Herşeyden önce, imkan varsa yetkili servise bir uğrayın.
İmkan yoksa, daha önce o makineyi kullanmış birisinin kullanıp kıyaslamasını isteyin. Sonuçta elinizde bir cihaz var ve orjinal durumunu bilmeden mevcut durumu ile karşılaştırma yapmaya çalışıyorsunuz.
Varsayalım ki tespitleriniz doğru. Bu durumda yukarıdaki arkadaşların da belirttiği gibi, durum normal değil.
Muhtemel sorun:
Yanlış motor yağı kullanımı (20W-50 madeni yağ koyanı biliyorum, yağ eksiltmesini göstermesin diye yapılan ve satış öncesi hilelerinden birisidir)
Hava filtresi tıkanıklığı
Enjektörde tıkanıklık ve damlatma
Yanlış zincir gergi ayarı
Debriyaj ayarı sorunu
Orjinal olmayan ayarlı tip manetlerde, hatalı manet yükseklik ayarı
Debriyaj yaylarının torsiyonu kaybedişi (sadece balata ve/veya disk değiştirip yayların değiştirilmediği durumlarda sık karşılaşılır ve ciddi sorundur)
Ön ve arka tekerde frenlerde anormal sıkılık (yanlış montaj, kaliper veya merkez arızaları, yanlış balata seçimi neden olabilir)
Motorun kullanımdan kaynaklı performans düşümü (Ciddi şekilde oturup düşünmek gerek. Motosikletinizin kilometresinin doğru olması ihtimali neredeyse yok. O motosikletin tahmini kilometresi 80.000-120.000 km aralığı veya eğer şehirler arası motokurye kullanmış ise bu rakkamın en az iki katıdır) ki bu durumda motor revizyonu yolu açılır, bu yol gibi çıkacak faturanın da ucu açıktır.
Gaz teli uzaması
Gaz kelebek gövdesinde aşırı GUM oluşumu sonucu kirlenme
Motor iç ayarlarında sorun (supap ayarı hiç yapılamış olabilir, motosikletinizin yaklaşık 7 yaş ve gerçek kilometre de göz önüne alınırsa ihtiyaç olabilir)
Yanlış egzoz kullanımı (modifiye egzozların geri besleme basınçları hatalı olduğundan motorun ilk veya son hızları ile ara hızlanmalarını ve devir/tork eğrisi indekslerini olumsuz etkileyebilir ki tek silindirli bir motorda ciddi şekilde fark edecektir)
Tıkalı katalizör (2013 modelinde olduğundan emin değilim ancak hatırlatmak istedim)
Orjinal olmayan gaz kolu/elcik (bu ürünlerde kullanılan ara adaptör plastik bir yarım ay dişli vardır. Yanlış veya uyumsuz olanı takılır ise motor asla tam gaz veremez)
Kullanıcı hataları
Kullanılan yakıt kalitesi
Yakıt deposu içindeki yakıt süzgecinde tıkanıklık
Yakıt deposu montajında yakıt hortumunun şase veya başka bir nokta ile arasında sıkışması sonucu yetersiz yakıt beslemesi
Yakıt pompası arızası veya uyumsuz yedek parça ile değişimi
Kalitesiz yakıt
Triger zinciri ve/veya gergisi sorunları
Buji ve buji kabloları ile piposu
Bu liste uzar gider. Ya bir bilene göstermeniz ya da yetkili servise uğramanızı öneririm. Göstereceğiniz kişinin motosikletinizden teknik olarak da anlıyor olması, mümkünse daha önce o modeli kullanmış olması elzemdir.
Benim önerim ilk olarak;
Motor yağınızı MOTUL 5100 10W-40 ile değiştirin
Motor yağ filtresini orjinali veya Hiflo gibi kaliteli bir marka ile değiştirin (montaj yönüne aşırı dikkat edin, kapak cıvatalarını çok hafif sıkın)
Hava filtresini orjinali ile değiştirin
Tahrik zinciri ayarınızı tekrar kontrol edin. Aşırı gergin olmadığından, baklalarda takılma veya bozulma olmadığından emin olun ve zincir yağı ile yağlayın
Bujinizi orjinali ile değiştirin, pipoda hasar olmadığından emin olun
*Ön amortisör yağınızı değiştirin
*Arka amortisör ayarını kilonuza göre ayarlayın(en üst kademenin bir iki çentik altına)
Yakıt bittiğinde ilk olarak depoya yarım çay bardağı kadar enjektör temizleyici koyun ve üzerini kaliteli bir benzin ile doldurun. Bu işlemi iki kez tekrarlamanız yeterlidir. Sürekli bu işlemi yapmayın, motorunuz zarar görebilir!
Debriyaj ayarınız ile ilgili olarak motosikletinizin kullanım klavuzunu inceleyin, ayar noktalarını ve bu iki noktadaki ayarı kontrol edin
*Lastiklerinizi kaliteli ama uygun fiyatlı bir model ile (Anlas' ın çok güzel iki üç modeli var o motosiklet için, fiyatı makul kalitesi iyidir) değiştirin
Yan ayağı açın ve bir arkadaşınız motosikleti kendisine doğru yatırırken ön ve arka tekerlekleri eliniz ile çevirip herhangi bir sıkışma olup olmadığını kontrol edin
Sorun düzeldi diyebilmeniz için motosikletinizin ara hızlanmasının iyileşmesi, max hızının yaklaşık +165 km/h' e çıkması gerekiyor. Normal şartlarda motosikletiniz 180km/h' e yavaş da olsa çıkabilen bir model (yavaşlık görecelidir, yavaş bir model değildir). Eğer kabaca bu değerlere ulaşamadıysanız ve daha fazla iyileşme istiyorsanız tekrar hatırlatırım ki yetkili servis veya kaliteli bir ustaya yolunuz düştü, cüzdanın ağzı açıldı demektir.
Sevdiğim ve beğendiğim, güzel bir motosiklettir. Ona da kendinize de dikkat edin, tekeriniz düz bassın ve kesinlikle lastik konusunu ihmal etmeyin