R25 çözülemeyen ısınma sorunu ?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Evet MT7'de harbiden de yokmus. Simdiki motosikletimde de, arabamda da var, hem de ikiser tane
Hatta motosiklette havayi almak icin on tekeri 50cm yukseltmek gerekiyor... Gerci motor 75 derece acili V, arabanin da motor blogu ve radyatoru arasinda yarim metre mesafe var nerdeyse...
Muhtemelen silindir konfigurasyonu ve antifriz yolu basit oldugu muddetce dizayni ona gore yapip koymuyorlar, ki akillica olan da o. Ama yuksek acili V motorlarda cok da mumkun degil muhtemelen...
Aslında MT-07' de var. Devirdaimin hemen üzerinde 6 veya 8' lik bir cıvata gevşetilerek havası alınabiliyor
Aynen sizin de belirttiğiniz gibi, makinenin tasarımı ile ilgili, mümkünse hava cebi-buhar tamponu oluşmayacak şekilde tasarlanması gerekiyor. Ne var ki her tasarımda mümkün olamıyor. Ancak motosikletin ön kısmının kaldırılması zorunluluğunu ilk kez duydum. Talimatname okunmadan gerekliliğinin anlaşılması pek mümkün olmayan bir işlem.
Reklamlar
-
Benim anlamadığım motor fan açsa dahi conta nasıl yanıyor? Bir kere contanın yanması için motorun hararet yapması şart ikincisi zaten antifiriz denilen sıvının kaynama noktası suya göre çok yüksek. Bu yüzden fanın çalışması nasıl oluyor da contanın yanmasına risk oluşturuyor? Zaten fan denilen şey motor sıvısı hararet yapmasın diye ısı tehlikeli seviyeye ulaştığında otomatik devreye girip motoru kurtarıyor. Böyle birşey gerçek olsa istanbulda otoyolda sıkışan bütün araçların conta yakması gerekir.
-
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
Benim anlamadığım motor fan açsa dahi conta nasıl yanıyor? Bir kere contanın yanması için motorun hararet yapması şart ikincisi zaten antifiriz denilen sıvının kaynama noktası suya göre çok yüksek. Bu yüzden fanın çalışması nasıl oluyor da contanın yanmasına risk oluşturuyor? Zaten fan denilen şey motor sıvısı hararet yapmasın diye ısı tehlikeli seviyeye ulaştığında otomatik devreye girip motoru kurtarıyor. Böyle birşey gerçek olsa istanbulda otoyolda sıkışan bütün araçların conta yakması gerekir.
Sıvı soğutma sistemlerinde radyatör fanı, radyatörden geçen sıvıyı soğutur. Hararet müşiri ise genellikle silindirin yanma odasında en sıcak olduğu kısıma yakın bir yere konumlandırılır ve bu bölgedeki sıvının ısısını ölçer. Fan müşürü ise genellikle manuel olarak fana ON/OFF verir veya bu işlem ECU' ya yüklenmiştir.
Sorun: Eğer hava cebi veya buhar tamponu oluşmuşsa, devirdaim bu havayı sistemden veya kendisinden bir şekilde atamıyorsa, oluşan bu boşluk aşırı ısınır ve soğutulamaz. Fan da açsa, termostat doğru da çalışsa sistemde hava varsa bölgesel ısı kontolü kaçınılmazdır ve bu da genellikle hararet ile sonuçlanır. Fan radyatördeki suyu ve hatta soğutma sistemindeki suyu soğutabilir ancak suyun ulaşmadığı o kör alanı soğutamaz. Konu bundan ibaret. O nedenle soğutma sistemlerinde "hava" en istenmeyen şeylerden biridir.
Hararet problemlerinde ilk gözden kaçan sorunun radyatör kapağı olduğunu da tekrar belirtmek isterim. Bu kapağın çift yönlü hassas bir valf olduğunu ve conta/yay basıncı sorununda ciddi problemlere neden olacağını da bilmenizi isterim. Bu tip çözülemeyen hararet sorunlarında imkan varsa ilk olarak radyatör kapak değişimini de deneyebilirsiniz. Tabi diğer kontroller yapıldıktan sonra. Çünkü kapak testini yapacak adamı memlekette zor bulursunuz, kimse uğraşmaz. Testten değil değişimden para kazanılıyor malum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)