Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CBR 250 hız problemi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Mart 2020
    Motosikleti
    CBR 250
    Selam, konuyu açmadan önce baya baktım ama istediğim cevapları alamadığım için bende açmak istedim. Şimdi benim 2013 model cbr 250 hrc motorum var, boyum 1.90 kilom 118 baya iyi yarı bi adamım, pek öyle hız derdim yok fakat motoru zorladığımda maksimum düz yolda 130km yapıyorum. Youtube'da videolarını falan gördüm adamlar 181'e rahat çıkıyorlar, e benimkinin sorunumu var diye düşünmeye başladım bende, motorun teknik aksamındamı problem var yoksa kilo olarak fazla olduğum içinmi böyle bi durum yaşıyorum sizlere danışmak istedim, aydınlatmak isteyenlerin cevabını bekliyorum iyi forumlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    sorunun cevabını vermişsin zaten kilodan düşmezsen yakında çekmeyen sadece motor olmayacak

  3. #3

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Düz yolda rahat 160 olması lazım. Ben 1.70 90 kiloyum. Hiç zorlanmadan 160 ı gördüm.

  4. #4

    Üyelik
    26 Mart 2020
    Motosikleti
    CBR 250
    sanki böyle 4-5-6 viteslerde tork yokmuşcasına böyle zor gidiyor.

  5. #5
    reclusive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Motosikleti
    AT1000Dct+Xmax250
    kiloyla o kadar fark etmez.ben 2kişi 160 ı rahat görüyordum.geriye zincir dişli,hava filtresi,buji,baskı balata vs durumları etkileyebilir

  6. #6

    Üyelik
    26 Mart 2020
    Motosikleti
    CBR 250
    Alıntı Cesc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanki böyle 4-5-6 viteslerde tork yokmuşcasına böyle zor gidiyor.
    motorun debriyaj balataları çokda iyi durumda değil açıkcası, bu kadar fark edermi mesela baska balata ?

  7. #7
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Fark eder. Motor fazla devir çevirir ama gitmez mesela. Siz ona güzel bir bakım yaptıktan sonra tekrar deneyiniz. Muhtemelen istenilen hızlara çıkacaktır.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2020
    Motosikleti
    CBR 250
    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fark eder. Motor fazla devir çevirir ama gitmez mesela. Siz ona güzel bir bakım yaptıktan sonra tekrar deneyiniz. Muhtemelen istenilen hızlara çıkacaktır.

    Tamamdır Teşekkürler.

  9. #9

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Debriyajda yapar
    Enjeksiyon sistemide yapar
    Hatta rodaj dönemi bile bir etkendir.

    Ayrica cbr250 de artçiyla bile 140-145 leri görmekte mümkün.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2020
    Motosikleti
    CBR 250
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajda yapar
    Enjeksiyon sistemide yapar
    Hatta rodaj dönemi bile bir etkendir.

    Ayrica cbr250 de artçiyla bile 140-145 leri görmekte mümkün.
    enjeksiyon sisteminde mesela neyi kontrol ettirmem gerek ?

  11. #11

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Cesc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enjeksiyon sisteminde mesela neyi kontrol ettirmem gerek ?
    Motorun 2013 model ama
    Km si ne kadar?

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2020
    Motosikleti
    CBR 250
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun 2013 model ama
    Km si ne kadar?
    34 bin km.

  13. #13
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    başka bi cıbır 250 bulup dene

  14. #14

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Cesc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    34 bin km.
    Supap ayari
    Buji
    Hava filtresi
    Enjeksiyon temizligi bakimi yapildi mi?

    Gaz teli seviyesi ne durumda(telde bolluk varsa,gaz kelebeğini tam açmaz)sen elcigi sona dayasanda kelebek tam acilmadigi icin motor devirlenmez.

    6.vites dip gazda,ruzgarsiz duz yolda,devir saati kaç rpm de oluyor?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------

    Edit:

    Yakit pompasinada bir baktir.

  15. #15
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Kilo son hızı pek etkilemez o hıza çıkış süresini arttırır. Youtube'daki gördüğün videolar genelde iyi bir eğimde yapılmış hızlar. Düz yolda canı genelde 160 falan. Kapanmaya rağmen 130'u zor görüyorsan Levend84'ün dediklerini kontrol et.

