İşte Bu Yüzden Bir Halt Olamıyoruz!
Reklamlar
-
valla ben bizim motoaksesuarcılara hiç kazandırmıyorum hepsi yurt dışı.ancak branda kilit vs alıyorum.yurt dışı imkan varken yurt içinden mal ALINMAZ.kafada ls2 kask gir dükkana arai sor dainse vs sor denemek iste denetmezler ilgilenmezler bile.birebir yaşamışlığım tanık olmuşluğum var farklı dükkanlarda.bu arada tek çekim yapıp karta taksitlendirme yapıyorum çok da güzel oluyor.
Reklamlar
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
valla ben bizim motoaksesuarcılara hiç kazandırmıyorum hepsi yurt dışı.ancak branda kilit vs alıyorum.yurt dışı imkan varken yurt içinden mal ALINMAZ.kafada ls2 kask gir dükkana arai sor dainse vs sor denemek iste denetmezler ilgilenmezler bile.
Gercekten alacaginiz kaski deneyemiyor musunuz? Cok sacma geldi bana. Oyleyse magazanin ne anlami var?
-
rollcycle adlı üyeden alıntı
Vallahi böyle başlıklara bayılıyorum. Hiç mi düşünmüyorsunuz onu anlayamıyorum. Ürün adamın dükkanında değil ise zaten distribütörden güncel fiyatlı aldığından kurdan ötürü fark oluşmuştur. Ha adamın dükkanında olan bir ürün bile olsa 4.350 lirayken kurdan ötürü 4.650 lira olan kaskı size nasıl 4.350 liraya verecek ? Adam o kaskı size o fiyata verdiğinde yerine aynısını değil daha dandik bir model koyacak. Herkes istiyorki esnaf küçülsün esnafın anası ağlasın ama bana ucuz kask satsın. Yani kurları doları euroyu hiçmi takip etmiyorsunuz ?? Eğer türkiyede hammadesi bulunan ve türkiyede üretilen bir ürün olsa sitemde haklısınız fakat o adamında eve götürecek bir ekmeği evde bekleyen çoluğu çocuğu var. Ben artık bu tür yapılan yorumlarda insanların elini vicdanına getirmesini istiyorum.
Burada aylarca konuşuldu 30.000 maxi scooterdan bayinin kazancı %5 %6 diye 4.000 liralık kasktan adamın 500 lira kazandığını mı sanıyorsunuz ? Ama bunlar hep bu elinde kalan malları n11 gibi sitelerde millete baba indirim adı altında çakan satıcılardan ve m.max gibi aldığı ürünlere insafsızca bindirip sonra %50 indirim yapan satıcılardan kaynaklanıyor.
Kimse babasının hayrına çalışmıyor esnaf zaten covidden ötürü iş yapamıyor birde şu süreçte allah aşkına şöyle saçma sapan yorumlarda bulunup milleti küstürmeyin size tavsiyem budur. Size zorla ürün satan var mı ? Size farklı başkalarına farklı fiyat mı veriyor ? Eee derdiniz nedir ? Bu arada esnaflar sizin bildiğiniz gibi evde oturup satış yapmıyor o adam oturduğu yerde dükkanın kirası elektiriği faturası çalışanına para ödüyor. Siz o kaskı alsanızda almasanızda o adam bunları ödemeye mecbur..
Dip not : Şubat ayında dolar 6.09 euro 6.60 Mayıs ayında dolar 7.12 Euro 7.71
( Böyle bir kur artışını 7 ceddimiz görmemiştir yorum yaparken biraz dünyayı takip etmenizi tavsiye ederim )
Bir reklam vardı ne diyordu.
Robert BOSCH - İtibar kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim.
İşte aramızdaki fark sen esnafsın sana bir fiyat sormuşlar elli kere arayıp sormuş allem küllem demişsin telefona çıkmamışsın. Fiyat öyleydi böyleydi diye elli takla atmışsın.
