Sanırım "Fosil Yakıt"'lı motorların sonu geldi .
Reklamlar
-
Mış Muşlar ile hareket etmeye gerek yok. Devletler bunu zaten bir sürü akademisyene analiste çalıştırtıp kararlar almış durumda. En katı hareket edenler bunu 2030 ortalama alanlar 2035 geniş alana bırakanlar ise 2040 yılında ülkelerinde fosil yakıtın tamamen ortadan kalkacağını belirtmiş. Dolayısıyla dolu dolu bir 10 sene daha bu furya devam edecek ve fosil yakıtların sunabildiği uç noktalara şahitlik edeceğiz bir süre daha.
Ayrıca belirli bir emisyon altında kaldığı sürece bu yasağı uygalamayacak ülkelerde çıkacaktır. Her ülke ekonomik olarak o seviyede olmayacak elbette ki. Dolayısıyla o petrol bitene kadar birileri bu taşıtları aynı şekilde üretmeye devam edecekler. Biz Euro 4e geçerken nasıl olacak derken Euro 5'e geçtik hala Euro 2 regülasyonlarıyla yaşayan bir kamyon ülke var dünyada.
Reklamlar
-
hındıstanda elektrıklı motosıkletler her segmentte hazır zaten satışa. Ama pat dıye degılde bır 4 yıllık geçiş suresı ıcınde evet fosıl yakıtlılar çöp olacaktır. Ama dunyada dengeler değişecek japonlar dizele uyum saglayamadıkları gıbı bunada saglayamazlarsa çin ve hindistan bu konuda tepede rekabet edecekler gibi
-
plectrum adlı üyeden alıntı
hındıstanda elektrıklı motosıkletler her segmentte hazır zaten satışa. Ama pat dıye degılde bır 4 yıllık geçiş suresı ıcınde evet fosıl yakıtlılar çöp olacaktır. Ama dunyada dengeler değişecek japonlar dizele uyum saglayamadıkları gıbı bunada saglayamazlarsa çin ve hindistan bu konuda tepede rekabet edecekler gibi
Japon'lar dizele uyum saglayamadilar mi? Yoksa saglamadilar mi? Cin gecene kadar dunyanin en buyuk araba pazari Amerika'ydi, su anda da ikinci. Ve Japonlar uzun suredir domine etmekteler Amerika pazarini. Ne Amerika, ne de Cin de dizel yaygin degil... Benim gordugum Japonlar konservatif olsalar da rekabet konusunda kesinlikle geri degiller.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Japon'lar dizele uyum saglayamadilar mi? Yoksa saglamadilar mi? Cin gecene kadar dunyanin en buyuk araba pazari Amerika'ydi, su anda da ikinci. Ve Japonlar uzun suredir domine etmekteler Amerika pazarini. Ne Amerika, ne de Cin de dizel yaygin degil... Benim gordugum Japonlar konservatif olsalar da rekabet konusunda kesinlikle geri degiller.
Malum ekonomik nedenler dolayısı ile dünya genelinde dizel seven milletlerden biri olduk. Şahsen dizel motoru severim ancak bunun temel nedeni mekanik, ekonomik kısmı değil. Ekonomiyi de sevdiğim için dizel tercihimdir, tercih sebebim sevgim değil ekonomidir.
Benzinli motor verimi düşük de olsa basitliği ve yüksek güç çıkışı gibi nedenlerle, gelişkin ülkelerde yüksek hacimlerle tercih ediliyor. Yurdum memleketimde ise 2.0lt motora büyük diyor, vergi nedenli ile uzak duruyoruz. Sanırım başka izahate de gerek yok.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Japon'lar dizele uyum saglayamadilar mi? Yoksa saglamadilar mi? Cin gecene kadar dunyanin en buyuk araba pazari Amerika'ydi, su anda da ikinci. Ve Japonlar uzun suredir domine etmekteler Amerika pazarini. Ne Amerika, ne de Cin de dizel yaygin degil... Benim gordugum Japonlar konservatif olsalar da rekabet konusunda kesinlikle geri degiller.
