Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

CBR 250 hız problemi

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Mart 2020
    Motosikleti
    CBR 250
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herşeyden önce, imkan varsa yetkili servise bir uğrayın.

    İmkan yoksa, daha önce o makineyi kullanmış birisinin kullanıp kıyaslamasını isteyin. Sonuçta elinizde bir cihaz var ve orjinal durumunu bilmeden mevcut durumu ile karşılaştırma yapmaya çalışıyorsunuz.

    Varsayalım ki tespitleriniz doğru. Bu durumda yukarıdaki arkadaşların da belirttiği gibi, durum normal değil.

    Muhtemel sorun:

    Yanlış motor yağı kullanımı (20W-50 madeni yağ koyanı biliyorum, yağ eksiltmesini göstermesin diye yapılan ve satış öncesi hilelerinden birisidir)

    Hava filtresi tıkanıklığı

    Enjektörde tıkanıklık ve damlatma

    Yanlış zincir gergi ayarı

    Debriyaj ayarı sorunu

    Orjinal olmayan ayarlı tip manetlerde, hatalı manet yükseklik ayarı

    Debriyaj yaylarının torsiyonu kaybedişi (sadece balata ve/veya disk değiştirip yayların değiştirilmediği durumlarda sık karşılaşılır ve ciddi sorundur)

    Ön ve arka tekerde frenlerde anormal sıkılık (yanlış montaj, kaliper veya merkez arızaları, yanlış balata seçimi neden olabilir)

    Motorun kullanımdan kaynaklı performans düşümü (Ciddi şekilde oturup düşünmek gerek. Motosikletinizin kilometresinin doğru olması ihtimali neredeyse yok. O motosikletin tahmini kilometresi 80.000-120.000 km aralığı veya eğer şehirler arası motokurye kullanmış ise bu rakkamın en az iki katıdır) ki bu durumda motor revizyonu yolu açılır, bu yol gibi çıkacak faturanın da ucu açıktır.

    Gaz teli uzaması

    Gaz kelebek gövdesinde aşırı GUM oluşumu sonucu kirlenme

    Motor iç ayarlarında sorun (supap ayarı hiç yapılamış olabilir, motosikletinizin yaklaşık 7 yaş ve gerçek kilometre de göz önüne alınırsa ihtiyaç olabilir)

    Yanlış egzoz kullanımı (modifiye egzozların geri besleme basınçları hatalı olduğundan motorun ilk veya son hızları ile ara hızlanmalarını ve devir/tork eğrisi indekslerini olumsuz etkileyebilir ki tek silindirli bir motorda ciddi şekilde fark edecektir)

    Tıkalı katalizör (2013 modelinde olduğundan emin değilim ancak hatırlatmak istedim)

    Orjinal olmayan gaz kolu/elcik (bu ürünlerde kullanılan ara adaptör plastik bir yarım ay dişli vardır. Yanlış veya uyumsuz olanı takılır ise motor asla tam gaz veremez)

    Kullanıcı hataları

    Kullanılan yakıt kalitesi

    Yakıt deposu içindeki yakıt süzgecinde tıkanıklık

    Yakıt deposu montajında yakıt hortumunun şase veya başka bir nokta ile arasında sıkışması sonucu yetersiz yakıt beslemesi

    Yakıt pompası arızası veya uyumsuz yedek parça ile değişimi

    Kalitesiz yakıt

    Triger zinciri ve/veya gergisi sorunları

    Buji ve buji kabloları ile piposu

    Bu liste uzar gider. Ya bir bilene göstermeniz ya da yetkili servise uğramanızı öneririm. Göstereceğiniz kişinin motosikletinizden teknik olarak da anlıyor olması, mümkünse daha önce o modeli kullanmış olması elzemdir.

    Benim önerim ilk olarak;

    Motor yağınızı MOTUL 5100 10W-40 ile değiştirin

    Motor yağ filtresini orjinali veya Hiflo gibi kaliteli bir marka ile değiştirin (montaj yönüne aşırı dikkat edin, kapak cıvatalarını çok hafif sıkın)

    Hava filtresini orjinali ile değiştirin

    Tahrik zinciri ayarınızı tekrar kontrol edin. Aşırı gergin olmadığından, baklalarda takılma veya bozulma olmadığından emin olun ve zincir yağı ile yağlayın

    Bujinizi orjinali ile değiştirin, pipoda hasar olmadığından emin olun

    *Ön amortisör yağınızı değiştirin

    *Arka amortisör ayarını kilonuza göre ayarlayın(en üst kademenin bir iki çentik altına)

    Yakıt bittiğinde ilk olarak depoya yarım çay bardağı kadar enjektör temizleyici koyun ve üzerini kaliteli bir benzin ile doldurun. Bu işlemi iki kez tekrarlamanız yeterlidir. Sürekli bu işlemi yapmayın, motorunuz zarar görebilir!