Sen birde kalkmış bu adamı haklı çıkarıyorsun.
Kusura bakma böyle esnaf bu günleri de arasın.
-
satıcının yanıt vermemesi vb. konularda bence haksız, ama b ürünler ithal ürünler, dolarla, euryla alınıyor haliyle TL'nin değerinn düşmesinden etklenmesi normal, ama satıc da daha baştan bunu bu şekilde söylemeliydi, yanlış beklenti yaratmış.
-
rollcycle adlı üyeden alıntı
Vallahi böyle başlıklara bayılıyorum. Hiç mi düşünmüyorsunuz onu anlayamıyorum. Ürün adamın dükkanında değil ise zaten distribütörden güncel fiyatlı aldığından kurdan ötürü fark oluşmuştur. Ha adamın dükkanında olan bir ürün bile olsa 4.350 lirayken kurdan ötürü 4.650 lira olan kaskı size nasıl 4.350 liraya verecek ? Adam o kaskı size o fiyata verdiğinde yerine aynısını değil daha dandik bir model koyacak. Herkes istiyorki esnaf küçülsün esnafın anası ağlasın ama bana ucuz kask satsın. Yani kurları doları euroyu hiçmi takip etmiyorsunuz ?? Eğer türkiyede hammadesi bulunan ve türkiyede üretilen bir ürün olsa sitemde haklısınız fakat o adamında eve götürecek bir ekmeği evde bekleyen çoluğu çocuğu var. Ben artık bu tür yapılan yorumlarda insanların elini vicdanına getirmesini istiyorum.
Burada aylarca konuşuldu 30.000 maxi scooterdan bayinin kazancı %5 %6 diye 4.000 liralık kasktan adamın 500 lira kazandığını mı sanıyorsunuz ? Ama bunlar hep bu elinde kalan malları n11 gibi sitelerde millete baba indirim adı altında çakan satıcılardan ve m.max gibi aldığı ürünlere insafsızca bindirip sonra %50 indirim yapan satıcılardan kaynaklanıyor.
Kimse babasının hayrına çalışmıyor esnaf zaten covidden ötürü iş yapamıyor birde şu süreçte allah aşkına şöyle saçma sapan yorumlarda bulunup milleti küstürmeyin size tavsiyem budur. Size zorla ürün satan var mı ? Size farklı başkalarına farklı fiyat mı veriyor ? Eee derdiniz nedir ? Bu arada esnaflar sizin bildiğiniz gibi evde oturup satış yapmıyor o adam oturduğu yerde dükkanın kirası elektiriği faturası çalışanına para ödüyor. Siz o kaskı alsanızda almasanızda o adam bunları ödemeye mecbur..
Dip not : Şubat ayında dolar 6.09 euro 6.60 Mayıs ayında dolar 7.12 Euro 7.71
( Böyle bir kur artışını 7 ceddimiz görmemiştir yorum yaparken biraz dünyayı takip etmenizi tavsiye ederim )
Oncelikle yorumunuz icin tesekkur ederim fakat size katilmiyorum, elinde yeterli stok yok ise bunu musteriye yansitmamali biz bu kur artisini ilk defa yasamiyoruz ve musteri olarak saticinin durumu beni hic ilgilendirmiyor. 4Riders in soft shell urunu de kisa bir sure evvel 475 lira iken ne hikmetse bir anda kur ile beraber 600 liralara yaklasti.
Anliyorum ki siz de esnafsiniz ve caniniz yanmis fakat bu sekilde dusunerek bir yere varamazsiniz. Benim isim icabi devamli pariteyi ve ekonomik verileri takip etme mecburiyetim var yani dusundugunuz gibi konuya uzak degil aksine vakifim.
Benim uzuldugum nokta bana bir fiyat soylenmesi ve bunu saglayamamis olmalari, uzerine tekrar baska bir fiyat soylenmesi tarafimca kabul edilip pazartesi alim yapilacak dendiginde pazartesi gunu yazismalarima cevap verilmemesi ve sali gunu fiyati tekrar 4950 liraya cikarilmasi.
