Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

siz hala zinciri yağlamakla mı uğraşıyorsunuz. otomatik zincir yağlama sistemi. ATP

    REKLAM ALANI
  1. #41
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    ritüel .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yılda 50.000 km den fazla motosiklet kullanan bir kişi zincirine iyi bakmalı , yağlamayı ihmal edersen 15.000 ila 20.000 km de zincir değiştirmek zorunda kalırsın , zincir fiyatları malum toplamda ciddi masraf , bir takım zinciri sadece sıvı yağ ile rahat 50.000 km kullanabilirsin , otomatik yağlama sistemleri ile 80.000 km yi görenlerde var..


    birkaç binde bir temizle , 500 de bir sprey yağını sık yeter. Ülke olarak zincir yağlamayı en önemli bakımmış gibi algılıyoruz ona lafım.

    otomatik yağlama vs. kişinin bileceği iş de motorun anasını belleyip düzenli zincirini yağlıyor bizim insanımız
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  3. #43
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    evet motosikletin en çok bakım gerektiren yani en önemli yeri zinciri , bütçesi sınırlı uzun km ler yapan biri litresi 15 liradan bir litre 90 no yağ ile min 10.000 km idare edebilir , ama hafta sonu vs yılda 10.000 15.000 km kullanan için kafaya takacak bir durum yok..
    espresso bunu beğendi.

  4. #44
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Size göre hocam.

    Bende zinciri yağlayıp motorun anasını ağlatıyor insanlar, bu nedenle zinciri bu kadar takmayın diyorum.

    Şahsi fikrim.

  5. #45

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Adlında sevgili @arnidol haklı. Zincir bu sarf malzemesi. Eninde sonunda değişecek. Kasmaya, kastırmaya gerek yok. Duyar kasmaya çalışmadığı zamanlarda doğru yerlere parmak basıyor. Zincir değiştirmek ile motosikletin ne değeri ne yürüyeni ne de imajı negatif yönde zedelenir.

    Ekmek bulamıyorsak makarna yeriz

  6. #46
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ......zinciri yağlayıp motorun anasını ağlatıyor insanlar.....
    bu durum yağ miktarını abartanların suçu zincirli motorum 94.000 km de hep 4-5 damla sıkarım extra uğraştıracak bir kirlilik yaşamadım..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....Zincir değiştirmek ile motosikletin ne değeri ne yürüyeni ne de imajı negatif yönde zedelenir........
    e bizde zincir değişirse motor değer kaybeder aman o na iyi bakın demiyoruz

    çok km yapıyorsanız yılda 3 takım değiştirmek zorunda kalabilirsiniz buda 3000 ila 5000 lira bir harcama , TR şartlarında birçok insan için önemli bir para olsa gerek..

  7. #47

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yılda 50.000 km den fazla motosiklet kullanan bir kişi zincirine iyi bakmalı , yağlamayı ihmal edersen 15.000 ila 20.000 km de zincir değiştirmek zorunda kalırsın , zincir fiyatları malum toplamda ciddi masraf , bir takım zinciri sadece sıvı yağ ile rahat 50.000 km kullanabilirsin , otomatik yağlama sistemleri ile 80.000 km yi görenlerde var..
    Bu konuda sen, ATP ve inzell çok yüksek km telaffuz ediyorsunuz. O 50.000 - 80.000 kullanılmış zincir ve dişlilerin halini görmek isterim. Daha önce iki kere paylaşmış olduğum Dave Moss'un bir zincirin öldüğünü nasıl anlarsınız konulu videodaki testlerden geçebilecek mi o zincirler benim için merak konusu.

    Ben motosikletimi zorlamadan, sakin, gazda ani hareketler yapmadan kullanıyorum. Zincirimi kışın ort. 300-350 yazın 5-600 km'de bir yağlar, her iki yağlamada bir WD-40'la temizlerim. Zincirlerim şimdiye kadar (NC ve CB500F'te) 15-20.000km civarında Dave Moss'un gösterdiği testlerden kalacak duruma geliyor. O yüzden 50-80.000 gibi km'ler bana ciddi uçuk geliyor...

    Ha değiştirmesem kullanılmaz mı, belki de 40.000km'ye kadar, gerdirme sınırına gelene kadar kullanılır ama ayda 8-900km yaptığım için pahasına bakmayıp değiştiriyorum. Senede 3 takım değiştirmek zorunda kalsam başka çareler düşünürdüm elbet.

