Sanırım "Fosil Yakıt"'lı motorların sonu geldi .
Reklamlar
-
Karbon ayak izi azalmıyor mu? Pil üretimi ne gibi zararlar yaratıyor? Bunları tam bilebiliyor muyuz? Bitik piller nasıl ortadan kaldırılacak? Çevreye etkisi ne olacak? Ben bilmiyorum. Pil üretmek yerine acaba radyo dalgaları gibi, enerjiyi havadan taşımanın yolu bulunabilecek mi? Bence pilden daha iyi bir alternatif olurdu. Ya da T100'ün yakıt hücresi gibi bir alternatif olsa?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:06 ----------
Birde şunu buldum. Bu adamlar otoritedir demiyorum. Ama akla yatkın rakamlar gibi.
https://www.youtube.com/watch?v=-E8HIczoSF4
Reklamlar
-
Yeni motosiklet almıştım öneriniz ne olur?
-
sallami adlı üyeden alıntı
Şimdi tamamen sallıyorum bilmediğim için.
12-15 kVa bir benzinli veya dizel jeneratör pil yerine kullanılamaz mı? 600-650 cc motor yapar. Neden böyle bir hibrit yapmıyorlar. jeneratörün gücümü yetmiyor? Pil daha mı fazla güç sağlıyor?
jeneratör kültürü güç odaklı (hibrit motorlar az tüketim odaklı oldukları için cc leri yüksek oluyo)
elimdeki jeneratörü verimli değerinde çalıştırıp, solar sisteme bağlamayı düşündüm
motor ile jeneratör/dinamo nun verimli devirlerinin bilgilerini bulamadım
-
hindistanda hala tam gaz elektrıklı modeller cıkmaya devam edıyor hem arabalarda hem motosıkletlerde
-
Kanada'nın pek çok eyaleti 2040 yılından itibaren deniz vasıtaları ve iş makineleri gibi zaruri araçlar dışında fosil yakıtlı araç satışına son verecek. Düşündüğünüzde çok yakın bir zaman. 20 yıl kadar sonra. Buralarda hidrojen pompalı istasyon sayısı da artıyor her geçen gün. Sadece elektriğe değil, hidrojen gibi yakıtlara da yönelim var. Üstelik fosil yakıtlı araçlara göre bu araçların satışında devlet desteği ve vergi indirimi var.
Aslında dönüşüm çoktan başladı. Petrol devi ülkeler, özellikle Araplar elindeki petrolü satmadan bu mevzuyu kapatmaz demeyin. Pek kimse bilmez ama Kanada günlük 3.600.000 varil kapasitesiyle dünyanın en büyük 8. petrol üreticisi. Hem de Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Kuveyt, Venezuela gibi ülkelerden daha üstte. Petrol sadece yakıt kaynağı olarak kullanılmıyor. Katran, parafin, asfalt hatta plastik sanayiinin temelinde de petrol var. Üstelik yakıttan daha büyük bir pazar payına sahipler ürün olarak. Petrol üreticisi dev ülkeler diğer sanayi alanlarında export devi olmaya devam edecek kısaca.
Değişim çoktan başladı ama Türkiye ne zaman bu değişimi yakalar orası biraz meçhul ve düşündürücü.
-
Yani ne yazayım bilemedim.
Enerji sektöründe olduğumuz için mi bir şeyler yazalım yoksa sadece temel fizik kurallarına göre mi bir şey yazalım.
Elektriğin ülkemizdeki dağılımında sadece %18 i yenilenebilir (rüzgar jeotermal güneş) %31 i Hidrolik kapasiteden oluşuyor.
Dikkat edin bunlar tam kapasitede çalışan tesislerin yüzdesi. Güzel gibi görülüyor ama daimi değiller.
Yani güneş gece çıkmaz. Rüzgar her zaman olmaz Barajlar her zaman dolmaz.
Şu soruları kendinize mutlaka sorun:
-Elektrik üretme kaynakları nelerdir.
-Bu kaynakların temeli nedir.
-Bu kaynaklar Daimi üretim yapabilir mi?
Şöyle bir örnek verelim. Bir rüzgar gülü Max 5MW elektrik üretir diyelim Türkiye de ortalama 3Mw diyelim.
Bir Doğalgaz çevrim santrali tek başına 1000 Mw üretebilir hem de hiç durmadan.
Şimdi bu açığı nasıl kapatırsınız. Daha doğrusu DOĞAL YENİLENEBİLİR kaynaklarla bu açığı nasıl kapatabilirsiniz.
Hidrojen deniyor. Hidrojenin nasıl üretildiğini bir araştırın.
Diğer kaynaklarda aynı durumda.