Bu durum biraz kulaginin uzerine yatip yuksek fiyattan cakmaya benziyor! Elinde 1 adet bile kask yok, baskasindan alip hemen satayim derdindesin bir de ustune ustluk musterine anlastigin vakitte cevap vermeyip hemen fiyat arttiriyorsun... Evet haklisiniz bana zorla kimse urun satamaz,gider farkli bir yerden kaskimi alirim. Eger bir isyeri aciyorsa etik kurallarina uymali bence.
Dip not: 2018 agustos ayinda, rahip brunson davasinda dolar tarihi zirvesi olan 7.50 lere geldiginde de insanlar alla allah, hayirdir insallah diyorlardi lakin ekonomist bazi kimselerce haftalarca bas bas bagrildi bu kur yukselis ongorusu, tavsiyem gecmisi okuyup ogrenmenizden yanadir sonrasinda dunyayi isterseniz hep beraber yorumlariz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------
arndiol adlı üyeden alıntı
Farkında mısınız forumda son dönemde indirim talep edip başına iş gelenler ile ilgili konular acılmaya baslandı.
Bu arada online alışverişte indirim talep etmek cidden farklı geldi bravo.
Cevap vermeme kısmının belli bir nedeni vardır, muhtemel onlarda baska birisinden cevap beklediğinden cevap vermiyordur. Tabi ki etik değil.
Yanlis anladiniz sanirim ben indirim talep etmedim bilakis kendileri bana indirim teklif ettiler ilk gorusmemizde. Fiyat zaten makuldu ekstra bir indirime ihtiyacim yoktu.
-
Hocam o zaman özrümü kabul edin, konuyu yanlıs anlamışım.
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Size neden aylarca satış yapmadıklarını anlamadım. Online sipariş verdiniz, ödeme yaptınız, ürünü mü göndermediler? Tam olarak ne oldu da sipariş veremediniz?
Yazdığınız yazıyı tekrar okudum anladığım kadarıyla sitede kaskı sepete ekleyerek sipariş vermek yerine telefon ile arayarak indirim talep etmişsiniz. Onlar da ciddiye alıp cevap vermemişler. Belli ki indirim yapmak istememişler fakat bu durumda düzgün bir dille talebinizi reddetmeleri gerekirdi. Müşteriyi boşu boşuna oyalamak esnaflığa yakışmaz.
Kaskın fiyatının sürekli artması ise gayet normal. Burada mesele stok olması veya olmaması değil. Endüstriyel ürünlerin değeri tıpkı dolar, altın, petrol gibi sürekli değişiyor ve esnaf elinde stok olsun veya olmasın satışını güncel fiyata göre yapmak zorunda. 2000 krizinde dedem bunu yapmadığı için bakkal dükkanını batırmış. Basitçe şu şekide batmış; dükkanında tanesi 1 liradan aldığı 100 tane çikolata var. Bunları 1,5 liradan satıyor sonra toptancıya gidiyor bir bakıyor çikolata 2 lira olmuş. Eldeki paranın hepsiyle tekrar çikolata alıyor 75 çikolatayla dükkana geri dönüyor. Ne oldu sonuçta aldığı fiyata yüzde 50 kar koymasına rağmen elindeki mal miktarı azaldı. Hiç satmasa elinde daha çok çikolata olacaktı. Kask mevzusunda da durum aynı. Satıcı 4000 liradan aldığı kaskı 4300 liraya satacekken bir anda kakın fiyatı 4500 liraya çıkarsa "ben 4000 liradan aldım buna göre satarım" diyemez. Mecbur piyasayı anlık olarak takip edecek.
