Bir suredir calismiyor. Fiyat listesi de yok haliyle ve satis yeri servis de bilinemiyor. Sebebi nedir acaba?
Bir suredir calismiyor. Fiyat listesi de yok haliyle ve satis yeri servis de bilinemiyor. Sebebi nedir acaba?
Uma nın ''badem bıyık'' amcalarına sormak lazım.
UMA Kymco'yu batırmak için aldı ve batırdı. Asya Motor Daelim'i bitirmek için elinden geleni yaptı ve bitirdi. Keza Hyosung'u da birileri yavaştan ortadan yok ettiler. Keza Royal Enfield ve Ural da dükkanı kapattılar.
Şimdi bu bazı geniş mizaçlı arkadaşlara normal gelecek, ticarettir diyecekler ancak bence bu markaları getiren distribütörlerden bunların hesabı sorulmalı veya kanunla distribütörlüğü bırakmaya zorlanmalıdırlar. Bir tane beceriksiz, iş bilmez adam gidip sırf parası var diye koskoca firmaları (artık nasıl beceriyorsa, ne yalanlar atıyorsa) kafalayıp distribütörlük alacak ve adam gibi servis vermediğinden, fiyatlarını anormal yüksek tuttuğundan satışları düştükçe düşecek ve bir yerden sonra yeni model gelemeyecek. Bütün dünya insanları bu motorları rahatça alabilirken biz yine ağzımız açık izleyeceğiz. Bu işlerin artık ciddi anlamda devletçe takibinin yapılması gerekiyor. Hem fiyatlandırma anlamında, hem yedek parça temini hem de model çeşitliliği olarak distribütörler serbest bırakılmamalı. Öncelikle satsın satmasın her firma her modeli getirmek zorunda olmalı ve markalar veya modeller arasındaki fiyat farkları için de Avrupa fiyatları baz alınmalı. Motor testi yaptırmak zorunlu hale getirilmeli. Bakın X-Max 300 ilk çıktığında fiyatı X-max 400'den daha yüksekti. O zaman üşenmeden gidip Avrupa'daki satış fiyatlarına baktım ve hepsinde de 400 cc olanın daha pahalı olduğunu gördüm. Royal Enfield çıktığı zaman Hindistan'daki satış fiyatı 7000 TL (evet türk Lirası) idi, bizde ise 7000 € etiketi İngiliz markası yalanlarıyla birlikte bastılar. Uyanık patronları parayı kıracağız diye ellerini ovuştururlarken rahatlıkla Dominar'dan ucuza satılabilecek nispeten eski teknoloji bu motorlar piyasadan silinip gittiler. Şu anda Kawasaki bu noktaya doğru hızla ilerliyor ve kimse bir şey yapamıyor. Umarım bu seneyi bitirmeden Z-Moto batar. Artık batmalarını dilemekten başka bir çare kalmadı. Bu distribütörler yüzünden bizim insanımızın birçok marka ve modelden mahrum kalmasına izin verilmemeli. Örneğin Honda ve Yamaha neden cruiser motor getirmiyorlar sorgulanmalı veya getirmeye zorlamalı. Getirse Goldwing'den daha mı az satışı olacak ? Bunlar 250 cc cruiser modellerini neden kaldırdılar ? Daelim çok satabilecek Daystar'ı neden getirmiyor ? O kafasız, rezil Silkar, zamanında Kymco Venox gibi bir motoru bile getirmeyi bıraktı. Bu kadar iş bilmez, motordan anlamaz adamların mutlaka yıllık aktiviteleri denetlenmeli ve UMA gibi elinde 4 - 5 farklı marka tutup birini sallamayan, kasten batıran adamlara ya ceza verilmeli ya da distribütörlükleri bıraktırılmalı. Yapamayacaklarsa, altından kalkamayacaklarsa bu işe girmemeliler. Getirecekleri modellere koyacakları fiyatlara birileri onay vermeden satışa sunulmamalı. Adam Z-125'e 45 bin TL diyor ya ? Bu ne rahatlıktır anlamıyorum ? Fransa fiyatlarına baktım, Z125 - 4000 €, CB125R - 4600 € ve MT-125 - 5000 €. Bizdekileri zaten biliyorsunuz. Orada Z-125'ten 600 € daha pahalı olan CB125R burada 20000 TL (yaklaşık 3000 €) daha ucuz. Bakın Suzuki de ufak elden gidiyor ama tabi Doğan grubunun umurunda değil. Bunlar hep fazla özgürlüğün sonuçları...
