Dinozorun 50'liği (RKS Next 50)
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Hayirli olsun hocam,kazasiz belasiz kullanin.
Silindir degisim işlemlerini detayli olarak belirtirseniz,benzer işlemleri yapacak kişilere referans olur.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Hayirli olsun hocam,kazasiz belasiz kullanin.
Silindir degisim işlemlerini detayli olarak belirtirseniz,benzer işlemleri yapacak kişileri referans olur.
Teşekkür ederim. Tabi detaylı olarak görsellerle anlatırım.
In the sun and in the rain, it's quite the same.
It's never gonna change, I'll be looking for Jane.
-
Hayırlı olsun diğer konuda yazmıştım bende blueberry 50 aldım bana da bayi 80cc olduğunu söyledi. Sizinkinin gidişi nasıl benimki düz yolda 65 rahat görüyor yokuşları 40-45 gibi çıkıyor benimki 50 mi 80 mi acaba nasıl anlayabilirim?
-
Abi hayırlı olsun babama kuba ege 50 aldım bu motorun aynısı zaten bilirsin arabanın yanına bakkala çakkala merkeze gidiyor silindiri orjinal 2 yıldır biner bi sorun çıkarmadı sağlam motor düzce de yokuşda yok zaten.80 km yaptım titreşim muaazam gerçekten.satıcı 80 diye sallıyor oda biliyordur 50cc oldugunu.değişim esnasını fotolayıp paylaşırsan sevinirim
-
Selami27 adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun diğer konuda yazmıştım bende blueberry 50 aldım bana da bayi 80cc olduğunu söyledi. Sizinkinin gidişi nasıl benimki düz yolda 65 rahat görüyor yokuşları 40-45 gibi çıkıyor benimki 50 mi 80 mi acaba nasıl anlayabilirim?
Teşekkür ederim. Düz yolda dediğiniz gibi çok zangırdatmadan 60 civarı, rampalarda 40 gibi çıkıyor. Tecrübeme dayanarak iddia editorum; kesinlikle 49 cc bu motor. İki gün sonra sökünce kumpasla ölçüp biçip hesabını burada yaparız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------
EMRE_R19 adlı üyeden alıntı
Abi hayırlı olsun babama kuba ege 50 aldım bu motorun aynısı zaten bilirsin arabanın yanına bakkala çakkala merkeze gidiyor silindiri orjinal 2 yıldır biner bi sorun çıkarmadı sağlam motor düzce de yokuşda yok zaten.80 km yaptım titreşim muaazam gerçekten.satıcı 80 diye sallıyor oda biliyordur 50cc oldugunu.değişim esnasını fotolayıp paylaşırsan sevinirim
Teşekkür ederim. Evet Ege 50 ile bire bir aynı. Sadece motor bloğu siyah boyalı bunun. Hatta uygunluk belgesinde Ege 50 yazıyor bu motorun. Ruhsatta büyük ihtimalle Ege 50 olarak çıkacaktır. Ben de babanız gibi bakkala çakkala gitme amaçlı aldım diyebilirim. Değişim esnasında detaylı bilgilendirme yaparım tabi.
In the sun and in the rain, it's quite the same.
It's never gonna change, I'll be looking for Jane.
-
110cc lik kit mi aldiniz?
Karburator olarak cg125 karburatoru tavsiye ederim.
Degişim sonrasi,
Supap ayari yaparken,
Şu an Standart ölçülerden 0.1-0.2 mm daha bol ayar çekin.
Ornek,
Orjina degerler
Emme,0.6 ise 0.7-0.8 yapin
Egzoz 0.8 ise 0.9-0.10 yapin
Supaplari rahatlatmaniz lazim
-
levend84 adlı üyeden alıntı
110cc lik kit mi aldiniz?
Karburator olarak cg125 karburatoru tavsiye ederim.
Degişim sonrasi,
Supap ayari yaparken,
Şu an Standart ölçülerden 0.1-0.2 mm daha bol ayar çekin.
Evet 110cc piston, silindir kapak setini aldım. Karbüratör henüz almadım. Memnun kalmazsam onu da değiştirebilirim tabi. Dişlileri de 15/38 aldım.
Sübap ayarını seti aldığım satıcının tavsiyesiyle 0.05 yapacaktım. sizin önerinizle 0.06 yapayım. Teşekkürler.
In the sun and in the rain, it's quite the same.
It's never gonna change, I'll be looking for Jane.
-
fakir ama gururlu adlı üyeden alıntı
Evet 110cc piston, silindir kapak setini aldım. Karbüratör henüz almadım. Memnun kalmazsam onu da değiştirebilirim tabi. Dişlileri de 15/38 aldım.
Sübap ayarını seti aldığım satıcının tavsiyesiyle 0.05 yapacaktım. sizin önerinizle 0.06 yapayım. Teşekkürler.
Rica ederim,
Karburator bir motorun can damaridir,
Madem bir işe giriştiniz,yarim yamalak olmasin,tam olsun ve yapilan emeğe değsin.
Zaten orjinal karburatorden memnun kalmayacaksiniz.
Mekanigi bir tarafa birakalim,
Mantikta bu yonde,49 cc den 109cc ye bir yukseltme yapilacak haliyle yakiti ve karisimi yonlendiren(hazirlayan) sisteminde(şamandira,meme,jet,kelebek) upgrade edilmesi lazim ki bu çevrimi karşilasin
Cg125 karburatoru onermistim,vazgectim.
