Dinozorun 50'liği (RKS Next 50)
Reklamlar
-
tarikcapar adlı üyeden alıntı
Öncelikle hayırlı olsun... üst kapak değişimi şart mı ? mesela ben mh 125 drift motorunu 250cc silindirle değiştirsem, üst kapak ve karbüratörde değiştirmeli miyim ?
Teşekkür ederim. Üst kapak değişmeden de yapılabiliyor. Ama bana sorarsanız üst kapak değişimi şart. Çünkü silindir genişlediği için sübapların bulunduğu yanma odasının üst kısmının da genişlemesi gerekir. Aksi taktirde motorun yanması üst kapağın alt yanaklarında gerçekleşiyor. Bunun bir kaç sakıncası var. Birincisi yanma odası daralıyor. Yani yapılan modifikasyon tam verim sağlamıyor. İkincisi ise kısa bir süre içerisinde üst kapak contası patlıyor. Çünkü yanma işlemi contalara çok yakın gerçekleşiyor. Conta bir müddet sonra eriyip patlıyor. Motoru söktüğümde bunu motor üzerinde göstererek anlatmak isterim. Parçalar pazartesi günü elimde olur sanırım.
In the sun and in the rain, it's quite the same.
It's never gonna change, I'll be looking for Jane.
Reklamlar
-
Hocam CC yükseltince tork mu artıyor beygir gücü mü yoksa ikiside mi? Bende blueberry 50 var 80lik yapsam 400-500 lira diyorlar ne faydasını görürüm?
-
fakir ama gururlu adlı üyeden alıntı
Karburatörü sakın değiştirme zaten 100lül karb. Varmış.cc yükselttikten sonra güzel bi ayar yapman gerekecek sadece.nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız tarif ederim
-
EMRE_R19 adlı üyeden alıntı
Karburatörü sakın değiştirme zaten 100lül karb. Varmış.cc yükselttikten sonra güzel bi ayar yapman gerekecek sadece.nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız tarif ederim
Doğru,karburator yeterli,kaldirir her turlu.
-
50 lik çinlilerin arasında en güçlüsü yuki Enzo dur, parçası ucuzdur iki kişi bile çekişi çok iyi. Yokuşlarda tıkanmaz. Kasası ve selesi, alt bagajı artçı koltuğu çok geniş. Şahsen 115 gördüm rampa aşağı.
-
Tvs01 adlı üyeden alıntı
50 lik çinlilerin arasında en güçlüsü yuki Enzo dur, parçası ucuzdur iki kişi bile çekişi çok iyi. Yokuşlarda tıkanmaz. Kasası ve selesi, alt bagajı artçı koltuğu çok geniş. Şahsen 115 gördüm rampa aşağı.
Enzo nun kadrani 80 ibreli.
115 gps e gore mi ölçtün?
-
Selami27 adlı üyeden alıntı
Hocam CC yükseltince tork mu artıyor beygir gücü mü yoksa ikiside mi? Bende blueberry 50 var 80lik yapsam 400-500 lira diyorlar ne faydasını görürüm?
Her ikisi de artıyor. Ancak net bir ölçüm yapmak mümkün değil tabi. %100 verim alabilmek için krank ve şanzımanın da değişmesi gerekir. Ama bu alt segment motorlar için değmez bence.
Yüksek tork isterseniz hacmi büyüttükten sonra dişli değişimi yapmayın. Bu durumda motorunuzun torku artarken son hızı çok fazla değişmeyecektir. Ancak sizin motor scooter sanırım. Kayış aktarmalı yanılmıyorsam. Dişli değişimi işlemi olmaz bu durumda zaten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:22 ----------
EMRE_R19 adlı üyeden alıntı
Karburatörü sakın değiştirme zaten 100lül karb. Varmış.cc yükselttikten sonra güzel bi ayar yapman gerekecek sadece.nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız tarif ederim
Teşekkür ederim. Bir süre denemeyi düşünüyordum zaten. Hava ve rölanti ayarı uzmanlık alanım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:23 ----------
Tvs01 adlı üyeden alıntı
50 lik çinlilerin arasında en güçlüsü yuki Enzo dur, parçası ucuzdur iki kişi bile çekişi çok iyi. Yokuşlarda tıkanmaz. Kasası ve selesi, alt bagajı artçı koltuğu çok geniş. Şahsen 115 gördüm rampa aşağı.
