama toplam yüzey alanı aynı kalıyor.
Velhasıl kalın lastik takınca yol tutuşunda artış beklentisi biraz boşuna.
İlk iki paragrafı okudum, sonra üşendim okumadım.Üşenmekten ziyade ikinci paragraftaki bir kısım gülümsememe ve bişeyleri hatırlamama neden oldu.
Facebook'taki Yamaha XJ6 sayfasında daha aktif olduğum dönem, heralde 2,5-3 sene gibi bir zaman olmuştur. Birisi bizim 160 arka lastik yerine 180 takmak istiyorum yazdı yine, ben de post'un altı çok kalabalıklaşmadan diye girişim uzuncana bir yorum yazdım. Çevikliğin düşeceğini, yüksekliğin artabileceğini (bu olumlu olabilir olumsuz olabilir), hızlanmanın muhtemelen zayıflayacağını, contact patch'in ise olumsuz yönde dahi değişebileceğini yazdım. Sonra birisi geldi altına yazdı. "Ben 1 yıldır 180 kullanmıyorum hiç bişey olmadı" diye..
Bir sene falan geçti, tekrar birisi aynı soruyu sordu. Bu sefer daha kısa bir yorum yazdım, dedim ki "şimdi ben sana altı saat yaptığının neden yanlış olduğunu anlatırım, sonra birisi gelir ben yaptım bişey olmuyor der" dedim.. Önceki posta ben yaptım yazan arkadaş geldi, "benim o. bi bok anlamıyormuşum bok gibi olmuş motor" dedi.
Yapılan değişikliğe getirilen yorum konusunda Türkiye'nin çok büyük bir kanayan yarası var. Sen kimsin ve neye dayanarak bişey olmuyor, anlamadım, anladım, bence böyle diyorsun? Ben 10psi lastikle işe gittim gençler, kaza da yapmadım kaza tehlikesi de atlatmadım. Ne olacak şimdi 10psi ile motor yürür diye bir beyanda mı bulunayım? Hatta arka lastik 10 bile değil 8psi idi. Gitti mi gitti? Arka lastiği büyütmek de biraz böyle bir şey, yarın RS'e ben 200 lastik takayım, muhtemelen gün içinde sağa sola giderken falan hiç bir şey farketmez. Lakin benim farketmiyor, farkedemiyor, sürüşümün buna dokunmuyor olması bir şeylerin değişmediği anlamına gelmiyor.
O yüzden büyük lastik takanların büyük kısmından olumsuz bir geri bildirim gelmez, çünkü sözüm meclisten dışarı ama neyin değiştiğini anlayacak kapasitede de değiller, o değişiklikleri görebilecek türde sürüşler de yapmıyorlar.
Hangi ortamda hangi sürüşün yapılacağı kısmı var daha. Ben RS'in lastiklerini pist basıncıyla hatta biraz da üzerinde sokakta sürmeye kalktım, bir defa, olamaz böyle bir rezalet. (Ön 29 Arka 25 civarıydı) Pistte yapmazsam kaza yapacağım şey, sokakta yapınca kaza yaptırabilir oldu bana. Şimdi soruyorum R25'ine XJ'sine fabrika ölçüsünden kalın lastik takan arkadaş ne işin yapıyor bunu?
Özellikle vurgulamak için alıntıladım. İnsanımızda çok ciddi bir kapasite, bilinç ve farkındalık sorunu var. Sadece bu konu değil, pek çok konuda okuduğum ve yaşadığım şeylerde bunu gördüm. İngilizce'de doğruluğu şüpheli beyanlar için güzel bir deyim vardır; "take with a grain of salt", bizimkiler için o grain'i pound yapmak lazım....
Yeni başlık açmak yerine buraya yazayım.
Aynı sınıfta, ağırlıkları ve jant ebatları (17") aynı 2 farklı marka motosikletim var.
Lastik ölçüleride aynı önerilmiş.
Ön : 100/80
Arka : 130/70
Fakat kitapçıklarda önerilen lastik hava basınçları farklı.
Sadece sürücü durumu için;
125cc Benelli :
Ön : 27.5 psi , Arka : 30.5 psi
Önerirken
200cc Hero :
Ön : 25 psi , Arka : 28 psi
Öneriyor.
Bunun bir gerekçesi varmıdır yada nedir?
Ön tekerde 26psi dan sonrası benim için fazla.
Arkada ise limitim 29 psi.
Aynı pompada hava basıp, aynı güzergahta, lastik hem soğuk hemde sıcakken yaptığım sürüşlerde, 1 psi basınç farkının, ister ön ister arka lastik olsun, sürüş dinamiğini epeyce farkettirdiğini gördüm.
Ben 60kg mım.
Bu basınç değerleri farklı ağırlıktaki sürücü kriterindenmi kaynaklanıyor,
Sallamasyonmu,
Yada başka bir kriter varmı?
r25 modelinde çok fazla farklı farklı marka modelde lastiği pistte ve virajlarda yoğun şekilde 110 140
110 150
120 160
ebatlarını denedim sürdüm sormak istediklerinizi sorun
sadece yaşadığım tecrübelerimi aktaracagım bilmediğim birşey olursa bilmiyorum derim
yani sürüşe etkilerini anlatabilirim rahatça
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)