Alacaginiz karburator asagida
Yuksek ihtimal manifold girisi uymayabilir ama sorun yok,parcacidan ek bogaz dönüştürücü alacaksiniz(10tl)
Parca bu eski kasa yamaha crypton 110 luk
Ama muadili
https://www.bizimmotor.com/yamaha-cr...burator-komple
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Rica ederim,
Karburator bir motorun can damaridir,
Madem bir işe giriştiniz,yarim yamalak olmasin,tam olsun ve yapilan emeğe değsin.
Haklısınız. Dağıtmışken tam yapmak lazım. Önerilerinizi dikkate alacağım. Yer olarak da bulunduğu yere uydurabilmem gerek. Biraz araştırma yapayım.
In the sun and in the rain, it's quite the same.
It's never gonna change, I'll be looking for Jane.
-
Edit:
Nasilki enjeksiyonlu bir motorda güc uzerine bir upgrade yapilirken,
Ecu,map duzenlemesi yapiliyor
Ayni sekilde,karaduzen motorlarda da karburator degisimi yapilmasi lazim.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Edit:
Nasilki enjeksiyonlu bir motorda güc uzerine bir upgrade yapilirken,
Ecu,map duzenlemesi yapiliyor
Ayni sekilde,karaduzen motorlarda da karburator degisimi yapilmasi lazim.
Çok doğru. Sadece yanma odasını ve pistonu değiştirmek yetmez. Oraya girecek olan yakıtı da geliştirmek lazım.
In the sun and in the rain, it's quite the same.
It's never gonna change, I'll be looking for Jane.
-
fakir ama gururlu adlı üyeden alıntı
Çok doğru. Sadece yanma odasını ve pistonu değiştirmek yetmez. Oraya girecek olan yakıtı da geliştirmek lazım.
Üstad,
Bu degişiklikleri saglikli yaptiginiz zaman,emin olun gidişi,gaz yemesi,vb.diger durumlari
Benzer şekilde,sadece silindir degisimi yapilan bir motora gore %50 performansli ve daha stabil çalişacagina kefilim.
Kucuk cc karburatoru daha az yakar yanilgisina dusmeyin,aksine cc orantili buyuk bir karb.daha optimum yakit tuketimi sunacak.
Belirttigim gibi,
Sadece silindir degistirilen motor,70-80de öksürmeye ve fazla yakit yakip,cig gaz salarken,siz rahat bir sekilde hizlanacak ve daha az yakacaksiniz.
Ciddi farklar olacaktir.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Üstad,
Bu degişiklikleri saglikli yaptiginiz zaman,emin olun gidişi,gaz yemesi,vb.diger durumlari
Benzer şekilde,sadece silindir degisimi yapilan bir motora gore %50 performansli ve daha stabil çalişacagina kefilim.
Ciddi farklar olacaktir.
Asıl mesele tam uyacak parçayı bulabilmekte. Biraz araştıralım bakalım.
In the sun and in the rain, it's quite the same.
It's never gonna change, I'll be looking for Jane.
-
Öncelikle hayırlı olsun tekerinize taş değmesin hocam. Bu karbüratör olayına bugünlerde yoğunlaşmış durumdayım. Motorumda da performans odaklı karbüratör değişimi yapmayı planlıyorum. Kendi 150lik motorumda shengwey’in pz24 karbüratörü mevcut. Araştırmalarım sonucu shengwey’in tayvan malı ve oldukça kaliteli bir karbüratör olduğunu ancak 110-125 cc ile uyumlu olduğunu öğrendim. Demem o ki kullanacağınız en uyumlu karbüratör shengwey pz24. )
-
Ustam bu arada bu motorlarda iki tip karburatör geliyor üzerine bakın pz19 karburatör varsa 100cc için
-
Bafrali adlı üyeden alıntı
Öncelikle hayırlı olsun tekerinize taş değmesin hocam. Bu karbüratör olayına bugünlerde yoğunlaşmış durumdayım. Motorumda da performans odaklı karbüratör değişimi yapmayı planlıyorum. Kendi 150lik motorumda shengwey’in pz24 karbüratörü mevcut. Araştırmalarım sonucu shengwey’in tayvan malı ve oldukça kaliteli bir karbüratör olduğunu ancak 110-125 cc ile uyumlu olduğunu öğrendim. Demem o ki kullanacağınız en uyumlu karbüratör shengwey pz24.
)
Teşekkür ederim. Evet benim de kafama en çok yatan karbüratör pz24. Güzel bir ayarla sorunsuz olacağını düşünüyorum. Öncelikle Piston silindir dişli işini halledeceğin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:44 ----------
EMRE_R19 adlı üyeden alıntı
Ustam bu arada bu motorlarda iki tip karburatör geliyor üzerine bakın pz19 karburatör varsa 100cc için
Evet, sanırım pz17 veya pz19 oluyor. Henüz bakmadım garenajı sökmeden görebiliyor muyuz?
In the sun and in the rain, it's quite the same.
It's never gonna change, I'll be looking for Jane.
-
fakir ama gururlu adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim. Evet benim de kafama en çok yatan karbüratör pz24. Güzel bir ayarla sorunsuz olacağını düşünüyorum. Öncelikle Piston silindir dişli işini halledeceğin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:44 ----------
Evet, sanırım pz17 veya pz19 oluyor. Henüz bakmadım garenajı sökmeden görebiliyor muyuz?
Evet motor bloğunun oraya bak karburatör üstte zaten sağ yada sol tarafında yazıyor
-
PZ 19'muş. Japan yazıyor bir de
-
Öncelikle hayırlı olsun... üst kapak değişimi şart mı ? mesela ben mh 125 drift motorunu 250cc silindirle değiştirsem, üst kapak ve karbüratörde değiştirmeli miyim ?
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)