1995 de mz motosiklet fabrikasında çalıştım. Benzin deposundan tut silindir pistona,şaseden tut egzoza kadar herşeyini orada üretip montajını yapıp piyasaya yolluyorduk.
Yine yapılabilir ama bence en büyük sorun bizdeki işçilik ve malzeme maliyetinde..
Çinde 100 dolara çalışan adam bizde en az yaklaşık 400 dolar artı sigortası otu püsürü 500 dolar işçi maliyeti olur. O zaman dolaylı olarak çinin 5 katı maliyeti var diyebiliz sanırım.
Atmasyon fiyat olarak cbf 150 sıfırı 15 bin ise ve biz aynısını daha maliyetli üreterek 75 e?
Yok 30 a?
Vazgeçtim yahu adı misal anadolu olan motora 15 bin verip onu mu alırsınız,yoksa hondayı mı?
Sadece merak?
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Yeğen sakin ol hele, hindistanda tanıdıkların var galiba... tamam etmişler bir yanlışlık, anladık sizin köy bizim köyden güzel onu anlatmaya çalışıyorsun... Yaloğuz kalıplaşmış bir söz vardır, Hint fukarası diye bunu nereye koyacağız millet acından öldükten sonra uzaya roket fırlatsan neye yarar. Ayrıca devlet niye motosiklet üretsin? Bu iş için kodamanlar, iş adamları açar faprikasını cukkalar paraları demekki karlı bir iş olarak görmedikleri için, henüz açmış değiller. O gördüğün Müslüman ülkeler zamanında Devleti Aliyyenindi emmioğlu
O yüzden başı Türkiyem çekiyor, Müslümanlardan herhangi bir atılım, üretim çağ açıp, çağ kapama bekliyorsan kafayın sağa sola çevirme Türkiyeme bak.
Zamanında sovyet şöyle, moskof böyle güçlü hiç bir güç (haşa) moskofu deviremez diyorlardı bölük pörçük oldu. Keza şimdide bir virüs dünyanın hakkından geliyor.
İnsanları lime lime doğrayan, insanlar üzerinde kimyasal biyolojik deneyler yapan, diri diri yakan, toplu mezarlara gömen Allahı inkar edenler, teknolojisi olmasına rağmen Cehennemde yanacaklar doğru biliyon emmi oğlu. Allaha inanan müslümanlar cennete girecek buda doğru. Son kısımda cariye değil Huri olacak. Gurularla çok takılma yeğen.
Maskeyen muhat (mukayyet) ol. Amarıga neyin araklamaya, selametle...
Araba yapıyor da motosiklet niye yapmasın?
Marul domates bile sattı sonuçta.
Hepsini okudum. Çıkardığım sonuç: talep yetersiz kalır, maliyeti kurtarmaz.
Amma dünya standartlarının üstünde bir iş çıkarabilirsek peynir ekmek satar gibi ihraç eder, paranın belini kırarız.
Demek ki yapacağımız iş sıradan değil de, sıradışı, dünya sathında çığır açacak cinsten olmalı..
Siyasete girmeden eyyorlamam bu kadar.
sen önce saman üret bulgur ürette motora sonra bakarız.bu konuya siyaseti alet etmemek mümkün değil motoru eksik olsun
türkiye ilk once gotune dön alsın dunyanın en rezil ülkesiyiz
https://www.instagram.com/besafes1kr/
Hintli çinli koreli motor üretmek zorunda. İklim uygun. Nüfuslarına bak. hepsi araba alsa nereye park edecek? Yakıtı ne olacak? Köylü ne yapacak? Türkiye'de en çok motor nerede? Adana, Antalya. Kars'ı geçtim. Kütahya'da kışın kuru havada motor kullan kalıp şeklinde inersin herhalde.
Coğrafya kaderdir.
Bu coğrafyanın tarım dışındaki geliri ipekyolundan geliyor. Yüzyıllarca bu ticaretten gelir elde etmiş. Kısacası doğudan almış batıya satmış, batıdan almış doğuya satmış.
Bugün gelenek hala devam ediyor en sevdiğimiz iş modeli "distribütörlük"
Yerli üretim modeli 1960-1980 için önemliydi. Artık bi önemi yok, devletlerde bu sebeple pek destek olmuyor. Şuan ki devrim marka ve yazılım. Maalesef üretim kısmını pas geçtiğimiz için marka olmak zor. Olanların bir çoğuda yabancılar tarafıdan satın alındı.
Demek ki devlet zamanında yerli motor, otomobil veya uçak yapsaydı bugun onlarda yabancıya satılacaktı. O yüzden şu yerli üretime pek takılmamak lazım.
hiç bir msg ı okumadan cevap veriim.. sorun siyaset degil.. hukumetin ya da gecmiş hukumetlerin politikaları...
üretim toplumundan tüketim toplumuna özellikle 80 darbesi sonrası ve özal reformlarıyla gecmiştir ülke.. o günden beri de süre gelen politika bu yöndedir...
siyaset farklı bir seydir...
saygılar...