Biraz uzun yazdım ama isyan etmemek mümkün değil.
Maalesef kymco ülkemizde tamamen bitti. UMA resmi olarak distribütörlüğü bıraktı. Kymco scooterleri bu ülkede olmaya devam etmeliydi. Çok yazık
Kymco ve Daelim bu olaylarda daha fazla sorumlu bence, Kymco nun 1996 yılından beri dağıtımcılığını Silkar yapıyordu, 2014de UMA ya geçti, daha geniş satış kanalı ve satış umdular ama olmadı.
Daelimi 2010 yada 2011 de tam hatırlamıyorum Kuralkanla görüşmeye ben bırakmıştım. Sadece tanıdıklar vasıtası ile yardımcı olmuştu, bir çıkarım yoktu. Burunları biraz kalkıktı kuralkandan sonra uma ve en son tercih asya ile görüşüp anlaştılar, tüm sorumluluk kendilerinin. ilk alışta 300 motosiklet alana araştırmadan distribütörlük verirsen sonuç bu olur. Asya en kötü seçimdi ve onu seçtiler kendileri kaşındı.
Hyosung konusunda da olayın bütün sürecinin içindeydim, direk tartışmaların , anlaşmaların yapıldığı ortamdaydım,2006-2007 yıllarıydı galiba tam hatırlamıyorum Hyosung, Global diye bir firma ile iyi niyet anlaşması yapmıştı ortada distribütörlük anlaşması yoktu, global motosiklet satarken aynı zamanda Hyosung ismini Türkiye de kendi adına tescil ettirmişti, bu durum hyosungun işine gelmedi ve anlaşmayı iptal edip Kuralkanla anlaştı. Ama Hyosung ismi Global adına kayıtlıydı ve yeni HYosunglar s&t kanuni olarak geldi ve satılmaya başladı. Başka türlü Türkiyede satılamıyordu. Global Kanuni fuar standını bastırıp avukatla tespit yapmak istedi ama istediğini elde edemedi. İki firmanın davası uzun sürdü ve isim hakkı tekrar hyosungun oldu ama olan gene markaya olmuştu. Kuralkanda markayı bıraktı.
Kuralkan Hyosungla aynı süreçte husqvarna ilede anlaşmıştı ama beceremedi ve önce Türkiye satışını korlasa emanet etti ve daha sonra markayı bıraktı.
Hyosung konusunda da suç yine devletindir. Sen dünya markası olmuş bir firmanın marka ismini nasıl bir yerli distribütörün adına tescil ettirirsin ? Böyle bir saçmalık olabilir mi ? Hadi bunu yaptın, distribütörlük anlaşması bittiğinde bu da bitmelidir. Sen distribütör olarak hem malı satmayacaksın, hem de başkasının satmasına izin vermeyeceksin. Halkı düşünen yok tabi önemli olan firmalar. Ben devletin yerinde olsam sırf bu kötü niyetli yaklaşımdan dolayı Global Motor'a ceza verir, o tescil işini de fesh ederdim. Bana göre skandal bir durumdur.
Daelim mevzusunda işin gidişatı mutlaka devlet tarafından takip edilmeliydi. Dediğim gibi bu işlerin tüm kuralları baştan yazılmalı yoksa bu kapasitesiz firma yöneticileriyle olan yine bizlere oluyor.
Kesinlikle haklısınız. Ekleme olarak Daelim keşke anlaşmadan önce Asyayı araştırsaydı, 2006 daydı galiba el değiştirmişti Asya ve yeni sahipleri
en azından ilk jenerasyonu bu tarz distribütörlükler için o an uygun değildi. Gerçi şimdi de bir değişiklik yok ama neyse. Kanuninin tüm yönetimi eline anahtar alıp gerektiğinde montaj hattında çalışabilecek yetkinlikteydi. Soyadı Kuralkan olanlardan bahsediyorum, aynı şeyi Asya da göremezsiniz. Bu detay o kadar önemli ki içinde olunca farkına varıyorsunuz. Kanuniyi savunmak amacı ile değil yazdıklarım. Ama Kanuni bir okul gibidir, çok zor bir okul. Asya değil.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
Volkan bey,
Bir dönem(12 sene önce)bende kuralkanda çalişmiştim,S&T revaçta iken,beyaz yakasi mavi yaka ayrimi olmadan gunluk en az 1 saat aşagidaki montaj hattina inip,breton ve zebralarin montajinda bizzat çalişirdik.
