maddıyat varsa 250 cc ustu her zaman keyıf verıcı bır hazdır ama para onemlıyse otur oturdugun yerde
maddıyat varsa 250 cc ustu her zaman keyıf verıcı bır hazdır ama para onemlıyse otur oturdugun yerde
Malıköy de sanayi bölgesi var merkeze 25km uzaklıkta otobandan gidip geliniyor. Orta şerit 120 üzeri gidiyor sol şerit fix 150-170 arası.
Zaten eskişehir yolunda akşam 10'dan sonra f30, panamera,leon fr, megane rs'li grubun arasına düştüysen yandın. Vstrom ile dahi sıkıştığımı hissettiğim olmuştur.
Gündüz normal vakitte trafiğin yoğun olduğu zamanlarda trafik yavaş akıyor ama trafik yoğunluğu az ise trafik hızı direk katlanıyor. Belli yerlerde trafik kurallarından ziyade orman kanunları geçerli ostim de adam yeşilde yavaşlıyor kırmızıda direk geçiyor. Abarttığımı düşünenler olacaktır ama bu ortam geçtikten sonra ostim de motosiklet kullanıp kendileri deneyimleye bilirler.
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
2007 de 125 cc scooter ile başladım. 1,5 yıl kullanıp 250cc ye geçtim. 2 Ay önce üçüncü 250 cc lik motosikletimi aldım. yani son 3 motosikletim de 250 cc. Üstüne ihtiyaç duymadım. Motorlar gelişiyor ve güçlerde artıyor. İlk 250 cc motosikletim 17bg , sonraki 25,5 bg ve su anki 36 bg. Grup sürüşünde milletin gazlama merakı dışında motorlarımın hiç biri 125lik hariç yetersiz yada güçsüz gelmedi bana. Büyük konuşmak istemem ama 250 bandında devam ederim gibi görünüyor. hem ilk alım maliyeti, bakım maliyetleri, yakıt gidereri her şekilde benim gibi hem keyfi, hemde ulaşım olarak sürekli kullanan kişiler için Fayda/maliyet olarak 250 ccler çok ideal.
Kendine yapılmasını istemediği başkasına yapma...
Şu 250'nin şehir içine fazla geldiğini düşünenler cin ali gibi çırpı bacaklı ve/veya İstanbul'da yaşamayan arkadaşlar mıdır acaba?
Mevzu güç değil ağırlık diyorsanız; ben motosiklete 185kg'lık motosikletle başladım, sonra 220kg'lık motora geçtim, şimdi 190kg'lık bir motosiklet kullanıyorum ve sizi gerçekten anlamıyorum?
Bütçe sıkıntısı vs vardır buna sonsuz saygım var. Bununla birlikte sınırsız bir bütçeniz olsa 250 yeter yea falan diyecek miydiniz gene? Yapmayın etmeyin...
para olsa transalp alırım,
bi de 150 lik scooter.
İstanbul için bence en ideali hondanın 500 lük makinaları. Yoksa iş görmesi açısından bakarsanız yamaha crypton da iş yapar
Ömür kısa
Zaman hizla akiyor.
Yarina çikacağimizin garanti kaşesi daha üretilmedi..
Binin motorunuza keyfinize bakin
Uzun hesaplara gerek yok..
şehir içi mantıklı 250cc. uzun yolda sv650 belimi daha büktü inazumaya göre. ama gidiş, duruş, viraj açısından büyük motor daha önde tabkide. maliyet açısından düşük cc daha cazip.
İlk motorum 17 hp Çin chopper 250 cc, 2. motorum 29 hp Honda Falcon NX4 400 cc , 3. ve şu an kullandığım ( 6. sene ) 25 hp Çin RX3İ evo 25 hp . Motorlarımı yüzde elli şehir içi ,yüzde elli de şehir dışı kullanıyorum . Hele ki şimdiki evo arkada 2 çantayla zaman zaman motosikletten daha çok küçük boylu bir otomobil gibi kullanmamı gerektiriyor. Yine de bu gün 65 yaşımda ,
ekonomik potansiyelim olduğunda en azından 350 ile 500 cc arası bir demirden beygirle değiştiririm . Hem de dakika beklemeden. Senenin 7 ayında Bursa'da , 3-4 ay İstanbul'da ve 1-2 ay da İzmir'de iki teker kullanıyorum.
