Tork motoru dizayn edemezmiyiz
-
Merhaba arkadaşlar ne kadar mümkün bilmiyorum lakin çin malı diye tabir edilen motosikletlerin %90 ı aynı motor bloğuna sahip , bu motor türlerine CG diyorlar.
Benim düşüncem, günümüzde bu motorlara rahatlıkla cc yükseltmesi yada eksra performans verebilecek düzenlemeler yapmak mümkün.
Tekrardan diyorum , ne kadar mümkün bilmiyorum.
Tork motorlarının sıkıştırması yüksek ve piston silindirin içerisinde hareket alanı daha uzun , aklımdaki düşünce biyel kolu uzun bir krank ve ona uygun sıkıştırması yüksek olabilecek bir silindir takarak yüksek torka sahip bir motor yapabilirmiyiz.
Günümüzde cc yükseltip dislilerle oynayarak yapıyorlar lakin asıl doğru tork üretmesi biyel kolu ve sıkıştırmayı arttırmak diye biliyorum.
Bu fıkır az evvel youtube de demir döküm fabrikasında çalışan bir arkadaşın bazı motorları kopyalayıp kendine parçalar dökerek kendi motorunu dizayn etmesi , tabi elimizdeki imkanlar doğrultusunda hareket edicez yani hazır krank silindir alarak.
Fikirlerinizi bekliyorum.
Huysuz Motorcu Kanalımıza Bekleriz.
https://www.youtube.com/channel/UCvsLi-1RBIWxn1uPgG0t3qw
Reklamlar
-
sanırım daha az maliyet ve daha az uğraşmayla iki cg motoru birleştirip daha güçlü motor da elde edebilirsin. doğal olarak beygir ve tork ta orantılı yükselmiş olur. galiba sanırsam öyle düşündüm bende
-
Fikir doğru, ama uygun blok bulmak lazım, bloğu kendim üreteyim dersen ciddi maliyet çıkacak karşına, arkadaşın varmış döküm işinden anlayan, o bir avantaj olabilir, blok ve diğer parçalar 3D bilgisayarda tasarlanacak, ardından parçaların modelleri yapılacak, döküm kalıbı için model lazım, tasarım bilgisayar ortamında olunca 3D yazıcı ile parçaların plastik modelleri yapılabilir, model hazır olunca döküm kalıbı ve yolluk tasarımı yapılır, sonra malzeme seçimi yapılır, blok için uygun döküm malzemesi hangisidir.. kısaca istersen yaparsın, tek silindirli eski model enduroların motor tasarımları örnek alınabilir, yamaha xt 600, Tenere 660, bmw f650gs, kawasaki klr650 gibi
-
O kadar mühendis boşuna çalışıyor, bir akıllı sensin.
-
superboycu adlı üyeden alıntı
sıkıştırması yüksek ve piston silindirin içerisinde hareket alanı daha uzun , aklımdaki düşünce biyel kolu uzun bir krank ve ona uygun sıkıştırması yüksek olabilecek bir silindir takarak yüksek torka sahip bir motor yapabilirmiyiz.
Günümüzde cc yükseltip dislilerle oynayarak yapıyorlar lakin asıl doğru tork üretmesi biyel kolu ve sıkıştırmayı arttırmak diye biliyorum.
sıkıştırması düşük olsa, biyel kolunu uzatma imkanın olur
biyel i uzatarak değilde
optimum boya getirerek (kısa ve küt) tork u iyileştirebilir sin
-
BoraKara adlı üyeden alıntı
O kadar mühendis boşuna çalışıyor, bir akıllı sensin.
Beyfendi tartışıyoruz, bilgi aktarımı yapıyorum bu cümleniz çok manasiz kaldı sebebi ise soru sorarken bile özellikle mümkün mü diye soruyorum.
Hayırlı günler
-
A-60mm(silindir çap) 44.1 mm (strok)
B- 53mm(silindir çap) 56.5 mm (strok)
Bunlarin ikiside 248-249 cc ye denk geliyor.
Ve ikiside sirali 2 silindir(burasi önemli)
V motor değiller
Ve hp leri benzer.
A olan motor,kisa strok sebebiyle daha fazla devir ister ee haliyle daha uzun surede son hizina ulaşir.
Alt devirleri cansizdir
Daha ciğerli gider(yuksek rpm çevirir)
B olan motor uzun strok sebebiyle daha az devir ister ee haliyle kisa surede son hizina ulaşir.
Alt devirleri doludur
Yuksek devir çeviremez
Not:
A olan örnek R25 ten alintidir.
B aracini,ufak muhendislik hesabi ile ben buldum.
Uzun lafin kisasi,
Uzun strok eşittir tork demek.
Kisa strok eşittir devir demek.
-
BoraKara adlı üyeden alıntı
O kadar mühendis boşuna çalışıyor, bir akıllı sensin.
adam meraklanmıs kardes niye oyle diyon ki yakıstıramadım sana
-
sıkıştırma oranını arttırdığında (piyasadan hazır bulunacak malzeme ile ne kadar mümkün, özel yaptıracağın yeterli mukavemette olur mu sorularını şimdilik düşünmesek bile) silindir içindeki basınç artacaktır. krank yataklarına gelen yük artacaktır. ilk denemede blok ya komple dağılır, ya da çatlar.
-
egzoz valfi ni erken kaparsan
daha fazla sıkıştırırsın
-
ojo adlı üyeden alıntı
egzoz valfi ni erken kaparsan
daha fazla sıkıştırırsın
Bu yontemde iyi,
Ama fazla kompresyon basinci,subap kesmesine neden olabilir.
En garantisi
Dereceli egzantrik.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
A-60mm(silindir çap) 44.1 mm (strok)
B- 53mm(silindir çap) 56.5 mm (strok)
Bunlarin ikiside 248-249 cc ye denk geliyor.
