Artık motosiklet alınmaz, net.
Artık motosiklet alınmaz, net.
Türkiyede motosiklet sektörü bitmiştir. Bu bitişin iki tane ana sorumlusu var biri moted diğeri distributoerler.. Devlet motosiklete vergi yüklerken hiçbiri motosiklet sektörü 250 cc ile normalleşecek ve büyüyecek diyemedi..
Yamaha nın bu fiyatlarda olması diğer çinli & hintlileride zam yapmaya itecek ama boşa heveslenmesinler.. Artık ülkede motosiklet satın alacak yeni müşteri diye birşey kalmadı..
ikinci ellerin de fiyatının yükselmesi birazda bu yüzden. satan adam başka motor alamıcak ki. o yüzden ya satmıyor ya da fiyatı yükseltiyor.
95 model kasa motosikletlerin bile fiyatları çok yükseldi.
geçen sene 10 binliraya bulunan eski motosikletler şuan 20 binlira
Gidin 0km gsx250r alın
2013 de crypton 2016 da kymco aldım 0 .şimdi düşünüyorumda nasıl alabilmişim diye demek ki ozamanlar bukadar hayat pahalı değildi.cryptona bak 17100 ıvırı zıvır 18k günümüzde nasıl alınır nasıl olur zor valla 8/9kmaaş olması lazım
Yanlış düşünüyorsunuz hocam, burası Türkiye burada bir ürün talep görse de fiyat artar görmese de. Muhasebe hesabı bizim ülkede maalesef işlemiyor. Bizde çok çakal var, 50 bin tlye rahat satacağım bir motosikleti 40 bine isteyen bayi var. Sonra kendi 55'e satacak kendi ağzıyla söylüyor, bizde çakal bayiler çok. Zaten sarı sayfa bu yüzden patlamış. Zevk meselesi olabilir kimi 250 binde çıkarır verir lakin enayilik bu kısmı da var. Benim kazancım her ay bir iphone pro max almaya yetiyor ama elimde samsung a70 var. Telefon servisçisiyim ben bile diyorum bu fazla bile 3 bin liralık telefon para etmez. Bizim ülkemizdeki insanların düşünceleri çok farklı, özellikle çok hava basmasını seven bir milletiz.
İnsanlar servise ekran taktırmaya cihazını getiriyor elimdeki ekran 100 lira maliyetli 50 lira işçilikli 150 tlye geliyor vatandaşa ama vatandaş bu fiyatı çok bulup almaz ise ben mecburen 130 a indireceğim veya 120ye. İş detayı aynı ürün alıp satarken de aynı bizim ülkede ürüne talep azalırsa veya olmaz ise düşer maalesef bizim muhasebe işimiz böyle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:20 ----------
Sizin yanıtladığınız cevapta ben zaten ikinci el satanları kastettim büyük pay onların fakat bayilerinde çok sıkıntılı olanları var.
17.100TL fiyatı olan crypton, cub diye tabir edilen motorlardan değil miydi? Ben mi yanlış hatırlıyorum?
Siz bunlari konusurken 120 bine mt-09 tracer falan alan arkadaslar taniyorum. Tanidigima da pismanim ama taniyorum.
Bir buçul ay önce C4 picasso baktım. 2007 model.. 61500 yazmış. Dedim bundüz 60 zaten de 55-56 ya zorlayayım bakalım.
Adam 61 den kuruş aşağı inmedi. Hayırlı işler dedim
Aradan 20-25 gün geçti aynı ilan 69.500 idi. Satılmadıkça fiyat arttıran tek esnaf bizde sanırım.
Bilmiyorum şimdi 75 e çıkarmış bile olabilir.
Sürekli her şeye zam gelsede sürekli birileri iyi para kazanmaya devam ediyor ve araçlar bir şekilde satılıyor.
Keşke şikayet edip ceza aldırılabilse.. Kapora verilmişken üstelik..
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
R 25 ilk çıktığı zaman 6 asgari maaş ile alınabiliyordu. Şuan 17 asgari maaş ile alınabiliyor. Tam 6 yılda neredeyse 3 kat alım gücü kaybından bahsediyoruz!
Bu kaybın bir kısmı gelen ekstra vergilendirmeler evet ama büyük çoğunluğu kur farkı. Peki bu TL neden gün geçtikçe değersizleşiyor?
Çünkü, Türkiye'nin kapitalist sistemdeki rolü net bir şekilde ucuz iş gücü kaynağıdır. Biz, coğrafyasından çıkan ham maddeye(istisnalar hariç her nevi) değer katmak yerine bunu dışarıya satıp mamul şeklinde geri alan bir ülkeyiz. Daha da vahimi, dışarıya sattığımız ham madde ya da yarı mamul, ülke topraklarını terk etmeden, yine ülkemizde montaj edilerek(değer katılarak) ürün haline getiriliyor. (örn. Ford, Siemens, LG, Avon...)
Kısacası, vergilerimizin çarçur edilmesinden nemalananlar, devlet ihalelerinden haksız kazanç elde edenler vsvs, yani bu milleti dolandıranlar dışında geri kalanımızın alım gücü seneler geçtikçe daha da azalmaya devam edecek. Yüksek cc motor alamayan hiç motor alamamaya, kıt kanaat karnını doyuran açlığa...
Allah sonumuzu hayır etsin.
şahsen ben seviniyorum niye diye soracak olursanız şundan dolayı ornegın motorumu 3 4 ay once 57bin liraya almıstım suanda 75 80bin lira civarında ediyor bunu satıp alacagım baska bir motor yuksek fıyattan olacak dogru dıyorsunuz ama ornegın ben 80bin liraya satıp 15bin liraya bi bilgisayar alıp tekrardan 65 70bin liralara kelepir bu makinneden bulabılırım. Piyasada yüksek oranla artan fiyatlar motorlar ve arabalar. Demek istediğim arada ettiğiniz kar baska bi ürün alırken cok buyuk avantaj saglayabılıyor
https://www.instagram.com/besafes1kr/
Cunku sizin pazariniz Turkiye. Insanlara 150 TL'ye tamir ettirmiyorsaniz, tamir ettirmeye 150 TL verebilenlerin oldugu ulkeye gider, orada is yaparim deme luksunuz yok. Onun icin daha az kar yapmak zorunda kalacaksiniz. Bir noktadan sonra da geliriniz giderinizi kurtarmazsa kapatmak zorunda kalirsiniz.
Honda, Yamaha, Kawasaki, Suzuki, BMW, Ducati, Harley Turkiye'de motosiklet satmak zorunda degil. Cakallik vs. her ne derseniz deyin, bayinin amaci kar yapmaktir. Eger indirim yapmasi kar getirecekse yapar, getirmeyecekse de yapmaz. Indirimin amaci budur zaten, daha cok musteri getirmesi icin yapilir, hayir olsun diye degil.
Turkiye'de motosiklet illa ki satilacak. Sadece alabilecek insanlarin sayisi azaldi. Bu durumda motosiklet basi kar oranlarini arttirmak zorundalar. Ya da iflas edecekler, ki bayi sayisinin azalmasindan kastim da o.
"Motosiklet almazsak ister istemez fiyatlari dusurecekler" dusuncesi makul degil. Dedigim gibi, hic bir firma Turkiye pazarina muhtac degil. Bu durumda fiyati yuksek te olsa alacak insanlara hitap ederek az sayida bayi yurutebilecek isini. Bu insanlar cok olmadigi icin de bayi sayisi azalmak durumunda.
2 gündür Yamaha web sitesine ulaşılamıyor, zamlara kızan biri hackledi sanırım
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)