Tış güjler...
Tabii ki yapilir.
Asil sorun, kime nasil satacagiz?
Cunku ilk basta Cinli Hintli kadar dayanikli ya da ucuz olmayacak muhtemelen.
Onun icin devletten ciddi tesvik ve destekle baslayabilir ancak. Uzun soluklu bir proje. Ciddi yatirim gerekiyor.
Ve tabii ki iyi muhendislerin, tasarimcilarin, pazarlamacilarin ve yatirimcilarin istihdam edilmesi gereken bir proje.
Peki bu sartlar, simdiki hukumetin icraatleri ile ne kadar uyumlu? Orasi siyasete girdigi icin oarada birakiyorum. Sahsi gorusum, umutsuz vaka.
motosiklet için arge yatırımı yapmazlar.
çıkacak arabayı bile beğenmedik motosikleti hiç beğenmeyis.
Çok geç kaldık bir çok şey gibi. Zamanında yapılmak istenenlere engel olundu.( Pancar motorun hikayesine bakın).
Bu saatten sonra yeni bir marka yapmak ve birçok model üretmek hayal ama imkansız değil.
Bazı şeyler bazı ülkelere kardeş olmuş. Mesela pamuklu kumasta Türkiye dünyada söz sahibi. Ama sentetik kumaşta tamamen Kore ve Endonezya olsa gerek.
Araba çıkmazı da bu yüzden elektrikli ile bir şey yapılabilir mi. Ben ce de zor ama denensin bakalım.
Tabi birde herşeyden önce ben alirmiyim sorusunu sormak lazım. Mesela montaj falan ama benelli Türkiye'de yapılıyor sonuçta. Ama tutulmuyor.
Çok zaman gerekli 3-4 marka daha Türkiye de üretim yapsa bir alt yapı oluşur belki
Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..
Ölçek ekonomisi diye bir şey duydun mu ?
Eğer nufüs un o talebi karşılamayı yetmiyor ise o yatırımı yapamazsın . Türkiye'de ki 80 milyon o talebi seri üretim bir motor için pazar oluşturabilecek kapasite de değil.
Bajaj demişsin şimdi bajaj 1000 CC lik bir naked veya endıro yapmaya yetecek mühendisliği yok mu sanıyorsun var , fren ni brembo dan alır , amortisör leri showadan yapar ama Hint pazarı o motor ları alıp yapması için yeterli büyüklükte değil , ama kğçğk segment için yeteri kdar büyüklü var ..
Yerli bir ürün yapmak marka yapmak için şuanda devlet destegi olmadan mümkün değil , devlet alım garantisi verecek vergi muahçfiyeti rakipleri için pazara girmeyi zorlaştırıcı şartlar yerli markaya yaşam alanı sağlayacak yelilenecwk büyüycek geçti o tren geçti .
Zaten her kes herşeyi de üretemek zorunda değil.
Tarhan telli alasını yapıyor sadece motor bölümü dışarıdan geliyor tabi diğer unsurlar el işçiliği adam s.staloneye motorsiklet sattı adamın hikayesini dinledim adama helal olsun ne kadar bürokrasi engeli varsa hepsine takılmış adamın anasından emdiği sütü burnundan fitil fitil getirmişler karayollarına çıkarmak için motorunu tra bindirip almanyadan onay aldıktan sonra üretim yapma yetkisi vermişler tabi herkesin alacağı motorlar değil ama adam parası olana yapıyor...
beyler herşeyi bi kenara bırakın motosiklet vs TÜRKİYE TÜRK ler neleri yapmış neleri üretmiş tasarlamış bulmuş icad etmiş fakat hep önü kesilmiş
açın google yi araştırn atalarınızı ecdanızı araştırın
40 +++ yaşı olanlar bilir ilkokul Da öğretmenlerimiz bize derdi TÜRK ler her alanda dünya nı en önünde idi fakat içimizde ki hain ler hep önümüzü kesti gerçekten böyle olmuş
araştırın ATATÜRK Ü nutuk u NURİ DAMİRAĞ I VECİHİ HüRKUŞ U ENGİN ARIK I NECMETTİN ERBAKANI METE Yİ KÜRŞAT I ALPASLANI FATİH İ SÜLEYMANI YAVUZ SULTANI SEYİT ONBAŞIYI KAYMAKAM HASAN BEYİ
mevcud olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur
Neden samanı bile ithal ediyorsan, ondan 😉
Şerif abi Himalayan enduro değil midir?
