"Motosikletler pahalı değil biz fakirleştik."
AEA
Ornek olsun diye Honda MSX 125'in Amerika'daki son 6 yildaki liste fiyati (MSRP):
2015 $3199
2016 $3199
2017 $3299
2018 $3349
2019 $3399
2020 $3399
Bu arada kimse Amerika'da bir araci liste fiyatindan almaz, sira disi istisnalar haric. Mutlaka pazarlik soz konusudur.
Mesela zamaninda sifir aldigim Honda CB1000R'in MSRP'si $11,750'di. %7 vergi ve ruhsat+plaka masraflariyla $12700 ediyordu. Toplam $11000'a anlasip almistim.
Hepimize geçmiş olsun en kötü günleri atlattık şimdi sırada daha kötü günler var.
CB125R (2018) 26.600 TL
CB250R 30.500 TL
125lik motor ile 250 lik motor fiyatları bu kadar yakın olması bana mı enteresan geliyor
2.El motor fiyatlarını uçuranlara çok kızıyordum ama onlar da haklı abi 3 yıl önce 250cc almış binmiş şimdi satıyor 3 yıl önceki fiyatına göre satsa ne alabilir 50cc Yamaha Neos 14.600TL olmuş
Ama sıfırından pahalı satmaya kalkanları anlamıyorum. Onlarca ilan var bu şekilde...Sözde ekstralı satıyor ya...
Ekstra dedikleri abuk subuk para etmeyecek şeyler (usb şarj girişi, elcik koruma v.s)
İlanı ekstralı diye açmış ilan detayında çantalar fiyata dahil değildir diyor.
İyide o zaman neden sıfırından pahalı satıyosun güzel kardeşim sonuçta sen o motora belli bir km bindin ne biliyim ki ben ciğerini mi söktün rodaj süresinde anasını mı ağlattın...
Motosikletler pahalı değil arkadaşlar. Vergi çok, kur yüksek. vs.vs.
İtibardan tasarruf etmemeleri için bazılarımız daha fazla ödemek zorunda.
siz bide kawasakinin fiyatlara bakın. benim versys650 in sıfırı 100 binlira oldu neredeyse. versys 300 70 binlira
Kawasakinin boyasi yeter..
Cok kalitelidir,bilen bilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
Saka maka bu forumda bir anket yapsak reisci 3 kisi falan cikar bence..
Ya millet gec de olsa uyanmaya basladi veya artik savunmaya yuzleri yok
Şu mucidimiz kare pistonlu motoru tamamlasın, bu gavur müsveddelerine mahkum olmaktan kurtulacağız.
Bu konu sürekli tartışılır durur. Bu motor için bence normal, sebebi de şu: Bu iki motor kalite olarak neredeyse tamamen aynılar, sadece biri 125 cc diğeri de 250 cc. Aralarındaki görünüme ilişkin farkları zaten saymıyorum, firmaya onların maliyeti 50 €'yu geçmez. En büyük farklar motordan ve egsozdan geliyor. Aslına bakarsanız fabrika için 125 cc piston + blok+ biyel + krank maliyeti ile 250 cc için olanı arasında bu kadar bile fark yok. Malzemesi fabrika için üç kuruş para,işleme maliyeti de keza öyle. Yani kalite yakın olunca 4000 TL'lik fark anormal değil. Bence anormal olan şey firmaların 250 cc kalitesinde 125 cc motor üretmelerindedir. Bunu KTM de yapıyor ve 125 cc için fiyatı çok yüksek kalıyor. İdeal uygulama ise Benelli'de var. BN 251 ile BN 125 arasında olması gerektiği gibi bir kalite ve sınıf farkı var ve 125 cc olanı da yeterince kaliteli.
Yani Vespa'nın 50 cc'de veya Kawasaki'nin Z125'te yaptığı saçmalığı yapmamak lazım.
Bu fiyatlara %10 eklenmiş hâli mi?
Yoksa daha eklenmedi mi? %10...
Yasal olarak mevzuata geçti mi?
Almayın kısa ve net
Arz talep eğrisinde çok sıkıntı yok ki zam yapıyorlar
Tamam almayalim dostum,
0km ye talep azaldikça,2.ellere rağbet artiyor,haliyle adamin 2.el ilandaki motoru değerleniyor.tok satici olayina dönüyor.
Benzer olay otomobil piyasinda şu an halen var.
Bayilerin çoğunda 0km araba yok.adam liste fiyati 135 tl olan araca,2018-2019 30.000km deki ayni donanimdaki araca 145.000tl çekiyor.
Hatta 0km den yuksek rakamlar çekiyor piyasada.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)