Ilk konusmamizdan sonra bana yurtdisindan kaskin farkli bir rengini getirip getiremeyecegi ile ilgili baska bir yerden bilgi alip, fiyatiyla beraber geri donus yapacagini soylemeseine ragmen uzerinden haftalar gecti fakat geri donus yapmadilar (mail ve bilgilerimi ozellikle aldilar geri donus icin) bu surecte ben de 3 kere kendilerine yazarak neden cevap vermediklerini sordum. Aradan bir hayli zaman gectikten sonra tekrar ulasabildim web sitesinden ve bana yeni fiyat soylediler. Tamam dedim bu sefer '' Hocam pazartesi dukkana gecince yapalim" uslubuyla satisi pazartesiye erteledik kalanini da malumunuz okumussunuzdur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------
arndiol adlı üyeden alıntı
Hocam o zaman özrümü kabul edin, konuyu yanlıs anlamışım.
Rica ederim, bazen ben de yanlis anlayabiliyor/ifade edebiliyorum
-
gerivites adlı üyeden alıntı
müşteri ilk talep ettiğinde ürün siparişi geçilseydi gördüğü fiyattan satın alabilirdi. Bu kadar uzatmaya gerek yok. Stoksuz ürün satıyorsa ve zamanında sipariş geçmediği için fark ödemesi gerekiyorsa bu maliyete katlanacak. Bu şekilde psf güncellenmediği, liste gelmediği, ıvır zıvır sebeplerle 100lerce ürün satmışızdır. Bu müşteriyi ilgilendiren bir durum değil. Satıcı bu maliyete katlanmak istemiyorsa stoksuz ürün satmayacak. Aksi halde böyle forumlarla, şikayetvarda, ekşide sağda solda ismi lekelenir.
Kusura bakmayında isim lekelemek bukadar kolay mı ? biri şimdi size burada giydirse isminiz mi lekenecek ? Müşteri ödeme yapmadan satıcı neden ödeme yaparak ürünü alsın. Adamın 100 m2 dükanı var hangi bir ürünü mağazaya koyacak ? Türkiyede varmı sitesindeki tüm ürünlerin mağazasında olan bir işletme bana bir örnek verin ? Yorum yazarken azcık düşünmenizi tavsiye ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------
allonsy adlı üyeden alıntı
Döviz kurundaki değişikliği müşteriye yansıtma lüksü yoktur satıcının. Bu riske kendisi girmek zorunda. Döviz kuru düşünce de fiyatı düşürecek miydi acaba?
Uzaya çıkmaya gerek yok kask shoei ürünün distiribitörü https://www.ozenmotor.com.tr/Anasayfa sayfayı ve fiyatları takip edin. Fiyatlar euro ürünün içerisine girince tl oluyor. Şimdi açıp döviz kurunu takip edin euro düştüğünde fiyat düşerse siz benden eğer düşmesse ben sizden özür dilerim olur mu ? uygun mu ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Bir reklam vardı ne diyordu.
Robert BOSCH - İtibar kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim.
İşte aramızdaki fark sen esnafsın sana bir fiyat sormuşlar elli kere arayıp sormuş allem küllem demişsin telefona çıkmamışsın. Fiyat öyleydi böyleydi diye elli takla atmışsın.
Sen birde kalkmış bu adamı haklı çıkarıyorsun.
Kusura bakma böyle esnaf bu günleri de arasın.
Esnafın elinde mal belli a satıcı b satıcı o kask satılmasa fiyatı 4 den 5 bine çıkmaz. Söylediğiniz Robert BOSCH örneği gibi türkiyede bir esnaf var ise söyleyin hepimiz oradan kask alalım
-
son aldığım shoei kaskımı istanbulda motosikletaksesuarları.com'dan almıştım. direkt mağazalarına gittim. istanbulun en işlek anayollarından birisinin üzerinde bir dükkan yani küçümsenecek gibi değil. o dönem aradığım kaskı en ucuz fiyata ordan almıştım geçen sene. gittiğimde de satış odaklı değil memnuniyet odaklı davranmışlardı. isterseniz sitesine bir bakıp uygun bulursanız iletişime geçin, yardımcı olacaklarına inanıyorum.
