Titremeyen Motosiklet Titremeye başladı- CBR500R
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar,
2. el CBR500R aldım geçen ay, şu an 9000 km'de. Geçen gün yağ değişimi için servise götürdüm. Ne olduysa ondan sonra oldu. 1000 km kullandığım alet hiç titreşim yapmazken -ki önceki sahibi de belirtmişti hiç titrediğini görmedim diye - yağ değişiminden sonra zangır zangır titremeye başladı. 15 km/h üstüne çıkmaya başladığım anda titremeye başlıyor 170'e kadar böyle.
Titreme pegler, vites pedalı, depo, gidon, sele anlayacağınız her daim her yeri titriyor. Ellerim, ayaklarım kalçam her yerim uyuştu.
Sebebi yağ değişiminden dolayı mı? Başka bir nedeni olabilir mi?
Yardımlarınızı rica ederim.
Reklamlar
-
Yağ seviyesini kontrol et motorda. Sorun yoksa motor kulaklarını vs kontrol ettir. Pek hayra alamet değil
-
Hangi servise götürdünüz ne yağ kondu? Çok abuk / farklı viskozitede bir şey kullanmadılarsa bu kadar etki etmemesi gerekir. (Not: Bu motosikletlerin istediği yağ tam sentetik 10w-30 yağdır...) Motosiklette yağ ve yağ filtre değişimi dışında başka işlem yapıldı mı? Sorun başka şeylerden kaynaklanıyor olabilir...
Normal şartlar altında ancak 6.500-7.000 devir/dakika'dan sonra selede (ve biraz da peglerde) yüksek frekanslı titreşim hissedilir ancak öyle el ayak kalça uyuşturacak gibi bir şey değildir. (Gidon topuzları orijinal değil mi?)
-
ShipShaq adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
2. el CBR500R aldım geçen ay, şu an 9000 km'de. Geçen gün yağ değişimi için servise götürdüm. Ne olduysa ondan sonra oldu. 1000 km kullandığım alet hiç titreşim yapmazken -ki önceki sahibi de belirtmişti hiç titrediğini görmedim diye - yağ değişiminden sonra zangır zangır titremeye başladı. 15 km/h üstüne çıkmaya başladığım anda titremeye başlıyor 170'e kadar böyle.
Titreme pegler, vites pedalı, depo, gidon, sele anlayacağınız her daim her yeri titriyor. Ellerim, ayaklarım kalçam her yerim uyuştu.
Sebebi yağ değişiminden dolayı mı? Başka bir nedeni olabilir mi?
Yardımlarınızı rica ederim.
Sakın aldığın kişi kalın yağ koydu ? sen motorun şimdi yağını değiştirdiğin zaman takip et ne kadar eksiltmiş ? aklıma o geldi
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Yağ seviyesini kontrol et motorda. Sorun yoksa motor kulaklarını vs kontrol ettir. Pek hayra alamet değil
Edeceğim teşekkürler, yakın zamanda bir daha yağ değiştirttiğim yere götürmeyi planlıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Hangi servise götürdünüz ne yağ kondu? Çok abuk / farklı viskozitede bir şey kullanmadılarsa bu kadar etki etmemesi gerekir. (Not: Bu motosikletlerin istediği yağ tam sentetik 10w-30 yağdır...) Motosiklette yağ ve yağ filtre değişimi dışında başka işlem yapıldı mı? Sorun başka şeylerden kaynaklanıyor olabilir...
Normal şartlar altında ancak 6.500-7.000 devir/dakika'dan sonra selede (ve biraz da peglerde) yüksek frekanslı titreşim hissedilir ancak öyle el ayak kalça uyuşturacak gibi bir şey değildir. (Gidon topuzları orijinal değil mi?)
Honda ANES'e götürdüm koydukları yağ MOBİL EXTRA 10W-40. Gidon topuzları da orijinal evet. Yağ ve yağ filtresi dışında sadece zincir temizliği o kadar başka bir şey yapılmadı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------
oldcockroach adlı üyeden alıntı
Sakın aldığın kişi kalın yağ koydu ? sen motorun şimdi yağını değiştirdiğin zaman takip et ne kadar eksiltmiş ? aklıma o geldi
Bundan önceki sahibinin de koyduğu yağ benim motora koyulan yağ ile aynı MOBİL EXTRA 10-40W.
-
En güzeli ANES'e götürüp şikâyetlerinizi söyleyin kontrol etsinler.
Ben olsam bu motosiklete de asla Mobil Extra 10w-40 koydurmazdım. (Mobil Extra yarı sentetik + kitapçıkta belirtilen vizkosite tutmuyor...)
-
Zincir Dişli Seti
Debriyaj balata ve kapakları ( clutch diyorlar sanırım )
Bunlardan olma şansı da var, ben de ilk aldığımda + 7.000 km sonra titreşim hissetmeye başlamıştım, en başta " gidon topuzu değiştirdim, manet değiştirdim, motosiklet zaten yüksek km " gibi şeylerle kendimi oyaladım, ancak zincir dişli ve debriyajı değiştirince bambaşka bir motosiklete dönüştü ..
Senin de böyle bir şey olabilir.
----------------------
Yağ konusuna gelirsek de 10w30 bu motosikletin için en verimli yağdır. Yurtdışı forumlardan da teyit edebilirsin.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
@Cyan , @Gökhan_Aygün
Tavsiyeleriniz için teşekkürler. Zincir dişlisi ve debriyaja baktıracağım. Ayrıca kendilerine de söylerim kitapçıkta yazan 10w30, siz 10w40 koymuşsunuz. Değişim için ücret almamaları gerekir herhalde, sonuçta yanlış yağ koyulmuş.