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok km yapıyorsanız yılda 3 takım değiştirmek zorunda kalabilirsiniz buda 3000 ila 5000 lira bir harcama , TR şartlarında birçok insan için önemli bir para olsa gerek..
    Zincirli motosikletle yılda 75000km yapan bence en yakın zamanda şaftlı bir otoban makinesine yatırım yapmalı

  9. #49

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirli motosikletle yılda 75000km yapan bence en yakın zamanda şaftlı bir otoban makinesine yatırım yapmalı
    Aynen, çarelerden en düzgün olanı bu

  10. #50

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen, çarelerden en düzgün olanı bu
    Buranın altında sorayım. Zira tork motoru konusu barut gibi olmuş. Dokunan patlıyor

    Hocam sen motorla hiç basmaz mısın? Hep cb500f’in sakinliğini yada nc750x’in sakinliğini övüyorsun? Walla şu pis kıştan kalma günde merak ettim. Şehir içinde artık bende basmıyorum ama hiç şehir dışına gazlamaya da mı gitmiyorsun? Her konuda şehir içi yakıt ve sarf malzeme giderlerinden bahsediyoruz

    @hasmet mesela gidip motoruyla geyik avlıyor

  11. #51

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buranın altında sorayım. Zira tork motoru konusu barut gibi olmuş. Dokunan patlıyor

    Hocam sen motorla hiç basmaz mısın? Hep cb500f’in sakinliğini yada nc750x’in sakinliğini övüyorsun? Walla şu pis kıştan kalma günde merak ettim. Şehir içinde artık bende basmıyorum ama hiç şehir dışına gazlamaya da mı gitmiyorsun? Her konuda şehir içi yakıt ve sarf malzeme giderlerinden bahsediyoruz

    @hasmet mesela gidip motoruyla geyik avlıyor
    Motoru zevk için kullanmıyorum, işe gidip gelmek için kullanıyorum. Haftasonu motor kullanmıyorum. Ancak hanımla çocuk yazın 2-2,5 aylığına Bodrum'a gidince haftasonu biniyorum. O da temelde ulaşım amaçlı, sırf motosiklete bineyim diye evden çıktığım çok seyrektir, senede bir elin parmaklarını geçmez, motosiklet benim için sadece bir araç. (Ama binmekten kullanmaktan çok keyif aldığım bir araç, binebildiğim sürece "kişisel" ulaşım aracı olarak motosiklet her zaman 1. sırada olacaktır...)

    Yaza hepimiz sağ kalırsak, hanımla çocuk Bodrum'a gittiğinde Tommygun'la beni gazlamaya bir yere götürürsünüz, bakalım ayak uydurabilecek miyim?

    Ekleme: Bu arada yazın Bodrum'a en az bir gidiş gelişim oluyor motosikletle. Orada da yeni yolda CB500F ile ort. 120 yapmışım. (Aralarda 155-165 yaptığım yerler de oldu ama çok konforsuzdu bir de anlık yakıt sarfiyat değeri olarak 7,2 l/100km görünce 120-130'lara indim...)
    tommygun ve bursalıali bunu beğendiler.

  12. #52

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaza hepimiz sağ kalırsak, hanımla çocuk Bodrum'a gittiğinde Tommygun'la beni gazlamaya bir yere götürürsünüz, bakalım ayak uydurabilecek miyim?
    O işin en kolay kısmı

    Şehirler arası sınırlamayı kaldırsınlar, direk iğneada’ya basarız. Kaldırmazlar ise Ağva’ya sallanırız. İğneada’da ve Ağva’da sucuk ekmek yemek güzel oluyor

    Yok ben daha hardcore takılacağım diyorsan Uçmakdere’ye fırlarız. Yalnız o yol biraz kötü. Sucuk ekmeğin benden
    Cyan bunu beğendi.

  13. #53
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirli motosikletle yılda 75000km yapan bence en yakın zamanda şaftlı bir otoban makinesine yatırım yapmalı
    şaftda bir seçenek ama şaftlı motorlar genellikle 1200 cc ve 260 kg civarı , yolum sadece otoyollardan ibaret değil , 650 lik Vstrom ile 10 senedir günde 100 km ye yakın işe git gel yapıyorum , bende çok istedim şaftlı ama o ağırlık büyük şehir trafiğinde sıkıntı , bir hafta arkadaşın Triumph Tiger Explorer nı kullandım , otoyoldan çıkıp yoğun trafiğe girince kollarım belim ağrıdı , birkaç gün sonra yok dedim çekilecek gibi değil.. sırf şaftlı vede hafif diye Moto Guzzi V85 le ilgilendim farklı sebeplerden vazgeçtim , zincirli 200 kg civarı motorlarla şimdilik devam..ama kısmet emekli olunca alacağım tek motor Yamaha Super Tenere ;)

  14. #54
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru zevk için kullanmıyorum, işe gidip gelmek için kullanıyorum. Haftasonu motor kullanmıyorum. Ancak hanımla çocuk yazın 2-2,5 aylığına Bodrum'a gidince haftasonu biniyorum. O da temelde ulaşım amaçlı, sırf motosiklete bineyim diye evden çıktığım çok seyrektir, senede bir elin parmaklarını geçmez, motosiklet benim için sadece bir araç. (Ama binmekten kullanmaktan çok keyif aldığım bir araç, binebildiğim sürece "kişisel" ulaşım aracı olarak motosiklet her zaman 1. sırada olacaktır...)

    Yaza hepimiz sağ kalırsak, hanımla çocuk Bodrum'a gittiğinde Tommygun'la beni gazlamaya bir yere götürürsünüz, bakalım ayak uydurabilecek miyim?