  16. #16
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    O motorda kesinlikle bir sıkıntı var. Ben yokuş aşağı 181 gördüğüm oldu. 165 bandına çok rahat çıkıyordum. 75 kiloyum 1.78 boy. Bir an önce bir servise gösterin. Ağır bakımlarını yapın

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2020
    Motosikleti
    CBR 250
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Supap ayari
    Buji
    Hava filtresi
    Enjeksiyon temizligi bakimi yapildi mi?

    Gaz teli seviyesi ne durumda(telde bolluk varsa,gaz kelebeğini tam açmaz)sen elcigi sona dayasanda kelebek tam acilmadigi icin motor devirlenmez.

    6.vites dip gazda,ruzgarsiz duz yolda,devir saati kaç rpm de oluyor?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------

    Edit:

    Yakit pompasinada bir baktir.
    telde herhangi bi bolluk yok, 6 vites dip gazda max rpm 7-8 oluyor düz yolda, motoru yeni aldım enjeksiyon temizliği hakkında da bi bilgim yoktu açıkcası. benim motordaki sorun sanırım 4-5-6 viteslerde hiç tork yok gibi böyle sadece 1-2-3'te çok hızlı ivme kazanıyor anında 100kmh oluyor motor ama sonrası yok tıngır tıngır. 120-130 oluyor ondan sonrası hiç yok dip gaz gitmiyor.

  18. #18

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Cesc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    telde herhangi bi bolluk yok, 6 vites dip gazda max rpm 7-8 oluyor düz yolda, motoru yeni aldım enjeksiyon temizliği hakkında da bi bilgim yoktu açıkcası. benim motordaki sorun sanırım 4-5-6 viteslerde hiç tork yok gibi böyle sadece 1-2-3'te çok hızlı ivme kazanıyor anında 100kmh oluyor motor ama sonrası yok tıngır tıngır. 120-130 oluyor ondan sonrası hiç yok dip gaz gitmiyor.
    Debriyaja baktir
    Yağ değişimi yap

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Dişliler orjinal mi ? ön dişli büyük yada arka küçük takılmışsa son hızına çıkarken daha çok zorlanır..

  20. #20
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Herşeyden önce, imkan varsa yetkili servise bir uğrayın.

    İmkan yoksa, daha önce o makineyi kullanmış birisinin kullanıp kıyaslamasını isteyin. Sonuçta elinizde bir cihaz var ve orjinal durumunu bilmeden mevcut durumu ile karşılaştırma yapmaya çalışıyorsunuz.

    Varsayalım ki tespitleriniz doğru. Bu durumda yukarıdaki arkadaşların da belirttiği gibi, durum normal değil.

    Muhtemel sorun:

    Yanlış motor yağı kullanımı (20W-50 madeni yağ koyanı biliyorum, yağ eksiltmesini göstermesin diye yapılan ve satış öncesi hilelerinden birisidir)

    Hava filtresi tıkanıklığı

    Enjektörde tıkanıklık ve damlatma

    Yanlış zincir gergi ayarı

    Debriyaj ayarı sorunu

    Orjinal olmayan ayarlı tip manetlerde, hatalı manet yükseklik ayarı

    Debriyaj yaylarının torsiyonu kaybedişi (sadece balata ve/veya disk değiştirip yayların değiştirilmediği durumlarda sık karşılaşılır ve ciddi sorundur)

    Ön ve arka tekerde frenlerde anormal sıkılık (yanlış montaj, kaliper veya merkez arızaları, yanlış balata seçimi neden olabilir)

    Motorun kullanımdan kaynaklı performans düşümü (Ciddi şekilde oturup düşünmek gerek. Motosikletinizin kilometresinin doğru olması ihtimali neredeyse yok. O motosikletin tahmini kilometresi 80.000-120.000 km aralığı veya eğer şehirler arası motokurye kullanmış ise bu rakkamın en az iki katıdır) ki bu durumda motor revizyonu yolu açılır, bu yol gibi çıkacak faturanın da ucu açıktır.