-
ShipShaq adlı üyeden alıntı
@Cyan , @Gökhan_Aygün
Tavsiyeleriniz için teşekkürler. Zincir dişlisi ve debriyaja baktıracağım. Ayrıca kendilerine de söylerim kitapçıkta yazan 10w30, siz 10w40 koymuşsunuz. Değişim için ücret almamaları gerekir herhalde, sonuçta yanlış yağ koyulmuş.
Sorun devam ederse ön teker balansınızı da kontrol ettirin. Ön janttan balans ağırlığı düşmüş olabilir. Açıkçası normalde motosikletlerde 60-90km/h arasında kendisini göstermeye başlar ancak hatırlatmak istedim.
not: Bir scooter motosiklet jantına 60+10gr ağırlık yapıştırıldığına şahit olduğum zaman var, küçümsemeyelim. Yüksek miktarda bir ağırlık çalışmış ve düşmüş ise aşırı fark yaratacaktır.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Sorun devam ederse ön teker balansınızı da kontrol ettirin. Ön janttan balans ağırlığı düşmüş olabilir. Açıkçası normalde motosikletlerde 60-90km/h arasında kendisini göstermeye başlar ancak hatırlatmak istedim.
not: Bir scooter motosiklet jantına 60+10gr ağırlık yapıştırıldığına şahit olduğum zaman var, küçümsemeyelim. Yüksek miktarda bir ağırlık çalışmış ve düşmüş ise aşırı fark yaratacaktır.
Balans ağırlığından kastınız şu janta yapıştırılan kurşun plakalar mı?
-
ShipShaq adlı üyeden alıntı
Balans ağırlığından kastınız şu janta yapıştırılan kurşun plakalar mı?
Evet, motosikletlerde genellikle yapışkanlı tip kullanılır. Çok nadir de olsa jant yanağına takılan tipleri de motosikletlerde kullanılabiliyor.
-
Oncelikle, buji kablolarini ve pipolarini kontrol edebilirsiniz. Belki serviste bakim yaparken yerine oturtamamislardir.
Yagda sorun yoktur bence. 10-30 yerine 10-40 sorun olmaz.
Bir de varsa, sonradan takilmis motor koruma demiri gibi aksesuarlar da titresim yapabilir.
-
Yagdandir abi o. Yagi motul 7100 koydur rahatlar.
Bende serviste castrole denk geldim cb500f tirriyordu bayagi. Degistim gecti
-
O adı geçen yağ motosiklet yağı mı ? Motosiklet yağı değilse hemen değiştirin, bir daha da oraya gitmeyin. İnşallah Delvac dizel yağı falan değildir. Araştırdığım kadarıyla Mobil firması motosiklet yağı üretmiyor. Ben olsam direk kavga çıkartırdım.
Diğer yandan titremeyen bir motor yağ 10W-40'tan 10W-30'a değişti diye (veya tam tersi) titremeye başlamaz. Viskozite ile titreşimin ne alakası var ? 10W-40'ın çalışma aralığı 10W-30'u kapsıyor zaten.
Yağ mevzusu dışında o titreşimin başka bir sebebi olabilir. Motora yanlış yağ koyan servisten her şeyi beklerim.
-
Türkiye de satışını bende görmedim. Yurt dışı kaynaklı sitelerde çıktı bir karşıma umarım konan yağ budur
-
Yağı bir an önce değiştirin, ipone 10w 30 yağı kullanın
-
Arkadaşlar motordan çıkartılan yağ ile koyulan yağ aynı. İkisi de 10w40. Öncesinde titreşim yoktu tamamen aynı yağ olmasına rağmen.
Dün akşam yakınlardaki bir ustaya götürdüm. Usta muhtemelen düzgün sıkamadılar civataları o yüzden titriyor olabilir dedi. Ama ben yine de yağ koyulan yere götüreceğim eğer düzeltemezler ise 10w30 ile değiştirmelerini isteyeceğim.
-
ShipShaq adlı üyeden alıntı
@Cyan , @Gökhan_Aygün
Tavsiyeleriniz için teşekkürler. Zincir dişlisi ve debriyaja baktıracağım. Ayrıca kendilerine de söylerim kitapçıkta yazan 10w30, siz 10w40 koymuşsunuz. Değişim için ücret almamaları gerekir herhalde, sonuçta yanlış yağ koyulmuş.
Motorumu Anes'ten 0 km almıştım. Bütün periyodik bakımları da orada yapılıyor. 4 kere bakıma gittim, 3 kere Mobil Extra 10w-40, 1 kere Valvoline Semi Synt. 4T 10w-40 yağ konuldu. Kitapçıkta yazandan farklı yağ koyma sebeplerini her sorduğumda farklı cevaplar aldım. Honda Türkiye'nin bu yağı tavsiye ettiği,10w-30'un Türkiye'de satılmadığı gibi şeyler söylendi. Neticede faturalarımı saklıyorum, garantim devam ediyor, bir sorunla da karşılaşmadım.Karşılaşırsam muhatabım da belli. O konuda kafaya takılacak bir sorun yok bence. 6500 km deyim. Uzun yolda bile 6000 devire kadar kayda değer bir titreşim hissetmiyorum. Yani titreşim problemi yağdan değildir bence.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler