Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Dinozorun 50'liği (RKS Next 50)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    Merhaba arkadaşlar.

    14 yıl sonra bugün itibarı ile yeşil sahalara dönüş yapmış bulunmaktayım. Bulunduğum bölgede 50'lik motor seçeneği pek fazla olmadığından 50km uzaktaki bir bayiye gittim bugün. Yaş kemale erdiği için eski tutkum yok tabi. Ufak tefek bir şeyle avunma derdindeydim. A2 ehliyetim var, ama mutlaka 50cc altı bir motor istiyordum. Vergi ve sigorta avantajlarından faydalanmak istedim. Hem de garajımda arabamın yanına sığacak küçük bir şey olsun istedim. Alır almaz silindir, piston, kapak, dişli değişimi yapacağım.

    Bugün arabamın koltuklarını çıkarıp bayiye gittim ve seçenekler içinden aklıma en çok yatan RKS Next 50 oldu. Arabaya yükleyip geldim.







    Satıcı bu motorun silindir ve pistonunun 80'lik olduğunu söyledi. Tıraş olduğunu biliyordum tabi. Eve getirdiğimde arabadan indirip küçük bir tur attım. Motor kesinlikle 80'lik değil. Performans yerlerde. Zaten tahmin ediyordum. Bu yüzden hemen garaja çekip gerekli parçaların siparişini verdim. Değişimi kendim yapacağım. Bu konu altında paylaşmayı ümit ediyorum. Motora sadece 300 metre bindim. İzlenimlerimi kısaca yazayım.

    1. Yukarıda da bahsettiğim gibi performans yerlerde. 80'lik flan hikaye. En dandik 49'luk silindir var üzerinde.
    2. Titreşim çok. İnternette bazı yorumlarda bu motorlar için "Titreşim yok, 90'a çıkınca biraz hissediliyor, hiç hissetmedim...bıdı bıdı" gibi tıraşlar palavra. Bildiğin çin malı motor titreşimi var. Bunu bekliyordum zaten. Bu motorlarda titreşim hissetmedim diyen hayatında iyi bir motora binmemiştir.
    3. Plastik ve boya kalitesi tahminimden bir tık daha iyi.
    4. Tasarımı gayet güzel.
    6. Şanzıman biraz sert. Zamanla yumuşayacaktır.
    7. Son söz: Silindir, piston, üst kapak ve dişli modifikasyonu olmadan binmem ben bu motora.
    levend84 ve Jeansque bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Hayirli olsun hocam,kazasiz belasiz kullanin.

    Silindir degisim işlemlerini detayli olarak belirtirseniz,benzer işlemleri yapacak kişilere referans olur.
    fakir ama gururlu bunu beğendi.

  3. #3
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayirli olsun hocam,kazasiz belasiz kullanin.

    Silindir degisim işlemlerini detayli olarak belirtirseniz,benzer işlemleri yapacak kişileri referans olur.
    Teşekkür ederim. Tabi detaylı olarak görsellerle anlatırım.
    levend84 bunu beğendi.
    In the sun and in the rain, it's quite the same.
    It's never gonna change, I'll be looking for Jane.

  4. #4

    Üyelik
    08 Nisan 2020
    Hayırlı olsun diğer konuda yazmıştım bende blueberry 50 aldım bana da bayi 80cc olduğunu söyledi. Sizinkinin gidişi nasıl benimki düz yolda 65 rahat görüyor yokuşları 40-45 gibi çıkıyor benimki 50 mi 80 mi acaba nasıl anlayabilirim?
    fakir ama gururlu bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Abi hayırlı olsun babama kuba ege 50 aldım bu motorun aynısı zaten bilirsin arabanın yanına bakkala çakkala merkeze gidiyor silindiri orjinal 2 yıldır biner bi sorun çıkarmadı sağlam motor düzce de yokuşda yok zaten.80 km yaptım titreşim muaazam gerçekten.satıcı 80 diye sallıyor oda biliyordur 50cc oldugunu.değişim esnasını fotolayıp paylaşırsan sevinirim
    fakir ama gururlu bunu beğendi.

  6. #6
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    Alıntı Selami27 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun diğer konuda yazmıştım bende blueberry 50 aldım bana da bayi 80cc olduğunu söyledi. Sizinkinin gidişi nasıl benimki düz yolda 65 rahat görüyor yokuşları 40-45 gibi çıkıyor benimki 50 mi 80 mi acaba nasıl anlayabilirim?
    Teşekkür ederim. Düz yolda dediğiniz gibi çok zangırdatmadan 60 civarı, rampalarda 40 gibi çıkıyor. Tecrübeme dayanarak iddia editorum; kesinlikle 49 cc bu motor. İki gün sonra sökünce kumpasla ölçüp biçip hesabını burada yaparız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------

    Alıntı EMRE_R19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi hayırlı olsun babama kuba ege 50 aldım bu motorun aynısı zaten bilirsin arabanın yanına bakkala çakkala merkeze gidiyor silindiri orjinal 2 yıldır biner bi sorun çıkarmadı sağlam motor düzce de yokuşda yok zaten.80 km yaptım titreşim muaazam gerçekten.satıcı 80 diye sallıyor oda biliyordur 50cc oldugunu.değişim esnasını fotolayıp paylaşırsan sevinirim
    Teşekkür ederim. Evet Ege 50 ile bire bir aynı. Sadece motor bloğu siyah boyalı bunun. Hatta uygunluk belgesinde Ege 50 yazıyor bu motorun. Ruhsatta büyük ihtimalle Ege 50 olarak çıkacaktır. Ben de babanız gibi bakkala çakkala gitme amaçlı aldım diyebilirim. Değişim esnasında detaylı bilgilendirme yaparım tabi.
    In the sun and in the rain, it's quite the same.
    It's never gonna change, I'll be looking for Jane.

  7. #7

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    110cc lik kit mi aldiniz?
    Karburator olarak cg125 karburatoru tavsiye ederim.

    Degişim sonrasi,

    Supap ayari yaparken,

    Şu an Standart ölçülerden 0.1-0.2 mm daha bol ayar çekin.

    Ornek,

    Orjina degerler

    Emme,0.6 ise 0.7-0.8 yapin
    Egzoz 0.8 ise 0.9-0.10 yapin

    Supaplari rahatlatmaniz lazim
    fakir ama gururlu bunu beğendi.

  8. #8
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    110cc lik kit mi aldiniz?
    Karburator olarak cg125 karburatoru tavsiye ederim.

    Degişim sonrasi,

    Supap ayari yaparken,

    Şu an Standart ölçülerden 0.1-0.2 mm daha bol ayar çekin.
    Evet 110cc piston, silindir kapak setini aldım. Karbüratör henüz almadım. Memnun kalmazsam onu da değiştirebilirim tabi. Dişlileri de 15/38 aldım.

    Sübap ayarını seti aldığım satıcının tavsiyesiyle 0.05 yapacaktım. sizin önerinizle 0.06 yapayım. Teşekkürler.
    In the sun and in the rain, it's quite the same.
    It's never gonna change, I'll be looking for Jane.

  9. #9

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı fakir ama gururlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet 110cc piston, silindir kapak setini aldım. Karbüratör henüz almadım. Memnun kalmazsam onu da değiştirebilirim tabi. Dişlileri de 15/38 aldım.

    Sübap ayarını seti aldığım satıcının tavsiyesiyle 0.05 yapacaktım. sizin önerinizle 0.06 yapayım. Teşekkürler.
    Rica ederim,

    Karburator bir motorun can damaridir,


    Madem bir işe giriştiniz,yarim yamalak olmasin,tam olsun ve yapilan emeğe değsin.

    Zaten orjinal karburatorden memnun kalmayacaksiniz.

    Mekanigi bir tarafa birakalim,

    Mantikta bu yonde,49 cc den 109cc ye bir yukseltme yapilacak haliyle yakiti ve karisimi yonlendiren(hazirlayan) sisteminde(şamandira,meme,jet,kelebek) upgrade edilmesi lazim ki bu çevrimi karşilasin


    Cg125 karburatoru onermistim,vazgectim.

    Alacaginiz karburator asagida

    Yuksek ihtimal manifold girisi uymayabilir ama sorun yok,parcacidan ek bogaz dönüştürücü alacaksiniz(10tl)

    Parca bu eski kasa yamaha crypton 110 luk

    Ama muadili

    https://www.bizimmotor.com/yamaha-cr...burator-komple
    fakir ama gururlu bunu beğendi.

  10. #10
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim,

    Karburator bir motorun can damaridir,


    Madem bir işe giriştiniz,yarim yamalak olmasin,tam olsun ve yapilan emeğe değsin.
    Haklısınız. Dağıtmışken tam yapmak lazım. Önerilerinizi dikkate alacağım. Yer olarak da bulunduğu yere uydurabilmem gerek. Biraz araştırma yapayım.
    levend84 bunu beğendi.
    In the sun and in the rain, it's quite the same.
    It's never gonna change, I'll be looking for Jane.

  11. #11

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Edit:

    Nasilki enjeksiyonlu bir motorda güc uzerine bir upgrade yapilirken,

    Ecu,map duzenlemesi yapiliyor

    Ayni sekilde,karaduzen motorlarda da karburator degisimi yapilmasi lazim.
    fakir ama gururlu bunu beğendi.

