Marka / Model , TopSpeed / İdeal Hız Tecrübeleri
Reklamlar
-
Farklı başlıklarda sıkça Topspeed sorularıyla karşılaşıyoruz.
Forumda toplu bir başlık bulamadım.
Topspeed (en yüksek hız) ve güvenli olarak sürekli kullanılabilecek en yüksek hız kavramları birbirinden oldukça farklı.
Bu başlık altında hem bu kavramları hemde motosikletlerimizin en yüksek hız/güvenli sürüş hızlarını paylaşabilirmiyiz.
Ben başlayayım...
Benelli BN125 (125cc)
11 beygir, 144 kg boş ağırlık.
123 km/saat topspeed ve bu hızda 9400 devirde kesiciye giriyor.
Bağırtmadan, zorlamadan, aşırı titreşim hissetmeden ideal sürekli kullandığım hız 95 - 105 km/saat süratler.
Orjinal dişli 43t.
37t dişli kullanmaya başladım.
37t ile en yüksek torkun olduğu 7000 devir civarında 90-100 km/saat aralığında bağırtmadan, titremeden güvenli sürüş yapabiliyorum (kesintisiz ve sürekli olarak)
Kullandığım lastikler Anlas WG2.
Reklamlar
-
2si'de orjinal dişli.
Mondial Vulture - 162 cc - Top Speed 115 - İdeal Sürüş 90
Ns200 - 199,5 cc - Topspeed 140 - İdeal Sürüş 110
-
Mondial 125 MH Drift: 135 cc
Ön dişli 15t iken Top Speed: 113 km/s İdeal hız: 100 km/s
Ön dişli 16 t iken Top Speed: 120 km/s İdeal hız: 110 km/s
Mobylette Bionik Super 52: 49 cc
Dişliler orjinal
Top Speed: 90 km/s Yokuş Aşağı: 115 km/s
İdeal hız:80 km/s
-
Kymco CK125
İdeal hız: 70-90 km/h
Topspeed: 120 km/h
Honda CBF150
İdeal hız: 70-90 km/h
Topspeed: 115 km/h
Yamaha XCITY250
İdeal hız: 90-110 km/h
Topspeed: 140 km/h
Suzuki Burgman UH200
inceleniyor...
-
Tenere 660 (2016 Abs'siz)
Top speed : 184 kmh (Metzeller tourance iyi lastik basınçlı , ve orjinal zincir dişli ile , farklı lastikler ve zincir dişli ile düşüyor)
İdeal seyir hızı : 100-110 kmh (lastik zincir dişli fark etmeksizin.)
Not : Yüksek sürat motoru değil , acil durumlar'da yaptığım şey , 130'dan sonra çok tehlikeli.
-
Kanuni Racer 200 100-120 arası dişli değişiminden sonra rahat gidiyordu ama devir vs hatırlamıyorum.
XJ6 7000 devir civarı 120 ile falan gidiyordu ama uzun yolda kafa ütülüyordu. Son hız 200'ü görüyordu biraz eğim ile.
DL650 Vstrom ile 5-6 bin devir arasında 120-130 gibi çok tatlı gidiyordu. Son hız ise 190 rahattı 200'e zorlanıyordu.
Pulsar 150ns 7000 devirde 100-110 arası gidiyor. Uzun yola vs gelmez. Özellikle benim gibi kilosu 3 hane olanlar. Son hız 135 idi eğimde.
TNT250 7-8 bin devir arası 100-110 ile gidiyordu. Uzun yolda bu devir aralığını bozmazsanız kafanız pek ütülenmez. Son hız 158. Dişli ile 172, yazılım da atınca 196 falan eğimde.
Hornet 900 bu motor için devir vs önemli değil her devirde rahat gidiyor. 4000 devirde 100 civarı bir hız ile sessizce gidiyor. Uzun yolda 6000 devirde 150-160 rahat rahat gidiyor. Son hız denemedim ama 200 çocuk oyuncağı bu motor için
-
Ön dişli 15t (Orjinali 14t)
Arka orijinal
Hero Hunk 150cc - Top Speed 120 -İdeal Hız 80-90
-
CB500F kitabî top speed 181km/s (ben şimdiye kadar çok kısa bir süre 170km/s'e çıkardım...), bana göre ideal azami sürati 140-145km/s.
-
Cbr 125r top speed 145 ideal hız 90 100
Cbr 250r top speed 181 ideal hız 130 140
R25 top speed 187 ideal hız 140 150
Arkadaşlar bunlar benim gördüğüm hızları. Farklı koşullarda farklı sonuçlar görenler olabilir.
-
Başlık fikri güzel tebrik ederim.
Yamaha XT600E 1994 Model (Kadran ölçüm)
Tek kişi (Topcase)
Max:160 km/s
İdeal: 120 km/s
İki kişi (Topcase)
Max:160 km/s
İdeal: 110 km/s
Aprilia Pegaso 650 2002 ve 2003 Model (GPS Ölçüm)
Tek kişi (2x46 lt yan çantalı)
Max: 165 km/s
İdeal: 130/135 km/s
İki kişi (52 lt + 2x46 lt çantalı)
Max:160 km/s
İdeal:120 km/s
BMW F800ST 2008 Model (Kadran ölçüm, GPS ile 10/12 km/s sapma vardır)
Tek kişi (52 lt Topcase)
Max: 240 km/s
İdeal: 160/180 km/s
İki kişi (52 lt + 2x46 lt çantalı)
Max: 235 km/s
İdeal 140/150 km/s
Aman az yakacam, Xmax utandıracam: 100 km/s
Belirtmeden geçmeyeyim bu hesaplamalarda tek kişi 120 kg., iki kişi 210 kg. çantalar ise 20-25 kg (belki daha fazla) olarak ölçülmüştür.
-
* 2016 model Rks Titanic 150S - Son hızı kadranda 132 km olarak görmüştüm, 90-100 km aralığı idealdir.
* 2015 model Sym Wolf 250 - Son hızı yokuş aşağı, rüzgar arkamdayken 164 km olarak görmüştüm, 6.vites 6000 devirde 110 km hız şahane.
* 2008 model Kawasaki Er6F - Son hızı 210 km olarak gördüm, az da olsa daha gideri vardı. 150-160 km gibi hızlarda rahat seyahat edilebilir.
-
bajaj discovery 125 st ön disli 14 arka 43 son hız 135 km kilom 80 ideal hiz 80 90 km hizdan sonra horon oynarsin
-
Ducati Hypermotard 796 - 23 ay kullanıldı
Beygir 81 / Tork 75 / Top Speed = 215
Düşünceler: Tur camı olmadığından rahat rahat gitmek için ideal hızını ben 90-110 olarak düşünüyorum. Bir şekilde rüzgarlık taktırılırsa 160km hızla 6. viteste 6500 devirde çok rahat tatlı tatlı gider. Toplamda 9500 devir çeviriyor.
Kawasaki VulcanS - 4 ay kullanıldı
Beygir 61 / Tork 63 / Top Speed = 186 (en azından benim gördüğüm. videolarda 200 yapanlar var)
Düşünceler: tur camı takılırsa 140-160 rahat gidilir. ama oturuş pozizyonu dolayısıyla bacaklar çok yanda olduğu için rüzgar vura vura bacaklarınız yorulur. bu yüzden uzun yolda 100 ü geçmemenizi tavsiye ederim.
Kawasaki Versys 650 - 8 ay kullanıldı ve hala kullanılıyor
Beygir 69 / Tork 64 / Top Speed 200 yazıyor sitede. top caseli ve eğimli yolda 207 gördüm. düz yolda 196 yaptım
Düşünceler: standart tur camı ile çok rahat 140-160 civarları seyredilir. 180-190 hızlarda çok rahatsız etmeden de uzun bir süre seyredebilirsiniz.
5000 devirde 110 km gidiyor. 10500 de kesiciye giriyor.
-
Mondial Z-one 150
— Orjinal 44 dişli ile TOP SPEED: 129 kesici/ İDEAL HIZ 75-90
— 38 dişli ile TOP SPEED: 134 kesiciye girmedi / İDEAL HIZ 85-95
— Kullandığım lastik ANLAS TOURNEE
-
Cbr 250r top speed 181 ideal hız 120
-
mt25 abs orjinal dişli 2018 model.
top speed:175 civarları
ideal hız 120-130
-
motordan bağımsız benim için ideal hız 110-120 km.
fes 250'de aynıydı ve 120'nin üstüne hiç çıkmadım.
nc 750'de 170'e kadar çıkmışlığım vardır ancak ideal hız aynı 110-120 km.
bunun üstüne çıkınca rüzgar, kaskın içindeki uğultu (motorumda uzun ön cam olmasına ve kulak tıkacı kullanmama rağmen) rahatsız ediyor.
cbf'te 90 km idi.
-
Xj6 Diversion
Top Speed => 220
İdeal Hız => 150
-
Mh Drift 150.
Top speed yokuş aşağı 135
düz yol 120-125 civarı
İdeal hız 90-100 civarı. Uzun yolda 90-100 rahat gidebiliyor. Önüne biraz uzun cam takılsada yine benzer hızlarda seyredilebilir.
-
Şimdi ben cıbırımı yazmasam olmaz :D
156km/h kesiciye girdiği zaman tabiki yokuş aşağı
120 km/h düz yolda rüzgarsız 9000 devir de
ama en güzeli gidişi 5. vites 8000-8500 devirde 91-95 km/h
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)