-
Albertorun adlı üyeden alıntı
Oncelikle yorumunuz icin tesekkur ederim fakat size katilmiyorum, elinde yeterli stok yok ise bunu musteriye yansitmamali biz bu kur artisini ilk defa yasamiyoruz ve musteri olarak saticinin durumu beni hic ilgilendirmiyor. 4Riders in soft shell urunu de kisa bir sure evvel 475 lira iken ne hikmetse bir anda kur ile beraber 600 liralara yaklasti.
Anliyorum ki siz de esnafsiniz ve caniniz yanmis fakat bu sekilde dusunerek bir yere varamazsiniz. Benim isim icabi devamli pariteyi ve ekonomik verileri takip etme mecburiyetim var yani dusundugunuz gibi konuya uzak degil aksine vakifim.
Benim uzuldugum nokta bana bir fiyat soylenmesi ve bunu saglayamamis olmalari, uzerine tekrar baska bir fiyat soylenmesi tarafimca kabul edilip pazartesi alim yapilacak dendiginde pazartesi gunu yazismalarima cevap verilmemesi ve sali gunu fiyati tekrar 4950 liraya cikarilmasi.
Bu durum biraz kulaginin uzerine yatip yuksek fiyattan cakmaya benziyor! Elinde 1 adet bile kask yok, baskasindan alip hemen satayim derdindesin bir de ustune ustluk musterine anlastigin vakitte cevap vermeyip hemen fiyat arttiriyorsun... Evet haklisiniz bana zorla kimse urun satamaz,gider farkli bir yerden kaskimi alirim. Eger bir isyeri aciyorsa etik kurallarina uymali bence.
Dip not: 2018 agustos ayinda, rahip brunson davasinda dolar tarihi zirvesi olan 7.50 lere geldiginde de insanlar alla allah, hayirdir insallah diyorlardi lakin ekonomist bazi kimselerce haftalarca bas bas bagrildi bu kur yukselis ongorusu, tavsiyem gecmisi okuyup ogrenmenizden yanadir sonrasinda dunyayi isterseniz hep beraber yorumlariz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------
Yanlis anladiniz sanirim ben indirim talep etmedim bilakis kendileri bana indirim teklif ettiler ilk gorusmemizde. Fiyat zaten makuldu ekstra bir indirime ihtiyacim yoktu.
Sanırım sizi yanlış anlamışım. Sizin bahsettiğiniz konu elinde stok olmadan size satış fiyatı verip ve bu fiyattan satacağını söylemeleri olmuş. Ben belirttiğim gibi ürün zaman aşımından ötürü kur ile beraber fiyatının yükseleceğini ve elinde olmayan ürünleri güncel fiyatlar üzerinden satmasının doğal olduğunu söylemiştim. Dikkatsizliğim için kusura bakmayın. Ancak gördüğünüz üzere daha kaskların kura bağlı olduğunu bilmeyen ve kur ile birlikte çıkıp indiğini bilmeyen arkadaş var, doğal olarak bende esnaf gözünden yorum yaptım. Ancak söylediğiniz konuda haklısınız. Eğer size bu fiyattan satış yapılacağı söylenip sonra işi geçiştirdilerse bu onların sorunu. Bu dönem coronadan ötürü herkes diken üzerinde insanlar korkuyor ve zaman zaman dükkan açmıyor belki böyle bir zamana denk gelip gözden atlanmış olabilirsiniz. Bunuda onların vicdanına bırakmak gerek. Umarım kısa sürede kaskınıza kavuşursunuz.