O zamanki baş ustalar eminim emekli olmustur,cidden işlerini hakkiyla yapiyorlardi,
Yusuf bey de,ciddi teknik biriydi,sagolsun her konuda bilgi alisverisinde bulunurduk
Hey gidi yillar,arada bir motorlari hattan indirip sari alanda kullanirdim.
Bu arada,önceki bir konuda da size yazmistim,isminiz yabanci gelmiyor,daha once bu firmada calistiniz mi?
Çalıştım 2008 de ayrıldım, özel nedenlerden, Said Bey' den çok şey öğrenmiştim. Her Çarşamba toplantımız olurdu birebir , rapor verirdim Montaj hattına ayağımda alçıyla inip çalışmışlığım var, kendi isteğimle, motosiklet kazasında ayağımı kırmıştım . Ama öğrendiklerim ve orada kazandığım alışkanlıklar çok işime yaradı.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
Hisarlar mıdır nedir onlarda Peugeot ile doğru düzgün ilgilenmiyorlar. Koskoca Gaziantep’te Peugeot satan yok pulsion Türkiye’ye gelecek mi gelmeyecek mi belli değil.
bazı arkadaşların şu konuda bilgilenmesinde yarar var diye düşünüyorum bu firmanın distribütörlüğü kimin elinde olursa olsun iş yapmaz ister doğuş holding ister honda alsın farketmez çünkü kymconun 250cc katagorisinde hiç motoru yok hepsi avrupaya özel 300cc x town 300 x town ct 300 people s 300cc agality 300cc sadece 1 adet 125cc maxi scooteri var onunlada bu iş yürümez bildiğiniz üzere 300cc %37 ötv oranına girdiği için ne xmax 250 ne forza ne sym joymax e göre vergi dilimden dolayı bu firmalardan fiyatlandırma açısından yüksek kalacağı için kimse bu motoru getirip satmak istemez getirip kar koymama gibi bir yol uygulasa yedek parça fiyatlarından kazanç etme girişimleri bile firmaya ciddi zarar verir...
Taiwan ana sitesine ufaktan bir baktim,
Krider 400 naked modeli ciddi şekil duruyor.
Çift silindir.
https://www.kymco.com.tw/motor/krider-400
Alt blok,gövde ve platform kawasakiye benziyor.
Kawasakinin J300 scooterini kymco uretiyordu,sanirim bu modelde de bir partnerlik anlaşmalari var.
Edit,
Kawa ER4N platformunu kullanmiş.
Son yillarda bir cok firma,emisyon olaylarindan dolayi,bogazlari sıkılan nefesleri kesilen motorlarin hacimlerini buyultme yonune gidiyor.
Zira E3 sistemleriyle uretilse,bu ve benzeri 400cc cift silindir bir makinadan 42 degilde 50 hp alinabilirdi.
Levend ,bu Krider 400 de hakketen yakışıklı bi çocukmuş.
Her şeyin başında dünya ekonomisine vurulan bir pandemi darbesi var. Gerçi pandemi olmasaydı durum farklı mı olacaktı?
Kymco iyi bir marka. Avrupada yüksek satış rakamları var. Türkiye'de neden bu duruma düştüler umurlarında mı acaba?
Eğer umurlarında olsa adam gibi bir distribütör bulurlardı.
Valla kymco 50cc den 550 cc ye kadar motor yapıyor. Bugün facebook'ta yedek parça temin eden bir arkadaş var. Tayvan'la görüşecekti bakalım sonuç ne çıkar; en azından yedek parça temininde yardım etseler yeter.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:13 ----------
Ali abi birde AK550 yi görsen.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
[QUOTE=sallami;4560972]Valla kymco 50cc den 550 cc ye kadar motor yapıyor. Bugün facebook'ta yedek parça temin eden bir arkadaş var. Tayvan'la görüşecekti bakalım sonuç ne çıkar; en azından yedek parça temininde yardım etseler yeter.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:13 ----------
Bünyamin Çamoğlu'dan bahsediyorsunuz sanırım. Evet kymco da parça sorunu yok, çoğu zaman servisten çok daha hızlı getirtebiliyor yedek parçaları Bünyamin Çamoğlu. Fakat Covid19dan ötürü henüz Gümrükler kapalı olduğu için hiç birşey giremiyor Ülkeye. Normal şartlarda her türlü yedek parçayı taivandan getirtiyor kendisi.
@retox70 @levend84 sizin bu sektör hikayeleriniz çok hoş. Motosiklet setkörünün eski hallerinin bizzat içinde bulunmuşsunuz. Şu sektöre cesaret edip ben de dalabilsem ancak hayal işte. Nerede o cesaret.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)