saglayamadı hocam avrupa pazarında cacık oldu . Ha gayet guzel dizel araclar yaptılar ama fıyatlarla rekabet edemedıler sorunda zaten burada ortaya cıktı. Amerıka pazarı da artık tesla vs derken elektrıklıye kayıyor japonlar hibrite yardırırken kore , hindistan, çin elektrıklı arac ve elektrık pili konusunda altyapıyı tamamladılar hem otomobıl hem motosıklet olarak buyuk devrımler gerceklesebılır tabı abd vırusu yaydılar yalanıyla cın ekonomısını cokertmezse, ha tabı kuzey koreyı vuracam dıye nukleer atıp kore ve cını de komple mutasyona evırebılır orası da ayrı ABD teror cumhurıyetı heran herseyı yapabılır
-
plectrum adlı üyeden alıntı
saglayamadı hocam avrupa pazarında cacık oldu . Ha gayet guzel dizel araclar yaptılar ama fıyatlarla rekabet edemedıler sorunda zaten burada ortaya cıktı. Amerıka pazarı da artık tesla vs derken elektrıklıye kayıyor japonlar hibrite yardırırken kore , hindistan, çin elektrıklı arac ve elektrık pili konusunda altyapıyı tamamladılar hem otomobıl hem motosıklet olarak buyuk devrımler gerceklesebılır tabı abd vırusu yaydılar yalanıyla cın ekonomısını cokertmezse, ha tabı kuzey koreyı vuracam dıye nukleer atıp kore ve cını de komple mutasyona evırebılır orası da ayrı ABD teror cumhurıyetı heran herseyı yapabılır
Surreal bir paylasim olmus... Fikir sahibi olmadan once verileri yoklamaniz isabetli olur...
Dunyada en cok satan elektrikli araba modeli bir Japon: Nissan Leaf. Dunyada ve Amerika'da 2011'den beri satista...
Elektrikliye kayiyor dediginiz Amerika pazarinda bugun elektrikli arac orani yuzde 2, 13 yildir piyasada elektrikli arac satiliyor olmasina ragmen.
Amerikanin Cini nukleer fuzeyle vurmasi olayina gelince, tabii ki mumkun degil boyle bir sey... "Nuclear triad" diye bir sey var.
-
Böyle bir devrimin olabilmesi için ya petrol tükenmeli ya petrole yeni bir sektör bulunmalı yada pil teknolojileri büyük bir teknolojik gelişim geçirip hafif ağırlık çok yüksek kapasite sağlayabilmeli.
-
Bu yazıdan: https://motorhikayesi.com/dizel-de-benzinli-de-yasak/
Motosiklet dünyasında elektrikli motor zaten var. Fakat ilginç olan büyük markaların bu işte pek öne çıkmaması. Hayli iddialı elektrikli motosiklet markaları var ama Honda, BMW, Kawasaki, Yamaha gibi büyükler şimdilik geride duruyorlar. Bunun sebebi çok büyük ihtimalle servis, yedek parça gelirleri. Çünkü elektrikli motorda sürtünen parça yok, dolayısıyla aşınma da yok. Yağa da ihtiyaç yok, hava filtresine de, hatta neredeyse bakıma da
Bu arada bazı yeni, on sene önce olmayan markalar elektrikli konusunda üretime ve satış adetlerine ulaştılar bile. Mesela Amerika’da bazı polis motosikletleri elektrikli. Yani elektirkliye geçişte hiç duymadığımız bazı markalar sektörün büyüğü haline gelecekler. Şimdilik sessiz kalan büyükler de birden geçiş yapacaklar elektrikli modellerine.
Fakat sonuç aynı: Gelecek elektriklide!
-
Bir de şu var ki: İngiltere 2035 yılından itibaren fosil yakıtla çalışan her tür aracın satışı yasak hale gelecek.
Fransa, 2040 yılına kadar fosil yakıtla çalışan araçların satışını yasaklamayı planlıyor.
Merkel: 2030’a kadar Almanya’da 1 milyon elektrikli araç şarj ünitesi olmalı
Norveç Parlamentosu, 2025 yılına kadar tüm araçların sıfır emisyon olması gereken bağlayıcı olmayan bir hedef belirledi.
Danimarka hükümeti, Ekim 2018’de yaptığı açıklama ile, fosil yakıtlı tüm araç satışlarının 2030’a kadar sona ereceğini duyurmuştu.
AB, karbon emisyonunu 2030’a kadar yüzde 40 oranında azaltmayı hedefliyor.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
-
Pilin fiyatı ucuzlasa yeter... Gerisi hallolur.
-
Videoda gecen goygoyun kisa tercumesi,
Bro piller çok tuzluya geldi,acaba bu işe hiç bulaşmasamiydik
Neyse şemsiye zaten açildi..koy gitsin..
https://youtu.be/rUh2p6A0bME
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Surreal bir paylasim olmus... Fikir sahibi olmadan once verileri yoklamaniz isabetli olur...
Dunyada en cok satan elektrikli araba modeli bir Japon: Nissan Leaf. Dunyada ve Amerika'da 2011'den beri satista...
Elektrikliye kayiyor dediginiz Amerika pazarinda bugun elektrikli arac orani yuzde 2, 13 yildir piyasada elektrikli arac satiliyor olmasina ragmen.