-
Mağazalarına giderek kendilerinden kask ve eldiven aldım , eldiven 3. giyişim de açıldı iç astarından , kendileri ile wp üzerinden iletişime geçtim hiç ikiletmeden değişim veya iade teklifinde bulundular bende tekrar mağazaya giderek ürünü değişimini yaptırdım ve bu deneyimden gayet memnun kaldım
-
ahmetmert58 adlı üyeden alıntı
son aldığım shoei kaskımı istanbulda motosikletaksesuarları.com'dan almıştım. direkt mağazalarına gittim. istanbulun en işlek anayollarından birisinin üzerinde bir dükkan yani küçümsenecek gibi değil. o dönem aradığım kaskı en ucuz fiyata ordan almıştım geçen sene. gittiğimde de satış odaklı değil memnuniyet odaklı davranmışlardı. isterseniz sitesine bir bakıp uygun bulursanız iletişime geçin, yardımcı olacaklarına inanıyorum.
Evet motosikletaksesuarları site ve mağazasını ben de çokça kullanıyorum, bazen çok da uygun fiyatlar yakalanıyor. Pazar günleri bile açık olmaları çok büyük artı benim için; bir Pazar günü 4. Levent'ten motora atlayıp 20dk'da varıp alışverişini yapmak büyük kolaylık.
Ana konuya gelirsek; memnun değilseniz bu satıcıyı kullanmazsınız - onunla iş yapmazsınız, Adam Smith'in görünmez el kuramı işler konu kapanır. Mevzu yapacak bir şey değil, ama buradan böyle üşenmeden uzun uzun yazınca ben art niyet arıyorum açıkçası, hiç lamı cimi yok...
-
Burada Revit pantolon alacaktım. Revzilla'dan ismarladim. Büyük geldi. Küçüğünü istemek için iade ettim. Malum ücretsiz değiştiriyorlar ve iade alıyorlar. Tam o esnada gördüm ki İngiltere'de bir mağaza eBay üzerinden $80 daha ucuza satiyor. Revzilla ya email attım, dedim ki:
"bakın sizden daha önce alışveriş yaptım, videolarınızı faydalı buluyorum, hatta pantolonu ücretsiz deneme fırsatı da verdiniz. Aradaki fark $25 olsa neyse de, $80 çok fazla. Bir miktar indirim yapar mısınız. "
şeklinde. Fiyat Amerika dışındaki bir mağazaya ait olduğu için yapamayız dediler. Ben de teşekkür edip İngiltere'deki mağazadan ismarladım, geldi, mutlu mesut kullanıyorum... Kendileri bilir.
Yillar önce ebay'den revit kullanilmis eldiven aldım, (herhalde $20 falandi fiyati) birkac sene kullandıktan sonra kumas kismi acilmaya basladi, revit avrupa'ya yazdım, faturası yoksa bir şey yapamayız yazdılar. Sonra revit usa'ya yazdım, usa revit satis muduruyle yazistik, adam ugrasti, revit avrupa ile iletisime gecip bana sifir daha iyi modelinden yollattirdilar. Cok sasirmistim. revit ilginc bir firma, ama isin icine amerika girince, akan sular duruyor gordugum kadariyla.
-
fazil adlı üyeden alıntı
Yillar önce ebay'den revit kullanilmis eldiven aldım, (herhalde $20 falandi fiyati) birkac sene kullandıktan sonra kumas kismi acilmaya basladi, revit avrupa'ya yazdım, faturası yoksa bir şey yapamayız yazdılar. Sonra revit usa'ya yazdım, usa revit satis muduruyle yazistik, adam ugrasti, revit avrupa ile iletisime gecip bana sifir daha iyi modelinden yollattirdilar. Cok sasirmistim. revit ilginc bir firma, ama isin icine amerika girince, akan sular duruyor gordugum kadariyla.
Amerika'da musteri hizmeti ve memnuniyeti kavrami bayagi kuvvetli ve ticari ahlak haline gelmis durumda.
Kimse musteri hizmeti eksikligini, "ama zaten fiyati uygundu" diye gecistirmiyor. Bir urunun fiyati az ya da cok olabilir, ancak firma yeterli musteri hizmeti saglayamiyorsa basarili olmasi mumkun degil.