Açıkçası bana sorarsanız 50'lik cup'ların hepsi üç aşağı beş yukarı aynı. Eski üretimlerden fabrika çıkışı 80'lik olanlara denk gelirseniz onların çekişinin daha iyi olduğunu söyleyebiliriz. Ancak artık fabrika çıkışı hiç bir motorda bu işlem yapılmıyormuş.
In the sun and in the rain, it's quite the same.
It's never gonna change, I'll be looking for Jane.
-
Abicim bilgilendirmeler için teşekkürler. Zaten bu tarz motorlar şehir içi kısa mesafe için üretilmiş. Beklenti yüksek olmamalı. Bende ilerde arabanın yanında düşünüyorum.
-
Parçalar az önce elime ulaştı arkadaşlar. Birazdan işleme başlıyorum. Bu arada bu tip motorlarda klasik sorun olan motor soğukken ilk marşta çalışmama ve soğukken gaz yememe sorunu için bugün karbüratörü tamamen söküp bakım yaptım. Sıfır motorun karbüratörüne ne bakımı dediğinizi duyar gibiyim. Motorlar depoda veya showroom'da karbüratörde benzin kalmışken uzun süre çalıştırılmazsa o benzin kuruyup kanallarda kalıntı bırakıyor. Bu sebeple sıfır aldığınız motor soğukken çalışmıyor veya gaz yemiyor. Isındığında kanallar genleştiği için sorun olmuyor. Temizlik işlemini tiner ile yaptım. Artık soğukken tek marşta çalışıyor ve hemen yola çıkabiliyor.
-
Mersin İl Temsilcisi
Müthiş bir serüven daha bizi bekliyor.
Eskiden, en büyük zevkim; sabah simit ve çayımı alıp işyeeimde mt'yi açıp ojurken kahvaltı yapmaktı.
O teknik bilgiler, modifikasyonlar, ' ihtiyar ' abimiz...
Şimdi de yeniden şenlenecek ortalık.
Sabırsızlıkla bekliyor olacam..
-
Hocam her adimini yazin, yazin ki canimiz cekip bizde buna bulasak dimi 😂
Saka bi yana kanima giriyon hoca bak zor tutayon gendini gider alirin bah 😁
-
Dün kuba dragon 50 ye orjinal 39mm silindir ve 41.4mm krank stroke
110cc ye ait krank (49.5mm stroke)
50mm lik üst kapak (52.4mm bulamadım)
110cc lik silindir (52.4mm çap ve 69mm boy)
taktım makine uçuyor. 2beygirdi şuan 5 beygir
bir sonraki hedefim 140cc lik yağ soğutmalı cup motor 1600tl diyorlar
https://www.denizmotortr.com/-deniz-...p-140-cc-3841/
-
Merhaba arkadaşlar.
Değişim işlemini tamamladım. 17:30'da başladım, 20:00'da bitti. Toplamda 2 buçuk saat sürdü. Sallanarak, konu komşuyla muhabbet ederek yaptım. Hızlı yapılırsa 2 saatte biter diye tahmin ediyorum.
Yanınızda bulunması gereken takımlar:
-Yıldız tornavida
-Düz tornavida
-Açık ağız anahtar takımı
-Lokma takımı
40 ADIMDA SİLİNDİR DEĞİŞİMİ
İşte adımlar:
1. Öncelikle silindir, silindir kapağı, piston ve gerekli malzemeleri ayarlıyoruz. Pistonumuz 52mm çapında.
2. Motorun garenajlarını söküp silindir ve silindir kapağını müdahaleye hazır hale getiriyoruz. Garenajları sökerken plastik klipsleri kırmamak için çok dikkatli olmalıyız.