  12. #12
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Edit:

    Nasilki enjeksiyonlu bir motorda güc uzerine bir upgrade yapilirken,

    Ecu,map duzenlemesi yapiliyor

    Ayni sekilde,karaduzen motorlarda da karburator degisimi yapilmasi lazim.
    Çok doğru. Sadece yanma odasını ve pistonu değiştirmek yetmez. Oraya girecek olan yakıtı da geliştirmek lazım.
    levend84 bunu beğendi.
    In the sun and in the rain, it's quite the same.
    It's never gonna change, I'll be looking for Jane.

  13. #13

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı fakir ama gururlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok doğru. Sadece yanma odasını ve pistonu değiştirmek yetmez. Oraya girecek olan yakıtı da geliştirmek lazım.
    Üstad,

    Bu degişiklikleri saglikli yaptiginiz zaman,emin olun gidişi,gaz yemesi,vb.diger durumlari

    Benzer şekilde,sadece silindir degisimi yapilan bir motora gore %50 performansli ve daha stabil çalişacagina kefilim.

    Kucuk cc karburatoru daha az yakar yanilgisina dusmeyin,aksine cc orantili buyuk bir karb.daha optimum yakit tuketimi sunacak.

    Belirttigim gibi,

    Sadece silindir degistirilen motor,70-80de öksürmeye ve fazla yakit yakip,cig gaz salarken,siz rahat bir sekilde hizlanacak ve daha az yakacaksiniz.

    Ciddi farklar olacaktir.

  14. #14
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad,

    Bu degişiklikleri saglikli yaptiginiz zaman,emin olun gidişi,gaz yemesi,vb.diger durumlari

    Benzer şekilde,sadece silindir degisimi yapilan bir motora gore %50 performansli ve daha stabil çalişacagina kefilim.

    Ciddi farklar olacaktir.
    Asıl mesele tam uyacak parçayı bulabilmekte. Biraz araştıralım bakalım.
    In the sun and in the rain, it's quite the same.
    It's never gonna change, I'll be looking for Jane.

  15. #15

    Üyelik
    05 Ekim 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Z-One 150
    Öncelikle hayırlı olsun tekerinize taş değmesin hocam. Bu karbüratör olayına bugünlerde yoğunlaşmış durumdayım. Motorumda da performans odaklı karbüratör değişimi yapmayı planlıyorum. Kendi 150lik motorumda shengwey’in pz24 karbüratörü mevcut. Araştırmalarım sonucu shengwey’in tayvan malı ve oldukça kaliteli bir karbüratör olduğunu ancak 110-125 cc ile uyumlu olduğunu öğrendim. Demem o ki kullanacağınız en uyumlu karbüratör shengwey pz24. )

  16. #16

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Ustam bu arada bu motorlarda iki tip karburatör geliyor üzerine bakın pz19 karburatör varsa 100cc için

  17. #17
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06
    Alıntı Bafrali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hayırlı olsun tekerinize taş değmesin hocam. Bu karbüratör olayına bugünlerde yoğunlaşmış durumdayım. Motorumda da performans odaklı karbüratör değişimi yapmayı planlıyorum. Kendi 150lik motorumda shengwey’in pz24 karbüratörü mevcut. Araştırmalarım sonucu shengwey’in tayvan malı ve oldukça kaliteli bir karbüratör olduğunu ancak 110-125 cc ile uyumlu olduğunu öğrendim. Demem o ki kullanacağınız en uyumlu karbüratör shengwey pz24. )
    Teşekkür ederim. Evet benim de kafama en çok yatan karbüratör pz24. Güzel bir ayarla sorunsuz olacağını düşünüyorum. Öncelikle Piston silindir dişli işini halledeceğin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:44 ----------

    Alıntı EMRE_R19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustam bu arada bu motorlarda iki tip karburatör geliyor üzerine bakın pz19 karburatör varsa 100cc için

    Evet, sanırım pz17 veya pz19 oluyor. Henüz bakmadım garenajı sökmeden görebiliyor muyuz?
    In the sun and in the rain, it's quite the same.
    It's never gonna change, I'll be looking for Jane.

  18. #18

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Alıntı fakir ama gururlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim. Evet benim de kafama en çok yatan karbüratör pz24. Güzel bir ayarla sorunsuz olacağını düşünüyorum. Öncelikle Piston silindir dişli işini halledeceğin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:44 ----------




    Evet, sanırım pz17 veya pz19 oluyor. Henüz bakmadım garenajı sökmeden görebiliyor muyuz?
    Evet motor bloğunun oraya bak karburatör üstte zaten sağ yada sol tarafında yazıyor

  19. #19
    fakir ama gururlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    Şehir
    Antalya/Konyaltı
    Motosikleti
    Siyah YBR 125 '06


    PZ 19'muş. Japan yazıyor bir de

  20. #20
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Öncelikle hayırlı olsun... üst kapak değişimi şart mı ? mesela ben mh 125 drift motorunu 250cc silindirle değiştirsem, üst kapak ve karbüratörde değiştirmeli miyim ?
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)