Siyaset vs girmeden yazıyorum.
Yeni tip İHA'ların atmosferik motorlarını tamamen yerli ve milli tasarlıyoruz diyorlardı.
Eğer bu gerçek ise, elimizde motor yapma teknolojisi ile ilgili ciddi ar-ge var demektir.
Ama bu iş, ilk etapta karma ekonomi ile olur gibi.
Devlet, kendisi ( TCDD en uygunu bence ) ortak olduğu bir şirketle, ellerindeki tüm paydaları birleştirip, vergiden muafiyetle ve arazi ve kredi desteği ile ama ciddi yaptırımlarla bu işe kalkışabilir.
İkinci bir yöntem ise, tarafsız bir yarışma türüne başvuru açar.
En uygun motorla müracat eden şirket ve ya şirketler patentini alır ve yine ciddi yaptırımlarla kredi vs desteği alır.
Bunu da yine şasi ve diğer elektronik teknolojiler için birleşik bir şirlete çevirip sonuca gider..
Kobi sistemi..
Hem daha çok beyinden faydalanır
Hem de üreticiye verilecek destek ve en a, ından köstek olmayacak yasalar hemen düzenlenir yahut çıkartılır.
Bu ülkede prosedürü aştıktan sonra her şey başarılır..
" Ve hiç bir başarı da cezasız kalmaz " ( Devrim Arabaları filminden replik ) ama bu sefer bence öyle olmayacak..
Bu virüs, bize çok şey öğretti.
Hindistan bile derken ??
Ay a uzay aracini indirip dunyaya getirmeye calisan(son anda talihsiz bir kaza oldu),marsa uydu yollayan,kendi nukleer santrallerini insaa edebilen(hem de bayagi iyiymis) 2.8 trilliyon dolarla dunyanin 7.buyuk ekonomisi olan bir ulkeden soz ediyoruz.
Hindistan i, tuvalet problemine bakip hafife alan cahildir.
Motor yapmayi gectim adam olabilmis bir tek musluman ulke var mi ?
Bana deyin ki, iste su ulke musluman ve urettigi x urunuyle dunyada soz sahibi oldu..motor olmasi da sart degil..yok oyle bisey.
Ama su da var, obur dunyada kafirlerin hepsi yanarken biz muslumanlar sarabin ve cariyelerin dibine vuracaz..hem de sonuza kadarrrrrr.
Not;yav obur dunyada her turlu isimizi goren kadinlara ne deniyodu, cariye degil tabiki
Bana göre üç sebep var. (Daha da çoktur ama boşver)
1. İçeride yeterli talep yok.
2. Arkadaşın biri burada kask argesi yapmak, üretim yapmak istiyoruz dedi adamı topa tuttular.
3. Türk zihniyeti Şahin araba alır (Yapanda geliştireyim demez) Ferrari hızı, volvo sağlamlığı, Kamyonet genişiliği ve moped yakıt harcaması ister.
Siyasete girmeden kendi fikrime göre açıklayayım:
1.Bizde hindistanla kıyaslarsak yeterli pazar payı yok. Yani hindistan nüfununda motosiklet kullanım oranına bakarsak bizim nüfusa göre motosiklet kullanım oranımız şaka gibi kalır. Bu sebeple bizde "Talep" çok daha az diyebiliriz.
2.Küçük bir pazar payı için ilk yatırım sermayesi yüksek olan bir sektöre de hiçbir özel firma girip risk almak istemiyor. Böylece yerli "Arz" da olmuyor.
3.Üretilmesi istenen ürünün şu anda piyasada her fiyat ve kalite seviyesinde rakibi mevcut.
- ucuz/orta segmentte çinliler, hintliler, tayvanlılar
- orta/üst segmentte japonlar, almanlar, avusturyalılar, italyanlar var.
4.Devlet teşvikli üretilme ihtimali var ama iş siyasete kayacağı için bu konuyu atlıyorum.
5.Oldu ki zengin ve çılgın bir "babayiğit" bu işe heves edip girmeye çalışsa çok fazla bürokratik engele takılacaktır. Buda siyasete bağlanacağı için bu konuyuda pas geçiyorum.
6.Vergilendirme sistemiyle ilgili durumlar var ki yine iş siyasete kayar atlıyorum.
7.Üretilecek ürüne devlet alım garantisi verilirse yapılabilir ama yine iş siyasete girer atlıyorum.
8.Yine siyasete girer, bu maddeyi de atlayalım
9...
..
.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)