Evet dünya değişiyor fakat bu öyle düşündüğünüz şekilde olmayacağına emin olabilirsiniz.
Sadece arabaları elektrikli yapmak pek bir şey ifade etmiyor. Neden mi: Akü neyden ve nasıl üretilir bunu araştırın.
Kısaca olaylar öyle yüzeysel görüldüğü gibi değil. Her zaman bir kaynak ihtiyacı olacak. Önemli olan bu kaynakların en insancıl ve doğaya yararlı olması.
Bu da maalesef zor çünkü illa ki daha çoğunu isteyenler daha çok kazanmalıyım diyenler olacaktır.
-
yinede fosil yakıtlı araçlardan daha az salınımı var
https://www.youtube.com/watch?v=-E8HIczoSF4
-
Millet trafikte fark edilmek için egzoz susturucu çıkarıyor, sen elektrikli diyorsun.
Vızz diye 90 basan zero motosiklet al da vız diye vursunlar
-
Tesla pil üretimi için büyük yatırım yapıyor , çok uzun menzilli ve ömür boyu değişmeyecek pilleri kendi üretecek , yeni nesil piller aracın şasesine gömülü olacakmış bu sayede ağırlıktan 300 kg tasarruf edilebilecek , yeni nesil pillerin ısınma sorunu olmayacağı için tek şarjla 2000 km menzile ulaşabiliriz şeklinde açıklamaları var Elon Musk'ın , anlaşılan elektrikli araçlar düşündüğümüzden çok daha kısa sürede hayatımıza girecek , bence güzel tarafı fiyatları içten yanmalı motora sahip taşıtlara göre daha ucuz olacaklar ki Dacia nın ilk elektrikli otomobili Spring 110.000 TL ye Türkiye de satışa çıkıyor , ekonomi modunda 300 km menzilli oldukça basit bir araba ve 20 TL lik şarjla pili doluyor.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Tesla pil üretimi için büyük yatırım yapıyor , çok uzun menzilli ve ömür boyu değişmeyecek pilleri kendi üretecek , yeni nesil piller aracın şasesine gömülü olacakmış bu sayede ağırlıktan 300 kg tasarruf edilebilecek , yeni nesil pillerin ısınma sorunu olmayacağı için tek şarjla 2000 km menzile ulaşabiliriz şeklinde açıklamaları var Elon Musk'ın , anlaşılan elektrikli araçlar düşündüğümüzden çok daha kısa sürede hayatımıza girecek , bence güzel tarafı fiyatları içten yanmalı motora sahip taşıtlara göre daha ucuz olacaklar ki Dacia nın ilk elektrikli otomobili Spring 110.000 TL ye Türkiye de satışa çıkıyor , ekonomi modunda 300 km menzilli oldukça basit bir araba ve 20 TL lik şarjla pili doluyor.
otomobilde bir gelisim olmadikca sadece motosiklet icin boyle bir adim gelecegine inanmiyorum nitekim bu da bir destekci haber. pil teknolojisi halen yeterli degil bence ama soyledigi teknoloji pahali olur turkiyede de 10 katina satilir. sarj ve istasyon meseleleri de baska konu. yakitta benzin istasyonunda ucret aliniyor ama elektrik soz konusu olursa olcumlemek ve zam meselesi daha kolay. belki doga dostu ve guzeldir ama bence dunya kullanmaya baslasa dahi 10 yildan once ulkemizde varligina inanmayanlardanim. avrupada bazi sehirlere elektrikli disinda arac alinmiyorken, bizde doga iliskilerinde adim atilmakta zorlaniliyor. ozetle fosil yakitlar bugun surec baslatilsa 50 sene kullanilmaya devam eder gibi geliyor.
-
Adamın bir ölmüş.
Cehenneme gönderilmiş.
Kapıda karşılayan melek sormuş: Burada 2 tane cehennem var. Biri Alman diğeri ise Türk.
Adam: Farkları ne?
Melek: Alman cehenneminde her gün bir kaşık B.K yiyorsunuz.
Adam: Ya Türk?
Melek: Orda ise her gün 1 kepçe yiyorsunuz.
Adam: O zaman Alman olsun der ve Alman cehennemine gönderilir.
Asırlarca her gün 1 kaşık B.K yiyerek günlerini geçirir.
Bir gün merak ettiğinden Türk cehennemini ziyaret etmek için izin alır.
izini koparır ve Türk cehennemine gider. Orda eski arkadaşlarını görür, gayet mutlular.
Hal hatır sorarlar.
Arkadaşı: Anlat bakalım Alman cehennemi nasıl bir yer.
Adam: Çok düzenli bir yer. Her sabah 1 kaşık B.K yiyoruz. İnanılmaz bir düzgün ortam var. Disiplin had safa da. Ya siz?
