Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Türkiye neden kendi motosikletini üretmiyor?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Tış güjler...
    hasmet bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı ozan1991 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki gerçekten yapabilirmiyiz sizce? yani gövdeyi parçaları herşeyi yaptık motorunu yapabilirmiyiz başka ülkeye yaptırmadan yada başka bir markaya yaptırmadan
    Tabii ki yapilir.

    Asil sorun, kime nasil satacagiz?

    Cunku ilk basta Cinli Hintli kadar dayanikli ya da ucuz olmayacak muhtemelen.

    Onun icin devletten ciddi tesvik ve destekle baslayabilir ancak. Uzun soluklu bir proje. Ciddi yatirim gerekiyor.

    Ve tabii ki iyi muhendislerin, tasarimcilarin, pazarlamacilarin ve yatirimcilarin istihdam edilmesi gereken bir proje.

    Peki bu sartlar, simdiki hukumetin icraatleri ile ne kadar uyumlu? Orasi siyasete girdigi icin oarada birakiyorum. Sahsi gorusum, umutsuz vaka.

  3. #23
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    motosiklet için arge yatırımı yapmazlar.
    çıkacak arabayı bile beğenmedik motosikleti hiç beğenmeyis.

  4. #24
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lozan anlasmasında yazıyormus 2023 de yapcaz
    İki dakka rahat dur lan
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #25
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki dakka rahat dur lan
    abi her konuyu millet fetoya bağlıyor, islama bağlıyor bende lozana bağlayım dedim ayıp mı ettim
    ekremcelik00 bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  6. #26

    Üyelik
    10 Şubat 2020
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siyaset katmazsak motorun dik alasını üretiriz.Malesef üretemememizin sebebi o motoru üretecek adamların 3 kuruş için bürokratlarca harcanacak olması ki örnekleri doludur memlekette.
    Bu arkadaş çok güzel bir şekilde açıklamış.

  7. #27
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    şeytan icadı zinhar yasaq

  8. #28
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Çok geç kaldık bir çok şey gibi. Zamanında yapılmak istenenlere engel olundu.( Pancar motorun hikayesine bakın).

    Bu saatten sonra yeni bir marka yapmak ve birçok model üretmek hayal ama imkansız değil.
    Bazı şeyler bazı ülkelere kardeş olmuş. Mesela pamuklu kumasta Türkiye dünyada söz sahibi. Ama sentetik kumaşta tamamen Kore ve Endonezya olsa gerek.
    Araba çıkmazı da bu yüzden elektrikli ile bir şey yapılabilir mi. Ben ce de zor ama denensin bakalım.
    Tabi birde herşeyden önce ben alirmiyim sorusunu sormak lazım. Mesela montaj falan ama benelli Türkiye'de yapılıyor sonuçta. Ama tutulmuyor.
    Çok zaman gerekli 3-4 marka daha Türkiye de üretim yapsa bir alt yapı oluşur belki

  9. #29
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şeytan icadı zinhar yasaq
    bence buda önemli bir etken türkiyede çoğunluk motorsiklete olumsuz bakıyor bir hindistanla kıyaslamamak lazım adamlar peynir ekmek gibi satıyor türkiyede motor düşmanı çok ne yazıkki böyle bir yatırım aslında pişmanlıkta getirebilr herkes illede japon derken
    Thesinner83 bunu beğendi.
    Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..

  10. #30

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Ölçek ekonomisi diye bir şey duydun mu ?

    Eğer nufüs un o talebi karşılamayı yetmiyor ise o yatırımı yapamazsın . Türkiye'de ki 80 milyon o talebi seri üretim bir motor için pazar oluşturabilecek kapasite de değil.

    Bajaj demişsin şimdi bajaj 1000 CC lik bir naked veya endıro yapmaya yetecek mühendisliği yok mu sanıyorsun var , fren ni brembo dan alır , amortisör leri showadan yapar ama Hint pazarı o motor ları alıp yapması için yeterli büyüklükte değil , ama kğçğk segment için yeteri kdar büyüklü var ..