Şu; Talep yetersiz kalır / Maliyeti kurtarmaz zırvalarını artık bıraksak?
Vatandaş dünyanın öbür ucundan yapıp buraya nakledip, buranın insanına da para yedirip, üzerine absürt absürt vergiler verip kar ederken... biz nasıl olacak da kar edemiycez?!!!
Göz boyamaları bırakalım. Konu farklı.
Yapılmadığı için yok. Çünkü yaptırılmıyor. Çünkü birilerinin dışarıdan getirilen maldan büyük payı var. Çünkü dışarıdan getiren firma ve aracılar pazar kaybetmemek için ne gerekirse yapar. Hem de ne gerekirse!
İşte bu nedenle yapmıyoruz.
Yani yapacak kaba eti, kara gözü, kalın cüzdanı olan birileri lazım. Yoksa X paralık mala 1000X vermeye devam edersin, 999X para da birilerine kalır. Bütün konu bundan ibaret. Hiç uzatmayalım.
TT Custom yazdım kimse birşey dememiş kendi kendime cevap vereyim bari
Üretiyoruz efendim. Üretiyoruz derken ben değil Tarhan Telli beyefendi TT Custom Choppers adı altında üretim yapmakta. Hatta Ghost Rider 2 filminde kullanılan motorlar TT'nin üretimi diye okumuştum. Firma kişiye özel sıfırdan üretim yapıyor. Butik üretimin zor ve maliyetli bir iş olduğu da fiyatlarından belli zaten. Malum satış sitesinde dahi ilanları vardır bakabilirsiniz.
Dediğin yer var olan motorlara makyaj yapıyor diyelim. Sıfırdan motor no yada şasi no almıyorlar. Var olan motosikletin üstüne inşaa ediyorlar. Zaten öbür türlüde bir ton teferruat ile ruhsat çıkarmaları pek olası değil.
Custom die anlatıyorsun. Customise işlemi yapıyorlar yani müşterinin isteği doğrultusunda kişiselleştiriyorlar.
Şimdi tam araştırma yapıp net rakamları ortaya koyamayacağım. Verdiğim sayılara ait yıllar birbirleriyle uyuşmayabilir. Genel durum tespiti olarak anlayabilirsiniz.
Honda 2013 yılında 16,8 milyon motosiklet üretmiş. Satış rakamına ulaşamadım ama hepsi mutlaka satılmıştır. Aksini iddia edemeyiz.
https://honda.com.tr/haberler/300-milyonuncu-honda-motosiklet-yola-cikti
Honda 16 milyon ürettiyse en küçük markanın en az 1 milyon üretim yaptığını ve iyi kötü kar ettiğini kabul edebiliriz. Ducati, Triumph gibi özel markaların üretimleri daha düşük olabilir ama onları burada kıyaslamak doğru olmaz.
Türkiye'de 2019 yılında 154.627 adet motosiklet trafiğe tescil edilmiş.
http://www.moted.org.tr/IDS-Media/Haberler/2019-ARALIK-TUIK-VERILERI-Moted-B23.pdf
Yani yerli bir marka 155 binlik pazardan ne kadar pay alabilir? Dış pazarlara ne kadar açılabilir? Yatırım maliyetlerini kaç senede çıkartabilir?
Bu nedenle talep yetersiz kalır / maliyeti kurtarmaz demek zırva olmaz.
Dediğiniz gibi yapacak kaba eti, kara gözü, kalın cüzdanı olan birileri lazım. Bu da devlet desteği olmadan imkansız.
Eğer devlet destek verirse dışarıdan getirilen maldan büyük payı olanlar ve aracılar emin olun bu girişime ortak olmak isterler.
Beğenin ya da beğenmeyin TOGG'un ortaklarına bakalım: Anadolu Grubu (%19), BMC (%19), Kök Grubu (%19), Turkcell (%19), Zorlu Holding (%19) ve TOBB (%5)
Üretim olmayan yerde ithal etmek her zaman karlıdır. Fakat devlet üretime destek verirse iş değişir.
Koronavirüs çökmekte olan liberal sıcak para düzeninin ateşine benzin döktü. Kısa vadede yaşanacak gelişmelere çok şaşıracağız. İnsanlık lehine olacağından ben şahsen eminim. Umutluyum.
soruna en net cevap bu olabilir, kağıdı bile ithal ediyoruz.
umarım yeterlidir.
Ortaya karisik biseyler yazmisin ama ne anlatmaya calistigin belli degil.
Hindistana bedava tatil icin bile gitmem.
Ama hala Hindistan in ne farki varmis demeye getiriyosun,yanlis iste kasmaya gerek yok.
Zamaninda Cin de cok fakirdi, 100 dolara calisiyolar diye dalga geciliyodu hatirlatirim
Sen bunlari bosver,uc gunluk dunya icin kasmaya gerek yok, sonsuz yasam icin yatirim yapmak lazim.
Ama oldu ya, bu virusten veya baska bir hastalik nedeniyle hasta olursan tedavisini bulduklari icin gavurlara dua etmeyi unutma.belki senin duan sayesinde daha az yanarlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)