Arkadaşı: Valla burası aynı memleket gibi. Bir gün B.K var ama kepçe yok, bir gün kepçe var ama B.K yok. Geldik geleli bir B.K yemedik.
Fosil yakıt gelse bile, motor gelir ama elektrik olmaz.
Veya elektrik gelir motor olmaz.
-
Nasılız eğleniyormuyuz?
-
Elektrik li araç için resmî veriler var araştırırsanız bulabilirsiniz..
Bugün sadece Çin’de trafikte olan bütün araçları trafikten çekip yerlerine elektrik araç koysanız o araçların elektriğini üretebilecek bir elektrik kaynağı dünyada yok …
Onu geçin bugün dünyanın yarısı elektrik araca geçse o araçların bataryasında bulunan magnez kobalt gibi maden yetmiyor ki bu araçların düzenli 10 senede bir falan bataryalarının değişmesi gerekiyor…
Elektrikle yeşil deniyor o elektrikli araçların bataryasında bulunan kobalt magnez gibi maddeler doğaya zararlı ayrıca elektrikli araçların elektriği yüksek oran nükleer ve kömür santralleri ile üretiliyor dünyada hala ..
-
Tamam elektrikliye geçtik diyelim soru şu kullandığımız elektriğin kaynağı ne? Elektriği nereden bulacağız.
Mevcut koşullarda elektrik üretimi ve tüketimi zaten kafa kafaya bir de buna otomobil, kamyon, otobüs, motosiklet gibi şeyleri eklersek yeni talep için arzı nereden bulacağız?
Nükleer ve fosil yakıtlardan.
Nükleer için dünyanın parası gerekli maliyet hiç belli değil.
Fosil desek zaten yakıyoruz. Şimdi fosilden elektrik üreteceğiz haliyle bir kayıp olacak. Bunu iletip aracımızın piline depolayacağız yine bir kayıp. Sonra pilden kinetik enerjiye çevirirken yine bir kayıp. Yani şu an için astarı yüzünden pahalıya gelir.
Arabamızda fosil yerine elektrik kullanacağız ama o elektriğe de fosilden elde edeceğiz.
Yani iş pilin maliyeti ile bitmiyor.
Şu an için elektrik çevre için fosil yakıttan daha avantajlı değil. Senin araban direk çevreyi kirletmiyor ama dolaylı yoldan daha fazla kirletiyor.
-
Henüz elektrikli araç teknolojisi daha yolun başında bir avuç mazotun verdiği gücü ancak kocaman bir akü dolusu elektrik verebiliyor. Tabii ki oluşan ihtiyaç ve talep çok önemli. Zamanla elektrikli araçların daha da geliştiğini görebileceğiz. Artık geriye dönüş söz konusu değil.
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Tamam elektrikliye geçtik diyelim soru şu kullandığımız elektriğin kaynağı ne? Elektriği nereden bulacağız.
Mevcut koşullarda elektrik üretimi ve tüketimi zaten kafa kafaya bir de buna otomobil, kamyon, otobüs, motosiklet gibi şeyleri eklersek yeni talep için arzı nereden bulacağız?
Nükleer ve fosil yakıtlardan.
Nükleer için dünyanın parası gerekli maliyet hiç belli değil.
Fosil desek zaten yakıyoruz. Şimdi fosilden elektrik üreteceğiz haliyle bir kayıp olacak. Bunu iletip aracımızın piline depolayacağız yine bir kayıp. Sonra pilden kinetik enerjiye çevirirken yine bir kayıp. Yani şu an için astarı yüzünden pahalıya gelir.
Arabamızda fosil yerine elektrik kullanacağız ama o elektriğe de fosilden elde edeceğiz.
Yani iş pilin maliyeti ile bitmiyor.
Şu an için elektrik çevre için fosil yakıttan daha avantajlı değil. Senin araban direk çevreyi kirletmiyor ama dolaylı yoldan daha fazla kirletiyor.
Bu konu forumdaki Togg başlığında da tartışılmıştı , orada da yazmıştım , otomobillerin çok büyük bir oranı gece şarj edileceği için bir sorun oluşturmayacağı bir çok sempozyumda açıklandı , sadece uzun yola giden araçlara gündüz elektrik tüketiminin yoğun olduğu saatlerde şarj ihtiyacı gerekecek , buda çok düşük bir oran , ayrıca önümüzdeki 20-25 yıl içinde otomobille şehirler arası seyahatin çok azalacağı , ortak kullanılan taşıtlar saatlik hatta dakikalık kiralama sayesinde sadece şehir içinde kullanılan ufak araçlar üretilecek yani Citroën Ami gibi mikro araçlar daha çok türeyecek..
