Bize bu konuları tartışmaya açanlar utansın
Bize bu konuları tartışmaya açanlar utansın
Muhtemelen 50cc de yeter. Önemli olan 50cc ile yetinmek. 40 km hız ile trafikte güvenli bir şekilde seyredilebiliyorsa, 50 cc yeterlidir.
Fakat şehir içi ve uzun yol tecrübelerime göre, düşük devirde, rahatça 130-140 km hızlarda seyahat edilebilmeli. Gerektiğinde 160-170 km hızlara kolayca çıkabilmeli. Kanuni hız sınırları içerisinde tıkır tıkır yürümeli, fazlasına gerek yok.
İnsanlara parayı verin, kimse 250cc vitesli motosiklete binmez... Ama pratiklik için hafif skuter binen yine binmeye devam eder. Çünkü vitesli motosiklet zevk aracıdır, ulaşım aracı değil. Ulaşım için araba var, skuter var. 250cc vitesli motosiklet öğrenme motosikletidir.
Şahsen 250cc motosiklete bineceğime ya arabaya, ya da bisiklete binerim. İkisi de daha zevkli geliyor bana çünkü.
İstisnalar:
1. Arazi motodikletleri
2. Grom. Yarışları falan yapılıyor...
Yorumumu tekrar okuyun. Sürekli 160-170'ten bahsetmiyorum. Gerektiğinde (sollama, bulunulan ortamdan kaçma, bazen hızlı seyahat etme) çıkılabileceğini söylüyorum. 160-170'li hızlara "rahatça" çıkabilen motosiklet, kanuni sınırlar içerisinde "tıkır tıkır" ya da "fıtı fıtı" yürür. Ben bu rahatlıktan ve konfordan bahsediyorum.
Yani Pulsar'la 6. vites, 4,5-5 devirde 60-70 ile seyahat ettiğinizi düşünün.
Aynı rahatlıkta ve konforda 120 ile gidebilmekten bahsediyorum. Bildiğim kadarıyla bunu yapabilen 250 cc motor yok.
(R25-MT25 diyenler çıkabilir. Top speedden bahsetmiyorum. 120 gibi hızlarda rahatça yol alabilmesinden bahsediyorum. R25-MT25 bildiğim kadarıyla bu hızı 9000-10000 devirlerde yapıyor. Zırıl-zırıl gitmekten değil sessizce yürümekten bahsediyorum.)
Dediğimi anlamayan ya da tecrübe etmemiş kişiler "250cc yeterli" diyebilir. Evet ortalama 5-6 bin devirde 70-80 ile gitmek için yeterli. 70-80 sizin için yeterliyle, güvenli geliyorsa 250cc sizin için yeterlidir.
Ben artırıyorum, 500cc yeter de artar bile. 250 bana yetmiyor aga... 45-55 beygir kurtarıyor beni, aşağısı ı-ıh... Üstü (uzun yol hariç) zevke girer.
Allah herkese imkan versin ama gazı açtın mı da arkaya yapışmanın keyfi başka. Sadece top speed olarak değerlendirmeyin, ivmelenme işi esas keyifli olan.
Xmaxla ankaraya her gidişimde,eski kasa bmw ler faça şahinciler çok sıkıntıydı,
Hele gece denk geldiysen,sola geçersin 140la tapagaz,arkandan selektor,ortaya gecersin ticari taksiler selektor,en sağa geçersin dolmuşlar 120-130 kaptirmiş geliyorlar.
Ulan 5 şerit yol olsa bile yine yetmez.
İstanbulda bir iki defa motor surdum,ama ankaranin motoru mt7,cbr500,hee scooter suren icinde en kötü xmax400.
Bu arkadasa takılıyorum. Yuksek cc nin tadini alan gerçekten düşük cc ye geçince gerçekten sarmiyor. Benimde motorumun kontagi bozuldu serviste kaldi bir hafta kontak bekledim yasaklardi falandi filandir derken o donem arkadaşımın r25 ine bindjm. Kendi motorumu mumla aradım cok güçsüz gitmeyen alet gibi geldi böyle olacağını hic düşünmemiştim. Birde kucik cc scooter alip saga sola giderken onu kullanmak istiyordum 250 cc ye binince bundan da vaz gectim :d
Bence oluru 250cc + Büyük makine...
Vazgeçmeyin. Küçük bir motosiklet veya scooter sizi gerçekten rahat ettirir, motosiklete binme sıklığınızı ve toplam sürenizi yükseltir. Onu katır gibi kullanır, düşse bile umursamadan kaldırabilir, 10 dakikalık alışveriş için yol kenarına kilitlemeden bırakabilirsiniz.
Motosikletinize aldığınız kaliteli zincir seti(1000TL)+disk kilidi(400TL)+alarm(300TL)+GPS(yıllık 1000TL)+Kasko(Ortalama 2000TL) ücretine(toplamda 4700 yapıyor üç aşağı beş yukarı) kendinize küçük bir scooter veya commuter alabilirsiniz ve emin olun zarar etmeyeceksiniz.
Motosikletinizin değerini yükseltecek çünkü kilometresi daha az artacak, bakım periyodu uzayacak, bakım masrafları düşecek. Bir de bu açıdan bakın.
Dostum,bende ona şaşiriyorum zaten,
3.200gram islak ağirligi var.
Dedigim gibi,cok hareketli,kafasina gore takilir,haylazdir baya.
Tavuk derisi ugruna herşeyi yapar,bir kaba pastirma diger kaba tavuk derisi koy,pastirmaya bakmaz bile.
Tam bim,A101,şok gibi kedi.
Genelde evde biz ne yersek oda aynisini yer.
bundan 3 yıl önce cbr250 ile istanbul ordu gitmiştim 11 saatte ortalama hızım 110-130 arasıydı.gayette rahat gitmiştim 7bin devirde 120 8bindevirde 130 gidiyordu.
250cc şehir içine fazla sehirdisina az gelir. Paran yoksa iki durum için 250 kullanmaya katlanirsin sehiricinde çile çeker, uzun yolda iç çekersin.
Sen ehliyeti nereden aldın?
120 km/h yi nereden çıkarttın? Sen Otomobil ile karıştırıyorsun olayları.
MOTOSİKLET için şehir içi 50 km/h, Şehirler arası 80 km/h, Duble yollarda 90 km/h, otoyollarda 100 km/h dir! Hadi %10 da sollama için veriren payı koysak bile 110 km/h dir.
Sen önce kuralları öğren. Sonra boşuna ceza yeme!
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)