    Gaz teli uzaması

    Gaz kelebek gövdesinde aşırı GUM oluşumu sonucu kirlenme

    Motor iç ayarlarında sorun (supap ayarı hiç yapılamış olabilir, motosikletinizin yaklaşık 7 yaş ve gerçek kilometre de göz önüne alınırsa ihtiyaç olabilir)

    Yanlış egzoz kullanımı (modifiye egzozların geri besleme basınçları hatalı olduğundan motorun ilk veya son hızları ile ara hızlanmalarını ve devir/tork eğrisi indekslerini olumsuz etkileyebilir ki tek silindirli bir motorda ciddi şekilde fark edecektir)

    Tıkalı katalizör (2013 modelinde olduğundan emin değilim ancak hatırlatmak istedim)

    Orjinal olmayan gaz kolu/elcik (bu ürünlerde kullanılan ara adaptör plastik bir yarım ay dişli vardır. Yanlış veya uyumsuz olanı takılır ise motor asla tam gaz veremez)

    Kullanıcı hataları

    Kullanılan yakıt kalitesi

    Yakıt deposu içindeki yakıt süzgecinde tıkanıklık

    Yakıt deposu montajında yakıt hortumunun şase veya başka bir nokta ile arasında sıkışması sonucu yetersiz yakıt beslemesi

    Yakıt pompası arızası veya uyumsuz yedek parça ile değişimi

    Kalitesiz yakıt

    Triger zinciri ve/veya gergisi sorunları

    Buji ve buji kabloları ile piposu

    Bu liste uzar gider. Ya bir bilene göstermeniz ya da yetkili servise uğramanızı öneririm. Göstereceğiniz kişinin motosikletinizden teknik olarak da anlıyor olması, mümkünse daha önce o modeli kullanmış olması elzemdir.

    Benim önerim ilk olarak;

    Motor yağınızı MOTUL 5100 10W-40 ile değiştirin

    Motor yağ filtresini orjinali veya Hiflo gibi kaliteli bir marka ile değiştirin (montaj yönüne aşırı dikkat edin, kapak cıvatalarını çok hafif sıkın)

    Hava filtresini orjinali ile değiştirin

    Tahrik zinciri ayarınızı tekrar kontrol edin. Aşırı gergin olmadığından, baklalarda takılma veya bozulma olmadığından emin olun ve zincir yağı ile yağlayın

    Bujinizi orjinali ile değiştirin, pipoda hasar olmadığından emin olun

    *Ön amortisör yağınızı değiştirin

    *Arka amortisör ayarını kilonuza göre ayarlayın(en üst kademenin bir iki çentik altına)

    Yakıt bittiğinde ilk olarak depoya yarım çay bardağı kadar enjektör temizleyici koyun ve üzerini kaliteli bir benzin ile doldurun. Bu işlemi iki kez tekrarlamanız yeterlidir. Sürekli bu işlemi yapmayın, motorunuz zarar görebilir!

    Debriyaj ayarınız ile ilgili olarak motosikletinizin kullanım klavuzunu inceleyin, ayar noktalarını ve bu iki noktadaki ayarı kontrol edin

    *Lastiklerinizi kaliteli ama uygun fiyatlı bir model ile (Anlas' ın çok güzel iki üç modeli var o motosiklet için, fiyatı makul kalitesi iyidir) değiştirin

    Yan ayağı açın ve bir arkadaşınız motosikleti kendisine doğru yatırırken ön ve arka tekerlekleri eliniz ile çevirip herhangi bir sıkışma olup olmadığını kontrol edin

    Sorun düzeldi diyebilmeniz için motosikletinizin ara hızlanmasının iyileşmesi, max hızının yaklaşık +165 km/h' e çıkması gerekiyor. Normal şartlarda motosikletiniz 180km/h' e yavaş da olsa çıkabilen bir model (yavaşlık görecelidir, yavaş bir model değildir). Eğer kabaca bu değerlere ulaşamadıysanız ve daha fazla iyileşme istiyorsanız tekrar hatırlatırım ki yetkili servis veya kaliteli bir ustaya yolunuz düştü, cüzdanın ağzı açıldı demektir.

    Sevdiğim ve beğendiğim, güzel bir motosiklettir. Ona da kendinize de dikkat edin, tekeriniz düz bassın ve kesinlikle lastik konusunu ihmal etmeyin
    MeliksahMELO ve Thesinner83 bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)