Cok acaip olaylar gecti basimdan... Hala sasirabiliyorum yirmi kusur sene Amerika'da yasadiktan sonra... En son taa 7 sene once boyanan arabanin boyasinin kaplamasi soyuldu. "Acep ilgilenirler mi" diye goturdugum tamirci daha gorur gormez "Tekrar boyayalim" deyip randevu verdiydi... Nerden nereye...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Gercekten alacaginiz kaski deneyemiyor musunuz? Cok sacma geldi bana. Oyleyse magazanin ne anlami var?
hayır tabiki denenebilir ama öyle bir bakışlar öyle bir ezme durumu oluyorki.satıcı bi bakışla bu adamın ciddi yada denemeyemi geldiğini hesaplıyor.atıyorum s beden koymuş oraya biliyorum l xl da var ama yok diyor.kafanız şu an terli şimdi sıkıntı olur diyor.dediğim gibi algı meselesi ls2 kasktan arai kaska geçmez diyor bu adam direk ilgilenmiyor.bayilerde de durum aynı aslında lütfen üzerine oturmayın yazıyor ama motor satıyorlar antalyadaki esnafı burda yaşayan biliyor.ne kadar kibar ilgili olursan o kadar ezerler ne kadar it muamelesi yaparsan o kadar ilgili oluyorlar
-
İlkokula giderken okul dışı zamanlarımda babamın dükkanında ona yardımcı oluyordum. Bir kadın müşteri kravat almak istiyordu. Biraz baktıktan sonra;
- "Bunun aynısı başka yerde daha ucuz" dedi.
- "Oradan alın o zaman" diye cevap verdim.
50 yıl önce müşteriye yaptığım o saygısızlık aklıma gelir bazen. İlkokula gidiyordum. Daha çocuktum.
Esnaflık zor bir iştir. Çünkü, insan ilişkileri sabır gerektirir. Ve;
Bazıları hiç büyümez
-
rollcycle adlı üyeden alıntı
Vallahi böyle başlıklara bayılıyorum. Hiç mi düşünmüyorsunuz onu anlayamıyorum. Ürün adamın dükkanında değil ise zaten distribütörden güncel fiyatlı aldığından kurdan ötürü fark oluşmuştur. Ha adamın dükkanında olan bir ürün bile olsa 4.350 lirayken kurdan ötürü 4.650 lira olan kaskı size nasıl 4.350 liraya verecek ? Adam o kaskı size o fiyata verdiğinde yerine aynısını değil daha dandik bir model koyacak. Herkes istiyorki esnaf küçülsün esnafın anası ağlasın ama bana ucuz kask satsın. Yani kurları doları euroyu hiçmi takip etmiyorsunuz ?? Eğer türkiyede hammadesi bulunan ve türkiyede üretilen bir ürün olsa sitemde haklısınız fakat o adamında eve götürecek bir ekmeği evde bekleyen çoluğu çocuğu var. Ben artık bu tür yapılan yorumlarda insanların elini vicdanına getirmesini istiyorum.
Burada aylarca konuşuldu 30.000 maxi scooterdan bayinin kazancı %5 %6 diye 4.000 liralık kasktan adamın 500 lira kazandığını mı sanıyorsunuz ? Ama bunlar hep bu elinde kalan malları n11 gibi sitelerde millete baba indirim adı altında çakan satıcılardan ve m.max gibi aldığı ürünlere insafsızca bindirip sonra %50 indirim yapan satıcılardan kaynaklanıyor.