İnsanoğlunun gözü her zaman ,elindekinden bir veya birkaç gıdım daha iyisinde.
şöyle diyeyim, 35-40 beygir altı ve 200kg ağırlık üzerinde kalan modeller bana keyif vermiyor. Açarsam 35 beygir ve üzeri hızlı gitmek için değil daha yüksek tork,sollama vb ara hızlanmaları daha iyi olması, ağırlık meselesine gelince, bi ara xl1000v varadero kullanmıştım(ıslak 280kg civarı) ağır motosikleti şehir içinde kullanmak, olduğu yerde çevirmek oynatmak manevra yapmak dert. Litrelik makine alıp şehir içinde gezme hayalim olmadı hiç, tamamen tur ve seyahat odaklı düşünüyorum.Ben zaten şehirde kullanıyorum diyorsan evet 35beygir altı, hafif bir model daha pratik olacaktır.
ömür boyu 250 cc her türlü yeterli gelir, tam doyurmaz ama ac da bırakmaz.
ara hızlanmalar sollamalar vs. derken 400 cc üstü gerekir ama 250 ile de öyle rezil olmazsınız.
Ancak itiraf edin, cogunuzun hayali patapata bir harley e binmek ya da africatwin ile oradan oraya savrulmak.
Ülkenin ekonomisi iyi olsa başlangıc motoru önerisi 250 cc olur , dogru düzgün kimse 400 cc altına binmezdi.
Cografya kaderdir.
Her konuda olduğu gibi bunda da iş dönüp dolaşıp paraya geliyor.
Para olduktan sonra 250cc değil 1000 cc. bile yetmeyebilir.
Büyük motor sahibi olamamanın tesellisi şu; uzun yıllardır hız cezası yemeden otoban dışı yollarda 200-250cc. skuter ile güvenli seyahat edilebiliyorum.
Yorucu oluyor diyen varsa erken yaşlanmış olabilir.
İmkan olsa da gözüm çok yukarılarda olmaz.
İki favori modelim var;
- Yamaha TMAX560
- Yamaha XJ6
Hız kuralları bellı zaten . Ha motosıkletler ıcın azamı hızın 10 km dusugunde gıtmek ya da arabaalrla arada daha cok mesafe bırakılması gerektıgını dusunuyorum. 100-250 cc motosıkletler sehıriçi ve sehırlerarası yollar için yeterlıdır.(scooter harıc ) Ama mutlaka abs olması gereklıdır. Scotterlarda cok dengesız oldugundan onermıyorum. Onun dısında ust sevıye motorlara ıhtıyac yok ancak keyıf ıcınse ayda 1 kez yada hafta sonu fln kıralanabılır belkı heves bu sekılde gecırılebılır diye dusunuyorum. Tabıkı zevklere lafım yok ama benzın fıyatı vergı ve trafıktekı suruculerın cehaletı derken riski azaltmak ve yasam kosullarımız karsısında fazlasına hiç gerek yok
Siz 250cc konuşuyorsunuz ben gençliğimin baharında 125ccde kalmaktan korkuyorum :D
125 cc den mi yoksa ağırlaşan hayat şartlarından mı korkuyorsun anlayamadım
geçen yaz ilk defa 150 lik sukuterle uzun yola gittim vallahi çok daha keyif aldım , yavaş sürdüğüm içinde daha az yoruldum , İstanbul Turgutreis arası 35-40 derecelerde gittim kalın mont , pantolon , bot vs giymediğim için püfür püfür sürdüm , istediğim an durdum , viteslide durduğunuzda soyun giyin in bin ayrı dert insanın zırt pırt durası gelmiyor , birtane de bulutut hoparlör taktım açtım müziği goldwing halt etmiş peeh :D
Hayal bile kurulamıyor...
CC yükseltmek konusunda doyumsuzluğa ulaşmayıp en iyisini yaptığın gibi bence bunu tartışmaya bile açmamalısın. Güvenli, az yakan, gidişi, verdiği keyif konusunda sana yetebilen bir motor varsa elinde CC yükseltmeyi düşünme bile bence. Olması gereken zaten senin gibi olmak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------
Torklu, ciğerli bir cruiser ile şehir içinde konfordan ödün vermeden keyifle turlamak ve Africa Twin, Super Tenere tarzı bir macera motoruyla şehir şehir, dağ yollarından dolaşa dolaşa dünyayı keşfetmek en büyük hayalim. Hepsinin yeri ayrı.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)