    Debriyaj ayarınız ile ilgili olarak motosikletinizin kullanım klavuzunu inceleyin, ayar noktalarını ve bu iki noktadaki ayarı kontrol edin

    *Lastiklerinizi kaliteli ama uygun fiyatlı bir model ile (Anlas' ın çok güzel iki üç modeli var o motosiklet için, fiyatı makul kalitesi iyidir) değiştirin

    Yan ayağı açın ve bir arkadaşınız motosikleti kendisine doğru yatırırken ön ve arka tekerlekleri eliniz ile çevirip herhangi bir sıkışma olup olmadığını kontrol edin

    Sorun düzeldi diyebilmeniz için motosikletinizin ara hızlanmasının iyileşmesi, max hızının yaklaşık +165 km/h' e çıkması gerekiyor. Normal şartlarda motosikletiniz 180km/h' e yavaş da olsa çıkabilen bir model (yavaşlık görecelidir, yavaş bir model değildir). Eğer kabaca bu değerlere ulaşamadıysanız ve daha fazla iyileşme istiyorsanız tekrar hatırlatırım ki yetkili servis veya kaliteli bir ustaya yolunuz düştü, cüzdanın ağzı açıldı demektir.

    Sevdiğim ve beğendiğim, güzel bir motosiklettir. Ona da kendinize de dikkat edin, tekeriniz düz bassın ve kesinlikle lastik konusunu ihmal etmeyin
    zahmet edip baya bir bilgi vermişsiniz teşekkür ederim.

    yağ olarak MOTUL 5100 10W-40 bunu koydurdum 1 ay önce, az öncede hava filtresini söktüm inceledim fazla birşey yok bi hava tutup yerine taktım, motorun egzosu orjinal, zincir dişli setide normal oynama yok ve gideri var daha, makinanın gaz telinde çok hafif bi gevşeklik var fazla değil, tekerlekler de herhangi bi sıkışma'da yok kontrol ettim. dediğim gibi 4-5-6 viteslerde torku çok az makinanın ben buna bağlıyorum, açıyorum gazı mesela 4 le giderken boğulmuş gibi değilde böyle tepkisiz kalıyor motor çok yavaş ivmeleniyor. servis durumuna gelirsek ben karabük'te yaşıyorum ve burada hondanın servisi yok en yakın ankara, onada vaktim yok vaktim olsada servisin faturasını şuan kaldıramam yazdıkların için teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Cesc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zahmet edip baya bir bilgi vermişsiniz teşekkür ederim.

    yağ olarak MOTUL 5100 10W-40 bunu koydurdum 1 ay önce, az öncede hava filtresini söktüm inceledim fazla birşey yok bi hava tutup yerine taktım, motorun egzosu orjinal, zincir dişli setide normal oynama yok ve gideri var daha, makinanın gaz telinde çok hafif bi gevşeklik var fazla değil, tekerlekler de herhangi bi sıkışma'da yok kontrol ettim. dediğim gibi 4-5-6 viteslerde torku çok az makinanın ben buna bağlıyorum, açıyorum gazı mesela 4 le giderken boğulmuş gibi değilde böyle tepkisiz kalıyor motor çok yavaş ivmeleniyor. servis durumuna gelirsek ben karabük'te yaşıyorum ve burada hondanın servisi yok en yakın ankara, onada vaktim yok vaktim olsada servisin faturasını şuan kaldıramam yazdıkların için teşekkürler.
    Hava filtreniz vizkoz tiptir, temizlenmeden değiştirilmesi gerekir. Buna hassasiyet gösterin.

    Yapılacaklar listesinde;

    Buji değişimi

    Yapılmadı ise motor yağ filtre değişimi

    Enjektör temizliği

    Kaliteli yakıt kullanımı

    Gaz kelebek gövde temizliği

    Yakıt hattı kontolü

    Debriyaj ayarının doğruluğunun kontrolü

    Debriyaj kontrolü ve gerekirse setinin değişimi var

    Bunlar da sorunu hafifletmez veya çözmez ise en başında bahsettiğim orjinal olmayan kilometre ve motorun doğal yıpranmasından kaynaklanmış olabileceğini düşünebiliriz.
    Cesc bunu beğendi.
    ...