    Yerli bir ürün yapmak marka yapmak için şuanda devlet destegi olmadan mümkün değil , devlet alım garantisi verecek vergi muahçfiyeti rakipleri için pazara girmeyi zorlaştırıcı şartlar yerli markaya yaşam alanı sağlayacak yelilenecwk büyüycek geçti o tren geçti .

    Zaten her kes herşeyi de üretemek zorunda değil.

  11. #31
    outlawwanted - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2005
    Şehir
    gaziantep
    Motosikleti
    pcx
    Tarhan telli alasını yapıyor sadece motor bölümü dışarıdan geliyor tabi diğer unsurlar el işçiliği adam s.staloneye motorsiklet sattı adamın hikayesini dinledim adama helal olsun ne kadar bürokrasi engeli varsa hepsine takılmış adamın anasından emdiği sütü burnundan fitil fitil getirmişler karayollarına çıkarmak için motorunu tra bindirip almanyadan onay aldıktan sonra üretim yapma yetkisi vermişler tabi herkesin alacağı motorlar değil ama adam parası olana yapıyor...

  12. #32
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    beyler herşeyi bi kenara bırakın motosiklet vs TÜRKİYE TÜRK ler neleri yapmış neleri üretmiş tasarlamış bulmuş icad etmiş fakat hep önü kesilmiş
    açın google yi araştırn atalarınızı ecdanızı araştırın
    40 +++ yaşı olanlar bilir ilkokul Da öğretmenlerimiz bize derdi TÜRK ler her alanda dünya nı en önünde idi fakat içimizde ki hain ler hep önümüzü kesti gerçekten böyle olmuş
    araştırın ATATÜRK Ü nutuk u NURİ DAMİRAĞ I VECİHİ HüRKUŞ U ENGİN ARIK I NECMETTİN ERBAKANI METE Yİ KÜRŞAT I ALPASLANI FATİH İ SÜLEYMANI YAVUZ SULTANI SEYİT ONBAŞIYI KAYMAKAM HASAN BEYİ
    mevcud olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur

  13. #33
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Neden samanı bile ithal ediyorsan, ondan 😉

  14. #34
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Şerif abi Himalayan enduro değil midir?

  15. #35
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şerif abi Himalayan enduro değil midir?
    Peder-i Âliniz zurna çalar mıydı?


  16. #36
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Siyaset vs girmeden yazıyorum.
    Yeni tip İHA'ların atmosferik motorlarını tamamen yerli ve milli tasarlıyoruz diyorlardı.
    Eğer bu gerçek ise, elimizde motor yapma teknolojisi ile ilgili ciddi ar-ge var demektir.
    Ama bu iş, ilk etapta karma ekonomi ile olur gibi.
    Devlet, kendisi ( TCDD en uygunu bence ) ortak olduğu bir şirketle, ellerindeki tüm paydaları birleştirip, vergiden muafiyetle ve arazi ve kredi desteği ile ama ciddi yaptırımlarla bu işe kalkışabilir.
    İkinci bir yöntem ise, tarafsız bir yarışma türüne başvuru açar.
    En uygun motorla müracat eden şirket ve ya şirketler patentini alır ve yine ciddi yaptırımlarla kredi vs desteği alır.
    Bunu da yine şasi ve diğer elektronik teknolojiler için birleşik bir şirlete çevirip sonuca gider..
    Kobi sistemi..
    Hem daha çok beyinden faydalanır
    Hem de üreticiye verilecek destek ve en a, ından köstek olmayacak yasalar hemen düzenlenir yahut çıkartılır.

    Bu ülkede prosedürü aştıktan sonra her şey başarılır..

    " Ve hiç bir başarı da cezasız kalmaz " ( Devrim Arabaları filminden replik ) ama bu sefer bence öyle olmayacak..
    Bu virüs, bize çok şey öğretti.