-
Normalde zaten 600-700 tl fatura geliyor birde her gün akşamdan sabaha 10-12 saat arabayı şarja bağlasak artık en üst dilimden 5-6 bin tl elektrik faturası gelir ..
Zaten o akşam bağalama işide büyük şehirde apartmanda yaşayan insanlar için imkansız kapalı garajlarda yasaklandı artık çoğu siteler çünkü adam otoparka şarja bırakıyor adamın elektriğini tüm apartman ödüyor.. o elektrik çünkü ortak kullanım alanına dahil .. o yüzden sitelerin çoğunda yasaklanıyor artık.. Mesela ablamın oturduğu sitede yasak..
Kısaca şarj için müstakil evin villan garajın olucak zaten villan garajın varsa sen bayağı zenginsindir kapıda elektrikli aracında olur 5.0v8 aracında olur yanında 4x4 üst sınıf range rover , cayenne gibi güzel bir aracında olur..
250cc motorlar olmuş 100-125 bin biz hangi fiyata ne alıcaz togg bile çıksa bugünün enflasyon oranında minumum oda minumum 700-800 binden aşağı satılmaz oda bom boş paketi olur şöyle adam gibi lüks dolu paket almaya kalksan togg bile rahat bugün 1 milyonu geçer..
Bmw ix40 3 milyon tl, Mercedes eqs 2.5 milyon TL , Jaguar ipace 2.5 milyon TL kısaca Avrupa markalarda 2 milyonun altı yok şu anda elektrikli araçlarda
Çin malı Mg ler falan var en ucuzu onlar .. onlarda 800 bin tl ki çok ahım şahım araçlar değiller menzilleri falanda çok kısa 260km falan ..
Kısaca elektrikli araç daha kat etmesi gereken on yılları var kaldıki dediğim gibi tüm dünyaya yeticek üretim yapılabilecek bir batarya ham madde kaynağı yok bunlar internette bilimsel veriler olarak var ..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Bu konu forumdaki Togg başlığında da tartışılmıştı , orada da yazmıştım , otomobillerin çok büyük bir oranı gece şarj edileceği için bir sorun oluşturmayacağı bir çok sempozyumda açıklandı ,
Ben o konuyu görmediğim için kaçırmışım. Aklıma bir iki konu takıldı.
Şimdi gece dediğiniz 01:00 ile 06:00 arası oluyor yani elektrik tüketiminin az olduğu saat. Bu saatte kaç kişi gider arabasını şarja takar? Yok park eder şarja takar işte tüketimin düşük olduğu saatte otomatik olarak şarj başlar derseniz bu seferde bütün sokaklara iki metre ara ile şarj istasyonu koymanız gerekir. Bu da çok mantıklı görülmüyor.
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
sadece uzun yola giden araçlara gündüz elektrik tüketiminin yoğun olduğu saatlerde şarj ihtiyacı gerekecek , buda çok düşük bir oran ,
Uzun yolu gidecek ile gitmeyeceği nasıl ayıracağız? Vatandaş geldi ben uzun yolu gideceğim dedi şarja taktı ne olacak? kontrol noktaları mı koyacağız?
Hadi bir şekilde kontrol ettik diyelim şarj ettikten ben vaz geçtim gitmiyorum derse ne olacak?
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
ayrıca önümüzdeki 20-25 yıl içinde otomobille şehirler arası seyahatin çok azalacağı , ortak kullanılan taşıtlar saatlik hatta dakikalık kiralama sayesinde sadece şehir içinde kullanılan ufak araçlar üretilecek yani Citroën Ami gibi mikro araçlar daha çok türeyecek..
Ortak kullanım, saatlik kullanım, şehir içi kullanım, ufak araç olması gibi şeyler ne fark eder sonuçta elektrik tüketmeyecek mi? Bir aracı bir kişi kullansa ne olur on kişi kullansa ne olur? Sonuçta kullanım süresine yapılan kilometreye bakar.
Sonuç ta şu an elektrikli araç sayısı nispeten az olduğu için fazla sorun çıkmıyor. Bu oran artıkça yeterli elektrik arzı büyük sorun olacak gibi gözüküyor.
-
Füzyon tek çare, teknoloji bu hızda ilerledikçe artık nükleer santrallerde yetmeyecek. Sorun sadece nakil araçlarının ihtiyaçları değil ki.
-
Zaten şu anda uçan insanlı dronelar üstünde çalışmalar yapılıyor gelecek orda insanlar gidecekleri yerlere dronelarla gidecekler firmalardan kiralayacaklar bizdeki martı gibi falan ..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)