Hocam her söyleneni fazla takma. Herkes bir şeyler der.
Ancak dünya üzerindeki hiçbir kask (en pahalısı ve iyisi de dahil) 100km hızla kafanı beton duvara vurduğunda seni kurtaramaz. İster kompozit fiberden yapılsın, ister karbonfiberden ister titanyumdan...
Peki kask almayalım mı o zaman? Elbet hayır, mutlaka kask alıp kullanacağız. Çünkü kask takmadan yapacağımız düşük süratteki bir kazada bile ölüm riskimiz çok yükselir... Peki 5bin tl lik bir kaskla 500 tl lik kask arasında bir fark yok mu? Elbette var.
Pahalı kaskların en büyük farklarını sayarsak; daha fazla ar-ge harcanarak rüzgar tüneli testlerine tabi tutulması, dış kabuğunun daha kaliteli ve sağlam kompozit malzemelerle imal edilmesi, daha hafif, daha az ses alan daha konforlu kasklar diyebiliriz.
Takdir edersin ki pistlerde 300km lere yakın hızlarda kullanan bir kişi kaskının hem daha aerodinamik olmasını, hem daha sessiz olmasını ister, ama skuteriyle 90km süratin üzerine çıkmayan bir kişi için kaskın aerodinamik olması veya daha sessiz olması çok bir anlam ifade etmez.
Velhasıl alacağın orta segment kasklar, normal kullanım şartlarında güvenlik anlamında işini görecektir. Alacağın kaskta DOT, Snell, ECE 22.05 gibi sertifikaların olduğundan emin ol. Birde Sharp testinden aldığı yıldız da yön gösterici olacaktır. Sharp testi için Link:
https://sharp.dft.gov.uk/
Özetle :
- Alacağımız kask mutlaka sertifikalı olmalı (yoğurt kovasından hallice olan 100tl lik sertifikasız ve ne idüğü belirsiz çin mallarından uzak durulacak)
- Mümkünse 2 veya 3 sertifikası olan kask tercih edilmeli.
- Alacağın kask kafana tam uyumlu olmalı, kafana takıp deneyerek alınmalı.
- Sürüş tarzına uygun kask seçilmeli (Arazi mi, naked motor mu, SS mi vs...)
- Paramızın yettiği en sağlam dış kabuğa sahip kask tercih edilmeli (Karbonfiber & Kompozit fiber > Polikarbon > Termoplastik > pvc (bunu almayınız) )
- "
Oooo en pahalı en sağlam karbonfiber kaskı aldım, artık ben ölümsüzüm, hahahha" diye düşünülmeden efendi efendi motosiklet sürülmeli.
Coronasız günler dilerim.