3. Buji kablosunu ve bujiyi söküyoruz. Motorun çantasından çıkan buji anahtarı işimizi görüyor.
4. Karbüratör ve egzost manifoldlarını söküyoruz. Karbüratör manifoldunun altındaki conyatı yırtmadan dikkatlice çıkarmalıyız. Bu contayı tekrar kullancağız. Egzostu yerinden zorlamadan çıkarıyoruz. Bunun için egzostun şase bağlantısını da çıkarmamız gerek.
5. Ekzantirik kapağını söküyoruz. Bunun için diğer taraftaki uzun civatayı sökmemiz yeterli.
6. Artık silindir kapağını sökmeye hazırız. Öncelikle silindir kapağı saplama somunlarını söküyoruz. Bunları çapraz karşılıklı olarak sökmemizde fayda var.
7. Ardından silindir kapağının yan kısmındaki civatayı söküyoruz. Bu civatayı lokma ile sökmemiz çok zor. Bu yüzden açık ağız anahtar ile söküyoruz.
8. Ekzantirik dişlisinin üzerindeki civataları sökyüruz, ve dişliyi yerinden çıkarıyoruz. Civataları sökerken dişlinin dönememsi için sağ yanağına bir tornavida sabitleyebilirsiniz.
9. Silindir kapağını yavaşça çekerek yerinden çıkarıyoruz. Öncesinde saplamaların üzerindeki conta ve pulları çıkarıyoruz. Yerlerini unutmayalım. Bunları tekrar kullanacağız. Ve ekzantirik dişlisini de zincirden çıkarıyoruz.
10. Silindir kapağını elimize aldık.
11. Egzantirik kasnağını civatasını sökerek silindir bloğundan çıkarıyoruz. Bu aşamadan sonra zinciri çok oynatamaya özen göstermeliyiz.
12. Ardından silindir bloğunu çekerek çıkarıyoruz. Benim blok motor bloğuna yapışmıştı. Tornavidanın sapı ile biraz tıklatmam gerekti sağdan soldan. Buradaki pulları hiç ellemiyoruz. silindir bloğunun üzeirnde kalan conta varsa alıp motor bloğundaki yerine yapıştırıyoruz.
13. Sıra geldi pistonu sökmeye. Piston piminin her iki yanındaki sekmanları sökmemiz gerek. Başta zor görünse de merak etmeyin çok kolay bir yöntemi var. Pim yatağının kenarında ince bir tornavida girecek şekilde bir kanal var. Bu kanala ince bir tornavida sokup sekmanı çekiyoruz. Gözünüze fırlamasın dikkat edin.
14. Her iki sekmanı da çıkardıktan sonra silindir pimini çekip silindiri çıkarıyoruz.
SÖKÜM İŞLEMİ BU KADAR. ŞİMDİ YENİ PARÇALARLA TOPLAMA İŞLEMİNE GEÇİYORUZ.
15. İşte satıcının bana 80'lik diye yeminler ederek kakaladığı aslında 39mm, 49cc'lik piston. Pistonu götürüp satıcıya monte... pardon iade etmek lazım da, neyse...
16. Yeni ve eski piston arasındaki fark.
17. Yeni ve eski silindir arasındaki fark.
18. Şimdi sıra pistona sekman atmaya geldi. Herkesin en çok yakındığı yer burası. Ama paniğe gerek yok. Gerçekten çok kolay bir yöntemi var. Ustasından öğrendim.
Sekman atarken birinci kural: Sekmanları alttan üste doğu atacağız. Üstten başlamayın çok zorlanır kırarsınız. En alt kanala tırtıklı olan sekman atılacak ama bu sekman iki ince sekman arasında kalıyor. Yani aynı kanal içinde üç sekman var. Tırtıklı sekman iki ince sekman arasında tost oluyor. Bunu nasıl yapacağım diye kara kara düşünmeyin. Herkesin yaptığı en büyük hata önce ince sekmanları takıp, tırtıklı sekmanı ikininin arasında geçirmeye çalışmaktır. Yapılması gereken aslında çok basit. Önce kanala tırtıklı sekmanı takıyoruz. Ardından aynı kanala bir alta, bür üste olmak üzere iki ince sekmanı takıyoruz. Bu yöntemle hiç zorlanmayacaksınız. Ardından siyah renki sekmanı ikinci kanala, çelik renkli sekmanı da en üst kanala takıyoruz. Bunların araları birbirlerini karşılamayacak şekilde çeviriyoruz. Toplamda 3 dakikada işlem bitiyor. Sonuç şu şekilde:
19. Bundan sonrası çok basit. Söekerken yaptığımız işlemlerin tersini yapıyoruz. Sekmanlanmış pistonu piston koluna takıp yeni pim sekmanları ile iki taraftan sabitliyoruz. Bu sekmanları parmağımızla oturtabiliriz.