  3. #23
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herşeyden önce, imkan varsa yetkili servise bir uğrayın.

    İmkan yoksa, daha önce o makineyi kullanmış birisinin kullanıp kıyaslamasını isteyin. Sonuçta elinizde bir cihaz var ve orjinal durumunu bilmeden mevcut durumu ile karşılaştırma yapmaya çalışıyorsunuz.

    Varsayalım ki tespitleriniz doğru. Bu durumda yukarıdaki arkadaşların da belirttiği gibi, durum normal değil.

    Muhtemel sorun:

    Yanlış motor yağı kullanımı (20W-50 madeni yağ koyanı biliyorum, yağ eksiltmesini göstermesin diye yapılan ve satış öncesi hilelerinden birisidir)

    Hava filtresi tıkanıklığı

    Enjektörde tıkanıklık ve damlatma

    Yanlış zincir gergi ayarı

    Debriyaj ayarı sorunu

    Orjinal olmayan ayarlı tip manetlerde, hatalı manet yükseklik ayarı

    Debriyaj yaylarının torsiyonu kaybedişi (sadece balata ve/veya disk değiştirip yayların değiştirilmediği durumlarda sık karşılaşılır ve ciddi sorundur)

    Ön ve arka tekerde frenlerde anormal sıkılık (yanlış montaj, kaliper veya merkez arızaları, yanlış balata seçimi neden olabilir)

    Motorun kullanımdan kaynaklı performans düşümü (Ciddi şekilde oturup düşünmek gerek. Motosikletinizin kilometresinin doğru olması ihtimali neredeyse yok. O motosikletin tahmini kilometresi 80.000-120.000 km aralığı veya eğer şehirler arası motokurye kullanmış ise bu rakkamın en az iki katıdır) ki bu durumda motor revizyonu yolu açılır, bu yol gibi çıkacak faturanın da ucu açıktır.

    Gaz teli uzaması

    Gaz kelebek gövdesinde aşırı GUM oluşumu sonucu kirlenme

    Motor iç ayarlarında sorun (supap ayarı hiç yapılamış olabilir, motosikletinizin yaklaşık 7 yaş ve gerçek kilometre de göz önüne alınırsa ihtiyaç olabilir)

    Yanlış egzoz kullanımı (modifiye egzozların geri besleme basınçları hatalı olduğundan motorun ilk veya son hızları ile ara hızlanmalarını ve devir/tork eğrisi indekslerini olumsuz etkileyebilir ki tek silindirli bir motorda ciddi şekilde fark edecektir)

    Tıkalı katalizör (2013 modelinde olduğundan emin değilim ancak hatırlatmak istedim)

    Orjinal olmayan gaz kolu/elcik (bu ürünlerde kullanılan ara adaptör plastik bir yarım ay dişli vardır. Yanlış veya uyumsuz olanı takılır ise motor asla tam gaz veremez)

    Kullanıcı hataları

    Kullanılan yakıt kalitesi

    Yakıt deposu içindeki yakıt süzgecinde tıkanıklık

    Yakıt deposu montajında yakıt hortumunun şase veya başka bir nokta ile arasında sıkışması sonucu yetersiz yakıt beslemesi

    Yakıt pompası arızası veya uyumsuz yedek parça ile değişimi

    Kalitesiz yakıt

    Triger zinciri ve/veya gergisi sorunları

    Buji ve buji kabloları ile piposu

    Bu liste uzar gider. Ya bir bilene göstermeniz ya da yetkili servise uğramanızı öneririm. Göstereceğiniz kişinin motosikletinizden teknik olarak da anlıyor olması, mümkünse daha önce o modeli kullanmış olması elzemdir.