Kimse babasının hayrına çalışmıyor esnaf zaten covidden ötürü iş yapamıyor birde şu süreçte allah aşkına şöyle saçma sapan yorumlarda bulunup milleti küstürmeyin size tavsiyem budur. Size zorla ürün satan var mı ? Size farklı başkalarına farklı fiyat mı veriyor ? Eee derdiniz nedir ? Bu arada esnaflar sizin bildiğiniz gibi evde oturup satış yapmıyor o adam oturduğu yerde dükkanın kirası elektiriği faturası çalışanına para ödüyor. Siz o kaskı alsanızda almasanızda o adam bunları ödemeye mecbur..
Dip not : Şubat ayında dolar 6.09 euro 6.60 Mayıs ayında dolar 7.12 Euro 7.71
( Böyle bir kur artışını 7 ceddimiz görmemiştir yorum yaparken biraz dünyayı takip etmenizi tavsiye ederim )
Ne içtiysen bende istiyorum ondan.
-
rollcycle adlı üyeden alıntı
Uzaya çıkmaya gerek yok kask shoei ürünün distiribitörü https://www.ozenmotor.com.tr/Anasayfa sayfayı ve fiyatları takip edin. Fiyatlar euro ürünün içerisine girince tl oluyor. Şimdi açıp döviz kurunu takip edin euro düştüğünde fiyat düşerse siz benden eğer düşmesse ben sizden özür dilerim olur mu ? uygun mu ?[COLOR="Silver"]
Özen Motor perakende satış yapmıyor bildiğim kadarıyla. Fiyatları buradan takip etmek yanlış olur. Benim bahsettiğim durum stoklu ürün satışında geçerlidir. Stoksuz ürün satıyorsa (yani sipariş gelince direk özen motordan alıp bize satıyorsa) zaten o bambaşka bir konu.
-
arkadaşlar merhaba, ben bahsedilen dükkanın sahibiyim. yazılanları okuyunca cevap hakkımız olduğunu düşündüm ve birkaç şey demek istiyorum.
öncelikle şöyle oldu. arkadaş bizi arayıp sepete ürün eklediğini ama sepetin delik olduğu için ürünün düştüğünü bu sebeple indirim istediğini latife eder bir dille talep etti. biz de kendisini kırmamak adına tabi ben görüşüp 4300 liralık kaskı size 1000 liraya vereceğim dediğimde telefonda bir sessizlik oldu. meğer arkadaşımız o anda taklalar atarak sevinç gösterileri yapıyormuş.
biz de üzülmesin diye kendisini kırmadan usulca telefonu kapattık bu esnada.
sonrasından whatsapptan yazdı o anda kız arkadaşım kim o yazan hı? falan dedi tartıştık. kendisine görüldü atıp bıraktım.
durun durun vurmayın ufak bir mümin latifesi yapayım dedim )
-
rollcycle adlı üyeden alıntı
Esnafın elinde mal belli a satıcı b satıcı o kask satılmasa fiyatı 4 den 5 bine çıkmaz. Söylediğiniz Robert BOSCH örneği gibi türkiyede bir esnaf var ise söyleyin hepimiz oradan kask alalım
Değil motosiklet kaskı bu ülkede Adana'da yetişen karpuzun bile fiyatı dövize endekslidir. Karpuzun fiyatı niye artı dediğinde dolar artı mazota zam geldi, gübrenin fiyatı artı, tohum desen ateş pahası oldu derler.
Bu ülkede yaşayanlar her zaman dövizin yukarı gideceğini bilir. Esnafsan elinde mal olup olmadığını yoksa ne zaman geleceğini o zamanda dövizin ne kadar artacağını tahmin eder ona göre cevap verirsin. Olduya kırk yılda bir hesap tutmadı farkı da cepten vermek istemiyorsun telefonlara çıkmamak ne demek açarsın kardeş kusura bakma biz sana şunu şunu dedik ama şu oldu kusura bakma yeni fiyatımız bu teslim tarihimiz şu dersin işi kapatırsın.
Robert BOSCH gibi esnaf oranı bu ülkeden eminin % 99 dan fazladır merak etme. Sen çevreni değiştir o esnaflara denk gelirsin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)