  17. #37
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hindistan bile bajaj adı altında şakır şakır üretim yaparken, biz neden yerli ve milli motosiklet üretmiyoruz?

    Bilen birisinin yorumları bizi aydınlatacaktır. Siyaset yapmadan analizlerinizi bekliyorum.
    "Hindistan bile" derken ne demek istediniz acaba? Hintliler ortalamanın çok üstünde adamlardır ve 1940 lardan beri kendi otomobillerini üretiyorlar. onlarca yerli markası var zaten

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hindistan bile bajaj adı altında şakır şakır üretim yaparken, biz neden yerli ve milli motosiklet üretmiyoruz?

    Bilen birisinin yorumları bizi aydınlatacaktır. Siyaset yapmadan analizlerinizi bekliyorum.
    Hindistan bile derken ??

    Ay a uzay aracini indirip dunyaya getirmeye calisan(son anda talihsiz bir kaza oldu),marsa uydu yollayan,kendi nukleer santrallerini insaa edebilen(hem de bayagi iyiymis) 2.8 trilliyon dolarla dunyanin 7.buyuk ekonomisi olan bir ulkeden soz ediyoruz.

    Hindistan i, tuvalet problemine bakip hafife alan cahildir.

    Motor yapmayi gectim adam olabilmis bir tek musluman ulke var mi ?

    Bana deyin ki, iste su ulke musluman ve urettigi x urunuyle dunyada soz sahibi oldu..motor olmasi da sart degil..yok oyle bisey.

    Ama su da var, obur dunyada kafirlerin hepsi yanarken biz muslumanlar sarabin ve cariyelerin dibine vuracaz..hem de sonuza kadarrrrrr.

    Not;yav obur dunyada her turlu isimizi goren kadinlara ne deniyodu, cariye degil tabiki

  19. #39
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Bana göre üç sebep var. (Daha da çoktur ama boşver)
    1. İçeride yeterli talep yok.
    2. Arkadaşın biri burada kask argesi yapmak, üretim yapmak istiyoruz dedi adamı topa tuttular.
    3. Türk zihniyeti Şahin araba alır (Yapanda geliştireyim demez) Ferrari hızı, volvo sağlamlığı, Kamyonet genişiliği ve moped yakıt harcaması ister.

  20. #40
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siyaset yok beyler, yine soruyorum. Hint yapıyor, biz neden yapamıyoruz?
    Siyasete girmeden kendi fikrime göre açıklayayım:

    1.Bizde hindistanla kıyaslarsak yeterli pazar payı yok. Yani hindistan nüfununda motosiklet kullanım oranına bakarsak bizim nüfusa göre motosiklet kullanım oranımız şaka gibi kalır. Bu sebeple bizde "Talep" çok daha az diyebiliriz.

    2.Küçük bir pazar payı için ilk yatırım sermayesi yüksek olan bir sektöre de hiçbir özel firma girip risk almak istemiyor. Böylece yerli "Arz" da olmuyor.

    3.Üretilmesi istenen ürünün şu anda piyasada her fiyat ve kalite seviyesinde rakibi mevcut.
    - ucuz/orta segmentte çinliler, hintliler, tayvanlılar
    - orta/üst segmentte japonlar, almanlar, avusturyalılar, italyanlar var.

    4.Devlet teşvikli üretilme ihtimali var ama iş siyasete kayacağı için bu konuyu atlıyorum.

    5.Oldu ki zengin ve çılgın bir "babayiğit" bu işe heves edip girmeye çalışsa çok fazla bürokratik engele takılacaktır. Buda siyasete bağlanacağı için bu konuyuda pas geçiyorum.

    6.Vergilendirme sistemiyle ilgili durumlar var ki yine iş siyasete kayar atlıyorum.

    7.Üretilecek ürüne devlet alım garantisi verilirse yapılabilir ama yine iş siyasete girer atlıyorum.

    8.Yine siyasete girer, bu maddeyi de atlayalım

    9...

    ..

    .


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)