Amerikanin Cini nukleer fuzeyle vurmasi olayina gelince, tabii ki mumkun degil boyle bir sey... "Nuclear triad" diye bir sey var.
hocam benım yazdıklarımla ılgılı cevap yazarsanız sevınırım. Bır konuyu konusurken karsımızdakıne satasmadan konusursak ıyı olur cunku bır konu var ortada onu konusmaya calısalım yoksa bende sıze saldırırım ve sızın yaptıgınız gıbı konu dısına cıkarız yanı bu cok basıt bunları yapmayın. Nissan dedıgınız zaten renault ıle ortaklık yapıyorlar acaba neden?? Ben genel anlamda japonlar dedım sız renault-nissan ortaklıgını tum japonlarla bır tutuyorsanız ve japonlar kelımesınden sadece renault-nıssan anlıyorsanız tabıkı ne desem boş. Renault ev zero emıssıon aracları neden amerıkada satısa sunulmuyor yada leaf ın satıldıgı ulkelerin cogunda satışa sunulmuyor hiç dusundunuz mu? Amerikada pick up pazarı buyuk yanı tesla cyber truck cıkınca su oranları tekrar konusalım bu bir. ikinci olarak Tesla Model 3 un bınek arac satışlardında ilk 10'a girdiğini görebiliriz
(https://tr.euronews.com/2018/11/04/elektrikli-otomobil-tesla-3-ekim-ayinda-abd-nin-en-cok-satan-luks-araci-oldu)
Yani bunlar amerıkan pazarının elektrıklı araca kayıyor oldugu gercegını değiştirmez. Bu pazara çini sokmazlarsa, hindistanı sokmazlarsa, pick up pazarına elektrıklı arac sokmazlarsa , benzın fıyatlarını eksiye düşürürlerse de ne kadar dırenırlerse dırensınler öncekı mesajda dediğim gibi 4 yıllık sureç içerisinde donusumden nasıplerını daha cok almaları olası zaten .
Son olarak nukleer fuzelerın kuzey koreye atılması kastetmiştim ama ordan yayılan radyasyon vs ıle guney kore ve cinin hatta japonyanında etkılenerek mutasyonlar olabılır anlamında soyledım. Yinede çini vurmaları gayet mumkun süs olarak durmuyor o fuzeler değil triad fouriad olsa yıne de olasılık oldugu surece hersey mumkun abd gerekırse kendını vurup bızı vurdular dıye ıstedıgı yeresaldıran bır teror organızasyonu zaten bkz ordakı vırusle turıyedekı vırus arasında bıle daglar kadar mutasyon farkı var gıbı su anda hatta bilerek onlem almadıkları cok fazla nokta var kendı halkıyla bıle alay edıyorlar resmen abd
-
Bu kadar arabalı var olduğu sürece,
Bu kadar motosikletli var olduğu sürece,
İmkansız bu. Nereden baksanız en az 100 yılı var. R25'ten tutda H2'ye kadar, ondan tut da Spacy'e kadar, Mercedes'ten Ferrari'ye kadar ooo ooo yani.
Kısacası ben de çok istiyorum istediğiniz şeyi ama imkansız. Reno 12'ler bile halen piyasada.
-
plectrum adlı üyeden alıntı
Yinede çini vurmaları gayet mumkun süs olarak durmuyor o fuzeler değil triad fouriad olsa yıne de olasılık oldugu surece hersey mumkun abd gerekırse kendını vurup bızı vurdular dıye ıstedıgı yeresaldıran bır teror organızasyonu zaten bkz
Renault, Nissan ve Mitsubishi ortaklığı teknoloji paylaşımına dayalı, ancak biri diğerinin sahibi değil. Nissan da, Mitsubishi de, halen sonuna kadar Japon firması. Zaten ortak CEO'lari da suçlanıp arazi odundan beri Nissan'ın başına bir Japon geçti.
Renault Amerika'da yok, çünkü Fransız otomotiv şirketleri yıllar önce Amerika pazarına girdiklerinde rekabet edemeyip çıkmak zorunda kaldılar. Halen de yoklar. Kockoca VW bile Amerika'da Japonlarla rekabet edememekte.
Ama evet, eninde sonunda elektrikli arabalar tüm dünyada benzinlileri geride bırakacak. Sadece beklendiği kadar çabuk olmuyor, çünkü pil hâlâ pahalı.
"Fikir sahibi olmadan önce verileri gözden geçirin" dediğim için alınmışsınız. Ama yukarıda yazdığınıza bakın... Daha n'olduğunu bilmediğiniz, füze özelliği zannettiğiniz "nuclear triad" hakkında "hiç farketmez" modundasınız. Halbuki önce bunun ne olduğunu öğrenmeyi denemeniz makul olan değil mi? Aksi sabit fikirlilik olmuyor mu? Halbuki öğrenseniz, neden Amerika, Rusya ve Çin'in birbirine nükleer saldırıda bulunamayacağını anlamış olurdunuz.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Renault, Nissan ve Mitsubishi ortaklığı teknoloji paylaşımına dayalı, ancak biri diğerinin sahibi değil. Nissan da, Mitsubishi de, halen sonuna kadar Japon firması. Zaten ortak CEO'lari da suçlanıp arazi odundan beri Nissan'ın başına bir Japon geçti.