20. Silindir contasını yağlayarak yerine yerleştiriyoruz.
21. Conta ve pullarının yerinde olduğundan emin olalım.
22. Pistonu ve silindirin içini parmağımızla yağlayarak silindiri pistonun üzerine oturtup kaydırıyoruz. Bu adımda hiç acele etmeyin. Gerekirse piston üzerindeki sekmanları elinizle sıkarak pistonun silindir içine girmesine yardım edin.
23. Silindiri yerine oturturken ekzantirik zincirini de silindirin içinden geçirmeyi unutmayalım.
24. Ekzantirik kasnağını yerine takıp civatasıyla sabitleyelim
25. Silindir kapağını takmadan önce pulları ve contaları aynı yerlerine takalım.
26. Silindir kapağı contasını takalım.
27. Silindir kapağını saplamalara yerleştirelim, ama yerine itmiyoruz henüz.Çünkü ekzantirik dişlisini takacağız. Burada dikkat etmeniz gereken bir kaç nokta var. Bir sonraki adımda açıklayacağım.
28. Ekzantirik dişlisini takarken dikkat etmemiz gereken nokta öncelikle motorun sente'de olması gerek. Yani pistonun en üst ölü noktada olması lazım. Bunu nasıl anlayacağız? Çok kolay. Volan kağında bunun için küçük bir pencere var. Resimde görünen küçük kapakçığı bütük bir düz tornavida ile açıyoruz.
29. Bu pencereden içeri baktığınızda volan tasını görebilirsiniz. Volan tasının üzerinde bir çizgi bulunur. Bu çizgiyi görene kadar kick start pedalına yavaşça basarak motoru çeviriyoruz. Volan tasındaki çizgi, volan kapağındaki çentikle aynı hizada olacak. Kaçırırsanız üzülmeyin, bir tur daha attırıp denk getirmeye çalışın. Biraz uğraştırıyor tam denk getirmek
30. Silindirden de pistonun en üst noktada olduğunu görebilirsiniz
31. Ekzantirik dişlisini zincire geçirirken de aynı şekilde dişli üzeindeki noktanın, ekzantirik kapağındaki çentikle aynı hizada olduğuna dikkat ediyoruz. Ama dişliyi henüz yerine oturtmuyoruz.
32. Silindir kapağını elimizle yerine ittiriyoruz, ve üst kapak contasını takıyoruz. Dişlinin noktasının yerinde olduğuna emin olalım.
33. Silindir kapağı civatalarını takıp karşılıklı olarak bir miktar sıkıştırıyoruz.
34. Artık dişliyi yerine oturtabiliriz. Civata delikleri karşılayacak şekilde dişliyi tornavida yardımıyla gerdirerek yerine oturtuyoruz. Sente ayarının bozulmadığına emin olmalıyız. Aksi taktirde zamanlama problemi olur motorda.
35. Ekzantirik dişlisi civatalarını takıp sıkıştırıyoruz.
36. Silindir ve kapak yan civatalarını takıp sıkıştırıyoruz. Ardından tüm civataları tekrar elden geçirerek sıkıştırıyoruz.
37. Motorumuz toplandı.
38. Karbüratör contasını yerleştirip karbüratör manifoldunu civatalarını takarak sabitliyoruz.
39. Egzost manifoldunu civatalarını takarak sabitliyoruz. Dikkat: eski silindir kapağında egzost manifoldunun alüminyum contası var. Onu oradan alıp yeni yenire takıyoruz.