Ve ikiside sirali 2 silindir(burasi önemli)
V motor değiller
Ve hp leri benzer.
A olan motor,kisa strok sebebiyle daha fazla devir ister ee haliyle daha uzun surede son hizina ulaşir.
Alt devirleri cansizdir
Daha ciğerli gider(yuksek rpm çevirir)
B olan motor uzun strok sebebiyle daha az devir ister ee haliyle kisa surede son hizina ulaşir.
Alt devirleri doludur
Yuksek devir çeviremez
Not:
A olan örnek R25 ten alintidir.
B aracini,ufak muhendislik hesabi ile ben buldum.
Uzun lafin kisasi,
Uzun strok eşittir tork demek.
Kisa strok eşittir devir demek.
En güzeli en tatlı noktası çap strok eşit veya neredeyse eşit olan, gâvurun squared dediği tarz tasarım.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
En güzeli en tatlı noktası çap strok eşit veya neredeyse eşit olan, gâvurun squared dediği tarz tasarım.
O zamanda yuksek yakit tuketiminden dolayi evin yolunu bulamayiz.
Basit hesapla
Uzunluklari(boylari ayni)
Ağzi geniş ve boyu uzun bir bardağa su dolduralim
Birde agzi dar ve boyu uzun bardaga su dolduralim
Hangisi daha fazla su alir?
Ayni zamanda,
Hangisi daha çabuk dolar?
Daha çabuk boşalir?
-
Uzun strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü
İnsanlar 12000 devir yapan SS motorlarının, 6000 devir yapan tek silindir arazi motorlarından kısa ömürlü olduğunu zannediyor... Halbuki performanslı düşük devirli motorun piston hızı çoğu zaman diğerinden fazla!
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Uzun strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü
İnsanlar 12000 devir yapan SS motorlarının, 6000 devir yapan tek silindir arazi motorlarından kısa ömürlü olduğunu zannediyor... Halbuki performanslı düşük devirli motorun piston hızı çoğu zaman diğerinden fazla!
Olayin Muhendisligine girmeden,
Basitleştirilmiş şekilde anlatiyorum
Evin avlusundaki 10 metre derinlikteki su kuyusuna(silindir)
İki adet ip bagli kova birakiyoruz.(piston)
Kovalardan birisi 10litrelik(2.yöntem,ip uzunlugu 10metre)(strok)
Diğeri 7 litrelik(2.yöntem ip uzunluğu 7metre)
Kenarda bekleyen, 2 adet 100litrelik su tankini doldurmamiz lazim.(iş)
Kovanin birisini Ali
Digerini veli kullaniyor.
100lt olan tanklari doldurana kadar hangisi daha çok efor sarfeder ve yorulur?
1. Yönteme göre
A-Ali
B-Veli
2.Yönteme göre
A-Ali
B-Veli
-
Hem yüksek devirli hemde uzun stroklu motorun ömrü kısa olur , yüksek devirden feragat edersen bu sefer hız yapamazsın , max 6000 devir çeviren uzun stroklu 150 cc bir motor 2 değil belki 4 kişiyi bile rahatlıkla taşır ama son hızı herhalde 50-60 km/s olurdu..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hem yüksek devirli hemde uzun stroklu motorun ömrü kısa olur , yüksek devirden feragat edersen bu sefer hız yapamazsın , max 6000 devir çeviren uzun stroklu 150 cc bir motor 2 değil belki 4 kişiyi bile rahatlıkla taşır ama son hızı herhalde 50-60 km/s olurdu..
İki motor var
Birisinin strogu 55 mm
Digerinin strogu 45 mm
İkiside 8.000rpm de sabit devir bandinda olacak
Hangisi daha çok kurs boyu yapar?
Ve bunun karşiliği optimum enerji uretir?
Ve hangisi daha çok yipranir?
Bilmeyenler için bilgi,
Kurs nedir?
Pistonun,silindir içerisindeki hareketi
A.Ö.N(alt ölü nokta)
Ü.Ö.N(üst ölü nokta)
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Uzun strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü
İnsanlar 12000 devir yapan SS motorlarının, 6000 devir yapan tek silindir arazi motorlarından kısa ömürlü olduğunu zannediyor... Halbuki performanslı düşük devirli motorun piston hızı çoğu zaman diğerinden fazla!
Kısa strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü
şeklinde düzeltelim
Gerçi bütün bu konuşulup yazılanlar motor tipine, amacına ve yakıt tipine göre değişir.
Konu yine bir deli bir kuyu kırk akıllı ortamına dönecek... hissediyorum
-
levend84 adlı üyeden alıntı
O zamanda yuksek yakit tuketiminden dolayi evin yolunu bulamayiz.
Basit hesapla
Uzunluklari(boylari ayni)
Ağzi geniş ve boyu uzun bir bardağa su dolduralim
Birde agzi dar ve boyu uzun bardaga su dolduralim
Hangisi daha fazla su alir?
Ayni zamanda,
Hangisi daha çabuk dolar?
Daha çabuk boşalir?
Bkz CB500F, 3,6l/100km yaz (20+20km gidiş geliş), 3,8-3,9l/100km kış (ısınamıyor ki zavallım...)
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Kısa strok = yüksek piston hızı = çok aşınma = düşük parça ömrü
şeklinde düzeltelim
Gerçi bütün bu konuşulup yazılanlar motor tipine, amacına ve yakıt tipine göre değişir.
Konu yine bir deli bir kuyu kırk akıllı ortamına dönecek... hissediyorum
Yukaridaki su kuyusu orneginden,kendisi dogru cevabi bulmasi için tüm çabam.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)