    Ekleme: Bu arada yazın Bodrum'a en az bir gidiş gelişim oluyor motosikletle. Orada da yeni yolda CB500F ile ort. 120 yapmışım. (Aralarda 155-165 yaptığım yerler de oldu ama çok konforsuzdu bir de anlık yakıt sarfiyat değeri olarak 7,2 l/100km görünce 120-130'lara indim...)
    Ben hele 17 Temmuz'da ehliyeti bir geri alayım da Uçmakdere'ye gidersek Angrypower ve senin köfte ekmekleriniz, İğneada'ya gidersek sucuk ekmekleriniz, Kıyıköy'e gidersek balık, Şile'ye gidersek de gözlemeleriniz benden.
    Cyan bunu beğendi.

  15. #55

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hele 17 Temmuz'da ehliyeti bir geri alayım da Uçmakdere'ye gidersek Angrypower ve senin köfte ekmekleriniz, İğneada'ya gidersek sucuk ekmekleriniz, Kıyıköy'e gidersek balık, Şile'ye gidersek de gözlemeleriniz benden.
    17 Temmuz Cuma’ya geliyor. Tam 17’sinde mi alıyorsun yoksa o haftasonunu da heba ediyor musun?

  16. #56
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    17 Temmuz Cuma’ya geliyor. Tam 17’sinde mi alıyorsun yoksa o haftasonunu da heba ediyor musun?
    Cuma günü verirler diye tahmin ediyorum. Kaçsın kaçsın 1 haftasonu kaçar, problem değil.

  17. #57

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    17 Temmuz çıkışlı İstanbul-Bodrum-İstanbul yapılır bea. Buradan otobandan kapatacaksın akşam 17.00 gibi. Gece yarısı otel’e girip doğru barlar sokağına. Cumartesi öğleden sonra kalkıp akşam üstü deniz, gece gene hovardalık. Pazar sabah kalkıp, öğlen Çanakkale üstü İstanbul’a yapıştırmaca. Ne güzel yahu. Şiir gibi

  18. #58
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda yetkili serviste zincirle birlikte dişli seti de değişti her seferinde.
    Sakin kullanmıyorum, kabul. Ama did'nin en ucuzunu kullanıyor sanırım benim motor. Başka model denemek lazım.
    Cyan da ayni durumda olduguna gore anlasilan Honda CB500F'in zincirinde ucuza kacmis...

    Honda malesef olmadik yerde cimrilik yapiyor bazen. Istisna belki ama ilk aldigim sifir Honda arabanin orijinal lastikleri bayagi ameleydi. Bu yuzden mesafeliyim biraz Honda'ya. Tumden guvenemiyorsun markaya... Gerci hic bir markaya tumden guvenmek akil kari degil. Hepsi kocaman sirket. Turlu rezaleti cikmayan kalmadi gibi...

    Gariptir, CB900F'in zinciri de DID idi ama bayagi dayandiydi... Gerci dandik lastikli Honda'min da lastikler Michelin'di. Her marka her kalitede uretim yapiyor anlasilan.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:33 ----------

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @hasmet mesela gidip motoruyla geyik avlıyor
    Grenaja bir centik attim.

    Allah'a sukur sakasini yapip gulebiliyorum... hala bir garip hissediyorum. Musait oldugumda yine bir uzamayi dusunuyorum daglara... Geyik hadisesinden sonra ilk olacak... Cekiniyor insan biraz. Aslinda olayin hemen arkasindan cesaret surusu yapmak lazimdi ama geyiklerin ciftlesme mevsiminin bitmesini beklemek lazimdi. Sonra da havalar sogudu. Daha yeni yeni isiniyor. Zaten daglar buradan 6-7 derece daha soguk oluyor hep.
    pea bunu beğendi.

  19. #59
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    17 Temmuz çıkışlı İstanbul-Bodrum-İstanbul yapılır bea. Buradan otobandan kapatacaksın akşam 17.00 gibi. Gece yarısı otel’e girip doğru barlar sokağına. Cumartesi öğleden sonra kalkıp akşam üstü deniz, gece gene hovardalık. Pazar sabah kalkıp, öğlen Çanakkale üstü İstanbul’a yapıştırmaca. Ne güzel yahu. Şiir gibi
    Hocam konu dışı ama neden Bodrum? Ben yazın buradan kaçacak yer arıyorum, sizler Bodrum diye deliriyorsunuz.

  20. #60
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Los Angeles
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her sene, 15000-18000 km'de bir zincir(Honda'nın taktığı, DID'nin "ucuz" serisi) değiştiriyorum.

    Kış aylarında her gün yağmur yağdığı için bakım filan yapamıyorum. 2 güne paslanıyor, kum giriyor. Sırf bu yüzden otomatik yağlamaya geçesim var.
    Ama bir yandan da "ya bu zincirin ömrü zaten buysa?" diye düşünüyorum.
    hocam 15 18 bin nedir ya. ben pulsar 200 2017 modelini kullanıyorum. zincir hala fabrika çıkışı orjinal. dişlilerde en ufak aşınma dahi yok. km konusunda servisin bir yanlışı olmasın?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)