40. Bujiyi ve buji kablosunu takıp bir deneme yapıyoruz.
Görüldüğü üzere, çılgın bir sübap sesi var, ve karbüratör yeni bir ayar istiyor. Bu sebeple fazla çalıştırmadan hemen kapattım. Yarın sübap ayarı ve dişli değişimi ile tekrar karşınızda olacağım.
Notlar:
- İlk defa yapmama rağmen herhangi bir adımda zorlanmadım. Gayet kolay bir işlem buraya kadar.
- Lokma takımı olmadan bu iş imkansız.
- Bir kaç dakika rolantide çalıştırdım. Henüz binip yürütmedim. Motorun sesi daha güçlü olduğunu belli ediyor.
- Sanki daha az sarsıntılı çalışıyor gibi geldi bana. Binmeden bir şey demek doğru olmaz tabi.
Bu işlemlerin ardından sonraki modifikasyonum dijital devir göstergesi ve yol bilgisyarı olacak. Devir göstergesi benim için olmazsa olmazlardan. Yine baştan sona kendim, bu sefer kendi elimdeki malzemelerle yapacağım. Bu iş için sabırsızlanıyorum.
Sormak istediğiniz sorularınızı cevaplamaktan mutluluk duyarım.
-
Mersin İl Temsilcisi
Neden daha yüksek cc değil de 110cc?
-
yürekçe adlı üyeden alıntı
Neden daha yüksek cc değil de 110cc?
Stok hali 49cc olan,yatik konumlu cub motorunun upgrade icin max siniri esasinda 97cc dir ama 109cc de yapilabilir.
Daha yuksek cc icin,uygun krank,valf,egzantrik vb.lazim
Zira,sadece silindir,piston yukselttim oldu bitti değil.
Yaglamasi var,karter kapasitesi var,şanziman oranlari var
Piston ve biyeldeki gucun krank miliyle uyumlu calismasi var,bu gucu karşilamasi gerekir.
Buradaki en buyuk handikap
Silindir çapini genişletip,kurs boyunu standart birakmakta,
Esasinda,çap yukseltmesi yapilirken,kurs ölcüsününde upgrade edilmesi gerekir.
Silindir çapi buyultmek,sadece hacim arttirmaya yarar,kursla oynamadan sadece hacim arttirilirsa belirli bir sure sonra,termal verim kayiplari başlar.hararet ve yag yakma durumlari oluşur,biyel koluna binen orantisiz kuvvet titresime yol açar.
Bu mevzu esasinda biraz uzun ve komplike..
Kisaca,strok yukseltmesi icin krank degisimi gerekeceginden,genelde işin kolayina(maddiyata)kaçip sadece çapla oynaniyor.
-
Mersin İl Temsilcisi
levend84 adlı üyeden alıntı
Stok hali 49cc olan,yatik konumlu cub motorunun upgrade icin max siniri esasinda 97cc dir ama 109cc de yapilabilir.
Daha yuksek cc icin,uygun krank,valf,egzantrik vb.lazim
Zira,sadece silindir,piston yukselttim oldu bitti değil.
Yaglamasi var,karter kapasitesi var,şanziman oranlari var
Piston ve biyeldeki gucun krank miliyle uyumlu calismasi var,bu gucu karşilamasi gerekir.
Buradaki en buyuk handikap
Silindir çapini genişletip,kurs boyunu standart birakmakta,
Esasinda,çap yukseltmesi yapilirken,kurs ölcüsününde upgrade edilmesi gerekir.
Silindir çapi buyultmek,sadece hacim arttirmaya yarar,kursla oynamadan sadece hacim arttirilirsa belirli bir sure sonra,termal verim kayiplari başlar.hararet ve yag yakma durumlari oluşur,biyel koluna binen orantisiz kuvvet titresime yol açar.
Bu mevzu esasinda biraz uzun ve komplike..
Kisaca,strok yukseltmesi icin krank degisimi gerekeceginden,genelde işin kolayina(maddiyata)kaçip sadece çapla oynaniyor.
Açıklama için tşk.
Ben sonucu merakla bekliyorum..
-
Hayirli olsun ,kazasiz belasiz inş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)