    Benim önerim ilk olarak;

    Motor yağınızı MOTUL 5100 10W-40 ile değiştirin

    Motor yağ filtresini orjinali veya Hiflo gibi kaliteli bir marka ile değiştirin (montaj yönüne aşırı dikkat edin, kapak cıvatalarını çok hafif sıkın)

    Hava filtresini orjinali ile değiştirin

    Tahrik zinciri ayarınızı tekrar kontrol edin. Aşırı gergin olmadığından, baklalarda takılma veya bozulma olmadığından emin olun ve zincir yağı ile yağlayın

    Bujinizi orjinali ile değiştirin, pipoda hasar olmadığından emin olun

    *Ön amortisör yağınızı değiştirin

    *Arka amortisör ayarını kilonuza göre ayarlayın(en üst kademenin bir iki çentik altına)

    Yakıt bittiğinde ilk olarak depoya yarım çay bardağı kadar enjektör temizleyici koyun ve üzerini kaliteli bir benzin ile doldurun. Bu işlemi iki kez tekrarlamanız yeterlidir. Sürekli bu işlemi yapmayın, motorunuz zarar görebilir!

    Debriyaj ayarınız ile ilgili olarak motosikletinizin kullanım klavuzunu inceleyin, ayar noktalarını ve bu iki noktadaki ayarı kontrol edin

    *Lastiklerinizi kaliteli ama uygun fiyatlı bir model ile (Anlas' ın çok güzel iki üç modeli var o motosiklet için, fiyatı makul kalitesi iyidir) değiştirin

    Yan ayağı açın ve bir arkadaşınız motosikleti kendisine doğru yatırırken ön ve arka tekerlekleri eliniz ile çevirip herhangi bir sıkışma olup olmadığını kontrol edin

    Sorun düzeldi diyebilmeniz için motosikletinizin ara hızlanmasının iyileşmesi, max hızının yaklaşık +165 km/h' e çıkması gerekiyor. Normal şartlarda motosikletiniz 180km/h' e yavaş da olsa çıkabilen bir model (yavaşlık görecelidir, yavaş bir model değildir). Eğer kabaca bu değerlere ulaşamadıysanız ve daha fazla iyileşme istiyorsanız tekrar hatırlatırım ki yetkili servis veya kaliteli bir ustaya yolunuz düştü, cüzdanın ağzı açıldı demektir.

    Sevdiğim ve beğendiğim, güzel bir motosiklettir. Ona da kendinize de dikkat edin, tekeriniz düz bassın ve kesinlikle lastik konusunu ihmal etmeyin
    Abi sen ne yaptın

  4. #24

    Üyelik
    12 Haziran 2020
    Dostum bende de cbr 250 var. Motorum 120-130 a kadar çok hızlı geliyor ama sonra tork düşüyor. 145 i geçmiyor. Zincir dişli takımı ve debriyaj balatasını değiştirdim. Bujiyi orjinaliyle değiştirdim. Ama nafile. Sen çözdüysen nasıl çözdün acaba?

  5. #25
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    motorun canını alıyosun o kiloyla

    spor salonları açıldı

    hem kendin için hemde motor için spor yap

  6. #26

    Üyelik
    29 Aralık 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 390
    Alıntı ahmetozelci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum bende de cbr 250 var. Motorum 120-130 a kadar çok hızlı geliyor ama sonra tork düşüyor. 145 i geçmiyor. Zincir dişli takımı ve debriyaj balatasını değiştirdim. Bujiyi orjinaliyle değiştirdim. Ama nafile. Sen çözdüysen nasıl çözdün acaba?
    250 cc 27 beygir tek silindir motor 10.500 devir çeviriyor daha ne yapsın motor 250 cc motordan bence fazlasını beklememek gerek 145 250 cc için(10.500 devir çeviren için en azından) gayet ideal bence rüzgar olmayacak hiç eğim olmayacak falan ya da eğim sizin lehinize olursa üstünü görebilirsiniz istediğiniz hızları cbr250rr ile görebilmeniz mümkün ancak o da türkiyede yok maalesef yada cbr500r o bile kısıtlamadan dolayı 188 görüyor he gps de 176 orası ayrı bir çok motosikletin öyle maalesef

  7. #27
    wqaz00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBR250R
    Hocam kilodan kaynaklı bir şey bu endişe etmenize gerek yok motorunuzun sesi sağlıklı ve yürüyen takım da eksik ve sorun yoksa çok da takmayın. 60 kg arkadaşım var o CBR ile 180-185 falan görüyor ben maks 160 😂

  8. #28

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    1.76 boy 85 kilo ile hafif yokuş aşağı eğimle kapanarak 181 yapıp kesiciye girebiliyordum.Eger motorun herhangi bi yerinde aksaklık yoksa senin de kapanarak en az bi 160 üzerine gelebilmen lazım diye düşünüyorum.Çunku ben + 90 kilo artçı kardeşim yokuş aşağı eğimde 176 yaptığımızı hatırlıyorum


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)