Renault Amerika'da yok, çünkü Fransız otomotiv şirketleri yıllar önce Amerika pazarına girdiklerinde rekabet edemeyip çıkmak zorunda kaldılar. Halen de yoklar. Kockoca VW bile Amerika'da Japonlarla rekabet edememekte.
Ama evet, eninde sonunda elektrikli arabalar tüm dünyada benzinlileri geride bırakacak. Sadece beklendiği kadar çabuk olmuyor, çünkü pil hâlâ pahalı.
"Fikir sahibi olmadan önce verileri gözden geçirin" dediğim için alınmışsınız. Ama yukarıda yazdığınıza bakın... Daha n'olduğunu bilmediğiniz, füze özelliği zannettiğiniz "nuclear triad" hakkında "hiç farketmez" modundasınız. Halbuki önce bunun ne olduğunu öğrenmeyi denemeniz makul olan değil mi? Aksi sabit fikirlilik olmuyor mu? Halbuki öğrenseniz, neden Amerika, Rusya ve Çin'in birbirine nükleer saldırıda bulunamayacağını anlamış olurdunuz.
Hocam son paragrafta fuze zannettiğimi yazmışsınız. Bu düşünceye nasıl kapıldınız onu çok merak ettim? Ben nuclear triad füzedir vb mi yazdım? İnanın çok merak edıyorum bu düşünceye nasıl kapıldınız onu yazabilirseniz sevinirim
-
Fosil yakıtlar için bu kadar süper güç boşuna mı milyonlarca masumun kanına girdi. Petrol zengini ülkeler ne olacak? Katrilyonlarca dolar eden petrol şirketleri bu işe ne diyecek? Elektrikli motosikletlerde kullanılan pil sistemleri hala çok sıkıntılı.
Bu ve bu gibi durumlar yüzünden bu söyledikleriniz ancak bir hayal. Elektrikli araçlar bir süre daha içten yanmalı motorlara göre pahalı ve geri planda kalan bir alternatif olarak kalacaktır.
-
plectrum adlı üyeden alıntı
Hocam son paragrafta fuze zannettiğimi yazmışsınız. Bu düşünceye nasıl kapıldınız onu çok merak ettim? Ben nuclear triad füzedir vb mi yazdım? İnanın çok merak edıyorum bu düşünceye nasıl kapıldınız onu yazabilirseniz sevinirim
"Füze" değil, "füze özelliği" zannetmiş olmalısınız diye yazdım, aşağıdaki ifadenizden ötürü:
plectrum adlı üyeden alıntı
o fuzeler değil triad fouriad olsa yıne de...
-
-
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Mış Muşlar ile hareket etmeye gerek yok. Devletler bunu zaten bir sürü akademisyene analiste çalıştırtıp kararlar almış durumda. En katı hareket edenler bunu 2030 ortalama alanlar 2035 geniş alana bırakanlar ise 2040 yılında ülkelerinde fosil yakıtın tamamen ortadan kalkacağını belirtmiş. Dolayısıyla dolu dolu bir 10 sene daha bu furya devam edecek ve fosil yakıtların sunabildiği uç noktalara şahitlik edeceğiz bir süre daha.
Bunlar sadece planlama. Daha önceden de böyle planlar yapıldı fakat ertelendi. Minimum 2050 ye kadar gider bu iş. 2030 'da en iyi ihtimalle her araçta hibrit zorunluluğu olur.
Enerji ve sanayi devi Almanya bile elektrik problemini çözemiyor. Dolayısıyla onlar kendilerini rahata almadıkça bu iş zor.
-
Şimdi tamamen sallıyorum bilmediğim için.
12-15 kVa bir benzinli veya dizel jeneratör pil yerine kullanılamaz mı? 600-650 cc motor yapar. Neden böyle bir hibrit yapmıyorlar. jeneratörün gücümü yetmiyor? Pil daha mı fazla güç sağlıyor?
-
sallami adlı üyeden alıntı
Şimdi tamamen sallıyorum bilmediğim için.
12-15 kVa bir benzinli veya dizel jeneratör pil yerine kullanılamaz mı? 600-650 cc motor yapar. Neden böyle bir hibrit yapmıyorlar. jeneratörün gücümü yetmiyor? Pil daha mı fazla güç sağlıyor?
jeneratör fosil yakıtla çalışmıyor mu ? ee ne fark oldu sence
ha hem pili olan hemde ufak benzin motoru olan otomobiller var , bu motorlar melezlerdeki gibi çekişe girmiyor ama sonuçta emisyona sebep gaz üretiyor..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)